Friday, 20 July 2007

Yikanabilir Bez

Dün, daha önce bahsettiğim (bkz: Yıkanabilir Bezler) bezlerden denemek için bir deneme paketi istedim internetten, bugün geldiler.

İçine bir sıra pamuklu bez koyuyorsunuz, üzerine yukarıda görülen sarı renkli, bambudan yapılmış, yapısı gereği doğal olarak antibakteriyel olan alt bezini yerleştiriyorsunuz. Onun da üzerine, hava akımı sağlayan naylon koruyucuyu yerleştiriyorsunuz. Şu anda Mehmed Paşa tombiş poposuyla yeni bezini deniyor:)


Daha önce yazdığım gibi:

Beni, yıkanabilir bezleri kullanma fikrine hızla geçiş yaptıran şöyle bir bilgi oldu:
Almanya'nın Kiel Üniversitesinde yapılan araştırmada, hazır bezlerin içlerinin, 'bez' olan bezlere göre 5 derece daha sıcak olduğu tespit edilmiş. Bu durumun, erkek çocukların ilerdeki fertility/sperm üretim yetilerini etkilemesinden endişe ediliyor.

Çünkü doğumdan, tuvalet eğitiminin başladığı zamana kadar, hazır bezlerle geçen 2 yıl aynı zamanda, erkek çocukların sperm üretimleri için yumurtalık bölgelerinin 'serin' tutulması gereken en önemli ilk 2 yıl.


... Araştırdığım kadarıyla, evet hazır bezlere oranla biraz daha fazla çaba ve zaman istiyor ancak eski zamanlardaki gibi kullanımı zor değil. Bezlerin içine bebişin 'üretimlerini' :) tutması için yerleştirilen ve tuvalete atılabilen kağıt bazlı ürünler, özel olarak külot şeklinde üretilmiş ve 60 derecede yıkanabilen bezler vs gibi pek çok kolaylık var.

Faydaları ise saymakla bitmez. Doğal olması, sağlıklı olması, hazır bezlere oranla çok ucuza mal olması, Açalya'nın bahsettiği gibi daha kısa sürede ve daha kolay tuvalet alışkanlığını kazandırması vs.vs.

Bebişlerin poposu biraz tombiş görünüyor o kadar:))


Uyku dosyası açacağım da, bebekhikayesi'nin dediği gibi büyük bir dosya olacak:)


Ondan önce, taze anneler, tecrübeli anneler, varsa anneanne ve babaanneler:)

Bebeklerinizi ve Çocuklarınızı hangi yöntemle uyutuyorsunuz? Sallayarak, dolaştırarak, emzirerek vs. vs.

Bir yöntemden diğerine geçiş yaptıysanız nasıl yaptınız?

Sallamadan, dolaştırmadan vs. kendi kendine uyumaya, yaptıysanız nasıl geçiş yaptınız?

En çok, eskilerin bebeklerini, çocuklarını nasıl uyuttuklarını merak ediyorum. Bilgisi olan varsa annelerin, anneane-babaannelerin nasıl bir uyutma şekli uyguladıklarını yazabilirse çok memnun olurum.

Oldies are Goldies demişler:)))

Şimdiden çok teşekkürler:)

21 comments:

Açalya said...

Gule gule kullanin :) demek sonunda aldin! Tecrubelerini yazarsin sonra.
Polar kumas gibi duruyor, bana sanki bu 5 derece daha sicak gibi geldi. Onca pofidik kumas, naylon vs.
Sık sık diaper degistirmek ve aralarda cibil tutmak da o sperm katliamini durdurabilir.
Tuvalet egitimine erken baslamissin bu arada :)

Uyutmaya gelince;

Ben koyuyorum cribine, veriyorum emzigini agzina (bazen gerekmiyor bile) odada oyalaniyorum, yatak duzeltiyorum, giysi katliyorum, 10 dk kadar varligimi hissettiriyorum. Sonra da gidip birkac kez basini oksuyorum, islem tamam. Hic sallayarak uyutmadim. Birkac kez kucagimda hafifce kicina vurarak ritmik sekilde salladik annem falan. Devam etmedim, alistirmak istemedim yani. Zaten emzirdikten kisa sure sonra uyuyor.

Lilium Bosniacum said...

ben önce sallamıştım, sonra da yatağına yatırıp yanında biraz dururdum.. bi de bizimki biberonla uyurdu.. sütünü içe içe.. o kadar...

Anonymous said...

Sevgili Anne ve Bebişi, bez konusunda çok kuvvetle flat nappies tavsiye ediyorum.a Muslin ve/veye prefold. İstediğin şekil ve boyda katlayabilirsin, oğlan bebekt öne, kızda arkaya ucunu kıvırıp takviye yapabilirsi. En eski, en klasik yöntem. Ben 30 sene önce iki düzine ile iki bebek büyüttüm. Resimde gördüğüm bana sanki pratik değilmiş gibi geldi. Çok kalın gibi. Flatleri kenarları yuvarlayarak akmalar da önlenir. Uyku nonusu ilk posttaki yazılanlara kulak ver derim. Kolay gelsin ve MAŞALLAH.

AycA said...

bende denemek istiyorum ya ama bize haksızlık yaa burada yok :( hangi siteden sipariş verdin ?? şimdi amerikaya bir arkdaşım gidiyor onunla halledebilirm..
Ben bir iki haftaya kadar kucağımda emzikle ya da yine emzikle bırakınca yatağına uyutabiliyordum son 1 haftadır memede uyumak istiyor.. Dün akşam Açalyanın dediği gibi yapmak istedim ama son emmesinde yine daldı gitti :))Anneme bizi nasıl uyuttuğunu soracağım yani beni çünkü kardeşim son derece korkunç bir bebekti 2 sene hiç uyumadı annem elektrik süpürgesini açardı uyusun diye hep ağlardı .. ilk 3 ay zaten gazlı bir bebekli yani kolik bir nevi:)) elektrik süpürgesi işe yaradı onda .. ben bıraktınmı uyuyan bir bebekmişim ama ne gibi bir yöntemle başladı soracağım

süpürgesizcadi said...

Güle güle kullanin yeni bezlerinizi, benim bu konuda pek bilgim yok iki kiz anasi olaraktan :))

Uyku meselesine gelince fazla vaktim yok ama kisaca anlatayim, Dilara'nin ilk 3 ay'ini es geciyorum, aksam saat 19:00 da uyku öncesi rituellerimiz basliyordu, önce ya bicibici devresi yada güzelce silinme devresi, ardindan bebe yagi ile yapilan güzel bir masaj devresi, sonra Anne ve baba ile öpüsüp koklasma kikirdasma oynama devresi, en son olarak mamasini icirip gazini cikarttikda sonra yatagina koyup iyi geceler öpücügü verilerek müzik mobili'ni calistirip oda'dan cikma devresi :) agladiginda yanina gidip yatakdan cikartmadan "Tamam ben burdayim" diyip biraz oksayip tekrar cikiyordum, gece aglamalrinda hic yatakdan cikartip kucagima almadim Dilara'yi 3 aylik oldunda gece mamasini da birakti aksam 8 sabah 8 deliksiz uyudu yani :)

Asya daha 2 aylik onunla'da yavas yavas basliyoruz rituellere, Aksam 8-9 gibi yatiriyorum gece 2 defa uyaniyor mama icin :)) bakalim bu da Ablasi gibi akilli olcak mi uyku konusunda :)

AycA said...

Esracığım anneme sordum:
beni bıraktığı yerde uyurmuşum :) sadece diş çıkartma dönemlerinde kolunda sallayarak uyuturmuş.10 aylıktan itibaren kendi kendime uyumaya başlamışım.
Kardeşimi çarşafta bile sallamış.. ayağında salladığını hatırlıyorum.. Sonunda o da kendi kendine ama daha geç bir yaşta uyumaya başlamış..

Anonymous said...

Sevgili anne ve bebisi,
himmm neguzel bisi bu boyle.eski bezler aklima geldi simdi...

Oglun masaAllah cok tatli.

su bez olayini bi dusunmek lazim.
acaba kolay kiyaniyormu?muhakak oyledir.
Ya cok sevdigim bi blog vardi sifre koymus.ben bu islerden pek anlamiyorum.sifre nasil olyoo sadece blog sahbimi biliyo?yani biz okuamiyicakmiyiz?bilgilendirmisiniz sevinirim...

Anne ve bebisi kendine iyi bak.Kolay gelsin...

Su.

InciK said...

Ben 3 aylikken birakmaya basladim kendilerinin uyumasi icin. Ne kadar kucuk baslarsan o kadar iyi. Ben her zaman Ferber metodu savunucusu oldum zaten, esimin butun vicdani duygu somurulerine ragmen. Ikisinin de emzik aliskanligi cok yardimci oldu tabi. Benim care bulamadigim ise gece uyanmalari. Buyuk oglum neredeyse 2 yasina kadar en az 1 kere uyanip sut icmek isterdi. Simdi de kucuk oyle, o kadar sutu nasil iciyor, hic aklim almiyor. Ac olmasina imkan yok bu kadar sik araliklarla. Doktorumuz bunun acliktan degil, aliskanliktan oldugunu soyluyor ve sut yerine su vermemi tavsiye ediyor. Ne zaman denesem yine donup dolasip sut hazirlarken buluyorum kendimi cunku avaz avaz yirtiniyor bizimkisi suyu suratimiza firlatarak. Ne yapalim, 1 sene daha kesintisiz uyku yok demek ki bize...

sumuklubocek said...

Kendi deneyimim:
0-3. aylar: Kendi kendine (acalya'nin yorumundaki gibi)
3-9. aylar: ana kucaginda, hafif sallanarak
9-15. aylar: kucakta gezinerek ya da siklikla anne yaninda, emerek
15 ve halen: yataginda kendi kendine.
***
15. aydan sonra kendi kendine uyuma deneyimine (ingiliz yontemi) gecis bizde cok sukur ki fazla sancili olmadi. Ilk bir hafta uyguladigimiz rutin sonrasi yataga biraktiktan sonra en fazla 15 dakika agladi. Simdi ya bes dakika biraz agliyor (20% of the time), ya da usulca uyuyor (80% of the time).
Bu yontemden cok memnunuz...

sumuklubocek said...

Rutinimiz:
Banyo (eger birkac saat oncesinde yaptiysa banyoyu gecebiliyoruz)
Alt degistirme
Biraz emme (ki bunu biraktik gibi) ya da bardagindan sut icme
Anneye, babaya ve evde kim varsa herkese iyi geceler dileme
ve cumba yataaakkkk!

cadı said...

Anniş, azmine ve sabrına hayranım, maşallah. Ben tembellik ederdim sanırsam:P Annem yeğenimi sürekli yatağında alnını okşayarak uyuturdu, biraz büyüyünce de biberonla sütünü eline verir, yine uyuyana kadar alnını severdi. Hem çok uzun süre uyanmazdı, hemde uyanınca huysuzluk yapmazdı.

AYSUN said...

Bu bezlerle uğraşmak daha zor gibi geldi bana esra... Çocuk büyüdükçe daha da zor olur sanırım. Kocaman poposu olur çocuğun. Ne giydireceğini bilemezsin:)

Uyutma konusuna gelincee. Başlarda biz de sallıyorduk ayağımızda. Gündüz uykusu gelince ablam hala sallayarak uyutuyor. Ama gece ben yatağına koyuyorum ve ninni söyleyerek uyutuyorum. İkinci ninniye geçmeden uyuyuveriyor:)

Minik meleğin annesi.. said...

Ben uyku konusundaki korkunç deneyimimi yazayım da diğer anneler haline şükretsin bari :))

Benim meleğim sadece yeni doğduğunda emerken uyuyordu ve iki-üç saat süren uzun uykuları sadece o zamana hasmış, bilmiyorduk.. Daha sonra kolik başladı, arttı, arttı.. ve ben bebeğimi bir türlü uyutamaz oldum.. Yatağına bırakıp kendi kendine uyutmayı denemeye fırsatım olmadı çünkü kendi ağlama sesi buna hiç izin vermedi! Aynı zamanda da ağlayınca katılıyordu, kendi başına bırakmaya hiç cesaret edemedim.. Ayağımda sallayarak uyutmak için bir ay çaba gösterdim ama o inatla kucağımda uyumak istiyordu. Çok uzun bir süre kucağımda sallayarak - ve hatta dolaşarak - uyuttum.. İki aydır da bebek salıncağında uyuyor.. Çünkü artık sağ omzum ve boyun kaslarım iptal olmuş durumda :))

Gece uyanmalara gelince.. Son iki günümüzü örnek verelim: Dün gece 8, ondan önceki gece 7 kere uyandı.. Sabah 8'de de mesaiye gidecek gibi ayağa dikiliyoruz sanki gece 12'de uyuyan biz değilmişiz gibi.. Açlığından uyanmıyor, ya sancıdan ya da huyu bu.. Azıcık emip hemen dalıyor çünkü.. Aç olduğu zaman doyana kadar bırakmıyor memeyi, o çok kolay ayırdediliyor..

Yusufcuk on aylık oldu, ben hala düzenli ve uzun uzun uyuduğunu bilmem.. En uzun gece uykusu 3 saat civarı.. O da en uzunu ve çok nadiren :((

Halinize şükretmeye ve bana dua etmeye başlamışsınızdır umarım :))

bernacan said...

Selam,

Can 18 aya kadar anne sütü aldı,dolayısıyla uyumak için sadece emzirmem yeterli oldu.Emzirme işi sona erince sırtına hafif hafif vurmak ya da sıvazlımak kanepe üzerinde sızması için yeterli oluyor:)
Sallanarak uyuma alışkanlığı güngeçtikçe sizi zorlayabilir diye düşünüyorum.Can hiç emzik almadı ama emzik de bir yöntem olabilir.Şimdiden kolay gelsin.
Mutlu günler...

Pratik Anne said...

Esra,
Vaktin olunca benim blogdaki uyku dosyasina bakarsin. Benim tecrubeler, gecis donemleri vs orada yaziyor. Sevgiler.

yasemin said...

Yeni bezleriniz hayirli olsun ,valla harikasin sen deniyorsun boyle yeni,yeni seyleri bizde bilgi sahibi oluyoruz tekrar tesekkurler.

Minik pasa da cok tatli cikmis resimlerde yine masallah.

ben bloguma bazi sebeplerden dolayi sifre koydum eger arda goz atmak istersen yastuf@gmal.com adresine mail atabilirsn sifre icin esra cim sevgiler.

Bilun said...

Güle güle kullanın canım bezlerinizi :)
Öpüyorum Mehmed Kaan'ı kocaman, seni de :)

figen said...

ilk üç ay emzirirken kucağımda uyuyordu , sonra işe başladığımda bu lüksünün kalmayacığını düşünerek , biraz ağlasada ilk 3 gün , emzirmeden bizim karyolada yanına uzanıp ninni söyliyerek uyutmayı başardım ,eşim irem'in ağlamasına dayanamayıp her ne kadar bana kızsa da :) irem bu düzene alıştı...

Bebek Bezi said...

Merhaba sevgili anne ve babalar. Uzun zaman önce yine bu blog'da okuduğum bir yazıda bazı aileler Yıkanabilir Kumaş Bebek Bezleri'nden bahsediyorlardı. Biraz zaman geçti ama sonunda Türkiye'ye de geldi.!!! İlgilenen aileler www.babyneo.com.tr adresinden daha detaylı bilgi edinebilirler.

Tanya's said...

Tüm bilgileri aldım ben:))

Ve pek sevinçliyim..o kadar da yalnız olmadığım için...

NAR's-istanbul said...

merhaba,
ben de hazır bez kullanmak istemiyorum ama alternatifi bulabilmiş değilim. internette bebek bezi dikme yöntemleri falan gösteriliyor ama onların nasıl kullanılacağını hala anlamadım. (ilk bebişim olacak 30 haftalık hamileyim:)

x