Thursday, 12 July 2007

Yeni doğmuş bebeğiniz ağlıyor ve susturamıyor musunuz?

Ağlayan bebeğinizi kucağınızda taşımaktan ya da battaniyede sallamaktan yoruldunuz mu?

Uyumayan bebeğiniz yüzünden geceleriniz uykusuz mu geçiyor?

Gaz sancısı çeken bebeğiniz kıvrım kvrım kıvranıyor mu?

Bebeğinizin yardımsız, kendi kendine uyumasını mı istiyorsunuz?


İŞTE TÜM BU SORUNLARA KESİN ÇÖZÜM!!





AZZZZ SONRAAA!!





DANNNN!!




İŞTE BURADA!!




ÇİNGENE SALINCAĞI ARTIK UYKUSUZ GECELERİNİZİN KURTARICISI!

:)))






£160 stylish Mothercare yatağına, £70 küsur ergonomik, ortapedik, antialerjik bilmem ne yatak süngerine rağmen Mr. Memo'nun canı şu görmüş olduğunuz, 2 metre naylon ip ve eski bir yatak çarşafından mütevellit, sıfır maliyetli çingene salıncağında uyumak istiyor:)))

Ama var ya, ağlamalara, gaz sancısından kıvranmalara birebir :) Koyuyorsunuz bebeğinizi içine, anne karnına döndüğünü sanan vatandaş hemen dalıyor deriin bir uykuya:)

Salıncağa koyduğunuzun saniyesinde susuyor, 5. saniyesinde gözlerini kapatıyor, 10. saniye de ise uykuya geçmiş oluyor:) İşte size kendi kendine uyuyan bebek :P

Rüya gibi değil mi? Ama DEĞİİL! Bu bir rüya değil, GERÇEK!! :)

5-10 dakika sonra alıp yatağına yatırabilirsiniz, ya da isterseniz ellemeyin orada rahat ve huzurlu uykusuna devam etsin:)




İsterseniz resimde görülen, aşağıya uzatılmış ipi alın bir elinize, bir yandan hafiften ipi sallayın, bir yandan internette dolaşın, kitap okuyun, arkadaşınızla telefonda konuşun hatta yemek için soğan doğrayın :P

Eve taşındığımızda, bu demir masayı alıp koymuş olan ev sahibine kızmıştım, bu hantal bahçe masasını çok mu aramış diye, şimdi adamı bulsam elini öperim:P Sağolasın amcacım diye :)))

Dün gece, aşı sonrası ağlamaları kesilmeyince dediğim gibi battaniyeye koyduk salladık. Daha battaniyeye girer girmez sesi kesiliyordu. Acısı ağrısı olsa hemen sesinin kesilmemesi lazımdı ama kesiliyordu işte!

Baktık battaniye ile olacak iş değil, bizim oralarda çingene salıncağı diye bilinen şu uyduruk salıncağı masanın altına kuruverdik:) Daha içine girer girmez ses kesildi:)

Gece 1.30'a kadar derdini anlayamadık, ağlama hep aşı sonrası tondaki ağlama. Ancak gece 1.30'da bağırsaklarını boşaltınca derdini anladık, meğer gaz sancısı varmış!

Bebek deyip geçmemek lazım, az akıllı değiller! Baktı aşı sonrası çığlıklı ağlamasına pek bir özen, ilgi, alaka gösteriyorlar, ben bu tondan devam edeyim dedi:)) Oysa normalde gaz sancısının ağlaması başka tonda! O şekilde ağlasa, anlayacağız gazı olduğunu. Ama akıllı ya:P Bizi kandırdı:))

Salıncağa girince sesinin kesilmesi de karnının-bağırsaklarının büzüşmesinden ve onu rahatlatmasından sanıyorum ki. Bir de cidden anne karnına dönmüşlük, güven hissi oluşuyor galiba. Salıcnaktaki el, kol, ayak tutma, kıvırma vs şekilleri hep ultrason görüntülerindeki gibi.

Ben bu uyduruk çingene saıncağını şöyle bir allayıp pullayıp, yeniden dizayn edip, stylish bir hale getirip, ağlama krizlerine kesin çözüm diye satayım! Kesin köşeyi dönerim :P

Sevgili anne adayları ve taze anneler! Ne yapın, ne edin, görmüş olduğunuz şu salıncaktan evinize bir tane kurun! Hem bebeğiniz, hem siz rahat bir uyku uyuyun! Sonra da bana bi dua ediverin :P

PS: Bütün gün uyuyan oğlum uyandı ancak gaz sancısı deyip hafife almışım:( Aşı yapılan bacaklarını hala tam oyatamıyor ve sanırım hala acıyorlar, çok keyifsiz. Yine salıncağına yatırdık, orada uyuyor. Umarım yarına iyileşir.

22 comments:

ASYA said...

Anaaaaa....
Tek kelimeyle 'süpersün' Esra....
Bayılıyorum sana

ASYA said...

süpersin yani:P

iremmm said...

:))))))) cingenelerin de bie bildigi varmıs dimi ama :))))

bayildim...

zeynep said...

babam da bize tavana hamak yapcaktı. ama kiracı olduğumuz için yapmadı. yalnız geçen gün http://www.hamakevi.com/index.php?act=urun&uid=4

şu tarzda bişi yapmış ama daha bitmedi..

bu masa altı olayı ilginç. ben de evi araştıracağım:)

Açalya said...

Bizim koyde kadinlar tarlada bosuna iki agac arasina yapmiyorlar bu salincaklari. Bebek uyumaz aglarsa kim bitirecek tarladaki isleri? at salincaga kaz tarlani. Bosuna degil...
Biz de glider'inda daha uzun uyudugunu farkettik, gece ilk uykusu orada, ikinci cribinde, ucuncu gene glider'inda, sabah kisa bir sure ana ogul bizim yatakta sarilmaca, sonra ben kahvalti yaparken araba koltugunda uyumaca, sonra yere battaniye uzerine yatirmaca, sonra yuzustu yatirmaca...boyle devam ediyor bizde durum...Benim oglan kendi kendine uykuya dalanlardan. Babasinin evin her kosesine ve crib'ine kurdugu 'white noise' ses duzeni sagolsun. O hani karli TV. goruntusuyle gelen bir ses vardir ya, o sesle melekler gibi uyuyor kendi kendine uykuya daliyor...artik emzigi de pek istemiyor...ciddi koca adam oldu ya artik.... :))))

püstüklü mama said...

bizim sıpanın da vardı 17 sene evvel :P hatta 2 taneydi, bi tanesi de annemlerin odadaydı. ipini yatağa kaar uzatmışlar öyle sallıyolardı gece mıkırdayınca benim kardeş:)

ama çok işlevsel bunlar ya:) istisnasız benim tüm kuzenlere yaptılar bundan:)

Minik Patikler said...

Canim bebegim nasil cani yandi demek :( Sen bebegine inan annesi, bu arada bu bir donem, benimki elimizde sallayinca susuyordu ciddi ciddi annemlerin, kayinvaldemlerin ve elbette bizim evin odalarina bakip bakip civi cakmak icin yerler dusunuyordum.. Kisa surdu ve ben o uykularini bile arar oldum :) Tabi bizimki gercekten dertliydi cocugun fistulu vardi, kolay degil. Umarim sizin oyle dertleriniz olmaz da bu boyle tatli bir ani olarak kalir fotograflarda..

Minik Patikler said...

Bu arada ben de duvarlara kiyamayip hamak yaptirmaya karar vermisim marangoza, kayinpederim akil etmisti onu da :)

Koyubeyaz said...

:))))))))))))))))) bu yeni yatagi harika olmus son moda....

bir yerde okumustum nerde oldugunu hatirlamiyorum eger bebekler ana kucagi gibi iki yaninda sarmalanan bir yerlerde yatirilirsa anne kucaginda yattigini sanip misil misil uyurlarmis. cunku kendilerini bir tek anne kucaginda guvende hissettiklerinden yataklarina yatirilip iki yani bos olunca huzursuz olup aglarlarmis.

E bu bilgiye bakarsak bizim paşa cingene salincagini neden sevmis? cunku her yeri sarip sarmali anasinin kucaginda yatar gibi olmusda ondan :))))

not : bebek tasmasi teklifin icin cok tesekkur ederim harikasin sen.... buralardada vardir sanirim ama teklifindeki incelik icin cok cok tesekkur ederim. ayni sekilde burdan bir sey istersen emrine amade bir teyze olarak gerceklestirmeye calisirim.

Sevgiler...

Mücevher Kutusu said...

Beni de bu sal�ncaklarda b�y�tm�ler. O kadar �ok a�larm�m ki bir g�n annem sallarken (art�k nas� sall�yorsa :) sal�ncaktan d�m�m.

Anlat�rken hep g�leriz ablama para da versem sallamazd�n hep i�lerim kal�rd� der:)

A��lar �ok etkiliyor bizde her a��dan sonra �z�l�yorduk.

meltem said...

ESROSCUGUM GOZUNUZ AYDIN..

AGLAMA NOBETLERINE KESIN COZUM BULMUS OLMANIZA COK SEVINDIM...INSALLAH ASI SANCILARIDA TEZ ZAMANDA GECER VE MINIK KAAN BEBIS IYILESIR.

BEZIM ZEYNO VAR YA HANI ABIMIN KIZI..ONUN ANNEANNESINDE TAVANA YAPILAN CINGENE SALINCAKLARI VARDIR YA ONDAN VAR.NE ZAMAN ORAYA GITSE KESINTISIZ 3-4 SAAT UYURDU ORADA...EVDE BILE UYUMZAKEN O SEKILDE..

GALIBA HAKLISIN CINGENE SALINCAKLARI HER DERDE DEVA:)))

SANIRIM HER EVE GORUNTU OLARAK HOS OLMASA DA LAZIM:)))

DESENE NE GORUNTUSU ONEMLI OLAN UYUMASI BEBISIN DIYE:)))

SANIRIM ANNE OLMADIGIM IICN HENUZ O KADAR ANLAYAMIYORUM..

OPUYORUM HEPINIZI..ANNENLERE SELAMLAR.

Anonymous said...

Kiyamam ben kucucuk Kaan bebege de sana da....
Supersin... Bizim kuzenleri de bu sekilde uyuturdu teyzemler. Ise yaramasina cok sevindim,
tatli uykulaarr bebecik...
hasretle operim..
Duygu

nilly said...

Iyi akliniza gelmis Esra'cim. Hepiniz rahat etmissiniz :)

Sebnem'den said...

HAHAAA..ACAYİP GÜLDÜM YA..SEN AL DÜNYANIN PARASINA STYLISH TAKIMLARI,BEYEFENDİ BASİT BİR SALINCAKTA KEYİF ÇATSIN.
ALEM YANİ...BU ARADA GEÇMİŞ OLSUN...AŞI ZOR GALİBA..BEN HALA KORKUYORUM ÖYLE ŞEYLERDEN..

Serra yiLmaz said...

aLemsin, koptum okurken boLe bi$i oLamaz ya, hehe :)
ama uzuLdum de, in$ cabuk toparLar Mehmed Kaan.

~Serra

hayata tutunmak said...
This comment has been removed by the author.
hayata tutunmak said...

hahahaha esra amma komik ya
hem hani sen karsiydin boyle seylere alistirmaya????demekki insan zorda kalinca herturlu yolu deniyomus.gozunu sevdigimin cingene salincaklari..beni bile koysalar misil misil uyurum valla:)yakinda seni burdaki Afrika'daki kadinlar gibi Kaan'i sirtina baglamis gezerken gorursek sasirmamak lazim:)))
ama yine de herkes masallah desin bakiim...neme lazim nazar deger filan, sonra senin bu cingene salincagi isi de kar etmez Allah korusun...
Benden kocaman bir MASALLAH....

hayata tutunmak said...

esracim su hayata tutnmak var ya o benim meral.hehehe..ben de blog aldim kendime iste canimin cok sikildigi bir gun.ama oturup basina ne zaman yazarim orasini Allah bilir artik.ben meral adi ile yazdigimi sandim halbuki o yorumumu hayata tutunmak diye yayinladi.

elvan said...

harikasin vallah Esra... simdi ben de evde gezer ve dusunur oldum nereye kurabilirim ihtiyac halinde diye :)

InciK said...

Cok tatlisiniz ya. Allah yardimciniz olsun. Bu gibi cozumler icin hakikaten cingenelerin yasam tarzini incelemek lazim, ornegin cocuklari goguslerine baglama sekillerini de tekrardan kesfediyor gunumuz modern anneleri. Bilirsin onlar buyuk bir bez parcasini bir sekilde dolayip bebegi de oyle bir yerlestirirler ki iceri, bebek isterse kimse gormeden annesinin memesini emer, ister etrafi seyreder, takilir durur kafasina gore. Var bu cingenelerin bildigi birsey...
Anlattiklarina gore, kucuk yakisiklida kolik var. Bizim uyguladigimiz bir yontem daha vardi, bir havluyu utuyle isitip onun karnina veya sirtina gelecek sekilde sarar oyle uyuturduk, cok ise yarardi. Sicak su termosu da kullanirdik zaman zaman. Aklinda bulunsun.
Sevgiler, opucukler.

AycA said...

Benim yorumum üçmüş:( ..
bayıldım zihn sinir projecen valla ..:)
Ama dayan 3. ayınadn itibaren bütün gaz sorunların bitecek şıp diye..
Sizin oralarda doktorlar gaz içinilaç öenrmiyor mu? biz çok rahat etmiştik.Erin sıkıntı çekmemişti..Olmadı bitki çayı içir rezene var milupanın bebekler için.Kıyamam ben o miniğe:((kimbilir ne canı yanıyordur..:((

Minik meleğin annesi.. said...

Ozannnn.. akşama gelirken iki metre ip alıp gel oldu mu.. çingene salıncağı yapcas bizim bebişe..

Ne geç mi kaldık.. ama zararın neresinden dönülse kardır di mi..

Bu arada geçmiş olsun kuzuma.. bilirim o aşı serüvenlerini ben..

x