Thursday, 11 October 2007

Bugün, dün akşamdan ıslamış olmama rağmen çabuk pişmeyen fasülyeler sebebiyle MK'yı dışarıya çıkaramadım. Belki kandırırım diye giydirdim ve balkon kapılarını açıp önüne oturttum:) Ancak akşam, dışarıya çıkmadığı için huysuzlandı ve zor uyudu. Her gün aksatmadan çıkarmam lazım.

MK'nin adasi Kaan "solid foods"/kati gidalara baslamis, hayirli olsun, afiyet, bal, seker olsun:)

MK 5 aylik oluyor cumartesi gunu. Henuz hic kati gida vermedim. Gecen hafta sonu Murat amcasinin soydugu ayva dilimini kemirdi epey, daha dogrusu disini kasidi ayva ile ama o sayilmaz:)

Kati gidalara gecis konusunda iki guzel site tavsiyesi:

Starting Solid Foods

Is my baby ready for solid foods?

Bayramdan sonra kisa cevirilerini yazacagim.

Ben kati gidalar konusunda MK'nin 6. ayini doldurmasini bekleyecegim. Artik ondan sonra yavas yavas bakacagiz:)

MK'yi emzirmekten buyuk keyif aliyorum. Geceleri emzirmek icin kalkmak bana eziyet gelmiyor. Yeter ki uykusuna cabuk donsun:) 6. aydan sonra bebeklerin gece emmelerine besinsel acidan ihtiyaclari olmadigi soylenir ve bebegin gece icin sutten kesilmesi tavsiye edilir. Belki besinsel olarak ihtiyaclari yoktur ve hic bir vitamin almiyor olabilirler (ki aliyorlar) ancak duygusal olarak cok ihtiyac duyduklari kesin. O yuzden hem gece, hem gunduz, sutum oldugu ve MK istedigi surece emzirmek istiyorum.

Dun alisveris merkezinde, asi sirasinda tanistigim arkadasla karsilastim. Oglu MK'dan 1.5 ay kucuk. Annesi sezaryen oldugu icin sutunun 4-5 gun gec geldigini, bu arada da oglunun hastanede biberona alistigini soyledi. 1 ay sagarak vermis sutunu ancak en sonunda kesilmis maalesef:( O kadar uzuldum ki. Anne sutu alamadigini ogrendigim cocuklari emzirme istegi doguyor icimde.

Keske emzirme konusunda destek veren kuruluslar daha cok ve daha yaygin olsalar.

Guzel bir makale buldum dun aksam, Continuum Concept kitabinin yazarindan. Vakti ve ingilizcesi olanlara okumalarini tavsiye ediyorum, bunun da cevirisi bayramdan sonra:) Ancak bir ipucu vereyim, daha once bahsettigimiz Cocukerkil aile kavrami ve 2 yas sendromunun (terrible two) nasil engellenecegi ile yakindan alakali.

Who is in Control?

Az once altini actigimda, ses ve hareketlerinden cisini yapacagini fark ettim MK'nin. Ve karanlikta kasla goz arasinda yapti da:) Kaka tamam da, cis sinyallerini fark edemeyecegimi dusunmustum:) Diaper Free konusunda kendi capimda gelisme mi kaydediyorum ne? :)


Herkese iyi bayramlar:) Insallah bizimkisi de dolu dolu gececek. Yarin Gul ve Ozlem geliyor kalmaya. Cumartesi Yesimler'deyiz, pazar da sanirim Brighton gezisi yapacagiz:) Umarim hava guzel ve gunesli olur:)

Not: Cerencigim, soben bayramdan sonrasina kaldi, kusura bakmazsin umarim:)

13 comments:

CEREN GULER said...

Yok Elifcim bakmam kusura siz benden Brighton Pıer'e-İskeleye-Sahıldeki kucuk taslarına selam soyleyın yeter:)Bir de bol bol resim çekin:)

Sebnem'den said...

İYİ BAYRAMLAR ESRACIĞIM...SEVGİLER

Anne ve Bebisi said...

OK o zaman anlastik Ceren:))

Sana da iyi bayramlar Sebnemcim:) Seker gibi bayramin olsun:))

ela selin said...

anne sütünün önemi bugün artik herkesce biliniyor. ben kizimi emzirmeyi cok istedim. ancak iki hafta önce ve normalden kücük kilolu dogunca ilk önceleri pek ememmedi böylece pek sütüm gelmedi benim de. 2,5 kiloya düstügü gün aglaya aglaya biberonu dayadim. 6 hafta boyunca günde 4 saat süt sagarak, yari yariya da mamayla takviye ederek besledim. ebemizin tavsiysi üzerine her gün kizimi gögsüme koyarak memeyle tanisik kalmasini saglamaya calistim bir yandan. evdeki dijital tartiya önce ve sonra koyarak tartiyordum iciyor mu diye. cogunlukla 0 ile 10 g arasi cikiyordu emdigi. cok moral bozucuydu. 6. haftada mucizev bir sekilde 50 g icti. o günden sonra daha sik emzirmeye calisti ve bir hafta icerisinde verdigim biberon cok azaldi. o gün bugündür emiyor kuzucuk. günde enfazla 100-120 ml mama veriyorum ek olarak, o da aksamlari daha rahat uyusun diye. onun da cok hosuna gidiyor emzirmek-emmek benim de. yalnizca ikimizin paylastigi cok özel anlar onlar...emzirmek isteyen annelere tavsiyem: pes etmeyin. bana en cok türkiyede bir doktorun sözleri destek vermisti: her anne cocugunu emzirebilir. yoksa insan soyu simdiye tükenirdi.
herkese iyi bayramlar diliyorum ben.
özlem

Meltem Sözer said...

İyi bayramlar Memo'ya öpücükler...

Biz de daha katı gıdaya başlamadık. Sezaryanda süt genellikle geç geliyor ama neyse ki formula vermek zorunda da kalmadık. Bizim doktor gece besleme düşmanı. ikinci aydan beri gece beslemeyi bırakmam konusunda beni uyarıyor ama ben dinlemiyorum. Anne olmak biraz da içgüdüsel bir şey diye düşünüyorum. Okuyorum her türlü bilgi kaynağını ciddiye alıyorum öğrendiklerim çok yardımcı oluyor ama ben yine de bebeğimin ihtiyaçlarına göre davranıyorum.

bielifmiktari said...

Esracim iyi bayramlar..
Ek gidaya gecis konusunda bir iki bisey soylemek istiyorum ben de..Daha once de soyledigim gibi benim tavsan tam bir meme bagimlisi.Sezeryan dogumu yaptigim icin benim de sutum 3 gun gec geldi ama benim kuzu israrla hemsirelerin verdigi mamayi kustu.inat etti almadi..Hatta doktor 3 farkli formula denedi ve son gun bunu da kusarsa ozefagus icin x-ray alacaz dedi.bu arada 550 gr verdi acliktan.3.gun sutum geldi bakalim bunu da kusacak mi diye bekledik.Bana bir yapisti anlatamam.tabi ki kusmadi.mamayi reddetmis bizimki.o ay tam 1.5 kilo aldi.tabiii memeye bu kadar duskun bir bebek( birak beni baska anneleri de hic tereddutsuz emmeye kalkiyor, insan biraz secici olur dimi)gece 7-8 kere uyaniyordu.5. ay ufak ufak cereal vermeye basladim gunduz 1 kere.. 6. aydan sonra arastirmalarim sonucu bebegin gece uyanmasinin tek sebebi cani cekmesiymis.aclik filan degil yani.Bunu ogrenince cok sinir oldum ve gece uyandiginda biberonla su vermeye basladim, sonrasinda biberon mamasi.Boylece gece benim kokumu almamis oluyor ve derin derin uyuyordu.1 ay sonra gece uyumadan hemen once bir biberon mama verip pesine de uyuyana kadar emzirip oyle yatirdim ve sabaha kadr non-stop uyudu. Masallah diyim hala oyle.
kesinlikle her bebek bir degil ama gece uykusunu iyi almasi icin her yol denenmeli bence.Cunku acikmadigi halde uyanip bebek guzelim uykusunu boluyor bosuna bosuna.
ek gidaya gecince rahat edecegini dusunuyorum.ama kesinlikle meme verme..hem sen rahat edersin hem de minik MK.
acizane benden bu kadar..
herkese muylu bayramlarrr.

misketlimonu said...

Bu yakışıklı delikanlı ile geçirdiğiniz ilk bayram kutlu olsun size. Tabi gelecek bayramlar da. Sevgiler, Hülya

AycA said...

Esracım katı gıdalara 6. aydan sonra geçtim ama emmeyi kesmiyorlar:) aynen devam ediyor sütün oldukça devam et bencede.. ben arada doymadığında mama veriyorum almıyor:( saat başı uyanmayı tercih ediyor.. naapalım bu da böyle:)
ama sana tavsiyen arada ağzına elma vb meyvaları sür, artık bir sakıncası olmaz sonra katı gıdalara geçişte zorlanırsın.. kabul etmiyorlar :( yine de doktoruna danış ..
ayrıca iyi bayramlar:)))

hatice said...

bayramınız kutlu olsun

Duru said...

çok şanslısın esra,çalışmadığın için ve istediğin zaman MK yı emzirebildiğin için çok şanslısın.bizimki bakıcıyla kaldığı için mama içiyor,sabah 150 ml,öğleden sonrada formül sütlü muhallebi.bunları verince bari dedim meyve suyuda içsin,arada elma suyu veriyorum.bende evde olsaydım 6.ayına kadar hiç bişey vermeyecektim.
gece emmesi benimde çok hoşuma gidiyor,onlar daha minicik,biz bile rüya gördüğümüzde kendimize zor geliyoruz,ki onlar alışmaya çalıştıkları bu dünyada yanlarında her an birilerini istemeleri çok normal.öptüm sizi

gül said...

Esracığım aslında ek gıdalar konusu hiç de karışık değil ama gizli bir el uzmanlar aracılığıyla kafaları karıştırıyor ve ben en büyük suçlu olarak mama firmalarını görüyorum çünkü belli bir zaman sonra anne bebeği evde yapılan tatsız tuzsuz haşlama sebzelerden yemediği zaman,bebeğini özellikle zihinsel olarak besleyemeyeceğini düşündüğü zaman ve bu gibi sebeplerden sonra en çok mamalara yöneliyor ve ben bu hazır mamaların ilerde obeziteye yol açacağını düşünüyorum aşırı yedirmek koşuluyla neden dersen artık her öğüne bir mama icat ettiler; kahvaltı,gündüz gece vs.maması. İlk çocuğumda ben de çok telaşlanmıştım ve bütün kurallara uyacağım, bilinçli anne olacağım diye çok yanlışlıklar yaptığımı düşünüyorum şu an.özellikle büyüklerimin süt (süt 1 yaşına kadar bütün bebeklere yasaktı ama bilinçli doktorlar 4.aydan sonra verileceğini söylüyorlar artık)ve şekerden yaptıkları mamaları yedirmek yerine formül mamadan yapılan şekersiz muhallebiyi doğal olarak oğlum yemedi haşlanan sebzeleri ve formül mamanın içine kattığım pekmez peynir yumurta karşımını saymıyorum bile, ilk oğlum şu an hala yemek yemiyor ve yaşıtlarından kilo olarak geri. Bu bana ders oldu ikinci oğluma 5.ayının yarısından itibaren sadece gece uykusundan önce normal pirinç unu muhallebisi yaptım bazıları ilk oğlumun zamanında kilolu bebeklerini göstererek sadece pirinç unu ve hazır mamayla beslediklerini söylerlerdi. ben buna da karşıyım aslında ama midesine sadece anne sütü giren bebek için yine de en doğru başlangıç olduğunu düşünüyorum.Daha sonra normal irmik tatlısı yapar gibi mama yapıp yedirdim çünkü irmik pirinç unundan daha besleyici, daha sonraki günlerde bu mamaların içine ceviz fındık badem çörek otu rendeledim.altıncı aydan sonra tıpkı eskilerin yaptığı gibi ben yemek yerken kendi yemeğimden onun ağzına da azar azar tattırdım hem doyurmak için yapmış olmayıp onu sykmıyordum hemde anne eliyle alışmak kaşıkla yemekten daha zevkli oluyordu onun için şimdi 7,5 aylık haam dediğim zaman kaşığı uzattığımda hemen ağzını açıyor bazen yine elimle veriyorum daha çok hoşuna gidiyor.Benim iki yavrumla yemek maceram böyle ben bu konuda eskiye dönüş yaptım anlıyacağın, eskiden nerde böyle hazır mamalar, öğrendimki sütü kesilen anne tarhana çorbası içirirmiş yutma refleksi kaybolunca eve pişen her yemeğin içine bütün patates atarlarmış ve gerçekten de o patates yemeğin bütün vitamini çekermiş onu ezip bebeğe yedirirlermiş.ben şimdi her yaptığım yemeğe azıcık tuzluyken (çünkü tuzu fazla olan yemeğe patates atılması tavsiye edilir, hepten tuzsuz olmaz ama fazla tuzlu olmamasına dikkat ederim) patates ve havuç koyuyorum, biraz onlardan biraz tanesinden biraz suyundan ezip veriyorum.Dikkat ettiğim bazı noktalar var: yemeği yiyebileceği kadar pütürlü yaparım çiğnemeye alışsın; yayla(yoğurt) çorbası yaparsam eğer genellikle arpa şehriyeden yaparım çünkü pirinçten daha besleyici; bulguru ve irmiği yemeklerinde kullanmaya dikkat ederim (özellikle köfte yaparken) çok besleyici; buğday çorbası tarhana çorbası da çok besleyici; peynir olarak labne peynirini tuzsuz diye tercih ediyorum ve kaşar peyniri rendeliyorum veya çubuk şeklinde eline veriyorum beyaz peynirden daha fazla kalsiyum olduğunu öğrenmiştim;hazır bisküvi ve kraker aşırı vermemeye çalışıyordum çünkü yüksek ısıdan dolayı en kanserojen hale dönüşen yiyecek araştırmasında bebe bisküvisi birinci sıradaydı, çubuk kraker büyüdükleri zaman özellikle çok iyi oyalayıcı oluyor onunda üzerlerine yapıştırdıkları tuzları tek tek ayıklardım; pekmez muhakkak veririm;Patlıcan (içinde nikotin olduğu için), bal ve bakla 1 yaşından önce yasak ve gerçekten 10 aylık bir bebeğin bakladan zehirlendiğini haberlerde duymuştum çok şaşırmıştım zehirlenmeye yol açıyormuş; ileriki yaşlarında çocuğun uzanabileceği bir köşeye kuru kayısı incir üzüm hurma koyarsan arada bir bunlardan atıştırır sevebilir;kaşık kaşık yemek yediriyorsam arada bir meyve suyu veririm bunlar;taze sykylmış havuç elma suyu,kuru meyvelerden yapılmış hoşaf ve bitki çayları.Ayrıca ben de şimdiden eline havuç ve elma gibi meyvelerden eline vermeni tavsiye ederim hem dişetlerini kaşır hem tadını alır hem de çok güzel bir oyalama aracı olur. Bayağı uzattım ama belllki işine yarar dedim dayanamadım, maksat kendimce bebeklerimizin sadece bedensel değil zihinsel olarak da gelişimine katkı sağlamak.Bütün bunlar çok karışık geliyorsa toptan bu işi meral teyzesine havale et:D hazır çocuk da hevesleniyorken:D Annesinin karnından ve sütünden alışkın ne de olsa, böylece alışma dönemi değil tadını çıkarma dönemi olur MK için:)) şaka bir yana senin de tecrübelerini merak ediyorum çok güzel şeyler yapacağına eminim ve bu konuyu da kayınvalidene danışacağını tahmin ediyorum sonuçları merak ediyorum. Ben de yarından sonra eşimin memleketine gideceğim bezsiz bebek konusunda onlar neler yapmışlar acaba?, belki orada başlayabilirim bu çalışmalara ;)
MK ya bol iştahlı günler diliyorum, sana da şimdiden kolay gelsin...

sühendan said...

beşinci ayınız hayırlı olsun Esracım:)Biz de 1.5 ay geriden sizi takip ediyoruz.

www.edasuner.com said...

ay iyiki bana yorum yazdın ne şeker bebiş maşallah canım ya allah bağışlasın böyle gülen bebeklere bayılıyorum canım :)

x