Thursday, 26 July 2007

Baby Boy or Baby Girl ?




Hamileliğim sırasında bebeğimin cinsiyeti kesinleştiğinde, erkek çocuk-kız çocuk karşılaştırmalarının da ortasına düşmüştüm.

Eskiden erkek anneleri kız annelerine nispet yapardı, şimdi baktım devir değişmiş:) Kız anneleri nispet yapıyor:)

Nelerle karşılaşmadım ki?

Kız evlat daha hayırlıdır, kız çocukları daha sevimlidir, kız yetiştirmek erkek yetiştirmekten kolaydır, kızlar evin neşesidir, kızlar şöyle şirindir-böyle usludur, oğlanlar şöyle huysuz-böyle hayduttur:P

Kız anneleri çok şanslıdır :P

Velhasıl kelam kızlar cici, oğlanlar kakadır :P

vs.vs.

Yıllar önce ablası evlenecek olan bir arkadaşım, isteme töreninde damadın annesinin neler söylediğini anlatmıştı. İki kız annesi olan arkadaşımın annesinin yanında, erkek çocuk yetiştirmek kız yetiştirmeye benzemez, erkek çocuk yetiştirmeyen çocuk yetiştirdim demesin :P

Bir zamanlar erkek anneleri böyle övünürmüş, şimdi düştükleri hale bak:P

Şaka tabi:)

Bir de babaların erkek çocuk isteği vardır:) Eşimin, hamileliğim sırasında hiç bir cinsiyet tercihi/tahmini olmamıştı. Mehmed Kaan doğduktan sonra bir akşam, 'Kız olsa da farketmezdi, cinsiyet ayrımı falan yapmam kesinlikle DE, erkek olunca daha bir farklı oluyor' dedi! Hayatta böyle bir sözü herkesten beklerdim de eşimden beklemezdim, inanılmaz şaşırdım.

Sonra düşününce eşime haksızlık ettiğimi, bunun cinsiyet ayrımcılığı olmadığına kadar verdim. Hangi kadın kızı olsun istemez mesela? Nasıl ki bu cinsiyet ayrımcılığı sayılmazsa erkeklerin de bir oğulları olmasını istemesi cinsiyet ayrımcılığı sayılmaz sanırım. Herkes kendi cinsiyetinden bir yandaş arıyor kendisine:)

Ancak tabi ki çocukların arasında kız-erkek ayrımı yapılması gibi konulardan bahsetmiyorum. Sadece anne adaylarının bir kız hayali kurmaları gibi, babaların da bir erkek çocuk hayali kurmalarının doğal olduğunu düşünüyorum:)



Bu kitaba hamile iken başlamıştım. Arada Meral'e ve Özlem'e ödünç verdim:) Ancak hala bitiremedim. Halbuki güzel bir kitap, sürükleyici,ilginç. Şu aralar emzirirken okumaya çalışıyorum ama çok ilerleyemedim.

Başka bir konu, Ağlayarak uyutma metoduna alternatif aradım.... Ve buldum..

Elizabeth Pantley ve söz konusu çözümleri, kitabını okuduktan sonra yazacağım. Şu anki bilgilerim sadece internete dayanıyor.

İlgilenen olursa google'da: No cry sleep solution olarak aratabilirsiniz.

Elizabeth Pantley konusundaki tavsiyeleri için Işıl'a çok teşekkürler:)

Bir de Dr. Sears tarafından hazırlanan 'Bebeğinizi uyutmanın ve uykuda kalmasını sağlamanın 31 yolu' tavsiyeleri var.

İlgilenenler için:

31 Ways To Get Your Baby To Go To Sleep

www.askdrsears.com

20 comments:

Isil Simsek said...

Elizabeth Pantley'in kitabını ben cok sevdim. Kitabı yaklasik 1 ay önce aldım. Defne geceleri cok uyanıyordu. Elizabeth Pantley de bebegiyle uyuyan ve emziren bir anne.Buna uygun tavsiyeleri de var.Halen 3-4 kez uyanıyor ama bence 7 aylık bir bebek icin bu cok normal.Gündüz uykuları artık cok daha düzenli, akşamları uykuya geçişi ise cok daha kolay.Herkese iyi uykular ;)

süpürgesizcadi said...

Iki kiz anasi olarakdan Erkek bebek büyütmek daha mi farkli bisi diyemicem, yalniz bir konuda haklisin eskiden Erkek bebekler cok istenirdi simdilerde kiz bebis istiyo bir cogu, bana göre hayirlisi ne ise o olsun, bi akrabamin ilk bebegi kiz'di ikinciye hamile kaldi ona da kiz dediler, aman bir hava bir hava "Biz zaten erkek istemiyoruz, erkek cocuklar haylaz oluyo, yaramaz oluyo" diye esti savurdu 8 aylik hamileyken doktoru buna kiz degil erkekmis dedi :)))) simdi yüce Allahim sanirim sen cok konustun erkek cocuklar hakkinda al sana hepsi bi arada bir velet dedi, ele avuca sigmiyor cocuk yahu :)))

Haylazlikda haydutlukda Anne babanin elinde bence nasil egitirsen öyle devam eder, ben cok yaramaz kiz cocuklarda taniyorum erkek cocuklardan beter olan :))))

Açalya said...

Benim babam da, annem de hic erkek cocuk istememisler, biz 3 kiz kardesiz. Hic pisman olduklarini, lafini ettiklerini gormedim. Iki tane kiz torunlari oldu, yine ayni mutluluk...ama simdi Dante geldi, kizlarin pabucu dama atildi (gerci biri 20, digeri 10 yasinda kizlar). Erkek torun bir baska diyor annem.
Tammo da cinsiyet ayrimi yapmadi, ama bir erkek olsa fena olmaz falan gibi laflar etti, bir Alman olarak hic yakistiramadim... :))
Ben de ailedeki ostrojen hormonu fazlaligindan dolayi hep bir oglm olsun istemistim, aha oldu. Cok da iyi oldu.

E. Pantley'in kitabini alayim ben, tesekkurler oneri icin. Diger linki de okuyorum. Dante sorunsuz uykuya daliyor, ama daha bunun ileriki aylari var, ne olacagi belli olmaz.

Anonymous said...

Bence erkeklerın hepsı aynı erkek bebek ıstıyor
Kızda osa farketmez dedıklerıne sadece anneler kız ıstıyor buna katılıyorum .Benım arkadasımın ılk cocugu erkektı 2 yasındayken ıkıncıye hamıle kaldı cınsıyetını ogrendıgınde erkek dedı havalara ucuyor.Ben dedım ay uzuldum keske buda kız olsaydı en azından bırı kız bırı erkek olur .YOO ben cok sevındım kız ıstemıyordum kı erkek ıstıyordum deyınce canım sıkıldı bır annenın boyle demesıne bız hıc kız ıstemedık dedı.Demekkı boyle annelerde varmıs.EDA

Anne ve Bebisi said...

Tavsiye için tekrar teşekkürler Işıl, Defne ile harika çıkmışsınız:)

Cadıcım, akraban kaşınmış galiba :P

Açalyacım, belki annenin 2 erkek torunu olsaydıö son gelen de kız olsaydı yine farklı gelirdi:) Tammo konusunda da sanırım Türk, Alman, İngiliz farketmiyor, erkekler 1 tane erkek çocuk istiyor:)

Swayline said...

Valla bizde iki kız kardeşiz kardeşimin adıda Esra(psycheledicpink.blogspot.com) bizimkilerde çok mutlu olduklarını söylerlerdi hep helede babam. Yağız doğana kadar annemin br erkek bebeği sevdiğini bile görmemiştim. Şimdi Yağız'ı düşünmeden, hayal etmeden uyuyamıyormuş :)
Hamile kaldığımda, bebeğin erkek olacağını hissediyordum ama erkek çocuk konusunda çok cahildim benim yakın çevremde erkek çocuk hiç olmamıştı. Tedirgin oluyordum açıkçası ama bir yandanda böyle bir deneyimi yaşamak istiyordum.

Ne kadar bebek giysisi satan dükkanlarda cicili bicili giysilere bakıp "KIz OL!" desemde.

Bende aynen eşimin cinsiyet ayıracağını hiç sanmazdım.
Bir keresinde "oğlan olacak galiba" dediğimde "öyle söyleyip heveslendirme n'olur kız olursa hayal kırıklığı yaşamiyim" demişti bende çok şaşırmıştım ama senin dediğin gibi onlarıda anlamak lazım

Swayline said...

Şu uyku konusundaki araştırmanında çok yakın takipçisi olacağımı belirteyim.
Şimdiden kolay gelsin.

minik talhanın annesi said...

bizim ailede hep kızlar gözdeydi. ben sülalenin tek kız çocuğuydum ne halam vardı ne de kız kuzenim. eşimde hep kız istiyordu sonra erkek olduğunu duyunca biraz üzüldü. ama şimdi oğlu olmadan bir saniye geçirmek istemiyor.
bide eşimin arkadaşı bizim ufaklığı görüp çok haşarı bulmuştu, yadırgamıştı. kendi oğlu daha haşarı olmuş... hehe büyük konuşmamak lazım sanırım.

meralsaatli said...

esracimmm,
su renkli yelegin Tr den geldigi gun nasil da sevip de ayy ne seker ama biraz kiz isi filan diye konustugumuz u hatirliyorum.baksana simdi bizim kucuk dana giymeye bile basladi.zaman ne cabuk da geciyor yaa.
bu arada coook da yakismis o renkler Kaan'imiza.Masallah..
Pazar gunu gelsin de sevelim tontonumuzu azicik yaaa..

ASYA said...

erkeği kızı mı var bu işin..
ben çok kızıyorum böyle konuşan ailelere..ikisinide yetiştiren aynı anne baba oluyo ...yetiştirmede problem var o zaman..birini saldım çayıra mevlam kayıra diyerekten serbest bırakıyolar erkek diye yaramaz oluyo kızları da hanım hanım olsun diye dizlerinin dibinden ayırmazlar o da mecburen uslu oluyo ..sadece yetiştirme problemi...
Ben böle düşünüyorum..
bak yine sinirlendim:P

bebiş said...

her zaman EŞİTLİKTEN YANAYIM EVLATLAR ARASINDA ama bızım toplumumuz boyle yapmıyor ay neyse ılk cocuk kız ne olacak dıyorlar banada ne sacma bır evladım olsunda kız erke dememelı ınsanlar cunku kısırlık diz boyu ama bız ınsanlar nankörüz bende erkek istıyordum once bıraz yadırgadım ama sonra dusununce ya hıc olmasaydı (olmuyordu oluncada boyle oluyor işte)bizler nankör insanlarız.

selin&filiz said...

bence erkek kiz farketmez hayirli ve saglikli olsun yeter.Bu arada birsey anlatmak istiyorum cok uzak bir tanidigimiz karisindan ayrilmis seneler once erkek cocugum olmuyo diye 4tana kizi varmis.Sonra baska bir kadinla evlenmis ondanda iki tane oglu olmus.Ve ne yazikki iki oglundanda dayak yiyormus cocuklar alkoliklermis.Allah tan herzaman hayirlisini dileyeceksin...

muraterdogan2007 said...

bebeğiniz masallah cok guzel.allah bağışlasın.sızden bır rıcam var bebeğinizin resımlerınden kendı blogum da yayınlayabılırmıyım. muraterdogan2007@mynet.com...........bloggerde muraterdogan2007 olarak gecıyor adress

zeynep said...

esracım kız anneleri kızabilir ama bence erkek bebek bakımı çok daha zor. yani benim gözlemlediğim kadarıyla. kızlar daha uysal oluyo galiba. ya da bizimki çok sinirli:P

Pratik Anne said...

Anne ve Bebisi,
Bulursan Baby whisperer kitabini da tavsiyeederim. Blogumda yazmistim. Hatun (Tracy Hogg) zaten ingiliz.
Bu arada ben soylerim sana arada fark var mi yok mu? Benim icin hicbirsey farketmiyor shu anda tabi. Yumurta erkek olsa da iki erkek kardes diye sevinirdim. Babam "Cok sevindim, herkesin bir kizi olmali" dedi bizim kimilnaz in cinsiyeti belli olunca. Artik bir teoriye mi dayaniyor, benim referans im mi iyi bilemiyorum. Cunku annem bana "senin de kendin gibi bir kizin olsun da, anlarsin" der dururdu. :)
Erkek kardesimin evimizin sakin kedisi benim de duvara tirmanan firlamasi oldugumu soylememe gerek yok herhalde.

AYSUN said...

İkisininde kendine göre zorlukları vardır yaaa. Kız ya da erkek farketmez. Hele de bu devirde ikisi de zorrr...

aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

ben 1 kız 1 erkek istiyorum :)

aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

ayrıca sağlıklı olurlar umarım :)

sabahnur said...

bir de sye derler; ilk cocugu kız olan anneler sanslıdır :))

henuz bişi farketmedim ama :p

Bebekhikayesi said...

Esracığım, ilk çocuğu bir kız olan anne olarak kendimi hep şanslı saymışımdır, çünkü erkek olan arkadaşlarım şimdi ikinci cocuğa cesaret edemiyorlar :)) Belki de ben kızımda öyle çok uykusuz kalmadığım ve sakin mizaçlı bir kızım olduğu için sanşlıyım, çok farklı kız çocukları da var. Sağlıklı ve hayırlı olsun da nasıl olursa olsun der ama gönülden hem kız hem de erkek evlat sahibi olmayı dilerim :)

x