Wednesday, 1 August 2007





Güzel sözleriniz ve desteğiniz için çok teşekkürler.

Mehmed Kaan'ın anneanne-babaanne ve dedelerinden ayrı büyümesini istemiyorum. Bu nasıl olacak bilmiyorum ama aynı şehirlerde olamasak da aynı ülkede olmak istiyorum.

Eylül ortası gibi 2 haftalık bir Türkiye gezisi düşünüyoruz:) Bakalım, daha Mehmed Kaan'ı pasaporta yazdırıp, nüfus kağıdını çıkarttırmamız gerekiyor. Eylül başında 16. hafta aşısını yaptırınca gitmeyi düşünüyoruz. İstanbul aktarmalı Ankara ya da doğrudan Ankara yapıp (bunu daha çok ben istiyorum, İstanbul aktarmalı gitmek daha ucuz ancak Mehmed Kaan iki kalkış, iki inişe nasıl tepki verecek bilmiyorum) Türkiye'de araba kiralamamız gerekiyor. Aslında gözümde büyümüyor desem yalan olur. Uçak yolculuğu değil de araba yolculuğu konusu düşündürüyor beni. Özellikle son haftalarda arabada yaptığı protestolar gözümü korkuttu. Ailelerimiz farklı şehirlerde ve birinden diğerine gidişimiz 12-13 saat!

Neyse klasik tavrımızı takınalım ve Acı yok Rocky diyelim:P

Ancak yine de, just in case:P pratik fikirlere, tecrübelere, tavsiyelere ihtiyacım var. 4.5-5 saat uçak yolculuğu, 12 saat gidiş, 12 saat dönüş araba yolculuğu ve 4 ay+2 haftalık bebek?

Alnımızın akıyla çıkarsak bu işten, bir sonraki gezimizi 6 aylıkken Afrika'ya yapalım diyorum :P

Dün, ısmarladığım Bambu bezler geldi. Almışken tüm seti alayım dedim ve yukardaki gibi koca bir daha doğrusu iki set geldi! İlk set çocuk 9 kg. olana kadar, diğeri de 17 kg. olana kadar kullanılıyor. Antibakteriyel olması sebebiyle bambuyu tercih ettim. Böylece, iyice temizlendi mi, mikrop tutar mı? gibi sorular aklıma takılmayacak. 30 derecede yıka, as. As simple as like this.

Hazır bezlerden pek bir farkı yok kullanım açısından. Alıştık bile.

Çok kakalanmışlarsa, bambu bezin içine koyduğum ara bezleri sudan geçiriyorum (ancak 1 dakikamı alıyor) , bambu bezi çamaşır makinasında yıkanana kadar beklemek üzere kovaya atıyorum, naylon olan üst bezi ise her seferinde değiştirmeye gerek yok, ıslak mendille silip yeniden kullanıyorum.

Daha önce Ayça bunlardan Türkiye'de olup olmadığını sormuştu, benim aldıklarım ve pek çok 'organik pamuk' bezler Türkiye'de üretiliyormuş ancak ne yazık ki Türkiye'de satılmıyor! Belki üretici firma ya da fabrikalar bulunabilirse doğrudan fabrikadan satın alınabilir.

ABD'de olsaydım ya da İngiltere'de satılıyor olsalardı bunlardan kullanırdım:
http://www.gdiapers.com

İster tuvalate atın, gitsin. İsterseniz bahçenize gömün gübre olsun:)

ABD'de olanlara tavsiye ederim. Şu videolarda görüntülü bilgi var:)
http://www.gdiapers.com/watch_vid

Videoların arasında, en üstteki, 'watch them break down' yazılı videoyu izlemelisiniz.

16 comments:

Pratik Anne said...

Allah kavustursun Annevebebisi ve Mehmed Kaan. Ucak yolculuklari tahminlerin aksine bebek ufakken daha kolay oluyor. Ben Kipircan 3 aylikken 12 saatlik ucak yolculugu yapmistim. Hop diye uyuttum. Inene kadar butun gece uyudu. Donerken de oyle. 15 aylikken gidiste cok zor uyuttum ama bir uyuyunca inise kadar kalkmadi. Donuste hic uyumadi. 12 saat animasyondan geberdik. Simdi Kipircan 2 yasinda, onumuzdeki Chicago-Istanbul ucusunu dusunuyoruz inan. Simdi manipule etmesi, yedirmesi, uyutmasi, eglendirmesi daha zor. Bizim gozumuz korkuyor ama sonra hic belli de olmuyor, surpriz yapabiliyorlar. Sehirler arasi araba yolculugu yaptik burada. Cok gozum korktu ve deli gibi oyuncak almistim. Bizimkisi kamyon tir manyagi. Yolda kamyon, tir seyretmekten o kadar zevk aldi ki, kac saat yolu hic sesi cikmadan car seat inde oturarak gitti.
Dikkat etmen gereken inis ve kalkislarda kulak basinci degisikligine karsi emzirmen. ister memeden ister biberonla. Onun disinda yolda yanina alman gereken elzem seyler var ama bebekler bebekken daha rahat oluyor inan. Araba yolculugunu bilemiyorum. Turkiye ici yine ucak yolculugu tercih edebilirsiniz. Sonucta ucak arabadan farkli olarak. Daha kalabalik. Avantaji, daha fazla seyredilecek sey olmasi. Dezavantaji, kapali alanda daha uzun sure sagin solun nefesine oksurugune maruz kaliyorsun. Ama artik 5 aylikken ve daha kis gelmemisken bir mahsuru olmaz.

Açalya said...

Iyı guzel de, dogayi kurtarmanin bedeli bu kadar pahali olmamali...diaper kullanan halka, dogayi kurtarmak adina Amerika'daki en pahali diaper'dan bile iki kat pahali bu 'g diaper' i cozummus gibi gostermek, paranin agactan toplandigina inandirmaya calismakla ayni sey gibi...
ha ama cok ciciymis linkteki kulotlar o baska...

AYSUN said...

Hadi bakalım bekliyoruz Türkiye'ye mehmed kaanı...

Ayşe said...

Bizde araba yolculuğu Arda daha 17 günlükken 12 saatlik yola çıkmamızla başladı ve hala da devam ediyor. Hatta Arda 20 aylık, Verda 4 aylıkken; 8 saat araba yolculuğu\3 gün tatil\12 saat babasız otobüs yolculuğu...bizde bu tür listeler uzaaaar gider:)

Endişelenme, bebekken en kolayı. Hatta ek gıdalara gelmeden önce en en kolay olanı. ki sizin de zaten öyle olacak..Biz yolculuk saatleri olarak geceyi tercih ediyoruz, uyudukları için daha rahat oluyor..

Bu arada anne ve baban dönmüşler, Allah kavuştursun..tekrar kavuşmanıza çok değil az bir zaman kalmış zaten inşallah :))

Serra yiLmaz said...

in$allah iStedigin gibi ayni uLkede ya$arsiniz en azindan. Seni cok ii anniabiLiorum.. Uzakta oLmak zor bi$i, Allah yardimcimiz oLsun.

~Serra

New York'tan said...

Esra'cım Allah kavustursun, yasadıgın duyguyu cok ıyı anlıyorum aynısı bende yasamıstım, ınsAllah en kısa zamanda tekrar gorusursunuz, eyluldekı yolculuk ıcın uzulme daha once soylemıstım ufak bebeklerle seyahat cok rahat ınan bana :), bezlerı ılk defa duydum thanks bılgıler ıcın not ettım ılerde lazım olur dıye, op Mehmet Kaan'ı bızım ıcın , sevgıler :)

meltem said...

esroscugum tr'ye gelme planlarınız beni simdiden cok heyecanlırdı:)))cok sevindim...istanbul'a ugrarsınız dimi canım benim...bak mutlaka goruselim kısmetse geldiginizde tamam mı canım?

kaan'ın pasaport olayını da en kısa zamanda halledersiniz ins canım...

iyi haberlerininzi bekliyorum..

arzu c said...

Esracim, oncelikle Allah kavustursun!Eylul'de gidecek olmaniz guzel!bebekken bencede cok zor olmuyor ucak, gerci biz ilk uicak yolculugumuzu baska bir eyalete 45 dakikalgina yapistik Aslihan henuz 3.5 aylikti, hic bi sorun olmamisti, ama 7 aylikkken baska bir eyalete yaptigimiz ucak yolculugu hakikaten yanimda annem olmasina ragmen cok yipratici olmustu, hele gecen sene 2 yasindayken yaptigimiz yolculugu unutmak mumkun degil:))oldurmustu bzi:)yani nekadar buyuk kadar sorun:)siz daha kucukken hic eylule sarkmadan gidin gidin gelin Turkiye'ye:))Buarada gecen yazinda bir arkadasinin ablasinin kayinvalidesinin"erkek cocuk buyutmeyen cocuk buyuttum demesin" diye soylediginden bahsetmistin, su bezleri gorunce hak verdim, simdiden kara kara dusunmeye basladim erkek olursa naparim diye:))bu bezler cok ugrastirici gozukuyor, Allah kolaylik versin!Saglicakla....

meralsaatli said...

Esracimm,
Sagolsun deneyimli anneler sana yolculukla ilgili deneyimlerini aktarmislar.Demekki korkulacak bisi yok canimcim.Hem sen neden cok korkumus ve boyle olacak soyle olacak diye senaryo yazdiysan hic biri cikmadi biliyon:))So let it be babe..Allah kolayligini verir..

Esram biraz korktum Yesimle beni yalniz birakip gidiyon mu yoksa diye.Oyle buyuk anneler babalarla ayni ulkede olmak istemeler filan.Yapmazsiniz di mi oyle bisey.Hem anca beraber kanca beraber.Gideceksek hep birlikte goc ederiz buralardan:))Saka bir yana biliyom demek istedigini.Tabiki Kaan'in dedelerle ninelerle buyumesi ne guzel olur.Allah ne hayirliysa onu versin canim...

Sag salim gule gule gidin gelin insallah...

AycA said...

Esrcığıum iyi yolculuka-lar..Memed Kaan akıllı bir bebek emşnim rahat geçecek yolculuğunuz.. yolunuz İstanbula düşecek mi?? :))))
Düşerse haberimiz olsun tamam mı??
Bezlerin linkleri için teşekkürler..şimdilik benim için maalsef uzak bir ihtimal bunları kullanmak :(( Umarım biz büyümeden buralara getirmeyi bir babayiğt akıl eder.. ama fiyatı ne olur alla bile artık ..:(

Anonymous said...

neee gidiyor muyuuzz :) )
yippuuuu !!!
meltos bak ben bizim kizlara okuya ufleye,bilincaltilarina ufaktan ufaktan yerlestire yerlestire sonunda planlarim calismaya basladi. senin de cabalarin ise yaradi :)
hele bi de esracim turkiyeye gidip orda sevgi yumagina donsun de ben goreyim onu nasil geri gelecek :)

Rabbim hepimize huzur versin , sevdiklerin olmadan hep eksik oluyor biseyler ama ona da katlanma gucu versin.

yesim

Banu said...

Mehmed Kaan çok çok yakışıklı olmuş.

ASYA said...

oleyy...geliyosunuz demek..İstanbulda bi buluşma ayarlayalım o zaman dicem ki tüh ben o aralar meşhur 40 günlük maceramın içinde olucam :)ama yinede yapabiliriz yani di mi Esra..Haber verirsin..
Bu arada yolculukla ilgili benim en ufak bir fikrim yok ama bende bayramda memlekete götürmeyi düşünüyorum tahminen 2 aylık olucak o zaman Efe, sen bi dene bakalım kolaysa bende rahat rahat seyahat ederim :)
Son olarak ekliim gözümüzün önünde büyüdü Kaan ..maşallah maşallah

Mücevher Kutusu said...

Asya'ya katılmadan edemiyorum yavrum an be an büyüyor ve öylesine şeker ki. Hele bu son foto burada olsa da kucağıma alsam. Yolculuk olayına gelince benim bile gözüm korktu hadi uçak neyse de 12 saatlik Türkiye içi arabayla :(

Onu da uçakla gitseniz olmuyor mu?

aa said...

merhaba canim, yeni geldim, istanbuldan hic takip edemedim, cok tatli olmus oglan. looks like i have a lot to catch up on...

Tanya's said...

İçim bir rahatladı ki...bende 4 kg üstü olan setten aldım..deneyeceğim..sık sık sana baş vururum sanırım..artık Trda da var ve deterjanı da satılıyor.hayat daha kolay anlayacağın..

Sevgilerimle,

x