Friday, 4 May 2007

Sevgili Havva Teyzecim, hediye için çok teşekkür eder, ellerinizden öperiz:)

Dün -umuyorum ki- son ebe randevusuna gittim. Ebeye göre bebek hala haftasına göre küçük. Güleceksiniz belki ama ebeye doktorlardan daha çok güveniyorum. Sonuçta bu konulardaki tecrübesi daha fazla. 'Neyse, düzenli büyüdüğü sürece sorun yok' dedi. Yine 1-2 hafta arkadan gelse de gelişme gösteriyor olması yeterli. Sağlıklı olsun da. Ben 42. haftanın sonuna kadar bekleyeyim bari:P Çocuk ancak kıvama gelecek:)

Bazı şikayetlerimden bahsedince 'bebeğin gelişinin çok gecikeceğini sanmıyorum' dedi. Yine de önümüzdeki perşembeye kadar gelmemiş olursa membrane sweep denilen bir internal examination yapmayı teklif etti. (Terimler özellikle ingilizce) Karar bana kalmış. Bu işlem sonrası 48 saat içinde doğumun başlama ihtimali %25 imiş. Haftaya perşembe ayın 10'u, 48 saat içinde doğum başlarsa, cumartesi ayın 12'si civarında olabilir. Hani eşimin daha önce, 'noo ayın 12'si olmasın, Gana'dan müşteri gelecek o gün' dediği gün:P

'Erkek bebekler kızlara göre daha geç geliyormuş, siz tecrübelisiniz, ne diyorsunuz?' diye sordum ebeye, güldü, 'yok öyle bir şey, efsane' dedi:))

Çıkarken, haftaya görüşürüz dedi, sevdi sanırım beni:P Hep görmek istiyor:) Ben de sevdim ebemi, Malezyalı, çok tatlı bir kadın. Umarım doğumda da onun gibi anaç, tatlı ebelere denk gelirim. Ama mümkünse kendisi ile, doğumda karşılaşmassak, haftaya görüşmeyelim :P

Bebeğin hala 1-2 alınması gereken eşyası var. Çarşıya, alışverişe çıkamadığım için kalıyor hep. Sağlık merkezinin yakınında Toy's R Us var, oradan bakayım dedim. Yok, Mothercare gibi değil Baby's R Us bölümü. Oda termometresi aldım çıktım sadece. Yarın Mothercare'e gidebilsem ne iyi olurdu.

Bebek için ideal sıcaklık olarak 18 dereceyi öneriyorlar burada! Vücut ısısı bile 20 değil mi? (Bunu böyle yazmışım ama yanlış yazmışım. Vücut ısısı 20 değil tabi ki! Ama sanırım yetişkinler için ideal ısı mıydı neydi..) 18 derece biraz az sanki:) Yani bana uyar da, bilmiyorum bebek ne der bu işe:)

Ev gayet serin olduğu halde termometre bizim odada 21'i falan gösteriyordu dün gece! Camları mı açacağız şimdi sıcaklığı 18'e indirmek için? :))

Şu anda da 24'ü gösteriyor. Diyorum ben, çocuğu çok giydirmeye gerek yok:) Üstelik 18 derecelik oda için önderdikleri, uyku tulumu ve 1 kat battaniye! Bu İngilizler'in kar yağarken t-shirtle gezmelerine şaşmamak lazım. Bak ben hala hırka giyiyorum kar yağarken:P Biraz daha çalışmam lazım bu konuda:)))

18 comments:

New York'tan said...

Hayirli haberlerini bekliyoruz insAllah:) bende erkek bebisler gec gelir diye biliyorum,biz tam zamaninda dogmustuk:)
Giydirme konusunda haklisin, nasil alistirirsan oyle gidiyor,dun parktaydik ,hava serindi cocuklarin uzerinde tshirt,altta atlet yok:),hicbiri de hasta olmuyor alistiklari icin sanirim :)

Ebru said...

Az kaldı ha gayret. Haftaya evde 3 kişi olma ihtimaliniz yüksek galiba. Hayırlısı olsun. Benim afacanların ikisi de erkek ve 35 haftalık doğdular. Gerçi bizimkiler ikiz ama miadında doğan ikizlerde tanıyorum. Afacanlar doğduğunda çok miniklerdi. Günler çok çabuk geçti sanki, şimdi kocaman oldular. Darısı sana...

Bebekhikayesi said...

Derlerki anne üşüyorsa çocuk giyinir, anne yanıyorsa soyunur... Ben üşüyen bir tip olduğum için herhalde çocuğu da giydirip duruyorum. :))

Burada 18 dereceden daha fazla söylüyorlar... Bebeğin ilk 3 ay ısısını korumak gerekiyor diye biliyorum.

Rana Eslem GULMEZ said...

cok az kalmis esra insallah cooook kolay dogum olur.bence ilk 40 gun dikkat et gazi olmasin bilhassa karin ve ayagini sicak tut .anne karni icindeki sicakligi arar bebisler sonra istedigin gibi giydirirsin.rana eslem tam doktorun dedigi tarihte geldi.erken gelmedi yani 40.haftanin son gunu))gelisimini tamamlar tamamlamaz cikar merak etme)))sevgiler...

meral said...

kiz sacmalama evi 18 derece yaparsaniz birak bebegi ben size gelmem:)))bizim zeynomuzu yikiyolarken kalorifer yaniyo ama yetmiyo bir de onu giydirecekleri odaya elektrikli bir isitici koyarak daha da isitmaya calisiyolar.gerci cok cektiler bizim garipler bu nazli kizdan.hep hasta oldu ya ondan.ama olsun bizimkiler cocuklari katlar arasinda seyehat(!) ederken bile yeleksiz yollamazlar.ailece mi kansiziz neyiz:))

tabi bizimkiler gibi abartmamali ama ne biliyim 18 derece de cok dusuk diil mi ya?bi de aksi gibi deneyelim gorelim de yapamiyosun.denemesi biraz pahaliya patlayabiliyo...gel sunu 23 filan yapalim.yani 25 olsa ben hay hay derim ama ona da sen dayanamaz sicaktan patlarsin:))boyle de fedakarimdir:P

Bilun Şen said...

Ama bebişim sıkılır haftaya kadar :) Neyse o ne zaman istiyorsa o zaman gelsin.. Hayırlısı olsun Esra anne çok az kaldı çok az :)

nimet said...

Esra delirdin herhalde sen 18 derece ne ya benim ev 20 dereenin altına düştüğünde 19 olur 18 olur polarla geziyorum ben kombiyi de 80 derecede çalıştırıyorum çocuğu zatürre mi etceniz aman ha sıcakta büyüyen bi çocuğum ben hiç de pişman değilim bi daha olsa bi daha büyürüm:) Canım şaka bir yana dualarım seninle biliyorsun hatta bu ara sıklaştırdım doğuma az kala:) mucukkk

Pratik Anne said...

Membrane sweep ise yariyor. fyi. Bizim tembel Şazi ancak oyle geldi. Yoksa hic gelecegi yoktu. Normal dogum oldu.

Açalya said...

Oda sicakligi icin burada 68F-72F yani 20C-22C diyorlar. Ilk baslarda vucut isilarini bizler gibi ayarlayamadiklari icin (terleyerek)cok giydirmemekte yarar var. Vucut isilari cabuk dustugunden de yine de goz kulak olmakta yarar var, ancak Mayis ayinda da hirka bilmiyorum yani (gerci biz bu California'da coktan yazi getirdik, sizin oralar Temmuz'da ancak isinir :P ) Ozellikle sen geceleri bebek uyurken oda sicakligini 68-72 F (20-22C) ye getir, burada siddetle tavsiye edilen bu. 18 C soguk ya...ne o oyle bir de buzlu sulara atsaydik alissinlar diye...
Bu arada ben de bebegin tekmelerini, kalp atislarini, amnio sivisini falan olctukleri toplu bir teste girmeye basladim hastanede, haftada 2 kez doguma kadar. Ilki dundu, hersey normal gorunuyor bakalim, Pzt yine gidecegim.

Açalya said...

ha aklima gelmisken, ozellikle ilk 6 hafta falan mutlaka bebegin basina bere giydirmek gerekiyormus cunku vucut isilarini kafalarindan cok cabuk kaybediyorlarmis. Ozellikle geceleri ve disaridayken bereyi basindan eksik etme bebegin.

Serra yiLmaz said...

ay cok az kaLdi ya, resmen biz de $ahit oLuoruz cok heycanLi :)

~Serra

Anne ve Bebisi said...

Teşekkürler Şeymacım. Ben de tam gününde doğmuşum:) Dakikliğim ordan belliymiş derim hep:P Ben soymaya çalıştıkça eşim giydirecek galiba:)) O benden evhamlı oldu çıktı:P

Umarım Ebrucum:) Maşallah seninkiler delikanlı olma yolundalar:) İkiz büyütmek zor olmalı:) Ama keyfi de iki kat olmalı:))

Bence de bebekhikayesi:))) Kendime benzeteceğim sanırım çocuğu:P
Az önce bir İngiliz Sitesi buldum, 16-20 arası diyor:P

16 ne ya:P Benden beter bunlar:)) Yok o kadar da yapmam herhalde:P

Amin REGciğim:) Sıcak tutma konusunda haklısın tabi. Kundak yapmayı istiyorum. Kundağın bu konuda iyi geleceğini umuyorum.

Çok güldüm valla Meral:)) Sen gelınce salonun kaloriferini extra acarım ben:P

Çok teşekkürler Biluncum:))

Nimoşum:P Öptüm şekerim:)) Sen üşüme kıyamam ben sana:) Dağcı adam üşür mü yaaa :P Ilgaz'ı hatırlıyor musun? :))))

hmm umarım bizde de işe yarar pratik anne, tembellik ederse oğlan:))

Açalyacım, yok hırkayı ben bir kaç ay önce kar yağarken giymiştim, onu diyorum:))
Yok ya ben de 18 yapmam evi artık yok o kadar değil:)) 20-22 falan iyidir.

Hadi nşallah hep güzel haberler alırsın ultrasonlardan:) Ben inanıyorum, hiç sorunsuz atlatacaksın inşallah:))

Bere alayım hemen:P Var gerçi bir kaç tane:)) Sağolasın bu bilgi için.

:))) Serracım, naklen yayınla bağlanacağız azzz sonra:P

meralkisa said...

Merhabalar,

Bebek bekliyorsunuz sanirim, kolayliklar diliyorum :)

Sevgilerimle...

ASYA said...

esracım,
henüz teşrif etmemiş Kaan bey demek..sen de artık hazır gibi görünüyosun ,burdan bakınca:)gelsin de sevinelim artık :)
merakla bekliyorum herkes gibi..
Oda sıcaklığı konusunu sanırım biz Türk milleti olarak abartıyo olabiliriz yine..18 düşük ama 22 normal gibi..geri nasıl alışırsa öyle sonuçta coğrafi koşullara ayak uydurabilen yaratıklarız..
ben çocukluğumda hatırlarım sobaların patlayacak gibi yandığını teyzelerim kuzenlerimi yıkarlarken ..belkide çocuklar ondan hasta oluyolardı kimbilir..gerçekten anne üşüyünce çocuğu giydirip ,yanıyorsa çocuğu soyar mı:)görces bakalım..

gaye said...

:) Çook az kaldı yaşasıın, çok heyecanlandım şimdi ben . Bana ne oluyorsa:)) Allah salıkla kavuştursun sizi:)

sabahnur said...

3 günnnnnnnn :))

Anne ve Bebisi said...

Teşekkürler sevgili Meral :)

Asyacım, canım sağolasın:) Bütün bebişler sağlıkla gelsinler inşallah:))
Sıcaklık meselesi garip valla:) Ama haklısın, biz çok abartıyoruz. Beni pamuklara sarmışlar, 20 yaşına gelene kadar havadan nem kapardım.
(Ben ilk dondurmamı, küçücük, fındık tanesi kadardı o da, ilk kez 7 yaşımdayken yemiştim. Düşün artık:) O vakte kadar annemler yer, ben boş külah kemirirdim:P) Kardeşimi daha rahat yetiştirmiş annem, o daha az hasta olurdu:) Biraz rahat olmak lazım;))

Gayecim, çok teşekkürler, darısı başına;))

Yok sabahnurcum, çocuğun anası tembel, babası tembel, gelmez o 3 günde:)))

yastuf said...

Zaman gittikce yaklasiyor hayirlisiyla,dogum yaptiginin haberlerini aliriz ins...Bebisin cicileri cok tatli masallah.Bencede 18 derece cok ducuk usur o minicik haliyle yaa:-(
Bu arda bana soylemen gereken bise var bekliyorum bak yazdim ben postu bilmem artik yani:-)

x