Wednesday, 4 July 2007

Dün, Konaklı Mehmed Paşa'nın doktor kontrolü vardı.

Paraşütçü kuvvet atlayışa hazırdır efenim!

Başındaki konaklar, yüzündeki kuruluk ve burnundaki nünükler:) için, tam da benim beklediğim gibi, gayet normal, bekleyin geçer dedi:) Bu kadar basit işte:) Ben bizimkilere hep söylüyorum, dinlemiyorlar ki.


Eşimin isteği üzerine Capasal isimli bir şampuan, cildi için Aqueous isimli bir krem, banyo yaparken suyuna eklememiz için Light Liquid Paraffin verdi.


Kilosu 4.5 kg, boyu da 55 cm olmuş çok şükür.

Maşallah kontrol sırasında çok sessiz, sakindi. Doktora merakı meraklı bir bakışı vardı görülmeye değer:)

Höyt! N'oluyoruz :O
İndir ülen beni!


Bugün bekleme sırasında Asyalı bir kadın, daha yaşında bile olmayan küçük kızını kafasına pat pat vura vura ve kucağında ritmik sallaya sallaya uyutmaya çalışıyordu! Pat pat sesleri oturduğu yerden bana kadar ulaşıyordu. Çocukcağız da ağlaya ağlaya bir hal oldu. Ablacım seviyor musun, uyutuyor musun, dövüyor musun belli değil. Çocuk ondan sonra sersem olacak çıkacak.

Şu ana kadar Mehmed paşayı ana kucağında kemerini bağlamadan oturtuyorduk ancak artık bağlamak gerekecek:) Kendisini ittire ittire neredeyse ana kucağından dışarıya atacak:)

Acıktığı zaman ellerini yumruk yapıp ağzına sokuyor ya da şiddetle yalıyor:)

Gazı olduğu zaman saatte 2.5 mil hızında kıvranıp saçını başını yoluyor. Bu görüntüye zaman zaman kısa ancak keskin çığlıklar eşlik edebiliyor! Ayrıca Açalya'nın bahsettiği Ikınma Sedromu görülmeye değer:) Bir kere kameraya çekmeye çalıştım ancak tam istediğim sahneleri yakalayamadım:) Yine deneyeceğim:) O ıkınmalar sonrası gelen patırtı gürültü sonrası keyiflerine diyecek yok bebişlerin:) (Anne babaların da tabi:)))

Hamile iken sürekli bebeklerin gaz problemi olduğunu duyar, okurdum. Ben o gazın, burb/gark gazı olduğunu sanıyordum ama o değilmiş. En azından bizdeki o değil:)

Şimdi, bunu, benim gibi bilmeyen hamile arkadaşlara amme hizmeti yapıp gerçekleri açıklıyorum:))

2 çeşit gaz var, bir tanesi emmenin hemen sonrasında midede oluşan ve burb/gark yapma ihtiyacı doğuran gaz. Bu masum olan:) Omuzunuza alıp sırtını sıvazlıyorsunuz ve bu size güzel bir gark ve akabinde belki biraz kusmuk olarak geri dönüyor. İnternette bir yerlerde 60 sn içinde çıkmayan gazın bu gaz olmadığını okumuştum. Yani bebeğiniz en geç 60 sn içinde rahata kavuşuyor.

Ancak bir de diğer gaz var :P Bağırsaklarda oluşan bu gazın çıkması epey zaman alabiliyor ve oldukça sancılı olabiliyor. Bebeklerde gaz problemi derken sanırım bu kastediliyor. Bunun için de, öncelikle annenin üşütmemesi ve gaz yapıcı yiyeceklerden uzak durması gerekiyor. Ancak tabi bu kesin çözüm değil. Sonuçta bebişin bağırsakları yeni düzene ayak uydurmak için illa bu süreçten geçecek. Bebişin ayaklarını sıcak tutmak, karın bölgesini ovmak, sırt üstü yatırıp ayaklarını karnına doğru yavaş yavaş itip germek (aman dikkat, kusabilir de!) , bebişi hareket ettirmek işe yarayabiliyor ya da hiç bir işe yaramayabiliyor da:) Sabırlı olmak, ağlamaları karşısında panik yapmayıp durumun geçici olduğunu düşünmek, az sonra gelecek gürültülü bir sesin tatlı hayalini kurmak anne ve baba adaylarının yardımcısı olabilir:)

Bebişi izlerken sizin tuvalet ihtiyacınız gelebilir, aman dikkat! :)))

Bağırsakları yeni dünya düzenine alıştıkça yani zamanla bu konunun da üzerine bir çizik atıp, sıradakiii diyorsunuz:))

Bizim paşa sanırım solak!

19 comments:

Ben Ona Resmen Asigim said...

Evime gelen hemşire bana eğer bebeğin gazını emzirdikten sonra çıkartmazsan aşağı iner ve zorlu süreç başlar demişti.Aman sakın emzirdikten sonra hemen yatırma mutlaka gazını çıkartsın öle uyut demişti.Bizimkinin hiç ama hiç gaz sorunu olmamıştı hatta gaz sesinden ben uykumdan uyandığımı bilirim.Bir süpermen duruşu yapardı tek el yumruk şeklinde yukarda diğer el vucuda paralel ayaklardan biri gergin diğerikırık ve başlardı zırt pırt diye çıkarmaya. Sanki ben çıkartmışım da rahatlamışım gibi mutlu olurdum. Sizede gazsız günler dilerim.

nimet said...

canım ya herşey yolunda maşallah o gaz sorunu sanıyorum tüm bebeklere özgü o yüzden sorun demeyelim de süreç diyelim nasıl olsa geçicek... Mehmetim nasıl büyümüş öyle maşallah sana benzettim bu fotolarında azcık eskiden ham senden hem babadan aldığı yerler var diyordum ama son fotolar aynı sen maşallah :) öpüver benim için ensesinden bir de içine çeke çeke kokla lütfen...

minik talhanın annesi said...

ya bu doktorlara şaşıyorum. ben dokunmaya korkuyorum onlar lastik gibi evirip çeviriyorlar çocukları :( maşaallah barekallah büyümüş annesi..

meral said...

Bizim Mehmet ay pardon Mehmed Pasa kocaman adam olmus yahu:))masallah...

hadi gecmis olsun.O aldigimiz ilaclari da kullanin eminim biran evvel gececektir tatlim.

Anonymous said...

buyumus de ele kola gelir olmus aman da aman ,masallah .Yerim ben onu isiririm annesi gormeden :PP

esracim nerden aklina geldi bebisin solak olacagi? kesin bi takim teorilerin vardir :)

bi hamama gotursek bebisi bi derdi kalmaz :P

en kisa zamanda sizleri gormek icin sabirsizlaniyoruz :)

yesim teyze

zeynep said...

esracım eşinin isteği üzerine doktorun yazdığı şampuan vs. ne işe yarıyor? bi de mehmedin solak olduğunu nasıl anladın canım??

bu arada en zor zamanları atlatıyorsun.. çünkü 2 ay olunca ve 2 ayı geçince uykusu düzene giriyor ve artık uykusuzluğun acayip azalıyor. ama bu sefer de gündüz az uyuyor canım...

mehmedi ve seni çok öptüm:)

Serra yiLmaz said...

aaa ben de iLk bahSettigin gazin kaStediLdigini sanirdim. Sayende orenmi$ oLduk. ;)

~Serra

Açalya said...

Aman yalniz degilmisiz ohhhh.

Bu sabah ikinma tam 1 saat surdu, artik kendi de buna alisip hem ikindi hem guldu, yavrum sonunda dayanamayip kustu, bir de ictigi sutler burnundan sicim gibi geldi yazik...minik pompayla burnundan sut cektim. Sonrasinda uzunca suren bir hickirik geldi, artik benim oglanin takati kalmamisti tabi...
Mehmed 1 yasini gecince keci sutu icirin, cilt alerjilerine vs. cok iyi geliyormus.

Mücevher Kutusu said...

ilk ayların güzelliğini bozan tek şey gaz sancılarından kaynaklı ağlamaları yoksa en tatlı zamanları minicik çok şekerler çok!

yaban eriği said...

sana bi sır vereyim mi canım benim saçlarımda hala konak var :))) gerçi bunun tıp literatüründe adı seboroid dermatit gibi bişee..:))

bu çocuğun ciddi ve direk gözlerinin içine bakışı öldürüyor beni yaa...çok tatlı Maşaallah Barekallah..

süpürgesizcadi said...

Bizimde fazla gaz problemimiz yok ama oldu mu da tam oluyor, kivrilir bükülüyor sonra basiyor cigligi, ciglik atarken cikiyo genelde gazi :))

Kilonuz'da boyunuzda cok iyi masallah, benim ödüm kopuoyp doktor öle evirip cevirirken bebisleri ya elinde kayivercek diye hazirol'da bekliyorum hep :)

Kirpikteki Gözyaşı said...

Merhaba Esra:) Zor durum. Allah Memo'ya kolaylık versin! Erkeklerde daha çok oluyormuş galiba gaz problemi. Öyle duymuştum. Merak ettim Memo gazını çıkarırken de aynı asil duruşunu koruyabiliyor mu? Kendisini her haliyle görmek isteriz;) İkinizi de öptüm.Maşallaaah!!!!

anne said...

fotoğraflarda görünmüyor, doktor kontrolü de olmuş gerçi ama ne olur ne olmaz o ciltteki kızarıklık ve dökülme artar ve özellikle yanak bölgesinde kızarıklıklar olursa bi dikkat edin, atopik egzama diye bişii olmuştu benim canavar..Kaşınırmışta o meret huysuzluk yapıyo haliyle.Biz de yanaklar al al sütten midir nedir diyorduk :) konak için zeytinyağı ve tarama tavsiye ediliyor evet ama bizim saçlar da konaklarla uğurlanmıştı tararken:)haberiniz olsun..ay felaket tellalı gibi oldum, umarım hiçbiri olmaz.maşallah paşaya:)

Selen said...

Gazını sevsinler onun... Doktorun elinde ne kadar da ufacık tefecik bir güzel popolu clark'cık çıkmış canım benim.
Çok sevgiler Esracım

Anne ve Bebisi said...

Sevgili Bora'nın sevgili annesi:) Tavsiye için çok teşekkürler. Ben maalesef gazını her zaman çıkaramıyorum, özellikle emerken uyuduğu zamanlarda:(

Peki Nimoşum:) Evet ben de sorun değil süreç diyorum zaten:) Adını koymamak lazım, insan olmayan şeyi varmış gibi kabul etmeye başlıyor sonra yoksa:)

Teşekkürler minik Talha'nın annesi:)

Bu akşam görüşmek üzere Meral ve Yeşim teyzeler:))

Zeynepcim, başındaki konaklar için verdi şampuanı. Olmasa da olur bir şey, biz istedik diye yazdı. Henüz alıp kullanmadım, işe yararsa mutlaka bilgi veririm:)
Solak olduğunu tahmin ediyorum çünkü sürekli sol elini kullanıyor. Saçını başını yolarken, acıkınca yalanırken:)Sol el daha aktif ama tabi benimki sadece bir tahmin.

Serracım, bak bunları not alıyorsun di mi? :P Lazım olacak bir gün biliyorsun:)))

Açalyacım, geçmiş olsun:)) Canım benim ya:) SOnra yine acıkmıştır yazık:)
Keçi sütünü yadım bir kenara, thanx:)

Müchever Kutusu:) Her nimetin bir mihneti var tabi:)

Yaban Eriği, bu şampuan işe yararsa sana da göndereyim mi? :) Teşekkür ettik teyzesi, ellerinizden öptük:)

Süpürgesiz Cadıcım:) Kızların gaz problemi daha az oluyor diye biliyorum:) Kızların her tür problemi daha az oluyor hatta:P
Bak benim hiç aklıma gelmedi doktorun düşüreceğği falan:P Kendim de öyle atıp tutuyorum çünkü:P

Kirpikteki Gözyaşı, gaz çıkarırken daha da ciddi oluyor:P Kaşları bir çatışı var ki:) Ah bir kameraya çekebilsem:)))

Sevgili anne, çok teşekkürler bilgiler için. Yanımda yatıyor, hemen dönüp baktım, yok yanakları kızarık değil:) Aslında bu ülkede egzama çok görülen bir şey bebeklerde, aklımda olacak, tekrar teşekkürler:)

Teşekkürler Selencim:))

ASYA said...

esra,sen benim mailimi aldın mı?

New York'tan said...

Esra'cim gecer konak zamanla,krem verdiyse daha cabuk gecer :)Masallah gunden gune buyuyorsunuz :)

AycA said...

Esracığım selam .. Bu oğluş çok güzel büyümüş maaşallh.. bir sürü şey atlatmış .. geçmiş olsun konaklar gazlar nooluyor yahu.. :(
Ben gaz için Nurse Harvey's kullanmıştım düzenli olarak 3. ay sonuna kadar. Her uynadığında yarım kaşık veriyordum tatlı kaşığı.Doktor vermişri tamamen bitkisel .. 4. aya gelince dr artık verme dedi şimdi hiç sorun yok ve o ilaçla çok düzene girmişti ..
Postların uzun uuzzzuunn okuyacapğım ama şimdi Erin uyandı .. sadece fotolarına baktım hızlıca.. gelceğim :)) artık buradayım ..
Öptüm siziii

banu said...

Mehmet Kaan'a masallah. Benim de alti aylik bir kizim var, ilk baslarda gaz agrilarindan bizde cok cektik. Biraz gec oldu ama sonradan rezene cayini ogrendim. Cok iyi geliyor. Tavsiye ederim. Ingilizcesi Fennel (belki biliyorsunuzdur ama ne olur ne olmaz ben yazayim dedim). Ilk baslarda kendim iciyordum, ama sutle bebege geciyor zaten. Biraz buyudugude, sicak suyu rezene tohumlarinin uzerinden akitip direkt bebege de verdim, patir patir gaz cikarttirior. Umararim isinize yarar. Kolay gelsin.
Banu

x