Sunday, 16 September 2007

Deuter - Sun Spiri...



Yukarıdaki müziği dinlemenizi tavsiye ederim. MK'nın favorilerinden :)

Cuma günü akşamüzeri, eşim işten gelince yakınlardaki bir parka uğradık. Güzel havaların ve henüz kısalmamış olan günlerin kıymetini bilmeye çalışıyoruz.

Akşam güneşi banyosu yapan Memo.

Cookie Beauty :)

Güz gülleri :)

Cumartesi ve pazar günü Yeşim teyzelere attık kapağı :) Bir kez de buradan teşekkür ediyoruz :) Pazar günü Yeşim ve Nihat'ın evlilik yıldönümleri idi. Aileleri, sevdikleri (biz oluyoruz:P), çoluk-çocuk, torun-tombalakları ile nice nice senelere :))

***************************

Sevgili Ayça'nın slingini gördünüz mü? Annesinin ellerine sağlık, çok güzel olmuş. Sevgili Ceren de terziye iki tane diktirmiş, fotoğraflarını çekip koyarsın değil mi Cerencim?

MK kucağımdan inmediği için gün içinde yemek yapmakta zorlanıyorum. Uyurken zaten çıt sesine uyanıyor, o hiç mümkün değil :) Slingine koyarak da bir şeyler yapamıyorum, o önümde iken elimde bıçakla falan tehlikeli şeylerle uğraşmak istemiyorum. Sanırım sırtıma bağlayabileceğim bir sling alacağım. Hoşuna gider mi bilemiyorum ama.

***************************

Elvan'ın kızı Beray da dünyaya gelmiş, hoşgelmiş :)


***************************





Pratik Anne çok güzel ve ilginç bir konuyu yazmış. Aslında biz yeni nesil için ilginç:) Eskiler bu işi zaten biliyorlar:)

Annem, yeni doğduğum zaman bakımım konusunda anneme yardımcı olmak için bir ninenin eve geldiğini anlatmıştı. Daha 40'ım içinde kadıncağız beni çişe tutarmış, anneme de aynısını yapmasını tavsiye edermiş. Yani eskiler tuvalet eğitimine ilk 40 gün içinde başlarlarmış.

Işıl'ın ingilizce blogunda parenting books kitap tavsiyeleri arasında dolaşırken, Diaper Free yani bezsiz bebek kavramını öğrenmiştim. Ne olduğunu Pratik Anne uzun uzun anlatmış.

Bebeğe tuvalet eğitimi vermiyoruz tabi ki:) Ancak bebeği gözlemleyerek, çişinin ve kakasının geldiğini bize haber veren işaretleri yakalayıp onu tuvalete tutuyoruz. Bu eğitimle gündüzleri 3-5 aylık bebeklerinin altını hiç bağlamayanlar var. Işıl bu yöntemin ilk 6 ay içinde öğrenilebileceğini, sonrasında bebeklerin bu işaretleri göstermekten vazgeçtiğini yazmıştı ancak Pratik Anne'nin elindeki kitapta her yaşta başlanabileceği yazıyor sanırım.

MK'nın çişini yakalayamıyorum:) Ancak kaka saatleri belli. Bir an önce şu kitapları ısmarlayıp diaper free eğitimine başlasam iyi olacak :)

9 comments:

Isil Simsek said...

Merhaba Esra,
İlk 6 ay içinde başlamayı tavsiye ediyor. Daha sonra başlamak da mümkün ama daha zor olur diyorlar. Bebek büyüyüp etrafıyla ilgilenmeye başladıkça bazen işaretleri vermiyormuş vs vs.
Defne Ocak ayında doğmuştu, ben üşütürüm diye erteledim ilk başlarda sonra da zor geldi açıkçası.
İnternette bu konuyla ilgili yahoo grouplar da var.
Ben İngiltere'dekine üyeyim, hatta Defne 4 haftalikken bir toplanti yapmislardi, biz de gitmistik. 2 anneyle tanismistim bu yöntemi uygulayan.
Denemek isteyenlere kolay gelsin diyorum ;)

Açalya said...

Müzik çok güzelmis, tonton Danton da mıh gibi çakıldı dinledi koca koca gözlerle, bitince hapşurdu :))

Tuvalete tutma işi yazısı çok güzel, uzun uzun oraya yorum bıraktım bir de buraya yazmayayım. Annem de Dante yürümeye başladı mı külotla gezdirmemi söylüyor, rahasız olacak sonunda öğrenecek diyor. Ben ve iki ablam öyle çabucak bezden kurtulmuşuz. Bizimkinin de çiş ve kaka saatleri dakik. Aslında çok müsaitiz Burcu'nun blogunda yazdığı yönteme.
MK o bere ve tulumla yeni bebek gibi olmuş, çok şirinnnnn

gül said...

tek kelimeyle mest olduk.çok güzel bir müzik.Oğlanların ikisi de uyuyor şu an.uzakdoğu müziği;daha önce hiç aklıma gelmedi.Blog hanımlarından daha neler öğreneceğim kimbilir.Hele tuvalet eğitimi hakkında yazdıklarınız.Bu konuyu da şu müziğin etkisinden çıktıktan sonra iyice bir düşüneceğim bakalım neler yapabilirim.Yanılmıyorsam Memonun kırmızı kıro :D tulumundan sonra ikinci tulumlu fotosu bu.Hakkaten yeni bebek gibi olmuş tazecik gonca gül.Esracığım Yeşim teyzeciği de tebrik ederim.Mutlulukları daim olsun inşaallah, en kısa zamanda seni de teyzecik yapar.

AycA said...

bugün doktora soracaktım unuttumm..:(( ama eminim 2 yaş diyecekti. bende bu kitaptan edinmek istiyorum pratik anneyede yazacağım simdi .. annem beni 6 aylıkken eğitmeye başlamışş hiçde şu anda psikolojik bir sorunum yok :)))))Erinde kakası gelince belli ediyor ..çişi anlamak zor henüz sadece yapınaca bir titriyor :))))bende bu konu üzerinde çalışacağım...
akşam keyfinizi sevsinler MK beyyyy

ASYA said...

bende yaptırıcam bu slinglerden..çok kullanışlı şeylere benziyolar..

Bu arada bizim Efe bile şimdiden dudaklarını büzünce anlıyoruz kaka yaptığını yada en azından yapmaya çalıştığını..şimdiden işaret veriyolarsa birkaç aylık olunca daha rahat olur anlamak..çişini bende anlamıyorum..açıyorum bakıyorum çişi varmış gibi duruyosa kapatıyorum :)))

Bebekhikayesi said...

http://www.babaolmak.com/?p=209

Babaolmak da bu konuya link vermisti. Bir de bu haberi oku istersen.. İyi arastirmak lazim.
Sevgiler

süpürgesizcadi said...

Vay benim Annem'de bana , Asya kakasini yaparken hemen altini ac ve lazimliga götür demisti, bende gülmüstüm ve "yok daha neler" demistim, demek ki bi bildigi varmis :)))

CEREN GULER said...

Slingin resimlerini koydum bir de elimden geldiğince anlatmaya çalıştım yapılışını. Lacivertin resimleri yok yok yok!!! Deneteyim diye yan komşuma götürdüm. Baba el koydu olaya...ve tabi bizim slinge. ''sizinkine daha çok var. Ben yaptırırım sana yenisini '' dedi:) Komşunun yüzsüzünden korkacaksın :P:P

CEREN GULER said...

Bezsiz Bebek kavramı Türkiyemizde şu şekilde yankılanmıştı

''Bezsiz bebek girişimine katılanlar, adından da anlaşılacağı gibi çocuklarının, hatta yeni doğanların bile altını bağlamıyor.

Bunun yerine, beden dilinden tuvaletlerinin geldiğini anlamaya çalışıyorlar. Çocukların içgüdüsel olarak birtakım sinyallerle tuvalet ihtiyaçlarını belli ettiğine inanan anneler, 'o an'da en yakın tuvalete veya ağaç dibine koşturuyor.

Uzmanlar çocukların 12'nci aydan önce tuvalet eğitimi alamayacağını söylese de ani huzursuzluk, sırtın arkaya doğru yaylanması ve tuhaf sesler gibi ipuçları 'bez karşıtı anneler'e yeterli oluyor.''

Yazı sanki biraz alay kokuyor???
Ayrıca bu yeni birşey değil. Benim de tuvalet eğitimim böyleymiş. Annem lazımlığa oturtup bazen yarım saat beklermiş kadıncağız.
AHH ŞU TÜRKLER!!!

x