Monday, 23 July 2007

Cumartesi günü Avrupa'nın 2.1 km ile en uzun (Walthamstow) pazarındaydık.

Bu kalabalıkta bebek arabası kullanarak becerimize beceri kattık :)


Annemler geldiğinden beri günlerin %90'ı yağmurlu geçti. Cumartesi de bir istisna değildi.

Pazar günü ise bizim için çoook yorucu bir gündü:( Aynı günde 2 yer gezmeye kalkışınca Mehmed Kaan bu duruma isyan etti. Ama ne isyan etmek!

Aslında her şey sabah, ben, eşim ve annem alt değiştirme seronomisi sırasında onunla oynarken babamın elinde bir çeşit düdükle gelmesiyle başladı. Hani şu içine su konulan ve bir ucundan üflenince kuş ötüşü gibi ses çıkaran 'şeyler' vardır ya, babam onunla yanımıza geldi. Mehmed ilk önce ilgiyle babamı dinliyordu, sesini çıkarmadan. Ancak birden, hiç sinyal vermeden çığlık atarak ağlamaya başladı:( Onu sakinleştirmemiz biraz zaman aldı ve o andan sonra da hiç keyifli değildi.

Yola çıkmak için arabaya bindiğimizde araba hareket etmediği için bir fasıl geçti. Neyse yola çıkmamızla birlikte sakinleşti ve Greenwich'ten ayrılana kadar iyi kötü idare etti.

Daha önce Greenwich'e hiç gitmemiştik, çok güzelmiş. Çok beğendik. Greenwich hem malum 0 meridyeninin geçtiği yer, gözlemevi, müze vs. var, hem de içinde gül bahçesi, çiçek bahçesini barındıran güzel, büyük bir park. İnsanlar bebekleri:), çocuklarıyla gelmişler, paten kayanlar, bisiklete binenler. Kaan biraz daha büyüse de, gördüğü yerlerin tadını çıkarsa diye sabırsızlandım :)


Parkta önce çiçek bahçesine girdik, kısa bir süre sonra bizimkisi acıktı:) Bir ağacın altında emzirdim, arkasından altını değiştirdik. Annem bu sefer, daha önce Hyde Park'ta olduğu gibi telaşlanmadı:) Hem de bu sefer Mehmed paşayı çimlerin üzerinde çırılçıplak soymama rağmen:)

Üzerini değiştirmek zorunda kalınca yanımda tek bulunan bu pembe body'i giydirdik:) Pembe erkeklere de çok yakışıyormuş, ne var yani:P Kızların pembe üzerindeki hakimiyetine sooon :P

Oooff çok yoruldum, biraz şurda oturup dinleneyim :I

Bakalım bir gün biz de Mehmed Kaan'ı alıp böyle dolaşacak mıyız Greenwich'te :)

Burası da, 0 meridyeninin geçtiği varsayılan yerden bir görüntü.

Greenwich'ten ayrıldıktan çok kısa bir süre sonra ağlamaya başladı. Tüm emzirme, susturma çabalarımıza rağmen susmadı. Bunda biraz da şehir içi trafiğine takılmış ve yavaş gitmek zorunda oluşumuzun da etkisi vardı tabi. Eve mi dönsek diye düşünürken sakinleşmesi üzerine Richmond civarına devam etmeye karar verdik.



Richmond tepelerinden görünen Richmond parkı ve Thames nehri.

Uçsuz bucaksız tepeler.

Biz oradayken, uzakdoğulu bir çift fotoğrafçıları ile birlikte geldiler, fotoğraf çekilip gittiler:) Sanırım evleniyorlardı.

Onlar fotoğrafçılarına poz verirken, ben de onları yakaladım:)
Çok romantik değil mi?


Richmond'da iken bize surat yapan suratsız Mehmed Kaan :)

Bir süre bakınıp,bir şeyler yedikten sonra eve geri dönmek için yola çıktık ancak bulunduğumuz yer ile evin arası epey bir uzaktı ve bizi oldukça sancılı bir yolculuk bekliyordu. Londra'yı bilenler için, pazar günü trafiğinde, City'den geçerek Romford'a geldik:I

Sanıyorum Mehmed tüm gün dışarda olunca, hareketlilik, insan kalabalığı, ses, ışık, gürültü vs sebebiyle aşırı yoruldu. Bunun sonucunda da onu sakinleştirmek imkansızlaştı.

Bir süre bu kadar uzun ve yorucu gezmelere ara vereceğiz.

Bambu bezimizi kullandık ve çok memnun kaldık:) Şu anda da, plastik olan kısmın içine sadece düz, beyaz, pamuklu bezi yerleştirip deniyoruz:) Yani Türkiye'deki bildiğimiz eski sistem bez bağlama olayını yapıyoruz:) Bakalım o nasıl olacak:)


16 comments:

yasemin said...

ne guzel yerlere gitmissiniz masallah...Ama minik adami kizdirmssniz annesi bi gunde bu kadar gezilirmi atti tepesi tabi yakisiklinin:-)))

meltem said...

ESROSCUGUM COK IYI ETMISISNIZ DE GITMISINIZ.

BIZ DE GITMISTIK O PARKA GERCEKTEN COK GUZEL BIR YER..

KAAN BEBIS HAKSIZDA SAYILMAZ HANI YORULMAKTA..AMA IIY YAPMISSINIZ ALISSIN BIRAZ HAREKETE..HEM EVDE SAKIN ORTAMDA BUYUMEYE ALSIRSA HAYATIN GERCEKLERIYLE YUZLESEMEZ KI BU DA HIC IYI OLMAZ BEYIMIZ ICIN:)))

Anonymous said...

Kaancık ben asık oldum

AYSUN said...

Oo kaan bey öyle ağlama bakalım. Alış bu gezmelere... Daha büyüyeceksin ne yerler göreceksin:)

Sebnem'den said...

ne kadar güzel yerler ya...bende orada sizinle gezmek,yaşamak isterdim...çocuk büyütmek için çok ideal bir yer bence..hele yağmur arayıp bulamadığımız şey...tabii sel olmadığı sürece:((

kakaolusevgi said...

MERHABALAR,SİZE İLK YORUMUMU YAZIYORUM.EPİDURALLE İLGİLİ YORUMUNUZU OKUDUM DA.BEBEK DÜŞÜNEN BİRİ OLARAK BİLGİLENDİRMİŞ VE İÇİMİ DE RAHATLATMIŞ OLDUNUZ.
KAAN A DA MAŞALLAH.ALLAH NAZARLARDAN SAKLASIN.NE ŞİRİN Bİ BEBEK.CANIIIMMM.
SEVGİLERİMLE.GÜZEL PAYLAŞIMLARIMIZA.

nimet said...

Esram; ben gezmiş kadar oldum çok keyifli:) yeğenimi de bu çağlardan gezenti yapman ayrı bir takdir konusu:) mucukladım hepinizi

Anonymous said...

altına da bir şort falan girdirmek gerek üst kapalı bacaklar hep cıbıl. gaz yapıyor olmasın bu durum.
annenin kopyası:)

Anne ve Bebisi said...

Haklısın yasemin:) Aslında düşünüyorum da, beni de bu kadar sağa sola çekeleseler ben de kızarım:P

Meltoşcum, hadi gelin de birlikte gezelim be güzelim:) Çok özledik.

Kime sevgili anonymous:)

İnşallah Aysun teyzesi:)

Şebnemcim, buralara yolun düşerse her zaman beklerim, kapımız hep açık Tanrı misafirlerine:)

Çok teşekkürler kakaolusevgi, hoşgeldin:) Hiç korkma:)

Nimoşum, gezmiş kadar olma yeter artık! Kalk gel çabuk:O Ne zaman Avusturya yolcususun sen bakayim?

Merhaba anonymous, Evet altımız şişhane, üstümüz Memişhane durumları oluyor bazen:P

AycA said...

Esracığım 40+ derece sıcaklarla boğuşurken sizin fotolarla serinledik biraz saolasın da..haksızlık bu yaaa :(((yağmur falan Memedcik şapkalı giyinmiş öle.. biz burda çıplak yatırıyoruz ..:)))
Çok öpüyorum o asık suratını :))

bebiş said...

açıkcası alıstık artık memed kaanın asık suratına ama ılklerde yazdıgın gıbı cocuklar oyle anı seslerı once dınleyıp sonra acayıp bır cıglık tepkısı verırler ve bu gun ıcı devam eder.gecmıs olsun

ASYA said...

esraaaa..inanamıyorum uzun kollular hırkalar felan ...
Yok yok ..bu enlemden taşınmak kuzeye gitmek lazım...başka çarem kalmadı:)
Kaan'ı öperim..senide...
Biraz yağmur yollayın bu tarafa mümkünse:P

nilly said...

Ne guzel gezmissiniz. Camb. gezinizde guzel gorunuyor. Mehmed Kaan Bey ilk defa gulucuklu poz vermis. Yayinlamaniz icin ne kadar para istedi :P Bezi ilginc gorunuyor. Umarim faydasini gorursunuz. Uyutma icin diger yorumlara katliyorum. En guzeli yatagina yatirmak. Ben cocuk baktigim zaman bir ara huysulanmisti kiz. Yattiktan bir saat sonra aglamay baliyordu ki artik 3 yasina gelmek uzereydi. Annesi ilk aksam yanina gitti ve uyuyuncaya kadar teselli etti ama sonra ki aksamlar benide tembihlemisti yanina gitMEMEM icin. Aliskanlik yapacak, biliyor gidecegimizi simariklik yapiyor, uyku saatini geciktirmek icin yapiyor falan diye. Hakikatten 3. gunden sonra aglamayi kesmisti. Gerci bebek ayni degil ama nasil alistirirsan oyle gider derler ya. Su cibildak gezdirme fikrine de katiliyorum. Burda da hep oyle. Bende ablama soyleyip duruyorum giydirmeyin yegenimi oyle kat kat diye :)

Kirpikteki Gözyaşı said...

MEMO BEY GEZMİŞ YİNE MAŞALLAH! HER ZAMANKİ KARİZMATİK VE CİDDİ TAVIRLARI ÖLDÜRECEK BENİ:)))YENİ BEZİNİ DE GÜLE GÜLE KULLANSIN!

Banu said...

Mehmed Kaan hızla büyüyor, annesi O'na çok iyi bakıyor herhalde. Şimdiden böyle gezmeniz süper. Biz de 7 günlükken heryeri gezmeye başlamıştık. Çok olmadıktan sonra O da alışır ve mutlu olur. Ben de oğlum ilk doğduğu zaman, büyüyecek mi, yürüyecek mi, peşinden ne zaman koşacağım diyordum, hepsi jet hızıyla oldu. Her dönem çok keyifli. Tadını çıkarın.

Minik Patikler said...

Heyy cok guzel cok sevdıgım yerlerı gezmıssınız :)

x