Wednesday, 24 October 2007

Minik Melek 2 :)

Bugün 2.5 saat kadar öğleden sonra uykusu yaptı MK. Hatta ikinci partiyi birlikte uyuduk :) Akşam 17.00'dı uyandığımda. MK daha önce uyanmış, kendisini rahatsız eden ıslak bezi sebebiyle söyleniyordu :P

Bu durumda akşam normal uyku saatinde uyutamadık tabi. 21.20 idi uyuduğunda. Bir daha gündüz uyumuyor diye şikayet etmeyeceğim, gündüz uyuyunca gece uyumuyormuş, öğrenmiş olduk.

************************************

Bir önceki postta diaper free etiketini koymuşum ama gelişmeleri yazmamışım :)
Okuduğum kitapta, çişi gelen bebeğin uykudan uyanacağı yazıyordu. Gerçekten de, gece uykusunda uyandığında tuvalete tutuyorum ve çişini klozete yapıyor. Bilmiyorum o yüzden mi ama 2 gündür altını açtığım zaman çişini yapıyor. Tuvalete hemen yetiştiremiyorum, alt değiştirdiğim yere bir kova falan koysam iyi olur diye düşündüm.

Tabii hala beze yapmaya devam ediyor:) Ama her gün bir kaç kere de olsa klozete yapmasını olumlu gelişme sayıyorum.

************************************

Continuum Concept kitabını bitirdim. Daha sonra okumak üzere son bölümlerden birisini bıraktım sadece. Kitabı türkçeye de çevirmişler:)

www.kitapyurdu.com'dan satın al


www.kitapyurdu.com adresinde buldum. Dokunmanın Mucizesi diye geçiyor. Tavsiye ediyorum. Özellikle şu anda, bebek bakımı ile ilgili ne okusam? diye düşünenlere. Çeviri dili ne kadar temizdir bilemem ama yine de roman vs olmadığı için sorun olacağını sanmıyorum.

************************************

Buradaki kütüphanelerde 0 -sıfır- yaş grubu için bile aktiviteler var. Yarın sabah 10-10.45 arası kütüphanede olacağız bir aksilik çıkmazsa. Umarım MK'nın hoşuna gider. Kütüphanenin yakınlarında oturan bir arkadaşı da aradım, bebeğini sütten kesip mama vermek zorunda olan arkadaşı:) Ancak ulaşamadım. Beraber gitsek güzel olurdu, çıkışta da kahve içerdik :)

************************************

Fitness Centre&Yüzme havuzu araştırmaya başladım. Pek çok merkez var da, fiyatları, olanakları, temizliği vs. vs. bakmam lazım. Belediyeye ait olanlarda kreş de varmış, bugün internet sitesinden öğrendim. Ancak MK'yı yaşı (daha doğrusu ayı:)) itibariyle kabul ederler mi, etseler de ben bırakabilir miyim bilmiyorum. Aslında arkadaşla birlikte gitsek ve sırayla bebelere bakıp yüzsek güzel olurdu :)

Anne&Bebek için de havuz seansları var, MK bana eşlik etmek ister mi acaba? :)

************************************

MK'yı sırtıma bağlayabileceğim modelde bir sling arıyordum. Evde dikilebilecek, basit bir model buldum ancak dikiş makinamız (benim, Yeşim'in, Meral'in) yok-tu! Bu slingi istiyorum diye Yeşimciğim çok uyguna, basit bir model sipariş etmiş:) Çok teşekkür ederim canım :) Eh en kısa zamanda kumaşı almalı ve dikmeli :) Meral ve Yeşim, yetenekli, becerikli, akıllı arkadaşlarım benim :))) Bana bir kıyak geçeceksiniz di miiiii ? :))

Dikmek istediğim sling bu:

Mei Tai Sling

Dikiş makinanız ve biraz beceriniz varsa mutlaka yapabilirsiniz. Ya da bir arkadaşınıza, terziye diktirebilirsiniz. Yukarıdaki linkte adım adım anlatıyor.

************************************

Dün gece MK ile çalışma-ma odasında yatmaya başladık. Bir önceki akşam yaşanan bir olaydan (Yok düşmedi çok şükür! Allah korudu!) dolayı artık yatakta yatması tehlikeli. Mis gibi yer yatağında yatıyoruz. İkinci aşama da tamam :) Şimdi sıra, eşimi de yanımıza alacağımız üçüncü aşamaya geldi:) MK'nın geceleri daha az uyanacağı zamanları bekliyoruz.

************************************

Yapmam gereken ama unutkanlık sebebiyle sürekli unuttuğum bir dolu şey var. Buraya yazarsam belki aklıma da yazmış olurum :P

  1. Pregnacare bitti, yarın lütfen almak aklıma gelsin. En son eczanenin önünden geçerken, benim burdan alacağım bir şey vardı sanki ama neydi ki? diye düşünüp durmuştum.
  2. Argos'tan vakumlu poşetlerden alınacak. Dolapta yer tutan bir sürü şey var, lazım olduğunda almak üzere vakumlar kaldırırım.
  3. Bir zamanlar e-bay üzerinden satış yapardım, elimde mallar kaldı. Christmas zamanı alım ve satım için en uygun zaman. Fotoğraflarını çekip e-bay'e koymam lazım. Evden gitsinler, yer açılsın. Meralim, sendekilerin fotolarını da çekeyim, seni de bu dertten kurtarayım :) Kazanacağımız parayla da bir yemek yeriz ;)
  4. Kesin daha bir şeyler var ama hatırlamıyorum :P

************************************

Benim bir sobem vardı:) Beni benden alan filmler diye.

Beni etkileyen ilk film, aynı zamanda ilk korku filmim olan filmdir. Film film deyip duruyorum çünkü ismini hatırlamıyorum. Henüz ilkokul çağındaydım, bir cuma akşamı, geç bir saatti. Normalde annem ne o saate kadar oturmama ne de öyle filmler izlememe izin verirdi ama kardeşimin henüz bebek olduğu zamanlardı ve annemin o esnada çok yorgun olduğu için uyuduğunu, benimle pek ilgilenemediğini hatırlıyorum :)

Tabi bu filmi izlemem sonrasında hala daha karanlıkta oturamama olarak bana geri döndü ama aynı zamanda korku filmleri sevgimi de başlattı :)

Belki hatırlayanlar çıkar filmi.

Karısı ve oğlu bir kazada ölen bir piyanist, eski ve büyük bir eve taşınır. Evde bir süre sonra gariplikler başlar. Piyano kendi kendine çalmaya, banyoda sular akmaya başlar vs. Evin çatı katında küçük bir çocuğun ruhunun olduğu ortaya çıkar. Çocuk, sanırım üvey babası tarafından (öz babası da olabilir) yıllar önce, özürlü olduğu için önce çatı katına hapsedilmiş, sonra da öldürülmüştür ancak çocukçağızın ruhu evde dolaşmaktadır. Merdivenlerden aşağıya tekerlekli sandalyenin yuvarlandığı, fantastik bir sahnesi vardır.

Diğer film, The Age of Innocence. Üniversite zamanı, bir yaz gecesi, anneannemde kaldığım bir akşam, Kanal D'de izlemiştim. Beni tanıyanlar, romantik filmler konusunda ne kadar geyik olduğumu bilirler:) Bu film, beni ağlatan ender romantik filmlerden bir tanesidir.

Aklımdan hiç çıkmayan diğer bir romantik film de, Hülya Avşar ve Hakan Ural'ın oynadığı Fotoğraflar. Kız Türk, oğlan Rum. Birbirlerini severler ama kavuşamazlar.

Müjde Ar'ın oynadığı Halam filmini de hiç unutamam. Çok hüzünlü filmler...

Bunların dışında, pek çok, gerçek hayat öyküsü içeren film de unutamadıklarım arasındadır.

Tesekkürler Ceren!

Açalya'nın Dante pek şirin çıkmış videolarda:) Resimlerden daha farklı, daha canlı oluyor doğal olarak :) Ben de bir tane ekleyeyim istedim :)

Geçen aydan bir performans:) Karşınızda yer jimnastiğinde Essex Halk Cumhuriyet'inden MK :)

video

15 comments:

Serra yiLmaz said...

ay artistt. ogLun ha$in pozlar verio ya, videoda ondan bebek sesleri cikinca $a$irdim. ehehe :)
bizi ne kadar etkilemi$ baksana, ma$allah ;)

~Serra

sühendan said...

Maşallah pek hareketli:)Benimkiyle kıyasladım da benimki ya 1 ay 1 hafta küçük olmasından ya da kilosundan mıdır bilmem daha az hareketli geldi.
Tabi ki her çocuk bir olmaz.Önemli olan sağlıklı olmaları:)

Bir Hoş Seda imiş... said...

sporcu mkyı sürekli izlemek istiyoruz efendim böyle güzel videolarla,nereye başvurmamız gerek acaba :)

Anonymous said...

müjde ar'ın filmi Teyzem olabilir mi? aklıma takıldı niyeyse...:)
sevgiler
kulpsuz

Anne ve Bebisi said...

hahaha Serracim, alemsin:)

Sevgili suhendan, saglikli olsunlar, onemli olan o. Nasilsa saglikli olduktan sonra hepsi zamani gelince herseyi yapiyor:)

Sevgili BHSI, Peki efendim:)

Gecenin 1'inde filmleri hatirlamaya calisinca boyle oluyor tabi:) hahaha:) Tesekkurler sevgili kulpsuz, halam degil, teyzem tabii:))

SENABERA said...

Hiç korku fimi izlemeyen biri olarak,anlattığın o kadarcık bölüm bile, tüylerimi diken diken etti.
Fobi sahibi yapar tabii o yaşta..
Fotoğraflar filmini lisedeyken izlemiştim ve bir kaç gün etkisinde kalmıştım.Leyla Mecnun sonu idi işte..
Teyzem' e gelince ,öğlen 1' de de
uyuyan blogger olarak ,ha demek öle bi filmi de varmış ben atlamışım diye düşünmüş idim...

AycA said...

mei tai harika bir sling gibi.. inşallah bun uda dikecek annem :) senin kullandığınu yapıp kaldık :)
yüzme için şanslı olduğunu söylemeliyim .. aslında bizim burada bir spor salonu var havuzlu ve kreşi de var ama insan güvenip bırakamıyor.. 4 aylık bebek bile alıyoruz dediler ama işte..
bu arada ben kitap alıp duruyorum sürekli okuyacak fırsat bulmak zor olsa da..:) sen ne zamanları okuyorsun bunları.. ben arada sayfa sayfa bakıyorum işte..
bir de gece uykularının uzun ve düzenli olması için gündüz uykularının az olması gerektiğini düşünüyorum ki öyle oluyor ne zaman erin gündüz çok uyusa gece uyanıyor..

Semra said...

merhaba..okadar uzun zamandır okuyorum sayfanızı..bu sebeple yazacağım aklıma gelmezdi..o film,n adı cinnet ben de daha önce izledim çok etkilenmiştim..(bkz: stanley kubrick)'in bir (bkz: stephen king) romanindan uyarladigi filmin turkce ismi. cinnet filmin yapim tarihi 1980 dir.

Anonymous said...

mk gercekten minik melek2 olmus :)minik melek tabi bebelerin hepsi ;)cok sekerler,tum kuzulari anne babalarina Allah bagislasin :)

yesim

Mademoiselle said...

Cok tatli masallah, acik olan gobusunden o-pe-sim geldi:).

ela selin said...

Bu arada ne aldin esine 10. yil hediyesi (tabii cok özel degilse).
Bir de birsey soracagim: artik yavas yavas mama sandalyesi almayi düsünüyoruz, siz aldiniz mi? ya da arastirdin mi? hangi marka vs almak lazim?
yer yataginda iyi sekerlemeler diler, gitgide daha sekerlesen MK'yi, maasallah:) öperiz...

Cimcime'nin annesi said...

Korku filmleri seyretmeyelim seyrettirmeyelim.:)Insanin uzerinde bi tane olumlu etki birakmis midir?aksine tirsip cikiyor insan.Ben kocamaaaan birkadin olmama ragmen aksamlari evde kalma,karanliktayken panikleyip isigin oldugu yere dogru kosma ve cati katina hava karardiktan sonra cikamama gibi korkular yasiyorum.Hatta yalnizken oturdugum koltugun altindan biri bileklerimi tutcakmis gibi hissedip ayaklarimi altima alip oturuyorum beeeeen:( bunlarin musebbibi olarakta, ozellikle cocukken seyrettigim korku filmlerini vee anlatilan korku hikayelrini goruyorum.Baska ne olabilirki?

Anne ve Bebisi said...

Sevgili senabera, bence deeee!
Ikimiz de ayakta uyumusuz dun demek ki :P

Ayca, desen desen bir suru yapabilirsin. Hatta bir forum buldum, hatunlar onlarca kendi yaptiklari mei tei slingleri koymuslar. Sanirim bagimlilik yapmis, bos vakti olan arka arkaya sling yapiyordu:P

Hafta sonu gezmemize ragmen hafta ici yapacak hic bir isim olmuyor, o yuzden kitaplar hizli bitiyor sanirim:)

Uyku konusunda cok haklisin;))

Merhaba semra, hosgeldin:) Cok tesekkurler filmin ismi icin:)

Amiiin Yesimcim:)

hehehe en kisa zamanda bekleriz o zaman mademoiselle hanim;))

Ela Selin:) Hediye isini erteledim:P Biz zaten kari koca pek duskun degiliz ozel gunlere:) Alakasiz bir zamanda yat dersi&turu hediye etmeyi istiyorum. O alakasiz zaman muhtemelen ise dondugum zaman olacak :P

cimcime'nin annesi, sana sonuna kadar katiliyorum:) Ayni semptomlar bende de var:)) Ama bu bir nevi ask-nefret iliskisi sanirim:) Korku filmi kadar da zevk veren baska film yok bee:) Halloween da yaklasiyor, amma izlenir simdi ama :D

Sevgiler ')

archisugar said...

Esracigim, klozete yetistirilemeyen cisler icin sana lazimlik onerecegim. Yataginin yanina koyarsan, uyaninca hooop yapar.

Yatak icin de: Gecenlerde minnosun fotosunu gordugumde aklimdan gecti, biliyor musun? Cok yukarida sizin yatak. Normalde o yataklarin iki asamasi vardir. Bir bak, asagilara dogru bir yerde delikler varsa, yatak kismini asagiya indir. Bebek yatagini ilk aldigimizda benim haberim yoktu bu iki asamadan. Allahtan esimin bir arkadasi geldiginde bizi uyardi da, biz de Defne hareketlendiginde asagiya indirdik.

Sevgiler
Esra

CEREN GULER said...

The Age of Innocence benim de unutulmazlarım arasında. Martin Scorsese'nin yaptığı hangi film akıllarda yer etmiyor ki zaten:) Videoda çok şirim MK'cık her zamanki gibi:)

x