Monday, 6 August 2007

Bol fotoğraflı hafta sonumuzu, bir önceki hafta sonundan anlatmaya başlamak lazım:) Annemlerin buradaki son pazarında, cümbür cemaat, yeni evlerini alan ve yerleşen Yeşim teyzelerdeydik:)

Güle güle oturun Yeşim teyze:)


IKEA'dan aldığı ve evlerinin duvarlarına yapıştırdıkları şu gelinciklere bayıldık:) Evin havasını çok değiştirmişler.


Mehmed Kaan, Yeşim teyzede;

Meral Teyzesi ile oynayıp...


Murat Amcasının saçlarını yoldu:)

Geçen pazar yetmedi, bu cumartesi de Yeşim teyzenin yolunu tuttuk:)


Sırıtmak delikanlı adamı bozar :P
Ağır ol da molla desinler:)

Tabi bu sessiz ve uslu halleri akşamüzeri ağlamalara, vıyaklamalara, tepinmelere dönüşüp ev sahibesi ve misafirleri çocuk fikri konusunda tekrar ve tekrar düşünceye itti :P

'Bağırma oğlum, bak bi daha çağırmayacaklar bizi, bi başımıza evimizde oturacağız yoksa' dediysem de dinleyen olmadı:P

Motoru gazlayalım :P
Çekil baba, kokudan düşüp bayılma sonra :P


Kendinden geçmiş semazen :)

Cumartesi gezmesi de yetmedi, pazar günü de yollara düştük:P


hmm... şimdi, bu kadar yük ile saatte şu kadar yol alırsak...

Cin Ali :)

Hırs Küpü :)

Manzara şahane!
(Devasa Isırgan otları ile sinekler çıkmamış fotolarda:P)


Günün sonunda yorgunluktan bayılıp kalan şahsiyet:)

Araba koltuğunda çok kısa bir süre oturuyor, sonrasında tutabilene aşkolsun. Bir neden olarak; terlediği için rahatsız olduğunu düşünüyorum.

Diğer neden de, yeni doğanlar için yan koruma yastığı görevi gören, koltuk içi sünger sanırım. Bu pazar o süngeri çıkardım ama bence koltuk en olarak hala Memoş için büyük. Kafa ha bire sağa sola sallanıyor:) Hele uyurken başını incinmesin diye elimle tutmam gerekiyor. Ancak boy olarak süngerle koltuğa sığmıyor ve sıkışıyor sanırım. Bir süre de böyle deneyelim, test edelim bakalım.

Arkadaşlara Not: Burada Chicco yok maalesef. Ama Toys R Us'ın, Babies R Us bölümünden hediye gelen bodyler de çok güzel ve kullanışlı çıktı.

GAP konusunda da: ebay.com ya da ebay.co.uk'de hem kullanılmış hem yeni ürünler satılıyor. Türkiye'ye postalama yapanlar da var. Aklınızda bulunsun, sürekli takip etmekte fayda var.

Ayrıca yıkanabilir bezleri araştıran arkadaşlar da yine e-bay'e bakabilirler. "Cloth nappy/nappies/diapers, washable nappies, reusable nappies" olarak arayabilirsiniz.

Günün sorusu1:
Sayın bir bilen: Benim oğlum neden, bazı zamanlar, gündüz uykusundan korkarak, çığlık çığlığa ağlayarak uyanıyor?

Ayrıca çok tedirgin uyuyor ve en ufak seste sıçrayarak uyanıyor. (Böyle değildi!) Eşime göre, evdeki boşluğun farkında ve bu yüzden huzursuz. Ne fil hafızası varmış unutmadı gitti!

Günün sorusu2:
Bu çocuk kucağa alışacak dediğim halde dinlenmemiş olmam sebebiyle, uyanık olduğu her an boynuma asılı vaziyette gezmek isteyen, bir adet bebek var elimde :P Buna yapacak bir şey yok aslında, kendi kendine oynayabilecek aylara kadar böyle idare etmem gerekecek sanırım.

Yarın aşı günü :S

Umarım bol kucak, Calpol ve çingene salıncağımız ile kolayca atlatırız!







25 comments:

sabahnur said...

insallah ası sırasında ve sonrasında hep huzurlu olur:)

Esra, bu Mehmed Kaan büyüyor be!?:)

AycA said...

Şimdi once ben o ayağı ısırırım :
Cevap 1: Bazen Erinde öyle kalkıyor.. ben rüya zannediyordum ama biryerde o kadar küçük bebeklerin kabus görmediği yazıyordu..??? Belki alışamadı henüz evin boşluğuna..
Cevap 2: Sen cevaplamışsın zaten :)) Aynı dert gün içersinde akşam saatlerinde bizde de var ..:((

Anne ve Bebisi said...

İnşallah sabanurcum.

Büyüyor, hem de gözünüzün önünde:P

Ayçacım, ben de kabus görüyor olabileceğini düşünmüştüm ama.. O değilse nedir acaba?

Sorma, tümmmmmm güünnnn! Hiç bir şey yapamıyorum:(

zeynep said...

sayın esra hanım 1. sorunuz hemen hemen her bebekte görülür. tıpkı ahmed melihde de görüldüğü gibi. doktor bunun nedenini hamilelikte çoğunlukla sessiz bir ortamda geçirmeye bağlamıştı. ama eğer uykusu çok yoğunsa hiçbir sesten uyanmaz.
2. sorunun cevabına gelince ne yazıkki idare etmek zorundasınız. slinginizi sırtınıza bağlamayı deneyin. ev işlerini bir kenera bırakın.çocuklu kadının her işi yarım olur ne yazık ki..

sevgiler..

Bayan Bilen:)))

archisugar said...

:-)
soru 1: bebeklerin uyku donguleri aylara gore degisiyor. Kendini boslukta hissetmis olabilir, kucagina alistigindan kucaginda olmadi icin aglayabilir, gaz olabilir (bir anda bicak saplanir gibi agrir ya)... zamanla gececegine eminim.

soru 2: benim kizim da bir sure kucaktan inmedi. Emzirdikten sonra en az 30 dakika dik tutuyordum, derin uyuyunca yatiriyordum. Uyumadigi zamanlarda da asla yatay yatmiyordu. Ancak 3,5 aylik olunca su sallanan oturaklara oturdu. 3,5 ay kanguru gibi gezdik.

biraz etrafiyla, oyuncaklarla ilgilenirse oturur. Ilgisini cekecek birseyler bulmaya calis. Muzik cal ya da muzikli oyuncak.

Sevgiler
Esra

zeynep said...

esracım bir de geçen ay ahmede karma aşı vurmuşlardı ve 4 gün boyunca çok zor geçti hatta ilk iki gün 4 saatte 1 calpol vermeme rağmen ateşi düşmedi ancak 3. günün sabahında düştü. kocişle boyna salladık ahmedi. sık sık emzirdim. ve hiç mi hiç kycaktan inmedi..inşallah mehmedinki sıkıntılı geçmez.ama geçerse de hazırlıklı ol..

arzu c said...

Esracim o birden aglamalar uykusunda hareket ettiginde elleriyle yuzune dokunmasiylada olabiliyor bunuda Aslihan'nin doktoru soylemisti:)Masaallah her bir fotografta cok daha seker bir hal aliyor:)buarada fotograftaki Meral beni sasirtti:) teyze diyilde abla diyelim artik, pek genc gordum yahu:))

Bebekhikayesi said...

Esra'cığım, burada pentaxim diye karma aşı vuruyorlar hiç ateş olmuyor. Yine de önlem olsun diye vurulduğu zaman bir termalgine fitil veriyorduk o kadar. Hiç ateş sorunu yaşamadık kızımda.
Bu aşılar ateş yapmıyor diyordu doktor, gerçeten de diğer aşılarında da ateş sorunu yaşamadık...

Not: Fotodaki güzel teyzenin kucagindan ben olsam hiç inmezdim ;)

Hepinizi öpüyorum...

SELIN&FILIZ said...

esracim bebeklerin uykudan bagirarak uyanmasinin sebebi kendilerini savunmasiz hissettikleri icinmis annesini hep yaninda istedikleri icinmis bir yerde okumustum buarada kucaga alismasi kotu olmus aglasa bile birak kendi kendine sakinlesip oynamasini ogrensin sonra cok cekersin asi meselesine gelince doktorumuz agrilar baslamadan ilaci verin dedi asi vurulur vurulmaz sen ilaci ver aglamasa bile hem ilac uyku yapiyomus cocuk agrisiz sizisiz yatar mehmet kaani op yerime iyi gunler FILIZ

kulpsuz said...

merhaba
arkadaşlara katılıyorum. uyurken eller kollar hareket edip yüzüne falan geliyorsa korkuyordur. uyurken kollarını gevşek bir şekilde örtünün altına sıkıştırın. yanlarına da katlanmış örtü/yastık/güvenli yatış yastığı falan koysanız belki kendini hala kucakta sanabilir. sarıp sarmalanıyor ya o nedenle...:)
geçmezse denersiniz.
sevgiler
kulpsuz

ASYA said...

Yeşim teyzenizin evi hayırlı olsun..Burda ki ikeada o gelinciklerden yok..umarım yakında gelir:)

1.soruda ben eşinin cevabına katılıyorum .
2.soruda bi fikrim yok henüz..belki de yalnız kalmak istemiyor hep onunla ilgilenilsin istiyor kucağında olduğunda böyle hissediyor olabilir mi?

Isil Simsek said...

Merhaba Esra,
Sevgili Mehmed Kaan'ı bol bol kucakla, kucaginda (slingte) uyut.Bizim de ilk 3-4 ayimiz öyle geçti. Kucağımda uyur,yatağa bıraktığım an uyanırdı.Defne ilk aylarda pek cok gece göğsümde uyudu.
İlk 9 dokuz ay bebekler annelerinin sıcaklığına kokusuna son derece muhtaçlar. Bebeklerimizin ihtiyaçlarını biz karşılamazsak kim karşılayacak? Bu dönem ev işlerini biraz ihmal et,yapabildiğin kadarını bebeğin uyurken yapmaya çalış.
İnan bana çok çabuk büyüyorlar. Ben şimdiden Defne'nin 2-3 aylık hallerini özlüyorum.
Sevgiyle,

Ben Ona Resmen Asigim said...

Bizde de oluyordu o korkmalar doktor yanlış hatırlamıyorsam çok fazla uyarılmaktan demişti.Ama sanırım sende fazla uyarma olmuyordur tek başına ne kadar heyecanlandırabilirsin ki?
Kucağa alışan bebekler anneye sırt ağrısı olarak dönüyor ama bizde eskiden koala durumu vardı inan şimdi yanıma kucağıma bile gelmiyor. Sonra bu günlerini ararsın oğlum gel bir öpeyim dersin anne işim var diye cevap alırsın.

Bu arada kulpsuzun dediğine katılıyorum hafif sarmak müthiş iş görmüştü deliksiz uyuduğu zamanlar hep kundakladığım zamanlardı.

Kolay gelsin ve umarım aşınız acısız ağrısız ve ateşsiz geçer.

palyanço said...

üzgünüm ama benim daha bu soruları cevaplayacak bilgi birikimim yok :S o yuzden ben Mehmet Kaan'ın müthiş resimlerine bakıp,herkesin tavsiyelerinden birşeyler öğrenmeye çalışıyorum :D cok tatlı olmuş bu annesi.. hatta sen gülmüyor diyorsun pek ama Cin Ali durumumuz herseye yeter sanırım ;)

Anonymous said...

bugünkü konunuzla hiç ilgisi yok ama karar verme durumundaki hamileler buradan uyarılabilir. epidurali düşünenler riskleri konusunu da araştırsınlar. dual puncture riski hiç düşük değil. bu da çok acılı bir süreç. kimse, özellikle de doktorlar bundan bahsetmiyor. uyarmak şart.

meralsaatli said...

Esracim bu yazinda bana genis genis yer ayirdigin icin cok tesekkur ederim.'Hep resimlerinizi koyacam diyosun ama koymuyosun' serzenisimi bu kadar da ciddiye alacagini tahmin etmemistim.Bunca resimden sonran artik daha 1 sene agzimi acmam:)))

Yesim Teyzemizin evi cok guzel olmus masallah.Gule gule otursunlar..Harika bir haftasonu gecirdik...Kendileri bize super ev sahipligi yapti.Devamini diliyoruz:P

Kaancigim tontisim bana bir hayli alisti sanirim.Kendime muptela edicem onu.Beni bir gun goremesin basacak cigligi..Hihahhaha hihahaha..Hos bu isin sonunda ben zararli cikarmisim gibi geliyo ama neyse:)))

Mutluveumutlu said...

Merhaba Esra.Bloğunu uzun süredir takip ediyorum.Mehmet Kaan ada bayılıyorum tek kelimeyle.Maşallah,Allah nazarlardan saklasın.O surat ifadesi süper.
Henüz bebeğim olmadığı için soruların hakkında hiçbir bilgim yok ama yorumlar sayesinde bayağı birşey öğrendim,ilerde bebeğim olunca senden yardım isterim :)Tekrar görüşmek dileğiyle,Sevgiler...

EGE said...

resimlere bayıldım.ne güzel durumu resmediyorsunuz.
şu sorulara gelince,o kadar çok değişiyorlar ki bu huylara neler eklenecek neler...neyse seni korkutmayalım:))
sevgiler...

Bezen Hindistan said...

benim kafam karisti. bir suru kisi ilk 3-4 ay ne yaparsan yap bebegin kucaga alismayacagini, kendini guvende hissetmesi ve ihtiyaci oldugunda birinin gelecegini ogrenmesi acisindan her istediginde kucaga alinmasi gerektigini soylemisti bana. ama burdaki yorumlar da ilk birkac ayda bile kucaga alisabilecegini soyluyor. ben de kucaga alismasin istiyorum, arada kaldim simdi. dogrusu yok galiba bu isin.

yeliz said...

Esra,cok tesekkur ederim,bebek bezi icin verdigin bilgilerden dolayi...Cin Ali ye bayildim Masallah cok tatli yavrum,
1.sorun ahmet Kaanda oluyodu surekli,uyurken kollorinin hareketini tam kontrol edemiyor ani hareketler yapinca kendini korkutuyodu,yaninda bulugum surece onu yuz ustu yatiriyorum cok rahat ve uzun sure uyanmadan uyuyabiliyo..
2.si icin ise bizim isimize cok yarayan bir salincak var,hem onden arkaya hemde sagdan sola dogru sallaniyor.(Baybiesrus'tan-nature's touch baby papasan cradle swing)tavsiye ederim daha o salincaktan hoslanyan bebek gormedim cok rahat edersin:)

New York'tan said...

Esra'cım kucak olayını bız yasamadık ama anneanne ve dedemı alıstırdı acaba :)
Optum Kaan'ı:) ,masallah ne kadar hızlı buyuyor :)

AycA said...

Dedim dedim arkadaşım GAP hediye getirmiş bir torba .. şişmeyeceğim artık :))
ebayden buraya getirtmek astarını yüzünden pahalıya getiriyor :( Bir baba yiğit inşallah burada GAP açacak ..:=)

Anonymous said...

meralcigim ,esracigim ve tum misafirlerimiz cok tesekkur ederim geldiniz evimizi senlendirdiniz :)
kaan in agucuklari da bastigi cigliklar da cok guzeldi ,her zaman bekleriz, biz sizin pesinizi birakir miyiz hic :) ben sadece bebeklerin bu kadar ilgi bekledigini bilmiyordum o yuzden fikirlerimi tekrar gozden gecirmem gerektigini soyledim :)

arzu c ve bebek hikayesi, biz sadece kaanin teyzesiyiz,teyze olcak kadar yaslanmadik henuz.meralcim de genctir masallah pek de guzeldir :)ben de gencim :P ,annesi de genc bu oglanin,sizler de dahil hepimizin gonlu genc ve guzel onemli olan da bu :)

asya tesekkurler guzel dileklerin icin ,daha guzelleri sizlerin olsun insallah :) ikeanin ciceklerinin ticaretine basliycam :) saka ,eger isterseniz size de getireyim :)

meralcigime ve esracigima da dunyanin en guzel mutluluklarini diliyorum:)

ayy cok uzun oldu :) kusura bakma esra :) ben de bi blog aciyim bari :) is hayatinin cilveleri, degerli maden borsalari,yeni evlilerin heyecanlari ,ev duzmenin ayrintilari ,ooo bissuru konuda yazabilirim :))

yesim teyze

yaban eriği said...

esracım ya şu yeşim teyzeye bi söylesen de bana bi mail atsa..sanırsam o benim liseden arkadaşım..yorum bırakmış bana çok şaşırdım hemde çok sevindim..off ya inş odur...

ASYA said...

Esra nerdesinnnnnnnnnn???

Yeşim teyze :P Yeşimcim bakiim burda ki ikeaya gelir heralde yakında sen oralardan zahmet ama tşkler inceliğin için...

x