Sunday, 15 July 2007


Bugünkü durağımız Cambridge'ti :)

Evden çıkmadan önce Mehmed Paşa'nın karnı doyuruldu ve altı temizlendi ancak evden çıkmamız 1 saati bulduğu için arabaya bindikten kısa bir süre sonra ellerini kemirmeye başladı. Neyse ki bir şeyler almak için süpermarketin otoparkında durunca yine emzirdim, Cambridge'e kadar uyudu.

Cumartesi olduğu ve hava da güzel olduğundan park yeri sorunu vardı ama şansımıza boş bir yer bulduk. Arabadan inmeden hemen önce yine emzirdim:) ve hem altını, hem de terlediği için üzerini değiştirdim.

Bu fotoğrafı arabayı park edip şehre yürüdükten kısa bir süre sonra çektim, tüm otoparklar arkamızdan full dolmuş!

Mehmed tüm Cambridge gezimiz süresince uyudu. Bakınız şekil 1a :)


Arada bir gözünü aralayıp:


"Hmm asayiş berkemal" deyip...

Uyumaya devam etti:)

Cambridge Nehri.

Hmm bu kadar bebeklik devresi yeter. Verin bakayım şu gözlükleri de hazır Cambridge'e gelmişken okumaya-yazmaya, akademik faaliyetlere başlayayım :)

Hazır gidiyorken göbeğini de mi götürsek diye düşündüm ama sonra daha parlak fikirlerim olduğu için vazgeçtim:)

Yeşim Teyzemiz Londra altın ve pıranta borsasında çalışıyor, kasalardan birisinin içine yerleştirsin :)))

Ya da kraliçenin sarayının bahçesine atayım diyorum:) Saraya içgüveysi gitsin :P


Yemek yemek için çok hoş bir Türk restorantı bulunca mola verdik ve yemek sırasında ben yine emzirdim.


Ayaklarımızı dinlendirmek için park molası verdiğimizde amacım hem emzirmek hem altını değiştirmekti ancak annem her zamanki korumacılığı ile:) Terlemiştir, hava rüzgarlı, üşür vs deyince hiç bir şey yapamadım tabi.

Her zaman, kısa kollu ve bacaksız tek body ile gezdirmeme rağmen (üzerine annemin ısrarı ile mutlaka battaniye atılıyor) bugün battaniye ile örtmemek için hem body, hem de üzerine t-shirt ve şort giydirdim ancak yine battaniyelerden kaçamadık!

Annem gider gitmez çocuğu cıbıl atacağım dışarılara kısmetse:P

Bugün Mehmed Kaan'la yaşıt ya da biraz küçük, biraz büyük pek çok çocuk vardı anne babası ile dolaşan. Kimisi kangurusunda, kimisi arabasında. Ve ya ayakları çıplak, ya üzerlerinde tek uyku tulumu, ya ayaklarında çorap ama kollar ve bacaklar kısa. Ama hiç birinde de battaniye falan yok! 3-5 günlük bebekler çorapsız, hırkasız dolaşıyor ve hiç bir şey OL-MU-YOR!

Hatırlatırım burası İngiltere ve hava sıcaklığı şu son zamanlarda 20 civarında seyrediyor!

Sürekli söylenir dururuz, yok bizim imkanımız yok, yok bizim ülkeden hiç sporcu çıkmıyor, yok bi olimpiyat şampiyonu yetiştiremiyoruz vs vs. Hiç kimse devlete kızmasın kardeşim:P

Bu evhamlı annelerle nasıl sporcu çocuk yetiştirilir ayol :))

Yüzücü olmak istersin, ıslanırsın derler, koşacağım dersin, terlersin derler..

Koşma terlersin, yüzme ıslanırsın:P Uçma üşürsün!! diye diye nasıl sporcu yetiştirebilirsin ki!

Türk milletinin sporcu damarını pimpirikli anneler baltalıyor, haberiniz olsun:P

Hangi olimpiyat şampiyonunun annesi elinde ter havlusu çocuğunun arkasından koşmuştur ki? Bizde bu evhamlı anneler olduğu sürece bizim ülkeden sporcu çıkmaz, demedi demeyin:)

Anneme gün boyu çıplak gezen çocukları gösterdim durdum ama bir türü ikna olmadı:)


Asya'nın geçen gün blogunda bahsettiği bir konu var: Sudden Infant Death Syndrome (SIDS) denilen, Ani Bebek Ölümü Sendromu. İlk 1 yıl içerisinde bebekler bilinmeyen sebeple uyurken hayatlarını kaybetme riski içindeler. Nedeni kesin bilinmiyor. Ancak bebekleri sırt üstü yatırmak bu ölümleri %40 azaltmış, haberiniz olsun.

Bazı sebepler tahmin ediyorlar, annenin hamile iken sigara içmesi, bebeğin sigara içilen ortamda bulunması, yüzü koyun yatması vs. vs. Sebeplerden birisi olarak da bebeğin over heated olması yani aşırı ısınması-terlemesi sayılıyor. Yani bebeklerimizi battaniyelere sarıp sarmalayarak korumuyor, tam tersine vücut ısılarının artmasına sebep olarak tehlikeye atıyoruz!

Bebeklerin ellerine ve ayaklarına bakıp, çok soğuk olmaları sebebiyle bebek üşüdü diye panik olup çocuğu kat kat giydiriyoruz. Oysa yeni doğan bebeklerin kan dolaşımları yavaş olduğu için el ve ayakları soğuk oluyor, üşüyüp üşümediklerini oradan kontrol edersek çocuğu 5 kat kıyafete sokmamız lazım. Oysa karın bölgelerinden kontrol etmek gerekiyor.

Mehmed'in el ve ayaklarının çok soğuk olduğu zamanlarda karnına bakıyorum sıcacık, çocuk üşüse zaten bunu sesli olarak bize bildirir :P

Diyeceğim o ki, buradakilerin çocukları taş gibi sağlam:) Demek ki bir şey olmuyor çıplak gezince:)

Üşüdü, üşüyecek, hastalanacak diye diye hastalığı çağırmanın gereği yok değil mi? :)

Ancak: Normal doğumun ve anne sütü ile beslemenin çocuğun bağışıklık sisteminin güçlü olmasından çok etkisi var. Bunu gözden kaçırmamak gerekiyor.

NOT1- Bu aralar doğumu yaklaşan Asya'ya fikir vermesi için normal doğum konusunda linkler geliyor, çok yakında :))

NOT2- Hamile arkadaşlar, yeni doğum yapmışlar: Her fırsatta bol bol gezin. Bir yerden başlamanız gerekiyor, ne kadar erken başlarsanız o kadar iyi. Ne kadar çok gezerseniz o kadar çok pratiklik kazanırsınız ve bir sonraki geziniz çok daha kolay olur. Kendinizi eve kapatmayın, hayat tüm hızıyla devam ediyor, uzak kalmayın, siz de atlayın:) Bir de açın bebelerin üstünü, aluşsunlar :P

14 comments:

Mademoiselle said...

Bugun hava cok guzelmis:)
Keske ben de orda olsaydim. Kuresel isimadan oturu birgun Londra'nin dunyanin en yasanilir yeri haline gelecegini dusunuyorum. Daha az yagmur ve daha uzun sure gunes:)...

Mehmed Kaan Bey, her zamanki gibi cok seker!

yastuf said...

Her zamanki gibi fotograflar ve yazi harika ne denebilirki cok opuyorum Mehmed Kaan'i sevgiler.Ve katiliyorum yazina kesinlikle rahat birakin bebisleri ya kat kat giydirmeyin lutfen.

ASYA said...

Esracım,
Annener gittikten birkaç ay sonrada sonbahar kış derkeen istediğin gibi cıbıl cıbıl dolaştıramican sen bu Kaan'ı..Benim de kayınvalidem Efe'ye 4 tane değişik battaniye almış olmamıza rağmen hala bikaç pike alalım bide yün örelim felan diyo:) Bende merakla bekliyorum neler yaşayacağımı ama Ağustos sıcağında gelecek Efe beyi sıcaklardan pişik yapmak hiiiç istemiyorum:(
annesi benim :) herkesin 'annesi biliyosa' Efe'nin de annesi bilecektir herhalde:))
bakalım göreceğiz 40 gün sonra :)))

Bu arada tatil konusunda şöyle diyebilirm sana canım yakın yerlere denizi temiz değildir diye gitmek istemiyorum..Çok kolay enfeksiiyon kapılabilirmiş bu dönemlerde hassas bölgelerden..
Riske atmak istemiyorum sona yaklaştıkça...

Uzak yerlerede olurya acil bi durumda eve dönmek zor olur, hastane bulamayız yollarda diye gitmek istemiyorum..

Herşey bi yana şu halimle tatile gitsem Efe içerde sıcaktan pişer ben dışarda...Çok sıcak buralar 30 lardan aşağı inmiyo sıcaklık ..hem bu halimle göbişimi açıp güneşlenemem de...şemsiyenin altında oturup milleti görüp aaahh aaahhhh demektense ben buralarda takılıyorum.Evde değilim hep ama temkinli davranmaya çalışıyorum biraz...
Pimpiriklide diiilim öyle mi göründüm :))
Hiç değilim aslında soğukkanlı gibiyimdir.
Bakalım doğumdan sonra ne olacak..

Neyse içimi döktüm pazar pazar:))

Öpüyoruz sizi.
Efe'nin göbeğini sana yollarız atarsın sarayın bahçesine:P

bebiş said...

merhaba;ınan bende dusunuyorumda bende cocuk konusunda egıtımlı olmama ramen bende annen gıbı davarabılırım.(gorucez bakalım ben neler yapacam ama bızımkı kış bebısı olacak belkı benım yaptıklarım normal ama annen abartıyor galıba ıyıkı yan yana degılsınız yoksa cok sımarık falan olabılırdı?benden selam soyle ama havanın yaz oldugunuda belırt kızmasın bıze:)ayrıca su sırt ustu yatırma konusunda tek tavsıyem yan yatırmaktır bır kac defalık bır kontrolden sonra bebek zaten yan yatmaya alısacak ve oyle kalacaktır eger yan yatmıyor veya endıselenılıyorsa bebek marketlerde yan yatması ıcın bır ucgen sunger var oda kullanılabılır cunku bebekler her zaman kusabılırler ve bebekler sırt ustu yatınca o kusmuk tekrar gerıye gıder ve olumle sonuclanabılır ama yan yatınca agzından acar ve gıder cıkarması daha kolaydır.kesınlıkle sırt ustu ve yuz ustu YATIRMAYIN...

AycA said...

Esracığım yine gezmişsiniz bir güzel iyi yapıyorsunuz bizde biliyoprsun tez vakit attık kendimizi yollara gezmelere :))eniyisi..
Ama biliyor musun ya da annene söyle erkek bebekler sıcak sevmezlermiş.. :)) annenin gitmesii bekleme ama yün yerine pazen bir battaniye ile bacaklarını ve karnını kapatabilirsin sizin memleket soguk memleket :))
Pıostun başındaki fotolaarı nasıl öyle yapıyorsun diye sorabilir miyimm?? :)

zeynep said...

kesinlikle bu pratik kazanmak konusuna katılıyorum. geçende ahmedin bezini (müthiş dolu olmasına rağmen) hareket eden arabada öyle değiştirdim ki kendimi tebrik ediyorum. ve şu fotoları nasıl yapıyosun aynen ayça gibi ben de merak ediyorum :p

Mücevher Kutusu said...

Seni okuduk�a bebek yeti�tirmek keyifliymi� gibi geliyor. Bir de efe'nin ilk aylar�na ait hat�rlad�m a�lama,��l�k kar�m� a�lama sesleri olmasa :)
Bu �rtme giydirme tak�nt�s� sadece bizim T�rk annelerine �zg� galiba :p

Bebekhikayesi said...

:) Cambridge diye okuyunca valla ilk aklıma kızımın göbüsü geldi, hala evde duruyor. Postayla yollasam da gömse diye dusundum ;))
Sonra bekleyeyim de üçüzlerle beraber gonderirim diye vazgectim. :))
Ne yalan soyleyeyim ben ancak 30 derecede sadece body ile dolastiririm ;) daha serin havada cesaret edemem...
Öpüldünüz...

aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

ne guzel gezmıssınız cok ozendım sıze bu aralar cok gezesım var da:) neyse az kaldı

New York'tan said...

Ne guzel eglenmısınız :) fotograflarda cok guzel cıkmıs, Mehmet Kaan'da oyle :)
sevgıler..

AYSUN said...

Kesinlikle katılıyorum sana açın bebelerin üstünü alışsınlar:):) Benimki atletle geziyor vee çok rahat. Ben de karnından kontrol ediyorum yavruyu sıcacık... Ne çok büyümüş kaan. Çok tatlı çookk...

Açalya said...

:))cok guluyorum Mehmed'in hallerine, 'asayis ber Kemal' hahaha. 'Saraya ic guveyi' :))) hahaha. Cok tatli ya :)

Biz de bir yere giderken aynen oyle, aman o acikana kadar yapilacaklarin cogu bitsin, varilacak yere varilsin vs. diye palas pandiras cikiyoruz. Ben disarida daha rahat emzirmeye basladim. Nipple shiled yuzunden zor oluyordu, simdi takiyorum onlari ustune gogus pedi, ustune sutyen, oldu bitti. Disaridan meme uclarim dana kadar gibi gorunuyor ama ne yapayim, emzircez diye akla karayi seciyoruz iste!
Sicaklik konusunda annem sagolsun beni de manyak etti kendisi gibi. Elleri ayaklarina bak kizim, soguksa cocuk usuyordur diye ta oralardan direktif veriyor, burdayken aldigi onlemler yetmemis gibi. Simdi beni de kendine benzetti...corapsiz disari cikarmiyorum ama short ve tshirt giydiriyorum neyse ki ben. Ustunu de ortmuyorum...gerci burasi 20 derece degil 30 dereceve hic nem yok...ama azicik ruzgar olsa anneme 30 derece bile viz gelirdi herhalde :)

Bilun said...

Yahu yerim ben onu annesi ama ya :) Maşallah!!

Berceste said...

Aaaaa Cambridge'e gelinmiş ve bana haber verilmemiş :(

x