Wednesday, 11 July 2007

Araba niye durdu, gitmiyor anlarından bir tanesinde dışarı çıkarılarak kandırılan Mehmed Kaan:)

Pazar günü piknik yapmak amacıyla yola çıktık ancak günün sonunda kapı önünde yapılmış ızgaralarımızla evde oturduk:)

Pazartesi Mehmed Paşa çok huzursuzdu:( 10 dakika dalıp uyandı sürekli olarak. Bense tam tersine sürekli uyuma ihtiyacı içindeydim. Sanırım ikimize de nazar değdi.

Salı günü bu sefer Mehmed'in uyuma günüydü:)

Çarşamba yani bugünse... Aşı günümüzdü!

Aşı vurulurken o kadar çok ağladı ki, benim içim parçalandı. Fotoğraf bile çekemedim, o kadar yani:)

Her iki bacağından birer şırınga vurdular.

Bir tanesi: Difteri, Tetanoz, Boğmaca, Çocuk Felci, Hib karma aşıları,
Diğeri: pneumococcal.

Şırınga onun bacağına saplandıkça benim de ciğerime saplanıyordu:(

Eve kadar yürüdük, yolda uyudu. Ateşinin çıkma ihtimaline karşı Calpol önerdiler, onu aldık.

Eve geldiğimizde de iyiydi, emdi ve uyumaya devam etti ancak saat 17.30 gibi uykusunda ağlayarak bir uyandı, susturana kadar yapmadığımız şey kalmadı. En sonunda battaniyeye koyup sallayarak tam uyuttuk dedik, annemle babam parka doğru yola çıktı, eşim arabasını temizlemeye indi, yavrucum bu sefer eskisinden beter yeniden başladı:(

Eşimi çağırdım, susturmaya çalıştık ama nafile. Ağrısını kesmesi için Calpol vermeye çalıştık ancak beceremedik. Bebişin ağlamaktan gözünden yaşlar geldi. Ağzını kapatamıyor ki şurup verelim. En sonunda aklıma parmağımı şuruba batırarak vermek geldi. (Allah kadınlara boşuna pratik zeka vermemiş:)) Öyle biraz şurup verebildik.

Hala susmayınca yine battaniyeye başvurduk:) Bu battaniyelerde bir iş var ama çözemedim:) Yavrucuk hemen daldı, yatağına yatırmaya cesaret edemedim, ana kucağında uyuyor şu an. Hala ara ara ağlayarak uyanıyor, biraz sallayınca yine dalıyor. Evde de kimse yok, annemler dönmedi, eşim de bir iş için çıktı.

Babamız da bir alem!

Bebiş ağlarken: Bu aşıları yapmaları şart mıydı? Duran çocuğu ağlattılar! Neden iki bacağından birden yaptılar? Hepsini birden mi yapmaları gerekiyordu? diye söyleniyordu :)

Hani bir tek bizimkisi aşı oluyor ya:P

Umarım bu gece huzurlu bir uyku uyuyabilir, ben sabaha kadar oturmaya razıyım, yeter ki onun keyfi yerinde olsun.

Asya'nın çok güzel hazırladığı anne sütü konusu
var aslında, yazmak istediğim ama bilmem ne zaman yazabilirim:(

Ancak kısaca şu kadarını yazayım:

Kadınların yalnızca %2 ila %5'i yeterli süt üretemezmiş.

Yetersiz süt üretimi sebepleri :
  • Yeterli derecede emzirme yapmama, (süt, bebek emdikçe gelir çünkü)
  • Estrojen içeren doğum kontrol hapları ya da herhangi bir hastalık,
  • Hormonal bozukluklar ya da göğüs ameliyatı geçirmiş olma.
Onun dışında pek çok kadın açısından mesele yetersiz süt üretimi değil yanlış emzirme sonucu bebeğin yeterli sütü alamaması imiş.

Sonuç olarak %2-%5 çok düşük bir oran, o yüzdenin içinde olmak çok zor bir ihtimal. Bebek kilo aldıkça gerisini düşünmemek lazım sanırım.

Mehmed Paşa'nın ilk oyuncak arkadaşı:) Çok ciddi bir arkadaşlıkları var :)

12 comments:

AycA said...

Canım benim yaa kıyamam .. Erinde 2. aşısında öyle çok ağlamıu-ştı ki içim parçalanmıştı. ama 3. de hiç sesi çıkmadı büyüdükçe alışıyorla r belki :)) bir sonrakinde rahat olur belki..
Çok ciddi bir adam bu mehmed kaan yaaa.. .. öperim onu.
Bizde Calpol kullandık geçen ay ki aşıda ateşlenince..çok hızlı işe yarıyor.Bu arada parmakla vermek fikri süper aklımda olsun :)) Geçmiş olsun tekrar..

Kirpikteki Gözyaşı said...

Ağlama Memo ya...Gitti bütün karizma:) Sen bu karizmayı yapmak için kaç aydır uğraşıyorsun ama olmaz ki:) Maşallah diyelim! Bir daha ağlama olur mu? Öpüyoruuum:)

Açalya said...

Kiyamam yavrucuga...gecmis olsun...
benimkinin de asi zamani geliyor bakalim...17 Temmuz'da dr. randevumuz var.

zeynep said...

oyuncağını sevsinler. karizmatik erkek seni:)

püstüklü mama said...

baştan söyleyeyim benim nazarım değmez:)

ama her görüşümde böyle Memo'yu koklamak için acayip yoğun bi his duyuyorum. dilerim benim de olur bi gün bi tane.

maşallah!

yadigar said...

merhabalar,mşl.mehmet kaan bayagı büyümüş.ben türkiyeden yazıyorum.yeğenimin bebeğine bakıyorum.biz bebeği aşıya götürmeden yarım saat önce calpol şurubu veriyoruz.ağrısının olmaması için önceden önlem almış oluyoruz.biz faydasını görüyoruz inşl. sizde görürsünüz...allaha emanet olun.tekrar maşaallah.

sumuklubocek said...

cok tatli bitirmissin canim yaziyi; gercekten belli ciddi bir arkadasliklari var; eee mehmed kaan beyle oyle laubali olunmaz zaten.
biz asidan 2 saat once ve sonra 1/8 olcek tylenol infant drops kullanmistik (6 saatte bir), o rahatlatmisti baya. Daha sonraki asilarinda da ayni sekilde devam ettik bir sorun olmadi. Ama meraklanmayin bunlar olasi seyler.
Opuyorum memo can'i...

Mücevher Kutusu said...

Calpol diş çıkarırken de çok faydalı oluyor. O battaniyeler benim bileklerimin kopması demek. Saniye dinlendiğinde daha da yüksek sesle atılan çığlıkları dinlemek demek :)

Çok ciddi belli direkt göz teması kurulmuş :p

arzu c said...

Esracim banada bir hemsire arkadasim soylemisti, asi vurulduktan hemen sonra bazen arabada, bazende eve gelir gelmez, agri kesici surup veriyordum aslihana, hamdolsun asi sonrasi huysuzlugumuz olmadi gibi...doktorlar genelede ateslenince huysuzlaninca verin diyorlar ama ben acikcasi genele bakip huysuzlanacagini dusunup, huysuzlanmasini beklemeden arkadasin tavsiyesi uzere veriyordum hemen:)bir dahaki sefere bir de oyle dene istersen:) buarada amerikada bazi anneler cocuklarinin dogal bagisiklik sistemi daha guclu olsun inanciyla asi yaptirmiyorlar! ama ben o derece dogalliktan yana olmadigimdan yaptiriyorum:P, Ciddi arkadasliginada bayildim:)))hakikaten pek ciddi bir kisilik olaak bu oglan:))kokluyorz annesi, saglicakla...

Minik meleğin annesi.. said...

Ciddi bebiş Mehmed Kaan'a geçmiş olsun.. ya insan oyuncağına bir güler di mi, yok, "mesafeli olalım,huoopp" diyor bu bebiş..

aslihan said...

Selam, oglum 4 yasinda. Bebekken ozellikle karma asi sonrasinda biz de aglama krizleri yasardik. Dr bir metod onerdi ve cok ise yaradi. Asi sonrasi eve gelince bir pamuga biraz kolonya/alkol surup asi yapilan yere hafif hafif masaj yapiyorduk. Asinin daha kolay dagilmasini sagliyormus. Asi yeri agridigi icin cok aglar demisti. Bizde cok ise yaramisti.

Calpol da etkili tabiki.
MAsallah kuzuya.
Sevgiler,
Aslihan

Anne ve Bebisi said...

Ayçacım,çok teşekkürler. Umarım bizimki de Erinciğim gibi cesur olur sonrakilerde:)

Sevgili KG, olur arada öyle ya:P

Açalyacım, aşı öncesi Calpol ver 1 ölçü. İyi şanslar:)

Zeynep teyzeee :P

Sevgili PM, umarım en uygun zamanda senin de olur:) Sevmek istersen bekleriz, gel misafirimiz ol:)

Sevgili Yadigar, çok teşekkürler. Bir dahaki sefere öyle yapacağım inşallah:))

Teşekkürler İrem teyze:) Biz de bundan sonra öyle yapacağız:))

Müchever Kutusu, süper bir yöntem bulduk:) Fotoğraflarla azz sonra bu blogta:))

Arzucum sağolasın tavsiye için, ben de öyle yapacağım artık. Aşı vurdurmamaya ise yuh diyorum:)

Sorma bayıltıyor bu çocuğun ciddiyeti bizi:P Oyuncaklarıyla bile ciddi bu adam:P

Sevgili Aslıhan, annem de biz kolonya sürerdik dedi ama uygulamamıştık. Çok teşekkürler, bunu da deneyeceğim:)

x