Wednesday, 5 September 2007


Hamile iken bir forumda, henüz yaşına girmemiş bir bebeğin üzerinde İskoçlar'ın ünlü Kilt'ini görünce aklıma, Mehmed Kaan için, çeşitli ülke ve kültürlerin kıyafetlerinden bir kolleksiyon oluşturmak geldi.

Dante'nin baby kimonolarını, Zeynep Erva'nın lastik ayakkabılarını görünce, Adam Bebeğin şalvar hikayesini okuyunca bu fikir iyice pekişti:)

Kilt araştırmaya başladım, ne ilginç ki anavatanı olan İskoçya'da ya da UK sınırlarında, ABD'den daha pahalıya satılıyor! Bir bebek kilti için utanmadan £70-£80-£100 küsur istiyorlar :P

Bir tane uygun fiyatlı buldum, bakalım :)

Eşim Kilt'i dengelesin:P diye bir tane de bundan istiyor:

Baby Size nerden bulabiliriz? :)

Kilt demişken, İskoçya sonbaharda ne güzel olur ama değil mi Meral and Yeşim:))


*****************


Geçen hafta doğum yapan arkadaşım gelen ancak gitmeyen misafirlerden yorgun düşmüş. Bizim insanımız neden 15-20 dakika, hadi bilemedin yarım saat oturup kalkmayı bilmiyor? Onun yerine öğlen gelip akşama kadar yeni doğum yapmış ve dinlenmeye ihtiyacı olan bir kadını rahatsız ediyor? Yiyip içip gün boyu oturuyor? Üstelik yalnız da değiller!

Bahçesindeki çiçekler mi yolunmamış, bilgisayarının klavyesi mi çocuklardan nasibini almamış! Hem saatlerce oturuyorlar hem de çocuklarına göz kulak olmuyorlar! Oh ne güzel, ne kolay böyle çocuk bakmak.

Biraz bekleyin, kadın bir toparlansın ya! Kendileri doğum yapmamış olsa anlayacağım. Yeni doğum yapmış bir kadının ne kadar uyumaya ve dinlenmeye ihtiyacı olduğunu yine en iyi onlar bilir ya da bilmesi gerekir.

Ben orda olsaydım gayet kibarca yollardım herkesi evine de arkadaşım çook kibar bir insandır.

Bana da bir arkadaşım 2 küçük çocuğu ile gelmiş, yarım saat ancak oturmuş, daha doğrusu çocukları bebeğe ya da etrafa zarar vermesin diye oturmayıp çocuklarının peşinde dolanmıştı.

Yakın dostlarımsa zaten sağolsun, ben oturup bebeği emzirirken suyumu, yiyeceğimi her şeyimi ayağıma getirip, yemeğimi yapıp bana çok yardım etmişlerdi.

aa'cığım bu not sana: YB, MK'yı görmek istemiyor mu? :P
Şaka bir yana siz ne zaman geleceksiniz bize:)) Bekliyorum:)))


************************






12 comments:

süpürgesizcadi said...

Bizim Insanimiz genelde söyle der "Ay ne var bende dogurdum, ertesi gün kalktim cam sildim, hali yikadim o kadar da naz yapilmaz ki" derler yani korkulur :)

Yalniz su cocugunu saldim cayira seklinde davrananlara cok kiziyorum, benimde nelerim kirildi nelerim bozuldu,ay cocuk iste cana gelecegine mala gelsin diye teselli ediyolar bir de :))

Meltem Sözer said...

Kilti diaperla giydirmek yakışık almaz ama :) Kilte etekmiş gibi davrananlara, iskoç erkekleri bu etek değil kilotla giyilmez derler ya :) Kilt kısbet kadar erkek giysisi yani :)

Açalya said...

Cok guzel fikir, sana ahaliya patlayacak gibi, ama senin gozun karadir, go girl! ;)

Anne ve Bebisi said...

Ah Asyacim, kendilerine oldu mu binbir naz yaparlar, baskasina geldi mi naz yapacak ne var derler:) Dedigin gibi korkulur bunlardan:)

Benim de cocugum var o yuzden kimseyi ayiplamak istemem ama cocugunun pesinden kosturan, kimseye bir zarar vermeden yetistiren pek cok anne baba biliyorum. Demek ki olabiliyor:)

heheh onu ben de dusundum Meltemcim, diapersiz giydirecegim zaten:D Iskocarin oyle cevap verdigini bilmiyordum:) Bundan sonra etek muamelesi yapanlara soyleyeyim:D

Acalyacim, bazilarini belki used alabilirim. Kimonoyu mesela:)) Yeni olanlar cok pahali, hele silk olanlar inanilmaz:)

Nilüfer said...

Ya bir de ben hamileyken her bir isi yaptim vs vs diyip senin oturmana kötu kötu bakanlar da var. Tabi bunlar sen dogurunca da degismiyor...

Operiz Mehmed Kaan'i ve tatli annesini..
inci ve annesi

ASYA said...

ay ben lohusa lohusa servis yaptım kaç kere...şekerim hastayım deyip hiiiç umursamicaksın..başka yolu yok..hamileyken de gözlerimden uyku damlarken zorla oturduğumu bilirim..birşey kaybettim mi hayır..ama sadece yoruldum...hee bu arada bi de şey diyenler var...'bebeğe biz bakarız sen çay demlersin artık size gelince' gibi..yaa anlamadıkları şeyler oluyo insanların demek ki..ne bilim...kardeşim benim bebeğime sen niye bakıcan ..ve canın çay istiyosa git demle iç diceksin..
yaramı deştin:P

AYSUN said...

Şükür ki hiç öyle birşeyle karşılaşmadım berk doğduğunda. Bizde hasta ziyareti çok az olur. Sadece arkadaşlarım geldiğinde saatlerce oturmuştuk:) O da bizim isteğimizleydi... Veee tüm servisi onlar yapmıştı:)

Esra sizin sling kaç ay veya kaç kiloya kadar kullanılabilir? Ya da bir yaştan büyük çocukları kucakta rahat taşımak için başka şeyler var mı? Aslında ben bir tane buldum... Ama o da maalesef türkiye de yok:(

http://www.portamee.com/

Anne ve Bebisi said...

Tesekkurler Nilufercim, evet insanimiz bi garip!

Ah Asyacim:( Cok dusuncesizler cok:(
Aslinda en guzeli, hastaneden cikip sessiz sakin, kimsenin bilmedigi bir yere gitmek ve bebekle, esinle dinlenmek:) Telleri de kapatacaksin:P Kendine gelince evine geri doneceksin:))

Aysuncum, sansliymissin:)

O sling tek koldan askili, zaten tavsiye etmem.
Bendeki slingi cocuk 2 yasina gelene kadar kullanabiliyorsun. Aslinda cok cok cok basit bir sling, iki kumas parcasindan olusuyor. Turkiye'de herhangi bir terziye diktirebilirsiniz. Bir gun fotolarini cekip, enini boyunu olcup bloga koyayim yaptirin.

nilly said...

Annesi bu MK ne kadar buyumus masallah. Tam boyle orasini burasini koklamalik kivamda. Onu o ciciler icinde hayal edemiyorum. Minyatur koca adam :)

Anonymous said...

esracığım canım benim blog alemini keşfedeli henüz birkaç hafta oldu.fırsat buldukça herkesi tanımaya çalışıyorum.seni ve minik meleğin annesini çok sevdim esprili anlatımınıza bayıldım bazen gülmekten kırılıyorum.arşivden önceki yazılarını baştan sona kadar okudum.çok faydalı ve öğretici bilgiler var tebrik ediyorum ve davamını bekliyorum merak ettiğim 3 konu var.uyku konusunu ne yaptın mk nasıl ve hangi rutinde uyuyor"gezmekten evde yatağında uyumaya fırsat buluyorsa:))".ayrıca tuvalet eğitimi olmadığını yazmıştın sabırsızlıkla bekliyorum ve doğumdan sonra bütün kilolar gidiyor fakat göbiş olduğu gibi duruyor acaba bir gün beni terk edecek mi göbeğini eriten arkadaşlar var mı? bu konuyu da ayrı başlık altında açıp diğer arkadaşların yorumlarını da dört gözle bekliyorum. bu arada bende de 2,5 yaşında ve 6 aylık iki oğlan var. sana ve eşine,bebeğinle mutlu sağlıklı bir hayat diliyorum.pehlivanları hiç sevmem ama yakışıklı pehlivan mk yı gördüğüm zaman fikrim değişecektir.zira ne giyse yakışıyor. gön: 2zaferler

Selen said...

Hemen düşünmeye başladım miniğe başka ne kıyafetle moda şov yaptırılabilir diye :) Siz anneler pek alemsiniz vallahi.
Sevgiler Esracığım

Anonymous said...

Sevgili anne(ve bebişi),

Bu sling konusu önemli cidden.Siz neden slinginizi tavsiye etmiyorsunuz?

Başkalarında görüp de çok kullanışlı dediğiniz, önerdiğiniz bir model var mı?

Bu tip bir ürünü Türkiyede olmasa da internet üzerinden alabiliriz.Di mi?

Sevgiler.

x