Friday, 28 September 2007




Yazmak istediğim o kadar çok şey var ki!

Asya kilosunu sormuştu MK'nın. Son iki haftaya kadar çizelgeye göre iyi gidiyordu. Ancak dün tarttığımda iki hafta öncesine göre pek kilo almadığını gördüm.
Bugün itibariyle; 19 hafta+6 günlük=6.5 kg.

Neyse, yine de sorun edilecek bir şey olduğunu sanmıyorum. Biraz daha bekleyelim.

Genelde evde tartıyorum, dijital tartı olduğu için tam gramına kadar tartıyor. Önce ben kendimi tartıyorum sonra da cıbıl MK'yı kucağıma alıp çıkıyorum tartının üzerine. Sağlık ocağındaki tartımları ile örtüşüyor o yüzden ayda ancak 1 kere falan götürüyorum tarttırmak için. Haftaya yine bir uğrarız.

*********************************

Eşim işlerini ayarlayabilirse 3 hafta sonra Türkiye'de olabiliriz :) Kayınvalidemlere haber vermeyip, MK'yı kapılarına bırakıp saklanmak suretiyle sürpriz yapmak gibi bir niyetimiz var :D Bunu okuyan eşimin sevgili kardeşleri, kuzenleri; sakın sürprizi bozmayın :P


*********************************

Sevdiklerim konusunda sobelenmiştim.. Bakalım neler gelecek aklıma:)

...Severim...

  • Sabah, gökgürültüsü ve cama hızlı hızlı vuran yağmur damlalarının sesi ile uyanmayı ve yorganın altına gömülüp uyumaya devam etmeyi.
  • Güzel bir kahvaltıyı ama en çok da akşamdan bende kalmış dostlarımla o kahvaltının ve çayın tadını çıkarmayı.
  • Hafta sonları dostlarımızla yediğimiz yemekleri, birlikte geçirdiğimiz vakitleri.
  • Alçakgönüllü, hoşgörülü, efendi insanları, pozitif enerji saçanları, ve çocukları.
  • Posta kutumda, internetten ısmarladığım bir kitabı, cd'yi, ürünü bulmayı.
  • Okumayı, okumayı, okumayı. Kitapları, blogları, gazeteleri, köşe yazılarını...
  • İnterneti :)
  • Fotoğraf çekmeyi.
  • İnsan hikayelerini dinlemeyi. Pek çok kişinin aksine otobüste ya da bir bankta yanıma oturup bana tüm hayatını bir çırpıda anlatan insanları severim ben:) Aklımda o kadar çok hikaye var ki onlar sayesinde.
  • Evi saran kurabiye/kek kokularını.
  • Gökyüzünü kaplayan kapkaranlık bulutları, yine gökgürültüsünü, yine şiddetli yağmuru.. Ve o havada koltukta oturup çayımı içerek kitap okumayı.
  • Gezmeyi, keşfetmeyi.
  • En az gezmek kadar evimi :) Hiç çıkmadan haftalarca evde oturabilen bir insanım ben:)
  • Kitapçılarda rafların arasında kaybolmayı, yeni kitaplar seçmeyi, koltuğa oturup sayfaları karıştırmayı.
  • Şu aralar oğlumun dil çıkarışlarını ve püürrttfff diye dışarıya tükürük atmasını :)
  • Bloggerların sayfalarını açtığımda güncellenmiş bulmayı :)
  • Sabah çok erken kalkmamın sonucunda, saati 13.00 zannederken daha 10.00 olduğunu keşfetmeyi.
  • Yine benzer şekilde, saatler geri alındığında ve havalar erken karardığında, saati 21.00 olmuş zannederken daha 19.00 olduğunu farketmeyi.
  • Mumları. Ben bir mum fetişistiyim :)
  • Hint yemeklerini, müziklerini, filmlerini, hikayelerini ve yazarlarını.
  • Kaleleri, müzeleri, tarihi.
  • Yaz akşamları -Türkiye'de- balkonda sessizce oturup yıldızları seyretmeyi, ağustos böceklerinin sesini dinlemeyi.
  • Kemalpaşa tatlısını.
  • Kahve kokusunu... ve daha nice seyi...
severim...

Sevdiğim hava :)

*********************************

Dün MK'yı slinginde sitenin bahçesinde dolaştırırken, 7 aylık hamile Hintli komşum sling hakkında bilgi aldı:) Sling çılgınlığı hızla büyüyor, durduramıyoruz :)


*********************************

Bu aralar ek gıdalarla ilgili araştırıyorum. Işıl'ın tavsiyesi faydalı bir site buldum: KellyMom.Com
4-6 ay arası bebeklere denemelik günde bir kaç yudumluk su verilebileceğini okudum. Bu akşam denemek istedik, suyu kaynattım ancak soğumasını beklerken MK'nın uykusu geldiği için deneme yarım kaldı :) Aslında kaynamış su falan... Eşimin ısrarı:P Çeşmeden doğrudan vereceğim, alışsın :)


*********************************

İleride sebzeyi reddetmesinler, tatlıya alışmasınlar diye meyvelerden değil de sebzelerden başlanıyormuş genelde. Ancak anne sütü zaten tatlı olduğu için ilk verilen katı gıdanın da tatlı olması, (anne sütünün tadına benzemesi açısından) bebeğin ek gıdayı kabul etmesini kolaylaştırabiliyormuş.

Bir de, ek gıdaları tanıtırken kaşık yerine annenin kendi parmağını kullanması tavsiye ediliyor.


İlk 1 yıl içinde bebeğin ana gıdasının yine anne sütü, katı gıdaların sadece 'tanıtılan', anne sütünü tamamlayan tadlar olduğu, 6. ve 7. aylarda katı gıdanın günde yalnızca 1 kere denenmesi gerektiği, hatta bazı annelerin yalnızca bir kaç günde bir tanıtım:) yaptığı yazıyor.

Çok güzel bilgiler var, bir ara oturup derler-toplar, çeviririm umarım :I


*********************************


Işıl ingilizce blogunda bir çekiliş yapıyor. Diş çıkarma aşamasındaki bebekler için kehribar taşı, ağrı kesici, rahatsızlığı giderici özelliği sebebiyle kullanılıyormuş. Kehribar taşlarından yapılmış bir kolye bebeğin boynunda duruyor, taşların tenine değmesi ile bebeği rahatlatıyor. Katılmak isteyenler linke yorum bırakıp, çekilişi bloglarından duyurabilirler.


*********************************

Yeşim teyze bu kez de biyolojik teyze oldu :) Ablasının kızı tatlı Eylül, eylül ayında aramıza katıldı :) Yeşim teyzeyi bir kez daha tebrik ediyor, darısı başına diyoruz ;))

*********************************


Beni bloglarına ekleyen arkadaşları statcounter'dan ya da bana bıraktıkları yorumlardan bulup ekliyorum ancak zaman zaman gözümden kaçanlar olabilir. Eğer beni eklediyseniz ancak ben sizi eklemediysem bilin ki haberim olmadığı içindir:) Bana bir e-mail atar ya da yorum bırakırsanız en kısa zamanda eklerim.



17 comments:

gül said...

esracığım baştan sona kadar, aynı şeylerden hoşlanıyormuşuz demek ki.zaten 4.madde de seni görüyorum ve o yüzden kendime yakın buluyorum zaten.Çok güzel ve içten bir ifaden var.Soğuk ekrandan da olsa seni tanıdığıma sevindim.(Neyse burada keseyim fazla duygusal oldu :P ) Şu işe bak tam da Yeşim hanımın ablasının doğum yapıp yapmadığını merak ediyordum geçen gün, bu da içime doğdu heralde :)) Allah analı babalı büyütsün tebrik ediyorum ben de. Sana mail attım ulaştı mı? en azından bilgim olsun.

Köşenin Delisi said...

Çok benziyoruz cidden :) bi de, mail at demiştin attım, gelmiştir heralde di mi..

Anonymous said...

YIPPUU ben yine teyze oldum :)
kizimiz Eylul Elif normal dogumla dogmus,masallah ablamin da bebisin de sagligi iyiymis,ben de en yakin zamanda gidebilmek ve bebisi koklamak icin sabirsizlaniyorum.

esracim sevdigin seylerin sirasi farkli olmus sanirim ama sen bilirsin :)biz de seni seviyoruz.bugun kemalpasa yapip getiricem :)

turkiye haberlerine sevindim ,super bi fikir,ne gusel supriz olur :)

senin haberin yok mu bilmiyorum ama Kaan'a Nihat amcasi kavun suyu tattirdi parmagiyla :))

yesim

mesecina said...

Hamile kalmadan evvel tesadüfen bloguna rastladım. o günden beri takipteyim. Arada verdigin bilgiler çok faydalı oluyor, çok teşekkürler. Ayrıca Mehmed Kaan'ın ciddi pozlarının hastasıyım :) Maşallah! yazının son kısmını okuyunca yazma geregi duydum, daha taze bloguma ben seni izin almadan ekledim ama umarım problem yoktur:)
sevgiler.

Minik Patikler said...

Bir numarayı ben de severim ama burada artık o eski yağmurlar yağacak mı meçhul..

yeşim teyzenize tebrikler Allah bağışlasın yeğenini.

sühendan said...

sevdiğin havanın resmini çok güzel fotolamışsın.Bu tür havaların resimlerini severim ama gerçekte öyle havalarda benim nedense içim sıkılır.
Ek gıdalar konusunda yerli ve yabancı yazarların görüşü farklı herhalde.Benim hep okuduğum kitaplarda ilk olarak elma ve havuç suyuyla başlanıyor.Daha sonra 6. ayda sebze çorbalarına geçiliyor.İlk çocuğumda öyle yaptım.Herhangi bir yeme problemi yaşamadım.Şimdi 3 aylık oğluma alışması için bir çay kaşığı elma suyu veriyorum.Arada su da veriyorum.Genede sen bilirsin.Hangi düşünce sana daha uyuyorsa onu uygularsın.

minik talhanın annesi said...

mehmed kaana maşaallah diyorum.:D
yeşim teyzeyi tebrik ederim. rabbim hayırlı bir ömür nasip etsin eylül elif'e...
ek gıdalara ben de ilk olarak meyve suyu ile başlamıştım. sebzelere başladığımda ise bizim talha bey pek hoşlanmadı ama zamanla alıştı. bu arada bir nolu madde tam bana uygun. ama çalıştığım için böyle bir lüksüm yok malesef.
son olarak senden izin almadan seni listeme eklemiştim hatırlatın dediğin için hatırlatma gereği duydum. umarım sorun olmaz!

zeynep said...

slm esracım. artık eskisi kadar çok kilo almayacak. boyda biraz uzama olabilir.zaten anlarsın kıyafetlerinden. gerçi her gün görünce ne kadar büyüdüğünü öyle kolay anlayamıyorum ben. şu kehribar taşını merak ettim. annemde var. yüzük yaptrıcaktı. ama artık ahmedin kolyesi olcak galiba:))))

unutmadan hayırlı olsun yeşim teyze:)))

Anne ve Bebisi said...

Sevgili Gul, tesekkur ediyorum:) Keske yazsan da senin yazilarini, tecrubelerini de okuyabilsek:)

Geldi Elifcim, firsat bulunca yazacagim:)

Yesimcim biliyorum kavun suyu olayini:) Ama o sayilmaz:)) Tatli teyzecik:))

Rica ederim sevgili mesecina:) Beni eklemende elbette bir sorun yok, sadece ben sizi eklemiyorsam bir sebebi yok, haberim olmadigi icindir:) Seni de en kisa zamanda ekleyecegim:))

Amin MPcim:) Yagar insallah o guzel yagmurlar yine..

Tesekkurler suhendan bilgiler icin. Degisik gorus ve tecrubelerden haberdar olmak guzel:) Biri uymazsa oburunu deneriz:))

Sevgili MTA, rica ederim tabi ki ekleyebilirsin beni, ben de seni ekleyecegim en kisa zamanda:)

Zeynepcim, evet galiba buyume hizi yavas yavas azalacak:)) Kehribar tasini dene derim:)) Sevgiler.

gül said...

acaba mailim geldi mi gelmedi mi?..
babysvictory@gmail.com

Serra yiLmaz said...

aa demek Surpriz var yakinda. Super! ;) $imdiden iyi egLenceLer, hayirLi yoLcuLukLar diLiorum..

~Serra

Açalya said...

Ben dogdugundan beri veriyorum su. Yani dogdugunda hickiriklari icin hem annem hem de doktor tavsiye etmisti. Cok da ise yaramisti. Simdi susadi mi emziriyorum ama mesela emziremeyecegim bir yerdeysem elimde de zaten kendi su sisem oldugundan, kapagiyla birkac yudum mutlaka veriyorum, yalana yalana iciyor. Su iyidir, oyle 4. ay 5. aydiye beklenir mi yahu?! :S

süpürgesizcadi said...

Sevdiklerin sobesini okurken devamli " aaa bende, aaaaa e bende,aaa bu kadar olur bende" seklinde okudum, simdi ben yazacagim sevdiklerimi senden kopyayala yapistir yapsam olucak nerdeyse :))))

Anonymous said...

merhaba,
zevkle okuduğum yazılarınıza ilk defa yorum bırakıyorum. zira bir sorum var: bu sling bağlanan bir şey mi yani bebeği koymadan önce slingi hazır hale siz mi getiriyorsunuz. bunların omuzlara takılıp, hop diye bebeği koyabileceğiniz türleri var mı?
satış yapan sitelerde yeteri kadar açıklama yok ne yazık ki...
bu arada, kaan çok tatlı bir bebek maşallah :)

ASYA said...

aaaaaa
benimde en sevdiğim hava...

birde kar yağarsa varyaa.....ahhh ahhh

Mücevher Kutusu said...

Dün ablamla Efe bize kalmaya geldiler. Akşam çay eşliğinde sizden bahsediyorduk tanıyormuşcasına :) Yeşim teyzesinin getirdiği takım nasılda yakışmış diyor ablam :)

Gün geçtikçe daha da yakışıklı oluyor maşallah. Maddelerin bir çoğunu bende seviyorum.

OZY said...

Selam Esracım,
Ben senin tersine karanlık,yağmurlu havalarda çok efkarlanırım,uyumak isterim,güneşle uyanmak ise enerjimi arttır.Modaya uyup ben de mi sevdiklerimi yazsam bloğuma;)
MK ya iskoç eteği çok yakışmış,maaşallah;)
Anneyle uyumayı Türkiye'deki tanıdıklar pek tavsiye etmiyordu,klasik Türk tavrı,alışır vs endişesi işte.Bana bu doğru gelmiyordu,tersine, beraber uyumak anne-bebek yakınlaşmasını arttır,bebeğin psikolojisine iyi gelir diye düşünüyordum,senin araştırmaları okudum,demek ki yanılmamışım.Ama şimdilik yine de pek yanıma yatırmıyorum,çünkü ben biraz deli yatarım,bebek küçükken yanıma almaya cesaret edemiyorum.

x