Sunday, 7 October 2007


Bu, oğlumun en sevdiği oyuncağı:) Bitmiş bir ıslak mendil paketi. Hem renkli, hem sesli, hem de bedafa :P


MK'ya hiç oyuncak almadık biz. Hepsi hediye geldi. Bir yerlerde, günümüz çocuklarının sürekli oyuncak-aktivite ile meşgul oldukları, canlarının sıkılmasına hiç fırsat kalmadığı, bu yüzden de yaptıkları her şeyden çabuk sıkıldıklarını okumuştum. Zaman zaman yapacak bir şey olmadığı için canlarının sıkılması gerekiyormuş. Kendi kendilerine zaman geçirmeyi öğrenmeleri, yaratıcı bir şeyler bulmaları, ya da sadece oturup hayal kurmaları için :))

Baby of the Year!

Sonbaharı seviyoruz :)

Hava bir gün inanılmaz sıcak; camlar, kapılar açık oturuyoruz, MK bir tek body ile oturuyor tüm gün. Hemen ertesi gün uzun kolluları giyiyor, kaloriferi yakıyoruz. Yağmurun yağmadığı ama sonbahar havasının olduğu bir hafta sonu ormana gitmek istiyorum.



Bugün kayınvalidem ile telefonda konuşurken eşimi 6 aylıkken tuvalete tuttuğunu öğrendim :) Meğer aradığım Diaper Free! bilgisi yanıbaşımdaymış da haberim yokmuş :)

Eskiden çamaşır makinası yoktu tabi, şimdi ben MK'nın bezlerini atıyorum makinaya yıkanıyor. Elimde yıkamak zorunda kalsaydım herhalde ilk günden başlardım çocuğu tuvalete tutmaya :)

İnternetten ısmarladığım kitap henüz gelmedi, bu arada MK'yı gözlemlemeye çalışıyorum. Kaka zamanlarını biliyorum, tutsam tuvalete yaptırabilirim ama çiş vakitlerini kestiremiyorum. Bu konuda onun sinyalleri, benim de gözlemlerim zayıf sanırım :)

Bazen yanlış anlaşılıyor, bahsettiğim konu tuvalet eğitimi değil. Tuvalet eğitimi, çocuğun tuvalet ihtiyacı geldiğinde ya etrafındakilere haber vererek tuvalete gitmeyi istemesini ya da kendi kendisine tuvalete gidip işini halletmesini öğretmek. Ancak Diaper Free yani bezsiz bebek olayı, tuvalet eğitimi değil. Bu fikrin arkasında yatan, nasıl bebekler acıktıklarında ya da uykuları geldiğinde bunu çeşitli şekillerde belli ediyorlarsa tuvaletleri geldiğinde de belli ediyorlar. Tüm mesele iyi bir gözlemle bunu anlayıp bebek çişini-kakasını beze yapmadan tuvalete ya da lazımlığa yaptırmak. Kayınvalidem de köy yerinde kenara, köşeye tutarmış eşimi :)

Bu çiş-kaka mevzusu bitmez, geçelim :)

Anonymous bir arkadaş slingi sormuştu, benim kullandığım sling iki parçadan oluşuyor, kullanımı çok pratik. Kendiniz de evde yapabilirsiniz. Ayça'nın ve Ceren'in bloglarında evde yapımı ya da terziye diktirimi hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz :)

4 kitap ısmarlardım, heyecanla bekliyorum :) Hamile iken kafamı bir türlü toparlayamadığım için kitap okuyamıyordum. Bir tek işe giderken metroda ne okuduysam okudum. MK doğduktan sonra, emzirirken bol vaktim olduğu için ve kafamı da nisbeten toparladığım için yeniden başladım. Kitap okumak için vakit bulamıyorum! diye bir bahane tanımam :)

7 comments:

Banu said...

Sana katılıyorum. Ben de şimdi oğlum doğmadan önceki zamanıma göre çok daha fazla kitap okuyorum (öğle uykularında ya da gece).
Senin fotoğrafını hiç görmedim ama bence MK babasına çok benziyor.

Anonymous said...

Anneler kitap okusun arastirma yapsin kendini egitsin :) Cok guzel konulara deginiyorsunuz sekerim:)

MK annesinin kopyasi :) hem anneyi hem babayi surekli hatta en son cumartesi gormus birisi olarak inanin bana :) Esra da babasinin kopyasi oldugu icin bebekcik aslinda Osman Amca'nin kopyasi :)

yesim

sühendan said...

Yazılarını okuduğum kadarıyla yeniliklere çok açık birisin.Faydasını duyduğun veya gördüğün birşeyi hemen deniyorsun.Bu yönün çok hoşuma gidiyor.Kitap okuma konusunda ben iki çocukla biraz zor okuyorum ama herikisi de uyanıkken onlara hikaye kitabı okumam çok hoşlarına gidiyor.

Anne ve Bebisi said...

Ben de genelde MK'yi emzirirken, ayagimda sallayip uyuturken ya da geceleri okuyorum sevgili Banu:)

Yesim teyze:P Osman amcan da halasinin kopyasi:) Buyuk halam kime benziyor onu bilmiyorum bak:) Gittigimde buyuk halama sorayim:)) Hepimiz bir arada bir foto cektirelim, birbirinin kopyalari seklinde:))

Sevgili sühendan, evet ben biraz merakli bir tipim:)Bir de eski yontemlere iki kat merakliyim:)

Iki cocukla nisbeten daha zordur kendine vakit ayirmak:)Kolay gelsin:)

Duru said...

duru da bayılıyor ıslak mendil paketlerine,yemeye çalışmasa vericem eline ben işime bakıcam.
ben de hamileyken kitap okuyamıyordum,her boş vaktimde uyuyordum onun yerine ama artık okuyabiliyorum.

Bilun Şen said...

Yelim ben onuuuuuuuu :)

AycA said...

elinde yaprak olan fotoğrafa bayıldım :)))

x