Saturday, 1 September 2007

İnci teyzesinin hediye ettiği bere
Ne de yakışmış ne de :)))
Buranın havası da böyle,
Bir bere takarsın, bir açılırsın sere serpe :)
Şiir yazma becerim de bundan ibaret işte:))

MK ve babası uyuyor ancak beni uyku tutmadı.
Bu akşam arkadaşımın bebeğini sevmeye gittik:) Ne kadar minik, 4 kg. 160 gr. olsa da hala minicik ve çok güzel kokuyor. Bir de saçları var ki... Maşallah diyeyim:) Fotosunu çektim, aktarınca koyacağım:)

MK'nın ne kadar büyüdüğünü de brand new baby sayesinde bir kez daha farketmiş oldum. Diğeri minicik ve henüz mıyk mıyk mıyklıyorken bizimkisi bir oda dolusu insanın içine girince bastı koca sesiyle yaygarayı:)

Dönüşte Yeşim ve Nihat'a uğradık, uykusu gelen ve iyice mızmızlanan MK'yı orada emzirip uyuttum.


Elifcim, dışarıda, nerede ve nasıl emzirdiğimi sormuştu. Ben genelde evden çıkmadan hemen önce emziriyorum, böylece bir kaç saatlik depo yapılmış oluyor:) Sonrasında, genelde 1-2 saati geçmeyecek yolculuklar yaptığımız için, gideceğimiz yere varınca, arabayı park ettiğimizde, arabanın içinde emziriyorum.

Bazen yolda çok huysuzlanıyor, yapmamam gerekeni yapıp araba koltuğundan alıp araba seyir halindeyken kucağımda emziriyorum sakinleşmesi için.

Park yerinden sonra yine bir kaç saatlik zaman kazanmış oluyoruz. Gezerken ise, hmm bugüne kadar bir kere Hyde Park'ta, bir kaç kere alışveriş merkezlerinin baby changing room'unda, bir kere Cambridge'te restorantta, Leeds Castle'da merdivenlerde:), Greenwich parkında ağaç altında, bir kere sağlık ocağında boş bir odada, aşı sonrası yine sağlık ocağının aşı odasında emzirdim.

Ben genelde sessiz sakin bir köşe bulup, sırtımı kalabalığa verip emziriyorum. O bahsettiğin nursing shawl'lardan almadım, fenalık geçiririm onun içinde, sıkıntıya gelemem diye. Onun yerine, sessiz sakin bir köşe bulup, ince bir bezi, büyük bir mendili, bir tülbenti vs. omuzundan bebeğin yüzüne doğru attırıp emzirebilirsin.

Kanguru konusuna gelince; ben şunu kullanıyorum sling olarak: Tricotti Sling

Çok memnunum, 18. aya kadar kullanabilirsin. Ama sizdeki kangurudan çok farklı olacağını sanmıyorum. Yine de MK içinde hayatından memnun. Belki evde ara ara alıştırma yapıp Toprak'ı alıştırabilirsiniz. Belki kendisini sıkan bir şey vardır, belki yüzünü dışarıya çevirmenizi istiyordur vs vs. Hangi markayı kullanıyorsunuz?

Aslında iki halka ve geniş bir kumaş parçasıyla evde kendin de sling yapabilirsin. Ben Işıl'ın blogundaki bir yorumcudan ogrendim:) Tarife bakarak deneyebilirsin: Home made Sling:)
Parent of the biddles'in yorumunda var tarif.

Bu biraz falsolu olmuş ama neyse:))

Pakistanlı bir arkadaşım var, ayrı şehirlerde yaşıyoruz. Geçen çarşamba 3. çocuğunun muhtemel doğum tarihi idi (due date), diğer arkadaşım gibi o da gecikmiştir diye bugün aradım ve bebeğin beklenenden 2 gün önce, pazartesi geldiğini öğrendim:)

Sabah 6'da başlayan sancıları, o aralar ishal olduğu için ishal sancısı sanıyor:) Doktor olan eşine soruyor, o da, daha önce doğurdun, sen daha iyi bilirsin diyor:) Sancılar 7'de sıklaşınca, henüz hazırlamadığı doğum-hastane çantasını alelacele hazırlayıp hastaneye gidiyorlar. 9'da bebek doğuyor:)

Bebeğin cinsiyetini bilmiyorlardı, kız olmuş:)

Bloglarda hep erkek, reel dünyada da hep kız bebiş oluyor:) Şimdi bir arkadaşım daha hamile, bakalım yeni bebişin cinsiyeti ne? :)))

Yazmak istediğim çok şey var.

Elizabeth Pantley'in kitabından kısa kısa özetler,
Çin malı oyuncaklardaki kurşun meselesi ve bebek-çocuk oyuncakları,
Aldım-Kullandım konusunda MK sonrası memnun kaldığım ürünler,
3. ayda başlanan tuvalet eğitimi:)) Çok ilginç bir konu:) Ya da aslında tuvalet eğitimi diye bir şey olmadığı!
Oğlumun neden-niçin bir oto tamircisine çırak olarak vermeyi planladığım:)

vs.vs.

12 comments:

Köşenin Delisi said...

Esracım çok sağol, üşenmemiş uzun uzun anlatmışsın :)) Aslında ben de senin gibi çıkmadan hemen önce emziriyorum, ama Barış'ın tek boş günü olduğu için hemen eve giresim gelmediğinden oğluş illa ki acıkıyor. Bir-iki kere süt sağıp çıktım ama pek hoşlanmadım niyeyse :) (Zor geldi üşeniyorum demiyorum da!! :P) Ama arabada emzirmek iyi fikir. Biz de en son onu mu denesek diye konuşmuştuk Barış'la.

Kanguruyu chicco'dan almıştık bisssürü para bayıp, ama kumaşı epey kalın olduğundan ve aldığımız sırada Ankara yanıyor olduğundan mı bilmiyorum, sevmedi Toprak. Çevreden de "kanguru pek kullanışlı olmuyor, iki tarafı da çok terletiyor" yorumları gelince, tam yatabilen bi bebek arabasıyla değiştirdik.

Püff bakalım :)) Çok sağol tekrar. Bu arada söylemeden edemicem, çoook tatlı olmuş Mehmed Kaan. İyice yüzü gözü cildi açılmış, daha da bi güzelleimiş maşallah :)

evo said...

bebegin ne kadar buyumus masaallah iyice yakisikli olmus:) turkiyedeyken hic bakamamistim bloguna cocuklar hemen farkediyor.

New York'tan said...

Bende Evo`ya katiliyorum Masallah biz Tr`deyken kocaman olmus,abi olmus :)

zeynep said...

ilk fotosuna bayıldım mehmedin:)) tü tü tü maşallah nazar değmez inşallah:)))

yeni yazılarını çok aciliyetle bekliyoruz. şu elizabeth pantley'in kitabını ben de merak ettim. ingilizcesi ağır değilse ben de okuyayım..

zeynep said...

bi de ben de hiç utanmıyırum. her yerde emziriyorum. kociş biraz kızıyo ama umrumda değil. seyyar meme olduk valla:))))))))))

türkiye'den yadigar said...

mşl. allah nazardan saklasın.ne yakışıklı olmuş böle mehmet kaan... bayıldım ilk resmine...yorum yazmasamda yazılarını okuyorum arkadaşım.ben türkiyeden yadigar.aslında bazı arkadaşlarıda okuyodum ama onlar şifre koydular.mesela tuana.okuyamadıklarım arasında ve merak ediyorum hamileliği nasıl geçiyo...a.e.o.selamlar.mehmet kaan güzel ve sağlıklı günlerle anne ve babanla yaşa...

arzu c said...

ay ay ay Masaallah, Barekallah cok seker sapkali fotografi ne cok yakismis ya!

EGE said...

yine masal gibi anlatmışsınız.
her geçen gün daha bir yakışıklı oluyor annesi,maşallah allah nazarlardan korusun.şu fatolarına da bayılıyorum.süper pozlar yakalıyorsunuz:))

Minik meleğin annesi.. said...

Ben şiirini tuttum, söyliim :))

Şu sling olayına kafayı taktım yaa.. Niye yok Türkiye'de böyle şeyler.. Hımm, ben bu işin ticaretine mi el atsam acaba.. Bizimki de bedavaya gelirdi.. Şaka bir yana çok harika birşey, aynı kucak hissi verri bebişe - bizimki gibi kucak delisi olanlara birebir-

Pişti olmuşuz gerçekten de.. Ayaklar ve tavus kuşları nasıl da denk gelmiş :)) Macera maceraya karşıymış :))

Öptüm küçük kedimi..

Ve tabii son olarak sobeeeee....

Serra yiLmaz said...

ay bereyLe ne kadar farkLi cikmi$ ufakLik ya. ma$allah..
yabanci cocukLara benzemi$ :)

~Serra

Anonymous said...

merhaba arkadaşlar ben emel benimde 6 aylık bir oğlum var evimizin dışında veya evde misafir yenında emzirmek biz annelerin en büyük problemi. ama ben bunu çözdüm çok rahatım sizede tavsiye etmek istedim. ben halkalı sling kullanıyorum ayrıca emzirme tshirtleri üzerinde göğüs bölgesinde delikler var üstünü örten birde kapak emziriken dışarıdan göğüs hiçbirşekilde görünmüyor sling de çok rahat ve sağlıklı haaa nerden bulacağız derseniz anna-tr.com adresinden aldım. Nataliye çok teşekkürler emzirme ve bebek problemleri konusunda da ücretsiz danışmanlık yapıyor. ürünleride internetten sipariş ettim çok kolay ve rahat oldu fiyatlarıda ygun mutlaka siteyi bir ziyaret edin www.anna-tr.com

sema said...

Halkali Sling markalari hakkinda da bilgi verebilirmisiniz. Ozellikle [b]Turk imalati [/b]olan varsa memnun olurum. Bu arada bu guzel anlatim icin tesekkurler.

www.alerjik.net

x