Friday, 29 June 2007

Kibar Memo:)
Ingiliz Centilmeni :P


Bi Clark cekerim :P
Clark Gable da kimmis :P

Mehmed Kaan'in "Basina" Gelenler!

Oooff oofff! Nerden baslasam?
Once oglumun basi konak oldu. Konakli Mehmed Pasa oldu kendileri :)
Babasi tutturdu temizleyelim bu konaklari, temizleyelim bu konaklari. Kayinvalidem zeytinyagi surun tarayin dedi. Esime dedim valla ben yapmam, istiyorsan sen yap.

Esimin israrlarina dayanamayan kendi annem basina bebek kremi surdu, yukardaki resimde goruldugu uzere. Ancak dogru duzgun taramadik bile cunku ben istemedim. Neyse yikadik ettik, konaklari ile yasamaya devam etti bizimkisi.

Yatak odamizda nem eksikligi oldugundan Mehmed'in burnu tikaniyor, tikandigi zaman da uyuyamiyor. O yuzden kettle'da (su isiticisi?) su kaynatip odaya koyuyoruz nem yapsin diye. Bazen de Mehmed'i isiticidan cikan suya dogru tutuyoruz ki burnu acilsin. Cok pratik ve kesin cozum saglayan bir yontem:P

Dun aksam biraz fazla nemlemisiz cocugu:(

Sabah 5 sutune uyandiginda bir de ne goreyim! Basindaki konaklar kabarmis! Basinin sol tarafindakiler kabarmakla kalmamis, sol eliyle sureki orasini kasiyip tahris ettigi icin yara olmus:((((

Offf o manzarayi tarif etmek istemiyorum cunku her gordugumde, dusundugumde icim kalkiyor:(

Parca parca kalkan kabuklarin altindan taze,kirmizi deri gorunuyor ancak kasiyip tahris ettigi icin sarimtirak sivi saclarina yapismis, saclar yapis yapis, o tazecik deri sulu:(((( Elindeki eldiven sari lekelerle dolu:(

Sabah o panikle firladim, ortaligi birbirine kattim tabi. Esime ve anneme kizip durdum. Hic oynamasaydik bu kadar olmazdi belki. Yine de dun aksamki buhar banyosu, sonrasinda da yaramaz Mehmed'in marifeti bu isin ana sebebi.

Cok sukur ki herhangi bir acisi sizisi yok ki keyfi yerinde. Kurumasini bekliyoruz. Sabahtan bu yana az da olsa kuruma belirtileri gosterdigi icin doktora goturmedik. Zaten su an ancak acile goturebiliriz. Carsamba gunu zaten doktor randevumuz var. Umarim o zamana kadar iyilesir. Gerci cok cabuk iyilesmesini beklemiyoruz. Biraz zaman alir kurumasi.

Su an salonda uyuyor, bu gece o bir koltukta, ben bir koltukta uyuyacagiz. Mutfak ve salon bir arada oldugu icin burasi nemli, burnu tikanmiyor. Bir de o yuzden uyanip durmasin, rahat uyusun dedik.

Bu kadar nemli bir memlekette, ustelik de su aralar her gun yagmur yagan bir yerde nem sorunu yasayacagimiz, burnu icin yaptigimiz buharin basindaki konaklari kabartacagi, Mehmed'in de onlari kasiyip basini yara yapacagi hayatta aklima gelmezdi!


Buhar makinasi almak tabi ki aklima gelmisti ancak kisa bir buhar banyosu ile simdilik idare ettigimizden cok ustune dusmemistim. Insanin aklina boyle bir sey olabilecegi gelmiyor ne yazik ki.

Ah be oglum! Dogarken .ok icinde dogdun:) Ustune malum bolgende sivilceler cikti, ustune yuzunu sivilceler, kirmiziliklar basti, ustune burnun sumuklendi, onun da ustune kafani yara yaptin. Ne pis cocuksun sen ya:P Seni goren de yakisikli bisi saniyor:P

33 comments:

sabahnur said...

sanmıyoruz öyle:) hehehe.. nesesi yerindeyse sorun yok, insallah biran önce düzelir. z.e de hala var hiç ellemiyorum kendi kendine gecer heralde..

Minik Patikler said...

Anasi bozusmayalim oglana .oklu diyip durma be.

Anne ve Bebisi said...

Sagolasin sabahnurcum. Bana kalsa ben de hic ellemeyecektim ama:( Artik cok gec:( Bugun ultimatomu verdim ama, bundan sonra ben OK demeden kimse hic bir sey yapmayacak diye. Buradaki saglik gorevlilerine sorsam muhtemelen dokunmayin gecer derlerdi cunku bunlarin genel tavri budur. Kendi kendine gecebilecek seylere dokunmaz,dokundurtmazlar.
Duzelir umarim:(

Sorry MP teyze,sozumu geri aldim:)

arzu c said...

bu ciddiyet beni bitirdi yahu:)))

Anne ve Bebisi said...

Arzucum, Agir ol da Molla desinler sozunu Mehmed Kaan bebeklikten benimsedi galiba:P

Açalya said...

Alin bir humidifier kurtulun, kalorifer/AC olan her eve her daim lazim.
Konak gecici birsey ellesmeyin...bizim basimiza henuz gelmedi ama gelirse diye annem tembih edip gitti; zeytinyagi asitli oldugu icin dogrudan surulmemesi gerekiyormus, kaynayan suya atip ustte biriken yagi pamukla alip surulmeliymis ( illa da ellescem dersen tabi)

Mademoiselle said...

Cok cok gecmis olsun. Insallah bu goruntu ortadan kaybolur ve Mehmed Kaan'in yakisikli fotograflarini gormeye devam ederiz.

Rana Eslem GULMEZ said...

COK GECMIS OLSUN MEHMED KAANA.DAHA ONCEDE YAZMISTIM SANIRIM SEBAMEND BEBEK SAMPUANI KULLANDIKTAN SONRA RANA ESLEMINKI GECMISTI HAMDOLSUN.COOK OPER KOKLARIZ MEHMED KAANI SELAM VE DUA ILE

sumuklubocek said...

canim memom benim,
pis mis degil bizim memomuz, Mp hanimcigima katiliyorum, bozusmayalim ;)
canim benim, basina gelebilecek hersey gelmis, oluyor bunlar don't panic please :). Konak hikayesi bizde de olmustu, doktor hydrocortisone krem onermisti ama bebisin hassas ve bingildakli kafasina boyle birsey surmek istemedigim icin biz zeytinyagi surmus ve su tuy gibi bebek taraklariyla yumusak yumusak taramistik, hemen dokulmemis ama birkac seferden sonra gecmisti.
Sizin su nem olayi ilginc olmus, ama meraklanmayin canim gecer insallah.
opuyorum mis gibi memoyu...

elvan said...

cok cok gecmis olsun.umarim kisa zamanda duzelir ve birseycikleri kalmaz.

nilly said...

Canim ya gecmis olsun. Minik patikler hakli, cocuga .oklu deyip durma. Simdi anlamiyor ama buyuyunce ustune yapisip kalmasin bu laf :)

O buhar makinesinen Denver'da kullaniyordum ben. Acayip kuru bir yer. eger Denver disina cikip geri geldiysem mutlaka dudaklarim catliyor ve burnumun ici yara oluyordu. her aksam o buhar makinasini calistiriyordum. Baktigim kizin da burnu surekli kanadigindan yaz kis demeden her zaman vantilator calistiriyorduk. odasinda. Birde nu deneyin, en azindan buhar olmaz.

ahimsa said...

O çok tatlı bir bebek bi kere. Varmayın üstüne canım bu kadar Kaan bebeğin. Kızdırıyorsunuz ondan oluyor bence bunlar. Maşallah ne de çabuk büyürmüş...

minik talhanın annesi said...

annesi olmuyo amaaa. bu yakışıklı çocuğa bu kadar da .oklu denmezki.. inşaallah çabucak düzelir.

funda said...

merhaba memmet kaan biz senin fanların olarak senin yanındayız:)
maşallah çok sevimli,umarım hemencecik iyileşir kaşıdığı yerler..

püstüklü mama said...

Aaaa! Ne demek öyle .oklu falan. Aşkolsun annesi :)

Anonymous said...

Benım ıkıncı kızımda boyle ılk dogdugu haftada yuzunde ve malum yerınde o kadar kızarıklar oldukı cok uzulurdum doktor krem vermıstı gectı konakda yaptırmıstım ben onun sebebıde bız fazla banyo yaprıramıyorduk o yuzden oldu cunku annemler yanımda yoktu ama bız onun sampuanı var onu surup bır kac dakka bekletıyorsun sonra hafıfce tarıyorsun tabıkı ıkı uc yıkamada hepsı gıdıyor bırde annelere boyle seylerde kızmamak lazım cunku caktırmasalarda alınabılır onlar bızım herseyımız

Lilium Bosniacum said...

biz kantoron yağı sürüp kurtulmuştuk.akşamdan sürünce sabaha hepsi kalkıyo.. tarayınca da gidiyo.. sık banyo tek çaresi...

figen said...

çok geçmiş olsun minik memo ya
aynı dertten muzdaribiz , geçen hafta doktor kontrolünde sordum bende doktoruma ama hiç bişi vermedi sık banyo yaptırıp tarakla tarıyorum bende dökulmeye başladı ilginç olan 4. ayımızda olması :)
buhar makinası kurtarıcımız oldu bizimde tavsiye ederim sevgiler

zeynep said...

esracım ben badem yağı sürdüm ve sebamedle yıkadım. daha 2 sefer yaptığım için heralde pek geçmedi ama geçer eminim.az var zaten. ahmedin yüzünde de çok sivilce çıkmıştı. ama geçit şimdi.yüzü çok güzel oldu. eminim mehmedinkiler de geçer yakında.
ben bu şekilde buhar banyosunu hiç düşünmemiştim. ahmed yeni doğduğunda kombi çalışırkene kociş de kaloriferin üzerine baya ıslak bi bez koyuyodu. ama şimdi kombi çalışmadığı için yapmıyoruz. ama ahmedin de burnu çok tıkanıyo. ben de burun aspiratörü mü alsam diye düşünüyorum. çünkü fizyolojik burun damlası (diğer ismiyle tuzlu su) yerterli gelmiyo.
ikinizi de çok öptüm canım.ben de ahmede bazen .oklu diyorum.çünkü öyle kaka yapıyo ki bazen ayaklarından dökülüyo. ama annem çok kızıyo. nur damlası o diyo. mehmedde nur damlası canımcım:)

Pratik Anne said...

Esracim,
eger basini johnson and johnson sampuanla yikiyorsaniz hemen kes. J&J yapiyor cok kotu konak. Bademyagi ile temizleyip sebamed gibi cok sabun icermeyen bir sampuan kullan. Bir sure sonra gecer insallah. En kotu derdiniz de bu olsun. :)
Zeytinyagli dolmayi operim.

Rana Eslem GULMEZ said...

evet cok haklisin pratik annem o sampuandan bende hic memnun kalmamistim ranada konak olmustu sonra sebamendle yikadim gecti..

yasemin said...

Gecmis olsun Mehmed Kaancik ins...gecer en kisa zamanda.Hem herseye ragmen yakisikli o annesi oyle deme ona.

tuna said...

Esra
zeytinyagi surup ince tarakla tarayinca geciyor (mus), tabi 12 sa falan kafayi yagli tutup yumusatilmasi lazimmis - 12 sa yagli dolastirmayi istemedigimden ben banyodan once bikac kere yapip taradim biraz gecti, saclar da geldi tabi konaklarla, onu biraz acildi.
gecmis olsun yakisikli M. Kaan'a

saadet said...

Merhaba;
Geçmiş olsun ahh kıyamam ya
Benim oğlumda bebekliğinde konak olmuştu. Niveanın bebekyağını kullanmıştık Banyodan 3-4 saat önce sürüp banyo sonrası ince tarakla taramıştık Bir süre sonra geçti. Ama şimdi tahrişli bölgeye bir süre müdahale etmemek gerekli galiba..
Umarım çabucak atlatır yakışıklı..

Serra yiLmaz said...

canim beni sobelemi$tin ya, ben herseferinde yazicam die oturuorum pc ba$ina ama unutarak ba$ka $eylerden bahsederek postumu yayinlami$ oluorum, kusura bakma olar mi. :(
soZ bi daha sobeLendigimde boLe oLmicak, uyuSs oldum kendime.

~Serra

Ebru said...

Canım geçmiş olsun. Ellemeyin. Benim afacanlarda da vardı zamanla geçiyor. Görüntü biraz kötü oluyor ama önemli değil boşver. Ben yumuşatmak için sürekli bebe yağı sürerdim.

ASYA said...

geçmiş olsun:(

eveeet şimdi buhar makinesini bi kenara not edelim...gerekebilir..

Bende Efe'ye Bubchen şampuan aldım Esra sabun içermiyomuş..Aslında sebamedle arasında çok gidip geldim ama sebamed'in içeriği daha kimyasal geldi bana..Bide Euphia var o tamamen doğal istersen onada bi bak...ama onun seti oldukça pahalıya geliyor..yani en azından TR şartlarında ben gerek duymadım..
Acaba en iyisi Hacışakir olabilir mi :P

ASYA said...

http://www.bubchen.net/urundetay.php?action=sh&cad=35


http://www.euphia.com.tr/index.htm

Bilun said...

Anam kıyamam ben ona ya, çok geçmiş olsun canım benim..

nimet said...

Esra bilimsel tarifler verilmiş ama ben daha çok eski usul çalışıyorum anneanneler babaanneler okurdu bizi geçerdi nazara karşı okuyuver hemen geçicek eminim, çok mu geri kafalı teyzesi var bu çocuğun deme sakın ama napim biz öyle büyüdük ne gördüysem uyguluyorum napim :)

meltem said...

ESROSCUGUM CANIM BUYUK GECMISLER OLSUN...

OLUR OYLE SEYLER SIKMAAYIN CANINIZI...ALLAH ACIL SIFALAR VERSIN INSALLAH CANIM..INSALLAH KISA ZAMANDA KURUR KONAKLAR VE YARALARI IYILESIR MEMOSUN...

SEN NE DERSEN DE VALLA ANNESI MEHMED KAANCIGIMIZ YINE DE COK YAKISKLI BIKEREM:)))41 KERE MASALLAH....

HANI SU YAG SURUP FOTOSUNU CEKMISSINIZ YA OR DA COK SIRIN BAKIKO CANIM BENIM:)))

Kirpikteki Gözyaşı said...

Esra çok geçmiş olsuuun! Eşimle beraber baktık fotolara:) O da çok seviyor Memo'yu. Umarım şimdi daha iyidir. Yalnız dikkatimi çekti. Memo bey başında yaralar varken bile hiç asaletini bozmuyor:) Doğuştan karizmatik çocuk:) Öpüyorum:)

Rabia said...

Her ziyaretimde beni yüzümde kocaman bir tebessüm ile yolcu ettiğinz için teşekkürler. Çok ama çok tatlısınız. Huzurunuz, mutluluğunuz daim olsun. Sevgiyle.

x