Wednesday, 2 May 2007

Sabah annemle konuştuk telefonda,
Bir panik, bir panik:)

Hem annem, hem babam.
Benden başka herkes panik:P
Bir durun, sakin olun:)
No panic, no panic :)

Bakın, evde ağrı kesicisiz doğum yapıp (hem de ilk doğumu) ertesi gün daha 24 saati dolmamış bebeğiyle parka giden anneler var bu dünyada:) Bu İngiliz değil yalnız, Amerikalı:) 4 günlük bebeğiyle alışverişe giden İngilizler de var malum:)

Almanlar ne yapıyor acaba? :) Ruslar doğar doğmaz soğuk suya atıyorlar bebekleri, onu biliyoruz:)

Tamam o kadar acımasız :P olmayalım ama çok da panik yapmayalım.

Dünkü kursta ders veren fizyoterapistin sürekli vurguladığı bir şey var, 'yapamam, baş edemem dedikçe yapamazsınız. Yaparım, başarırım dedikçe üstesinden gelirsiniz.'

Yapamam diye bir şey yok, herkes nasıl yapıyor? Her ülkenin, her kültürün bizimkisi gibi sıkı bağları yok. Bireyselcilik tavan yapmış, bir başına baş ediyor insanlar kendi dertleriyle. Zorluklar insanı zayıflatmıyor, tam tersine güçlendiriyor.

Türkiye'de olsam bu kadar güçlü olabileceğimi sanmıyorum. Etraftaki güven halkası belki de kişinin kendisini o güvenli kollara salmasına ve ister istemez içerden biraz da olsa zayıflamasına neden oluyor. Oysa gurbettesin, bir başınasın. Üşüyünce sırtına yeleğini koyacak kimse yok yanında, bunu daha baştan bildiğin için bir beklentin de yok. İşin başa düşeceğini biliyorsun. Kalkıp kendin giyiyorsun işte yeleğini, bu kadar basit belki de benim gözümden her şey:)

17 yaşımdan beri gurbetteyim, anne-babadan uzak. 1001 güçlüğü en fazla arkadaşla, dostla, sevgiliyle göğüslemişim. Yaş olmuş 29. Allah sağlık versin. İnsanın sağlığı yerinde olduktan sonra yenemeyeceği güçlük yok.

Bir zamanlar, neeaa normal doğum mu? Hayatta yapamam :P Sezaryen varken ne gerek var canım aaaa! diyordum.

Bugünse, 'ay hemen ayağa kalkmam lazım, Murat'ın işleri yoğun, annemler henüz gelemiyor, kızlar zaten çalışıyor, akşamdan akşama ancak görüşebiliriz.
İşler başa düşüyor, umarım bir aksilik olmaz da sezaryen olmak zorunda kalmam' diyorum.

Hayat böyle bir şey işte. Öğreniveriyorsun dersini, öğrenmen gerektiğinde:)

Hadi bakalım hamileler, yapamam-edemem diye bir şey yok! Annemin özlü sözüyle bağlayalım, Sen işten korkma, iş senden korksun:)


Yukardaki doğum takviminin tarihini biraz ileri mi atsam acaba :P
Bir aksilik olmadığı sürece 40. haftayı geçen bebekleri, anne karnından çıkmak istemiyorlarsa 2 hafta daha bekletiyorlar. 2. haftanın sonunda anneye suni sancı vererek doğumu başlatıyorlar. O yüzden 8 mayısa 14 gün daha ekleyip 22 mayısa kadar yolu var diyelim :)) 22'sinden önce gelirse sürpriz olur hem :))))

Az önce iş yerimdeki Türk arkadaşım aradı. Çok tatlı olan bu insanın, çok değişik bir özelliği var:)
Bundan aylar önce bir gün geldi, rüyamda senin hamile olduğunu gördüm dedi bana. Daha benim hamile olduğumdan hamerim yoktu o bu rüyayı gördüğünde ama evet, hamileymişim :)

Dün gece de, karısı hamile olan bir iş arkadaşımızı görmüş. Karım doğum yaptı diyerek işe gelmiyor rüyasında. Bu sabah öğreniyorlar ki karısının sancıları başladığı için arkadaş izinli:))

Eee F.cim dedim, benimkinin ne zaman olacağını düşünmeme gerek yok:) Sen rüyanda görünce beni ara canım:)))

Ebe bacı lakabını taktım arkadaşa :))))

14 comments:

meral said...

Esracim,
Is basa dusunce insanin baska secimi kalmiyor dimi?Ya yapiyorsun ya yapiyorsun zora gelince.Ben de zorluklarin insani guclendirecegine inaniyorum.Hem zaten bizzat kendim de yasadim bunu.Ingiltere'ye gelene kadar yasitlarina gore nispeten el bebek gul bebek buyumus,universiteyi de yasadigi sehirde kazanmis ve ailesinin yanindan hic ayrilmadigi icin zorluklarla yuzyuze savasmasi hic gerekmemis biri olarak yalniz basina mucadelenin ne demek oldugunu cok gec ogrendim.Ama niye daha evvel yuzlesmedim ki ben bunlarla diye hep hayiflandim.Insan daha cabuk buyuyor,gucleniyor.Allah katlanilmasi guc dertler vermesin yeter ki.Dermansiz dertler vermesin.Yoksa gerisi ile oyle ya da boyle basa cikiyor insan iste.Tabi insanin sizin gibi dostlari olmasi olmazsa olmazlardan hayat kavgasinda:))Allah sizi yanimizdan eksik etmesin...

Anne ve Bebisi said...

Canımsın:)
Aynen katılıyorum:)

Minik meleğin annesi.. said...

Esracım gelemeyecek mi annenler doğuma? :((

yastuf said...

Sevgili Esra cim yazina kesinlikle katiliyorum,insan ailesinden uzakta kalinca cok farkli oluyor hayat.Gerci ben A.B deye geldim geleli esimin destegiyle su ana kadar cok buyuk bir guclukle karsilasmadim sevdiklerimin ozlememin disinda,evlenene kadar hic bir ise el surmeyen ben is basa dusunce esiminde yardimizyla herseyi ogreniyor ve yapiyorum cok sukur:-)ama simdi 9 aylik bir maraton basliyor:-)(cok sukur) bakalim neler olacak bence asil mucadele yasam bu surecte ve bundan sonraki surecte basliycak:-)yani kiscasai cok ararim ben bu gunlerimi sanirim gel keyfim gel zamanlarimi:-)Eee dunyanin en ozel ve guzel emanetine sahip olmak kolay degil:-)sevgiyle canim

yastuf said...

Bu arada basucunda boyle seker ve samimi dostlara sahip oldugun icinde cok sanslisin canim:-)Rabbim daim etsin dostlugunuzu.

Açalya said...

Cok guzel aciklamissin, iste, insan basinin caresine bakmayi ogreniyor. Daha guclu oluyor yalnizken.
8 Mayis ha, ir gun daha erken gelseymis (bu durumda pek olasi degil tabi) Derya Mercani ile ayni gun olacakmis dogumunuz.

yastuf said...

Ba bu arda yazmayi unuttugum bir sey daha bende hamile kalmadan once bir meal almistim pensilvanya da yasiyan bir tanidigimdan Aybala cigim beni ruyasinda bir bebekle gordugunu soylemisti hamilemisin demisti bana ama ben bilmiyorum su an demistim ve cikti masallah arkadaslara valla:-)

arzu c said...

Ya evet bende habire bakiniyorum bloga ir bebek fotografi icin:P nerde bu oglan pek bir nazli canim:))dedigin cok dogru gurbette oluna her bisiyini kendin yapmaya alisiyorsun, ama ins annenlerin gelmesi dogmuna yetisir, dogum yaptigum gun kayinvalidemler havaalanindan direct hastaneye gelmislerdi, onlari gorunce ne cok aglamistim sevincten, hala ne onlar nede biz unutuyoruz o gunu:)buarada arkadasinin ruya gormesini bende pek bir merkla bekliyorum, ruya gorsun yorum atsin biz anlariz:P Hayirlisiyla evladii kucagina alman dilegiyle:)saglicakla ins:)

püstüklü mama said...

bence sen her şeyin üstesinden gelirsin:)

melike said...

şu annenizin sözü sen korkma iş korksun bu zamanında anneannemin sözüymüş şimdide annem söylüyor herhalde bütün annelerde öyle

Anne ve Bebisi said...

MMA'cım yok maalesef. Türkiye'deki bazı işleri sebebiyle vizeye geç başvurmak zorundalar. Biz bebişle bir düzene girip, onu biraz büyütünce burda olacaklar umarım.

Evet sevgili yastuf, e ben bayrağı sana devrettim artık:) Bakalım sen neler yaşayacaksın?:) Ben bugünlerimi ararım falan diye düşünme hiç. Her şey çok güzel olacak:))

Açalyacım, sen beni iyi anlarsın sanırım:) Gurbet gören halden anlar:) Evet ya Mercan bebişin daha vakti vardı ama elective cesarean çıktı vakitler şaştı :P

Teşekkürler Arzucum, evet ya arkadaş buraya bir yorum atsın rüyayı görünce:P Bizim bebiş yerinden memnun sanırım:P Ya da annesi ve babası gibi keyfine düşkün:P

Püstüklü Mamacım:)) Bence her insan, türlü türlü zorlukların üstesinden gelebilecek yeteneğe sahip, sadece farkında değillerdir o kadar:)) Meral'in dediği gibi dermansız dert vermesin Allah, gerisi ile baş edilir.

Sanırım sevgili Melike:)) Niye babalardan değil de annelerden geliyor acaba bu özlü sözler hep:P

Anonymous said...

Ablacım herşey yolunda gider inşalah.Bizde sınavlarla boğuşuyoruz görüşme imkanımız olmadı sizinle.Çok merak ediyo annemler sizi.Hayırlısıyla şu oğlancığın geldiğini bi duysam diyor annem.Dua ediyoruz hep.Seni msne çağıracaktım ama kıyamıyorum dinleniyosan diye.Yarın iki sınavım var :( 6 da ancak evde olurum bide öbür gün var bitiyo inşallah.Bu arada babam geliyo cumartesi buraya.çok bunalmış banada iyi olur gezeriz ne güzel.
öptüm kocamaaaan tatlılar
:* sizi çooook seviyorum.Kaancık gel artık da gezdirelim seni hopidik hopidik

meltoş halacık

nilly said...

Burdada yeni dogmus bebeleri ile disariya cikiyorlar. Bir tek bizde var herhalde 40 gun hikayesi. Biz cocuklai kat kat giydiririz ya, bunlar cibildak gezdiriyorlar. O yuzden kisin, ince corap bile olmadan giydikleri etekleriyle, tee'leriyle ve ayaginda flip flop'la dolasan bir suru tipe sasirmamak lazim. Bebekligini kat kat kiyfetle gecirmis olan benim gibiler bunlara bakip usuyor :) Daha bebekken buzlu su iciyorlar daha nolsun.

melike said...

bence kızların iyi çalışmalarını istedikleri için kızlarının iyi yönlerini göstersinler diye yarın birgün doğum yapınca kızım gurbette tek başına büyüttü der herşeyin hakkından gelmemizi ister daha çok var ama ben bu kadar yazdım önceleri oflayıp uflayıp hep aynı sözle kandırmaya çalışıyorsun diyordum bak şimdi yazınca anneme hak verdim babalardan gelmediğini bununla açıklıyım onlar geçim sıkıntısı derdinde günün bütünü çoğunluğu dışarda geçtiği için eve gelince böyle şeylerle fazla ilgilenmez tabi bir kısmı

x