Friday, 1 June 2007


Annem beni sulayınca işte böyle çim adama dönüşüyorum :)

2 gün önce bebişi tek, ben, bizzat kendim yıkadım:) Pardon, suladım :) Salonun hali görülmeye değerdi ama fotoğrafını çekmek o telaşla aklıma gelmedi:)

Annem ve babam vizelerini aldılar:) Haftaya salı ya da çarşamba geliyorlar:)))
Hazır kahvaltılar, sıcacık yemekler, mis gibi yıkanmış bir bebek:P Ooofff hayal gibi:))
eee Mr Memo, evdeki yaşlı popülasyonunu sen şimdi gör heheh :))

Annemleri karşılamaya havaalanına gitmeyi çok istiyorum. Neredeyse 1 ay olacak evden çıkmayalı. Bu cumartesi çıkmayı düşünüyoruz ama bakalım başarılı olabilecek miyiz?

Açalya'nın doğum hikayesini okudum. Dante Korel melek gibi maşallah:))
Açalya 3.5 saat ıkınmakla uğraşmış :( Raspberry Leaf Tea-Ahududu Yaprağı Çayı- ıkınma bölümünün kısa sürmesini sağlıyor deniyordu, benimkisi 45-55 dakika sürdüğüne göre gerçekten de işe yaramış diyebilir miyiz? :)

Hayır tek çorabım bu ayağıma büyük gelenler değil ama nedense fotolarda hep bunlar denk gelmiiişşş :P

Süpürgesiz cadı da doğum yapmış:) Hoşgeldin minik Asya :)

Doğumdan sonra gelen bir sürü hediyemiz var, fırsat bulup da fotolarını çekip bloga koyacağım sözde! Ancak daha hediyenin fotosunu koymadan Minik Patiklere teşekkür etmeliyim:) Aldığımız en 'personalised' hediyeydi:) Çok şık ve zarif:)) Çok teşekkür ediyoruz MP teyzee:))

Gelen kutlama kartlarını, bazı özel hediyeleri, saçından kestiğimiz ufak parçayı falan bir kutuya koyup saklamak istiyorum. MP'nin hediyesi de onların arasında olacak:))


Doğumla ilgili bilgilerimi, pratik bilgileri falan yazacaktım ama sıra gelmedi bir türlü. Bugün Asya'nın blogunda son postunu okuyunca hem ona yorum olsun, hem de yazmış olayım artık diye yazıyorum :P

Naçizane benim tecrübe ve fikirlerim:))

  • Bir sürü, bir sürü, bir sürü altı çıtçıtlı, ayaksız body ve uyku tulumu alın. Çok aldığımı düşünüyordum ama ancak yetiyor! Uyku tulumları ise bazen yetmiyor bile. 6 tane uyku tulumu vardı, ancak eve geldik hepsi büyük! Eşim gidip en küçük bedenden 3 tane daha aldı. Ancak yettiler. O en küçük boylar da şu an olmuyor yine 6 tane ile idare etmeye çalışıyoruz. Bodylerin sayısını bilmiyorum bile. Neden az geliyorlar derseniz, ilk zamanlar bazen her değiştirmede acemilik sebebiyle tüm üst başı değiştirmek zorunda kalıyorduk da:))) Şimdilerde daha iyiyiz ama yine de kazalar olmuyor değil:))


  • Yine bir sürü bebek battaniyesi, çarşaf vs edinin. Onlar da body ve uyku tulumları ile aynı akıbete gittiğinden her gün çamaşır makinasını çalıştırmak istemiyorsanız en az 5-6 tane edinin. Ucuz mucuz fark etmez bence:) Ben banyo havlusunu bile battaniye niyetine kullanıyorum:)


  • Bebişin yatağı çok güzel süsleniyor vs de, yine üstteki 2 maddede geçerli olan sebepten bir süre sonra süslü yatak falan kalmıyor ortada:) Biz çoktan 2 kere yatak süngerimizi sulattık bile:P Tabi herkes bizim kadar beceriksiz olacak diye bir şey yok:) Mümkünse bir plastik örtü alın çarşaf altına. Ben ihmal ettim, şimdi de çıkıp alamıyorum. Eşim naylon serelim diyor ama elektriklenme yapar, bebeği rahatsız eder diye istemiyorum. Onun yerine çarşafı kaldırılıp atılmış boş süngerin üzerine, alt değiştirme süngerini koyuyoruz, onun üzerine de battaniye, hatta sling'inin bezlerini bile kullandığımız oluyor:P öylece yatırıyoruz çocuğu. Bir ara fotosunu çekeyim, çok komik:P Annem gelince kesin fırça atar bana, o gelen kadar yatağı gene süsleyip püsleyeyim bari:P


  • Asya henüz doğum şekline karar vermemiş durumda. Hem Asyacığıma hem herkese tavsiyem, epiduralli normal doğumdan şaşmayın. Epidural olduktan sonra çok kolay. Epidural alana kadar kullanabileceğiniz kuvvetli bir ağrı kesici, buradaki gibi oksijen vs olup olmadığını öğrenin. Varsa eğer epidural alana kadar onlarla idare edebilirsiniz, epidural aldıktan sonrası ise çok kolay geçecek emin olun.
  • Normal doğum yaptığım için açıkça söyleyeyim kendimle gurur duyuyorum. Asla yapabileceğimi düşünmezdim, ben yaptıysam herkes yapabilir diye düşünüyorum. Hayatımda bugüne kadar yaşadığım en güzel ve özel deneyimdi. O kadar uzun ve sancılı olmasına rağmen. Şimdi acısını sızını hatırlamıyorum bile.
  • Asyacım hiç korkma. Doğumdan sonra iyi ki normal olmuş diyeceksin emin ol:)
  • Doğum kurslarına imkanınız varsa gidin. Açalya'nın dediği gibi nefes alma tekniği, resim, müzik, ıvır zıvır bize uymadı ama yine de hoş bir deneyim, güzel bir sürecin parçasıydı. Bilgi insanı özgürleştirir derler ya, kursta öğrenilenler de en azından o süreçte sizi daha donanımlı kılıyor.
  • Hastane çantası! Süslü püslü pijamalarınızı doğumdan hemen sonra giymeyin, en azından normal doğum yaptıysanız. Yoksa 15 dakika sonra değiştirmek zorunda kalabilirsiniz:P Doğumdan sonra en azından alt olarak eski püskü bir şeyler giyin:) Üst taraf süslü olabilir, foto için lazım oluyor :P
  • Kullanılıp atılabilir iç çamaşırlar harika ürünler:) Mutlaka edinin, bol bol hem de:) 1 tane normal çamaşır götürün yeter, onu da çıkarken kullanırsınız :P
  • Bebek için de yine bol bol body, uyku tulumu vs götürün. Tabi bir de bol bol bez:)
  • Evde mutlaka oyuncak bir bebek üzerinde bez bağlama çalışması yapın. En azından bezin neresi yukarı, neresi aşağı gelir görmüş olursunuz, tek başınıza kaldığınızda panik olmazsınız:)
  • Mutlaka ama mutlaka Lansinoh Lanolin isimli nipple kremini edinin. Mümkünse ilk emzirmeden itibaren kullanın. Asla pişman olmayacaksınız:)
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Belki devam eder :)

26 comments:

yastuf said...

Ayyy ben onun cim saclarini yerim yakisikliya bakamisiniz Allah im ,Allah im cok tatli masallah ya .Annenizin ve babanizin gelmesine cok sevindim simdiden gozunuz aydin ohh sende onlar gelince gezerek gezmedigin gunlerin tadini cikarirsin ins...sevgiler cok optum.

palyanço said...

güzel annecim.. valla cok gec kaldım tebrik etmekte biliyorum ama mazeretim vardı biliyorsun :/ anlayacagını umuyorum :))

cok..cok tatlı beyimiz :) allah analı-babalı ve saglıklı sıhhatlı büyütsün diyorum ben :))

artık tum nasihalerini sırasıyla okur, kulağıma küpe yaparım bende ;)

o miniği benim içinde öpüp söyle derince kokusunu içine çek olur mu :)

yastuf said...

Bu arada guzel paylasimlarin icin tesekkurler simdiden nor ediyorum yazdiklarinin hepsini canim sevgiyle.

Pratik Anne said...

Cok guzel tavsiyeler vermissin. Ben lansinoh kremi daha dogumdan evvel kullanmaya baslamanizi bile tavsiye edebilirim. Bu arada yavru seker otesi. O pozlar o bakislar. Cok jon.

ASYA said...

Esracım çok tşkler tecrübeli :) yorumların için..Artık siz anne oldunuz size güvenim sonsuz:)
sizler olmasaydınız ben hiç bişi öğrenemicektim walla diyorum ya bloglardan öğrendiğim bilgileri kitaplardan öğrenmeme imkan yoktu.tabi bide yaşayarak pratik etmek lazım o sonra ki basamak.

Normal doğumdan korkmuyorum aslında hissettiğim şeyin ne olduğunu bilmiyorum...korku diil,endişe diil,merak diil...bilmediğim bişeyi yaşayacak olmanın verdiği çaresizlik belki..
ben adını koyamadım..sezeryandan daha çok korkuyorum o da ayrı bişi.doktorlara mı güvenmiyorum acaba?.napıcama son ayda karar vermeliyim yoksa kafayı yicem böle..demiştim daha önce de heralde son ayda ilahi bi güç bi kuvvet gelir diye...gelir di mi:)ben en iyisi onu bekliim:)

Kaan'a maşallah..son foto varya heralde babasının kucağında yumuk yumuk minnoş çok tatlı..walla seni tebrik ederim yalnızsın ama her işini beceriyosun ben şimdiden annemleri teyzemleri hatta annanemi bile çağırdım memleketten.
bide babişin annesi,görümcelerim felan:) tam matine yapcas doğumdan sonra:)

hee bide gözüme çarptı siz halen hırka giyiyo gibi duruyosunuz oraya yaz gelmedi mi?

yine uzattım galiba:) babiş bizi çağırıyo..destan mı yazıyosun diyo :)
öptüm ben kaçarım

AYSUN said...

Şeni yerim ben yaaa:) Ayy 6 ay geçti ama özlemişim ben minik yavru tutmayı:):) Canım büyüyecek bu minik de. Şaşırıp kalacaksın ne kadar çabuk geçti zaman diye. Ayrıca doğum yapacak arkadaşlara çok yararlı bilgiler vermişsin. Eline, yazına sağlık:)

Sebnem'den said...

AÇALYA VE SENİN SAYENDE İKİ GÜNDEN BERİ RÜYAMDA KARNIM BURNUMDA HAMİLE GÖRÜYORUMM KENDİMİ,HATTA DÜN SANCI ARALARIMI SAYIYORDUM,SONRA DARBE OLDU,NEREDE DOĞURACAĞIMI BİLEMEDİM..BAKARSIN RÜYAM GERÇEK ÇIKAR 9 AY SONRA BEN DE YAZARIM BEBİŞ ANILARIMI...
SAĞOLUN RÜYADA OLSA ÇOK G
ZELDİ HAMİLELİĞİM:))

Köşenin Delisi said...

Çok tatlı kuzucuk, maşallah :)))))) İnsanın ekranın içine girip öpüp koklayası geliyor :D

Şu yatağın ıslanması sorunuyla ilgili olarak. Biz alez aldık (hani çarşafın altına serilir/takılır) bilmiyorum bir işe yarayacak mı...hani oralarda var mıdır bilemedim ama belki işinize yarar diye söyliyim dedim. Sevgiler.

sabahnur said...

esracım gozun aydın annenler geliyormus, acayip lüx bi durum oluyor onların varlıkları..

bebişimiz ne seker ya,masallah ona.. o buzulmus hali cok cok tatlı..

mmmm kokkklarızzz

AYSUN said...

Bu arada bazen ne lansinohu ne aventi ne de isimsiz birçok krem işe yaramayınca göğüs uçları acıları için şu jeli yapın arkadaşlar... Ben bundan şifa buldum belki işine yarayan olur. Ayva çekirdeklerini bir fincana koyuyorsunuz üzrine çok az su ilave edip 2-3 saat bekletiyorsunuz. Veee jelleşince sürebilirsiniz göğüz uçlarınıza. 2 günde geçiyor acılar:)

Birdeee sütünüz mü azalmaya başladı:( Hemen bir çay bardağı su kaynatıverin. Ve bırakın ılınsın. İçine bir çay kaşığı çörek otu atıp demlenmeye bırakın. Demlenince afiyetle için. Günde 2-3 bardak içerseniz göğüsler şişiyor sütten:)

sumuklubocek said...

Esracigim annenlerin gelecek olmasina coook sevindim; inan size iyi gelecek, Mehmed Kaan'in da ilgi artisindan hic sikayeti olacagini zannetmiyorum.
Babasiyla olan pozu hem ona ileride "bak sen bu kadardin" demeniz icin cok guzel hem de cok huzurlu bir poz olmus.
Melek gibi Masallah...
Hala Selim'e benzetiyorum :)))
Tavsiyelerine de katiliyorum, sen kapmissin bu anneligi ;)

sumuklubocek said...

Bir de... su yukaridaki "booby baby" lafini her gorusumde cok guluyorum!
Selim de koca adam oldu ama o da hala "booby baby" :)))

arzu c said...

Esracim masaallah cok sevimli her hali:)annenlerin gelecek olmasi coook guzel, gozun aydin!!!ins cok cok keyifli gecer gunleriniz...saglicakla kal ins,mis gibi kokuyordur simdi kaancik, kokla annesi yerime:)

Anne ve Bebisi said...

Yastufcum, teşekkür ediyoruz:) Yardımcı olabildiysek ne mutlu bize:)

Palyançocum, çok ama çok sevindim haberlerini alınca. Sen hiç merak etme, tüm özürler kabulümdür:)) Sen de en kısa zamanda sağlıklı bir şekilde alırsın bebişini kucağına inşallah:)

Çok teşekkürler pratik anne:) Senin yolunda ilerlemeye çalışıyorum:)

Estağfirullah Asyacım:) Hepimiz birbirimzden pek çok şey öğreniyoruz:)
Doğum için çok düşünme, madem öyle bırak spontane gelişsin:)
Yaz geldi aslında ama bazen hava çok sıcak oluyor bazen çok serin. Geçen hafta epey bir serindi mesela, hırka giyecek kadar:) Dün ise t-shirtler bile fazla geliyordu:)

Teşekkürler Aysuncum:) Verdiğin pratik bilgiler için de ayrıca teşekkürler:) Not alalım kaybolmasın:))

Şebnem bu gidişle Bloggerların gazıyla sen de aramıza katılacaksın:) Senin hamileliğini şahsen ben sevinç ve merakla bekliyorum:)))

Köşenin Delisi, çarşaf altına sermek için burda da var o tür şeyler de ben nedense almadım:( Şimdi de dışarı çıkmaya vakit olmadığından alamıyorum:) İlk fırsatta edinmeli bir tane.

Sabahnurcum, çarşamba burdalar inşallaaaahh:)) Çok lux olacak hakkatten:P

İremcim:) Bebek kadar ben de ilgi bekliyorum ama bakalım bizim pabuç damın hangi köşesinde kalacak:)))
Selimciğim emsin annesi daha:) Emsin de daha çok akıllı çocuk olsun:))

Teşekkürler Arzucum, ilk fırsatta kokluyorum teyzesi:))

Minik Patikler said...

Sut icin Galactogil, Galactogil, Galactogil tavsiye ediyorum canimcim, icecek tozu oldugu icin kargoyla gelisinde problem olur mu aceba? Annenlere mi gondersem acil kargoyla? Nereden binecekler ucaga??

Minik Patikler said...

Bu arada hediyeyi begenmenize inanilmaz sevindim :) Allah hayirlisiyla kullanmayi - saklamayi nasib etsin :) Ayh cok sevindim valla :)

Köşenin Delisi said...

Annenler buradan alıp getiremezler mi acaba? Hani yakında geliyorlarmış ya :)

New York'tan said...

Cok seker cikmis fotograflarda Kaan bey:)
Gozunaydin annenlerin gelmesine cok sevindim :)

püstüklü mama said...

ilk fotoğraftaki bakışta bi anlam var ama çözemedim. bi kaç kez daha bakarsan çözeceğim sanırım:))

Bilun said...

Ayy yerim onun çimlerini ben!! Maşallah!! Canım benim ya.. Ne de güzel bakıyor, maşallah!!
Annenler de geliyor, yaşasın!! Çok sevindim :)
Öptüm çok Esracığım!!

Minik meleğin annesi.. said...

Gözün aydınn... lohusalıkta anne gibisi yok yaa.. insan hem naz yapıyor hem de sıcacık çorbalar, mis gibi yemekler yiyor :))

o çim adamın çimlerini yeriz :)) bol bol sulayın daha çok uzasınlar :))

babasının kucağındaki fotoğraf harika.. bu tarif edilmez birşey yaa.. iki taraf da neler hissediyor o pozisyonda anlatılamaz bence.. küçük melek..

ben de tüm hamilelere ve hamile adaylarına bol bol çıtçıtlı body ve üst- alt pijama takımı almalarını tavsiye ediyorum.. dediğin gibi ilk günler "kaza" fazla oluyor :)) ben başlarda hergün çamaşır makinesi çalıştırıyordum..

zeynep said...

esracım mehmedin fotolarını ne güzel çekmişsiniz öyle. ben ne yazıkki vakit bulup çekem iyorum.kocişimde yoğun çalıştığı için o da pek çekemiyor. listede önlüğü unutmuşsun canım. annemin yoğun ısrarlarıyla (bebek hemen büyür diye)ben 3 adet pijama takımı almıştım küçük olarak. ama iş kazaları :) bizde de çok oldu:))) ve annem gidip 4 takım daha almak zorunda kaldı. bi de ahmedin kusmaları oldu. ben acemi olarak yalnızca 1 önlük almıştım. şimdi evde çeşit çeşit önlük var. anne olacaklara tavsiyem mutlaka en az 3-4 tane önlük edinsinler.
bu arada keşke tavsiyelerini daha önce okusaydım..bana hep bebek çarçabuk büyüyecek ona gerek yok buna gerek yok diye pek bişi aldırmadılar. ama sonradan öyle çok şey gerekti ki..
emzirme ile ilgili sorunu ben de yaşadım. kremler muhakkak etkilidir. ama önemli olan doğru emzirme.. ve yaralar bence kremden çok emzire emzire geçiyor. hem bebek memeyi nasıl alacağına alışıyor hem de anne memeyi nasıl vereceğine..
memelerinde yara olan arkadaşlar üzülmeyin, emzirmekten vazgeçmeyin!! yaralarınız en geç 1 ayda geçecek...
ayy ne çok yazmışım esracım. çenem düştü vallahi...
seni de mehmedi de çoook öpüyorum. ve annenin gelmesiyle ne kadar rahatlayacağını tahmin edemezsin diyorum:)))))))

umut said...
This comment has been removed by the author.
umut said...

Merhaba Esra

Biz bu delikanlıya bayıldık. Allah bağışlasın. Sana da geçmiş olsun. Blog'undan hergün yeni resimlerini takip ediyoruz ufaklığın. Seni çok öpüyoruz. Selamlar.

Serpil KARACA
Sevil & Umut TAYMAZ

Serra yiLmaz said...

cim adam Mehmed Kaan! :)

~Serra

süpürgesizcadi said...

Dogurdum geldim bende :))

gerci takip ediyorum ama yorum birakmaya firsat bulamiyorum :))

Normal dogum hakkinda yazdiklarna sonuna kadar katiliyorum,eger bebek ve anne icin bir risk yoksa mutlaka normal dogum diyorum, yine sezeryan oldum ben maalesef bizimki sezeryan olmaliydi ama hala dikis yerlerim aciyor ve her aci hissedisimde " isteyerek sezeryan i, akil isi degil valla" diyorum, yani dogum aninda aci cekmeyecegim diye heveslenerek kimse sezeryan olmasin, sonrasi cok cok daha aciyor inanin :(((

Senin minik pasa cok seker masallah, benim icinde bi öpüver Annesi ;))

x