Thursday, 13 September 2007

Sağlıklı Beslen!

Öncelikle Calimero Mutfakta'nın sobesini cevaplayayım.

Neleri Severim: (Aslında pek çoğunuzun tahmin edebileceği şeyler:))

  1. İnternet+Bilgisayar Kullanmayı,
  2. Seyahat Etmeyi,
  3. Fotoğraf Çekmeyi.

Ben de, son derece hoş blog isimleri olan: Kelebek Hikayeleri'ni, Kirpikteki Gözyaşı'nı, Mücevher Kutusu'nu sobeliyorum.

*******************

Dün, yani çarşamba günü şimdilik aşı faslını, uzuuuuuun bir fasıl eşliğinde kapattık:) Verem aşısı tutarsa, 1 yaşına kadar başka aşı olmayacak umarım.

İlk kez 3 tane aşıyı aynı anda oldu. Birisi sol bacağına, ikisi sağ bacağına. İlk başta çok çok ağladı ama eve dönüş yolunda mışıl mışıl uyudu. Gayet sakindi, oh ne güzel sorunsuz atlattık sanırım diyordum. Ta ki...! Gece 2.45'e kadar!

O saatte uyandı, emdi. Uyuması için ayağımda salladım, uyudu. Ama sorun şuydu ki ayağımdan alıp yatağına koyamıyorum! Koyduğu anda gözlerini açıyordu. Ben de yatakta bırakmak istemedim, dönüp de düşmesin diye. Kiminle inatlaşıyorsam! İnatlaştıkça inatlaştım yatağa koyacağım diye. Uyutuyorum, yatağa koyuyorum uyanıyor! Hadi bizim yatağımızda yanıma yatırayım diyorum, ona da uyanıyor!

Tabi gittikçe uykusu açıldı, uykusuzluk başına vurdu, ağlamalar, mızmızlanmalar... Bu arada ateşi vardı ama ben kendi kendisine atlatır diye şurup vermemiştim. Rahatlasın diye Calpol'u da verdik 4 gibi.

En sonunda 5.30'da biraz uyudu. 6'da yeniden uyandı. Emzirip uyuttum bu sefer 9.30'a kadar uyumuştu(k).

Bugünse.. Akşam 5'e kadar günlük rutinimiz gayet iyi gitti. Tabi hala öğle uykularını tilki uykusu olarak uyumaya devam ettiğinden elim kolum bağlı başında oturuyorum maalesef:(

Akşam 5'ten sonra aldı bir mızmızlık ve ağlama. 6 gibi eşim gelir ve onunla epey oynar, oyalanırlar ama bu akşam işi uzun sürdüğü için o da gelemedi. Ben bunaldım, ben bunaldıkça Mehmed Kaan bunaldı!

En sonunda koydum slingine, sitenin bahçesine indik. Dışardayken gıkı çıkmadı, oynayan çocukları seyretti, çocuklar bunu sevdi falan.

Sonra eve girdik!!! Vaaay sen misin eve giren! Akşam 8.30-9'a kadar bir ağlama krizine girdi ki.. Ne siz sorun ne ben söyleyeyim:( Eşim geldiğinde 8 olmuştu zaten. O saate kadar MK ağlıyor ben sarhoş gibi onu dolaştırıyorum, salıncağında sallamaya, emzirmeye çalışıyorum falan. Hiç bu kadar uzun süre ve bu şiddette ağlamamıştı. Calpol da verdim az bir ölçü ama bana mısın demedi.

Geçen gece üşütmüşüm, bir de hafif nezle geçiriyorum. Bir yandan kırgınlık, bir yandan MK'nın krizi.. Pelte gibiyim şu an:P Beynim uyuştu:P

Büyük ihtimal aşının etkisi vardı üzerinde. Umarım yarından itibaren normale döner. Ne diyeyim, colic bebek annelerine sabır diliyorum.

15 comments:

Minik Patikler said...

Hayatım dışarı çıkmak her zaman en iyi çözüm, böyle zamanlarda pusetle rotası belirsiz çıkışlarımız çok olmuştur. Gece yarılarında, sabaha karşı bile apartman bahçesine çıkmışlığımız vardır sen yazınca hatırladım, bizde de kolik, gaz, fistül ne ararsan vardı ya tüylerim ürperiyor hatırlayınca Allah öyle sorunlar vermesin kimseye.. Sana da geçmiş olsun canım..

gül said...

Esracığım canım benim çok geçmiş olsun. İnanır mısın ben de bir sorun mu var nerdesiniz diye sormak için açtım bu yazınla karşılaştım, daha doğrusu kerata nın şirin resmini görmüştüm içim açılmıştı. Ama gidişat pek öyle değilmiş ne diyeyim şirin yüzüne pek aldanmamak lazımmış ;D annesine neler çektirmiş. acı çekmiş o ayrı ama fırsatı kaçırmamış pek de nazlanmış :)) o kadar naz olsun be annesi ne de olsa o bu filmin yıldızı… şaka bir yana ilk defa bu hal yazını okuyorum, ben seninle ve kuaybe ile hayata pozitif bakmayı öğreniyorum. Sana nacizane tavsiyem 20 june 2007 postunu tekrar okuman. Ha bu arada en kuvvetli ilacını iç bakiim ve tabiki acı yok rocky acı yok :)) şifa niyetine…

CEREN GULER said...

Sevgili MK'nın annesi... güzel insan:)))
Siz de sürekli yazmışsınız diğer tüm anneler de yazıyor ki...normal doğum yapın. Bizde henüz bebek beklentisi olmamasına rağmen bir göz atayım dedim(tavsiyeniz üzerine) youtube de bebek bezi nasıl değiştirilir vs...Sonra (her zamanki gibi) nasıl oldu bilmem başka videolara dalmışım veeee normal doğum videoları. 2 tane seyretmeme rağmen nefesim sıkıştı ve muhtemelen kendimi kasmaktan karnıma sancılar giriyor şu anda... Başarından dolayı tebrik ediyorum,tabiki de normal doğum yapan tüm anneleri.

PS: Mehmed Kaan'ı gördükçe benim ''daha değil'' diyen kocam bloğunuzu takip etmeye ve
''ALLAHIM NE ŞİRİN, AMAN NE GÜZEL MAŞALLAH MAŞALLAH...Eee bebişe'de sıra geliyor hızla''
demeye başladı.Bu sebeple MK'ya da ayrıca teşekkürlerimi belirtiyorum. SAĞOLUUUUUUUUNNN:):)

Calimero Mutfakta said...

Cok gecmis olsun sevgili Esracim.. İnsallah bugunu biraz daha sakin dinlenceli gecirirsiniz..
Oyuna katildigin icin cok tesekkur ediyorum.. Sevgilerle..

Köşenin Delisi said...

Geçmiş olsun Esracım. Ya bu bebişlerin ne gün napcakları hiç belli olmuyo ki!! :D Tam bi düzen oturmaya başladı galiba diyosun içinden, heveslenmene fırsat kalmadan ertesi gün başka şekilde uyumak, başka şekilde sakinleşmek isteyiveriyorlar :)

Aşı konusunda da annem (çocuk doktoru da o açıdan) şunu söylemişti: İthal aşılar genelde ateş yapmıyormuş, tabii bizim ithalimiz sizin için yerli oluyor herhalde :P, ama hem iki bacaktan hem de koldan olunca ağrısı olabiliyormuş aşı yerlerinde ondan huzursuzlanabiliyorlarmış.

Neyse, iyisiniz iyisiniz. Nazar değmesin, harikasınız hatta :)

ASYA said...

ay canım benim..sen diil:) Memoya diyorum..:))) kıyamam ben ona 3 aşı tabiki canını akmıştır..dşünsene bize 3 yerden iğne yapsalar kıyameti koparırız heralde..
umarım geçer en kısa sürede..
o yatağa koyunca uyanma sendromunu bizde yaşıyoruz bazen..sanki hiç sallamamışsın ,hiç esnememiş gibi birden gözleri açılıyo:)) sinir oluyo insan..hatta birkaç kere ağladığımı bilirim..ama sabır geliyo işte bi yerden..bu yüzden cennet bizim ayaklarımızın altında demek ki..sabır sabır...

Minik meleğin annesi.. said...

Şimdi bu durumu alıyoruz, 11.5 ayla çarpıyoruz ve hep beraber Kuaybe'ye dua etmeye başlıyoruz.. Zira daha dün gece benzer bir durumun ardundan cinnet geçirdim de :))

AYSUN said...

Geçmiş olsun:( Eee 3 tane aşıya normaldir yaptığı:(

nimet said...

canım ya aşı yapıyor derler bugün geçer merak etme yaramaz mı oldu benim yeğen anlamadım ki ben:)

Anne ve Bebisi said...

MPcim, bir dahaki seferde disarda uykusu iyice gelene kadar kalmaya karar verdim:) Gercekten cok zor sorunlar.

Sevgili Gul, icine dogmus demek ki:) Simdi daha iyiyiz cok sukur:) Evet aci yok Rocky:P

Sevgili Ceren, insan vucudu cok guclu ve dayanikli:) Zorda kalinca herseyin ustesinden geliyor. Esinin bebek konusunda hemfikir olmaya baslamasina da cok sevindim:) Erkeklerin, hamilelik oncesi hazir olmasi cok onemli:) Zaten kabullenmeleri biraz zaman aliyor:P

Rica ederim Calimero:) Ben tesekkur ederim...

Elifcim, aci yok:P Annem, her gun huyu degisir bebeklerin demisti. Bir de, hasta olduguna uzulmem, huyunun degistine uzulurum derler ya. En ufak bir seyde duzen muzen kalmiyor. Bugun baktim, bir asinin yeri hala biraz kabarik, daha ancak geciyor demek ki. O kadar yaygarayi koparmakta hakli cocuk:)

Asyacim, sagolasin canim. Eger uygulamiyorsan bir tavsiye, Efe'yi uyuturken bir battaniyeye sar, battaniye ile yatagina koy. Sicak kucaktan soguk yataga gecerken uyaniyor olabilir. Ama tabi halihazirda boyle yapmiyorsan:) Boyle yapiyorsan ve uyaniyorsa da uyuttugun yerde birak, kac:P

MMA'cim, ne diyeyim bilemiyorum ki:( Umarim en kisa zamanda duzelir Yusufcugun bu sorunu.

Tesekkurler Aysuncum, hakli cocuk di mi:))

Nimosum, gel de kendun gor yarama mi diil mi:P

Kirpikteki Gözyaşı said...

Esra geçmiş olsun! Umarım ikiniz de daha iyisinizdir. Bizim Memo pek de inatçı. Hem de ne isterse onu yapmak istiyor:) Allah kolaylık versin Esracım! Memocum da çok tatlı annesi ya:)) Kocaman öptüm ikinize de:)

zeynep said...

evet canım aşının etkisi. bi de giderek senden uzaklaşmayacak haberin olsun. hep gezmek, etrafı karıştırmak, oyun oynamak isteyecek. Allah hepimize sabır versin canımcım..

neden cennet annelerin ayakları altında artık çok iyi anlıyorum:)))

Isil Simsek said...

geçmiş olsun, umarım bugün daha iyidir bebecik, tabii sen de ;)

süpürgesizcadi said...

cok gecmis olsun, umarim simdi daha iyidir ;)

sumuklubocek said...

Gecmis olsun MK bebise... Vucudu savasiyor minik mikroplarla ne yapsin annesi, onun sucu degil buuuu :)
***
market arabasindaki bebek satilik mi acaba, internetten alabilir miyiz?

x