Tuesday, 11 September 2007

Valentine's Park ve Ev Yapımı Slingler!

Geçtiğimiz cumartesi, evimizin yakınındaki Valentine's Park'ta ufak bir yürüyüş yaptık. Adı Valentine's Park olduğu için mi kumrular çoktu:) Yoksa kumrusu çok olduğu için mi adı Valentine's bilemiyorum:))

Bu aralar havalar ısındı burda. Isındı dediğim şu an 18 derece mesela:) Ve bizim tüm camlar,kapılar açık:) İnsan serine alışınca 18 derece bile çok geliyor.

Ancak cumartesi günü hava serindi, sonbaharın yaklaştığını hissettik...



Yeni bir macereya hazır kaşif Memo:)


Her yer sincap kaynıyordu. Kışa hazırlık için son sürat koşturuyorlardı:)

Sincapları büyük bir merakla izleyen çocuklar...

Çok romantik bir de tahta köprü bulduk:)

Ağaçlar sonbahara hazırlanıyor*...
(Atilla İlhan)


Başlarda slinginde gezen MK keşfe arabasında devam etti. Bu sling çok fonksiyonlu:) İstersen alt değiştirme bezi oluyor, istersen battaniye, istersen sling :P




Çok güzel bir geziydi, teşekkür ederim babacığım:)


*********************

SLING

sympatique nikli arkadaş sling konusunu sormuş. Ben de hamile iken premaxx'ın bir benzeri olan "baba slingi" çok beğenmiştim ve onu almayı düşünüyordum ancak sonra tecrübeli anne Işıl beni çok önemli bir konuda uyardı, sağolsun.

Sling alırken en çok dikkat edilmesi gereken çift omuzdan askılı olması. Bebek biraz büyüyüp, 6-7 kg olduğunda ya da sonrasında, tüm ağırlığı tek omuza vereceğimizi düşünürsek çok sağlıklı ve pratik değil tek omuzdan askılılar.

Ben tricotti kullanıyorum. Aslında evde yapılabilecek bir sling. Büyükçe, esneyebilir bir kumaş parçasını, (trikoyu) katlayıp ikiye dikiyorsunuz. Bu parçadan iki tane yapıyorsunuz ve kullanıyorsunuz. Belki evdeki dikiş makineleri ile sağlam olmaz, sanırım overlok makinası gerekebilir, ya da bir terziye diktirebilirsiniz. Kullanım kılavuzunda daha ayrıntılı grebilirsiniz.

Ayrıca her p0zisy0n, yeni doğan ya da 2-3 aylık bebek için uygun değil. Hangi ayda hangi şekilde kullanabilirsiniz tricotti'nin kullanım kılavuzunda yazıyor.

Sling aslında Türkiye de dahil, dünyanın dört bir köşesindeki ülkelerde, kültürlerde hep kullanılagelen bir taşıma biçimi. Eskiden ne bebek arabaları vardı ne de hazır slingler:) O yüzden herkes evde kendi slingini yapabilir.

Evde kendi slingini yapmak isteyenler için harika siteler buldum, son üç linkin sitesindek sol menüyü incelerseniz daha çok seçenek bulabilirsiniz:

Kendi slingini kendin yap!

Resimli anlatımla sırtta taşımalı ev yapımı Slingler!

Resimli ya da Videolu evde sling yapımı!

Videolu önden taşımalı sling!


Aşağıdaki linkte nasıl yapılacağını göstermiyor (satıyorlar çünkü:P) ama uzun bir kumaş parçasından oluşan bir sling. Biraz göz nizamı, el becerisi olan kolayca yapabilir sanırım:)

BB-Slen 1
BB-Slen 2

Kimisi resimli bazı evde yapım sling bilgisi veren siteleri:

Mamma's Milk
Green Dot Sewing
Sling Rings


Slingler ile ilgili oldukça ayrıntılı, ingilizce bilgiler (Neden sling kullanmalı, hangisi daha uygundur, sıkça sorulan sorular, yeni başlayanlar için bilgiler vs. ) şu linklerde var:

Little Possums 1
Little Possums 2
Little Possums 3


Ve en son olarak da, satın almak isteyen ancak Türkiye'de bulamayanlar için de:

Amazon.com
Ebay.com
Ebay.co.uk

sitelerine bakmalarını tavsiye ederim. Sling diye aratırsanız pek çok sonuç bulabilirsiniz.

22 comments:

irem said...

Sevgili Esra yazacaklarımın konuyla alakası yok aslında. Uzun zamandır okuyorum seni, Mehmet Kaanı ve senin olaylara bakış açını çok seviyorum sizleri şahsen tanımasam bile uzun zamandır okuduğum için tanımış kadar oldum. Bloguna bu kadar vakit ayırman ve güzel bilgilerle beraber mehmet kaan'ın fotolarına ve senin yorumlarına bayılıyorum. Çok tatlısınız. :))

CEREN GULER said...

Dün akşam bloğunuza baktıktan sonra Mehmet Kaan'ın sling'inden çok aradım. Ebay'dakiler de hoşuma gitmedi diyecektim ki..(tek askılıydı çoğu ve de pahalı) Bloğa girdiğim an sling açıklamalarını gördüm. Özellikle eklediğiniz katalog dikim işini çok kolaylaştıracak sanırsam. Hemen resimlerin çıktısını alıp anneme götüreceğim. Ortalıkta bebiş yok henüz ama hazırlık önemlidir.

Bir de Uyku ile ilgili önerileriniz çok güzeldi. İleride yapmam gereken önemli şeyleri yazdığım GELECEK GÜNLÜĞÜme not ettim bir çok maddeyi. Onun için de çok teşekkürler.

Anonymous said...

Esracım selam canım ben polonyadayım burda bız donuyoruz resmen kıs geldı kıslık kazakları montları cıkardık ben eda

Isil Simsek said...

Esracim,
beni utandırıyorsun. Ne tecrübesi, ben de 8 aydır anneyim şunun şurasında.
Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana...
Bu hafta içinde ben de slingle ilgili bir post yazacağım.
Beklerim ;)

tuna said...

esra yine cok guzel kosmalik oynamalik bir yer, mehmed kaan bir an once yurusun de katilsin orada kosusan cocuklara :)

Minik meleğin annesi.. said...

Hay Allah razı olsun ne diyim.. Ben fena takmıştım bu sling olayına :)) Kendim hayatta beceremem ama terziler ne güne duruyor değil mi :))

Mücevher Kutusu said...

Ne güzel yerler de yaşıyorsun. Ferah, rahat MK çok şanslı bir çocuk çokta şeker :)

Köşenin Delisi said...

Esracım valla başına iş alıyorsun bu kadar güzel bilgiler vererek :)) İyice kanıma girdin şu sling olayında, ısmarlıcam galiba :) Ama bir şey rica edicem çok fazla şey istemiş olmazsam. Tricotti sling için verdiği ölçü birimlerini anlamıyorum ben.

Demiş ki web sayfasında: Small-dress size 10 and below
medium-dress size 12-14
large-dress size 16 plus

Nedir bu 10-12-16?? Sipariş edicem edemiyorum anlamadığım için :P

sympatique said...

Cok tesekkur ederim:) bu kadar ayrintili bilgi icin, ugrastigin icin...inanilmaz makbule gecti:)

Anonymous said...

ingiliz giysi ölçüsüne göre sıralamış bedenleri..eg. Marks & SSpencer'dan 12-14 giyiyorsanız, sling ölçünüz 'medium' tricotti sling için. (köşenin delisi'ne) anneanne

Calimero Mutfakta said...

Mehmed Kaan i operek sobeledim sizi:) Yapmayi sevdiginiz 3 seyi anlatir misin
Sevgiler

Anne ve Bebisi said...

Sevgili Iremin annesi, cok tesekkur ederim:) Biz de sizlerin maceralarini takip etmek sabirsizlaniyoruz:)

Rica ederim sevgili Ceren, ben tesekkur ederim:)

Edacim, Londra'nin cok degisik bir havasi var:) Butun yaz sular seller goturdu, simdi de her yer gunluk guneslik:))

Ben senden ve ingilizce blogundan cok sey ogrendim:)) Sling postunu merakla bekliyorum postunu Isilcim:))

Insallah sevgili Tuna:)

MMA'cim olculerini de verecegim slingin:)

Sevgili MK, tesekkurler:)

Elifcim, 10 Turkiye'de 38 oluyor. 12=40, 14=42 vs. Eger esin de kullanacaksa buyuk boy almanizi tavsiye ederim. Ama istersen bekle, olculerini vereyim, kendiniz istediginiz renkte, boyutta yaptirabilirsiniz.

Sevgili sympatique, rica ederim:)

Tesekkurler anonymous:)

En kisa zamanda Calimero:))

AycA said...

Yess sling çalışmalarına başladık annemle sonunda bizim doktor yok olmaz sling demişti ama ben artık doktor falan pek dinlemiyorum!!!olur tabii 9 kiloya yakın bir bebeği sol kolunda taşımak zorunda kalsa bak nasıl oluyor.. senin yazdığın adreslere de baktım bir kaç çeşit daha sling alternatif çıktı özellikle senin kullandığın cok kolaymış.. hemen dikkile.. teşekkürlerrrrr....
birde evinizin yakınındaki bu parkları ve sıcakladığı halde 18 derece olan şu havayı fena halde kıskanıyorum .. neyse ki buralar da serin son gunlerde.. erini hasta etmeyi becerecek kadar hemde :(

nilly said...

MK'nin Keyfine diyecek yok valla. Ne guzel bir park orasi, hakikatten pek bir romantik gorunuyor.

Bilun said...

Anam Mehmet'im ne kadar büyümüş ben yokken.. Yerim onu ben!!
Öptüm kocaman sizi!!

gül said...

esracığım verdiğin bilgiler çok hoş kendi adıma teşekkür ederim. çok emek verdin fakat karşılığını kat be kat yavrundan alırsın,hayırlı evlat olur inşaallah.Bu arada Mehmed Kaanın bol resimli ve senin gülmekten çatlatacak esprilerini de çok özledim. arşivden eski resim yorumlarını tekrar tekrar okuyorum şu an bile aklıma geldikçe gülüyorum ana oğul süpersiniz. heeyy memocum 4.ayını tamamladın hayırlı olsun, Meral teyzenin lezzetli yemeklerini direk lüpletmeye iki ay kaldı hadi gözün aydın şanslı kerata seni:))))

Crebro said...

Slingden bu kadar ayrıntılı bahsetmen çok iyi olmuş. Ben çok memnunum. Kullandığım Slingin beş ayrı taşıma şekli var. Arel çok rahat ediyor.

AYSUN said...

şeker şeker şeker:)

CEREN GULER said...

SLING YAPTIMMMMMMMM

Resimleri anneme götürmeme bile gerek kalmadı Aldım bir elastik pembişşş bir kumaş.. evdeki oyuncak bebek ve kendi ölçülerimi birleşimi ile kumaşı iki parça halinde çift katlı sesip terziye götürüp sağlam bir dikiş attırdım. Süperrr oldu. Benim ve eşimin boyutları fena derecede farklı olduğundan onun için de lacivert bir tane yaptım. toplam 2 sling kumaş fiyatı ve terzi ücreti ile 32 ytl ye geldi.

(kumaşçı kız bebek mi , ya bu kızlara pembe kullanmaktan vazgeçin diyince erkek olsa bende pembe kız olsa babada lacivert olucak diyince sakinleşti. Deli mi ne??? )

Bebekhikayesi said...

Bu yazıyı atlamisim :)
Acaba bu slinglerin 3 bebek sıkıştırılanı var mı? :))

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,情色論壇

Kardeşim said...

Hamile arkadaşım için güzel hediye olacak.Evde yapılan ürünlewr daha güzel oluyor.

x