Friday, 26 October 2007

5 ay, 1 hafta&6 gün Colic için geç değil mi?

Zor bir akşamdı...

Dün akşam gibi...

Normalde 19.00 gibi emerek uyur MK. Dün akşam bir ağlama krizi... Dişler feci kaşınıyor. Uykusuzluktan gözleri kızardı, elleriyle ovuşturuyor ama hiç bir şekilde uyumuyor. Bir de sürekli bir ağlama. En sonunda eşimin ısrarıyla Calpol verdik, hemen arkasından emdi, uyudu. Odadan çıktığımda 20.21'di.

Bu akşam...

Her şey aynı, ancak bu sefer MK ile yalnızım!

17.30 gibi başladı her şey, 20.30 gibi bitti.

Bir ara iyiydi, yere koydum, oynadı, güldü.. Sonra yine ağlama krizine girdi. Bir sakin, bir krizde..

TV'yi açtım, MK'nın ağlama sesinden başka bir ses duymak için:) TV'den gelen sesler biraz sakinleştirdi, sadece kısa bir süre için. Hem O'nu, hem beni:)

Dişlerini yemek masasının kenarında kaşımaya çalışırken burnunu çarptı, bir de ona ağladı.

Normalde eşim geldiğinde MK'yı ona bırakırım ve bir duş alırım. 15 dakika bile olsa kendi başıma olmak çok iyi gelir ve şarj olmuş olarak sil baştan başlayabilirim:)

Ancak bu akşam eşim geç gelecek. Saat 21.20 hala işte. O yüzden tüm süreçte tek başıma idim.

Güvenebileceğim, yakın olduğum bir karşı komşum olsun istedim. MK'yı 15 dakikalığına ona bırakır, ılık bir duş alır ve sakinleşirdim.

Neyse, vermemek için çok direndim ama sonunda yine çok az Calpol verdim, emdi, uyudu.

Umarım Calpol addict olmaz:)

Gündüz iyiyken niçin akşam huysuzlanıyor? Dışarıya da çıkardım, hem dün, hem bugün...

Neyse, şimdi taze demlenmiş çayımı içiyor, kekimi yiyor ve Wife Swap izliyorum. Yapmam gereken bütün işleri bıraktım. Yarın eşim MK ile ilgilenirken hallederim. Umarım güzel bir film vardır TV'de bu akşam.


9 comments:

Açalya said...

kolik için geç, dişler için tam sırası (bazı bebeklerin tepkisi daha fazla diş çıkmasına karşı).
Duş alma konusunda da sana bir tavsiye, komşuya falan bebek mi bırakılırmış, sen bak ben duş alıcam 15 dkç diye? ı-ıh, ben önceleri Dante uyurken alıyordum duş, sonra bir gün uyanmış, ağlamış da ben duymamışım, 5 dk falan...kızdım kendime ve artık o uyanıkken koyuyorum glider'ına (glider neyse ki ağırlık binince çukurlaşıyor çingene salıncağı gibi) veriyorum eline bir iki oyuncak, seyret bakayım anneyi evladım...duşun sonlarına doğru artık çıplak annesine bakmaktan gına gelince mızmızlanıyor ama bir iki şarkı ile sonunu getiriyorum...bir de elindeki kitaplarda yazmıyor mu ne yapabileceğin bu tür ağlamalı durumlarda?

Rana Eslem GULMEZ said...

BENCEDE KOLIK DEGIL BELKI USUTTUYSE KARIN AGRISI OLABILIR AMA DAHA COK DIS AGRISI GIBI GELDI BANA.RANA ESLEMDE GECE ACI ACI AGLADIGI COK OLUYOR DIS ONCESI((RABBIM KOLAYKLIKLAR GUZELLIKLER IHSAN ETSIN MINIKLERIMIZE SEVGILER SIZE,,,

dreamer said...

derdini anlatamadiklari icin bazen ne kadar caresiz hissediyor insan

Tam dis cikarma zamanlari ama hep ayni saatlerde ve aksam saatlerinde oldugu icin gaz ya da tuvalet problemi de olmus olabilir gibi geldi (Bir kitapta gaz sancilarinin biyolojik saate gore hep benzer zamanlarda geldigini okumustum, ki benim oglum da 10 aylik hep ayni saatlerde tuvalet sIkIntisI basliyor sagi solu isirmak istiyor ve uzun bi fasildan sonra tuvalete cikabiliyor bazen alerjisinden dolayi birsey dokununca COK huzursuzlaniyor ). Ben yere yatip o ustumde yari comelmis yari yuzukoyun beni emince ya da elma -el-kol isirinca birz rahatliyor.
cok gecmis olsun

AycA said...

Esracığım Erin günde 4-5 saat uyuyan bir bebekti hiç ağlamazdı ama diş çıkartma sürecince ben kendisni tanıyamadım.. kolay bir süreçten geçmiyor.. sıkıntısı var hepsi normal.. dişi çıkar çıkmaz eskisi gibi oluyor hemen merak etme..
yapacak tek şey MK yi sakinleştirme yollarını bulmak.. tv sesi bile olsa yap bunu .. çünkü o sıkıntısını nasıl dindireceğini bilmiyor..
ılık bir duş aldırabilirsin ..
kolay gelsin.. ama o dişi ilk hissettiğinde hepsini unutuveriyorsun:) tık tık tık ediyor eline böyle :P

KIZIMIN CİCİLERİ said...

Bencede kolik değildir, bende okur okumaz ilk diş çıkardığını düşünmüştüm. Benden daha tecrübeli annelerde aynı şeyi düşündüğüne göre korkacak bişey yok. duş mevzusuna gelince ben araba koltuğuna koyup duşa giriyorum, camdan da sürekli takip edebiliyorum böylece. Hem daha güvenli geliyor hemde arada ona laf atıp canının sıkılmamasını sağlıyorum.

Anonymous said...

esra seni oyle bunalmis duyuncaben de cok gelip yardimci olmak istedim ama "colic" falan aklima bile gelmedi. Biseycigi yok MK nin azicik aglamis iste :) ne yapsin konusmayi bilmiyor ,sarki soylemeyi bilmiyor :)disleri cikiyormus bak :)tecrubelileri dinleyelim :)

yesim

archisugar said...

Kolik degil ama gaz sancisi olabilir. Ya da disler... Ama dis o kadar aglatmaz genelde. Durmadan aglamasi bana gaz gibi geldi. Defne 2 yasinda, simdi bile cok nadir de olsa (2 ayda bir gibi), gaz ile uyanip saatlerce agladigi, gazini cikardiginda da uyudugu oluyor. Dusunsene, bizlerin bile bazen gaz agrisi olmuyor mu? Kendimizi ordan oraya atiyoruz. O da soyleyemedigi icin agliyor. Hatta anlamiyordur bile yavrum nesi oldugunu. Gecmis olsun....

Anonymous said...

Kolikle mücadele eden bir anne olarak geç olduğunu düşünüyorum. yaklaşık 6. hafta civarı başlar. Dişler veya gaz sancısı olabilir. Dilerim bir an önce iyi olur. Geçmiş olsun.
Burcu&Mert(4,5 yaş)

ASYA said...

Esra senin konunla alakalı diil ama sen bilirsin..Efe de son günlerde tükürük yapmaya ve özellikle ellerini ağzına götürmeye başladı..yahu bu çocuk 3 aylıkken diş çıkaracak diil ya ??? yoksa böyle mi oluyolar ??normal bişi mi acep..sizde oldu muydu:?

x