Tuesday, 1 May 2007

Minik Meleğin Annesi ve Yaban Eriği sobelemişti beni ama ancak sıra geldi. Gecikme için özür:)

Önce 3 yemek tarifi mi veriyoruz? ee şey.. Bizde yemek işlerine Meral teyzemizle Yeşim teyzemiz bakıyor:)) Ben bulaşıkları yıkarım :P

Hayatta yaptığım en komplike 3 yemek, yaprak sarması, fırında dolma ve kısırdır:P Hala yemek tarifi istiyor musunuz? :))

Tabi bir de Meral&Yeşim ve bendenizin el birliği ile, hayatta hem ilk defa hamur açarak, hem de ilk seferde iki tepsi yaptığımız su böreği vardır ki gururumuzdur:)))

Tariflerini vermiyorum (Yalnız hepsi sızma zeytinyağı ile, aman dikkat:)) ama durun hemen sobelenmemiş birilerine ikram edeyim:) Yaprak sarması Şeyma ve oğlu Mirzahan'a, Fırında dolma Nilly'e ve Kısır da Minik Patiklere :)

Gelelim ankete:

Daha önce yaşadığınız 3 şehir:

3' ü de İngiltere sınırlarında. Kayda değmez:) Halen Essex eyaleti :P sınırları içinde yaşıyorum:)

Tatil için gittiginiz, gördüğünüz ve önermek istediğiniz 3 yer?

Türkiye'de tatil için gidip de önermek istemeyeceğim hiç bir yer yok:) Her yeri görmeli:)

Yaşamak istediğiniz 3 şehir:

Şehirde yaşamak isteyen kim:) Türkiye'de, küçük bir kasabada ya da köyde yaşamak isterdim. İngiltere'de ise Londra dışında başka hiç bir köy-kasaba ya da şehirde yaşamak istemiyorum. Bu da böyle bir çelişki işte.

Şu andaki mesleğini nedir?

Doğum iznine ayrılmış medya dedektifi diyebilir miyiz? Diyebiliriz :P

Dünyaya yeniden gelseydiniz, hangi mesleği yapmak isterdiniz?

Pek çok ankette asla olmam denilen bir meslek:) Doktorluk, özellikle de cerrahlık. Onun dışında, kolunda altın bilezik sayılabilecek bir el işçiliği yapıyor olmayı çok isterdim. Cerrahlık da el işçiliği sayılıyor gerçi:)

"Kesinlikle ben yapamazdım" dediginiz meslek nedir?

İnsanın mecbur kalınca her işi yapabileceğini çok iyi biliyorum. O yüzden asla yapamam diyebileceğim hiç bir iş yok. Yapmayı tercih etmeyeceklerim de dahil.

Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri?

Kendi düşen ağlamaz.
Ne ekersen onu biçersin.

İki oldu ama neyse:p
Çok acımasızım sanırım:)

Bir kitaptan alınma, çok sevdiğiniz bir cümle veya paragraf veya bölüm?

Bir gün bir kitap okudum ve bütün hayatım değişti.*
Orhan Pamuk-Yeni Hayat

*Based on a true story :)

Çok sevdiğiniz bir şiirin bir parçası?

DÜNYANIN BÜTÜN ÇİÇEKLERİ*

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Bütün çiçeklerini getirin buraya.
Öğrencilerimi getirin buraya
Kaya diplerinde açmış çiğdemlere benzer
Bütün köy çocuklarını getirin buraya
Son bir ders vereceğim onlara
Son şarkımı söyleyeceğim.

...

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Okulun duvarı çöktü altında kaldım
Ama ben dünya üstündeyim toprakta
Çile çektim, yalnız kaldım ama yaşadım
Yurdumun çiçeklenmesi için daima yaşadım.
Bilir bunu bahçeler, kayalar, köyler bilir
Şimdi sustum, örtün beni, yatırın buraya
Dünyanın bütün çiçeklerini getirin buraya.

Ceyhun Atıf Kansu

Şiirin tamamı: Dünyanın Bütün Çiçekleri
*Bir deprem sonrası çöken okul duvarının altında kalan öğretmen Şefik Sınıg'ın son sözleri olan, "Bana çiçek getirin, dünyanın bütün çiçeklerini buraya getirin." sözleri üzerine yazılmıştır.

Bir anketimizin daha sonuna geldik sevgili okurlar:)

Bu postu sabah hazırladım ancak araya hastanedeki doğum kursu girince ara vermek zorunda kalmıştım.


Gelelim diğer haberlere:


Meral teyzemiz 2 saat önce İngiltere topraklarına ayak bastı:) Bu akşam onu görmeye gideceğizzzz yaşassııın :)) Çok özledik seni.

Doğum kursunun 2. dersi de bitti. Neler öğrendik? Nefes alıp verme tekniklerini, ağrı kesici çeşitlerini (daha önceden çalıştığımız konular:)) yine sancılar esnasında uygulanacak bir takım taktikleri vs.

Geçen hafta öğrendiğimiz alıştırmaları tekrar ettik. Fizyoterapist aynı alıştırmaları evde de defalarca uygulamamızı tembihledi. Sancılar başlamadan önce ne kadar çok tekrar edersek, sancılar başladığında olaya o kadar hakim olacağımızı söyledi.

Doğum için hastaneye giderken anne adayının arabanın arka koltuğuna oturmasını, arabayı kullanan kişinin de böylece dikkati dağılmadan ve kuralları çiğnemeden arabayı kullanabileceğini söyledi.

Haftaya partnerler için özel hazırlanan son ders var. Akşam 7.30-8.30 arası. Son ders bebişin muhtemel geliş tarihi:) Dersten sonra eve gitmeden doğumhaneye geçsem ne süper olur :))

Bugün hastaneye giderken zaman tuttuk, 5-6 dakika içinde hastanede olabiliyoruz.

16 comments:

sumuklubocek said...

cok sifreli yazmissin esracigim, hangi kitap bu merak ettim dogrusu ;)

AycA said...

bende sobelemiştim seni ...:(
:)))

Açalya said...

Arka koltukta gitmek fikrini cok tuttum, ben de oyle yapayim o zaman. Dun hemsire, 35 yasimda oldugum icin beni doguma kadar haftada 2 kez ultrasona sokacaklarini soyledi. O da dogum yapacagim hastanede, artik ya ultrason masasinda dogururum, ya yollarda. Amniyo sivisinin miktarina bakacaklarmis doguma kadar. Bir de bebegin kalp atislari, stres seviyesi, amniyo sivisini nasil tolore ettigine bakacaklarmis. Bu USA'da hamilelik boyunca 2 kere ultrason yapiyorlar diye sikayet eden ben, 3 hafta boyunca haftada 2 kez ultrasona girecegim yani...berekete bak berekete! :P
Biz de hastane yolu antremani yaptik, 3 yolu denedik, en kisa ve rahat olani secmek icin. Sizinki yakinmis, bizimki 17 dk falan :)

hayalperisi said...

insallah kolay ve saglikli bir dogum olur oglusunu hayirlisiyla kucagina alirsin.

allah bir nefeste dogurmani nasip etsin ..

nimet said...

Esram gülsünü gördüm mitingde selamı var sana çok, üstümde kalmasın burayı okumuşken burdan yazayım dedim blog fanı oldum ya okumazsam duramıyorum kurdeşen döküyorum bir de seni çok seviyorum:)mucukkkkk

Anne ve Bebisi said...

İremcim, elma kızartan ilk okuma kitapları vardır hani ilkokulda, hatırlar mısın? :))) hey gidi günler hey:))

Gözümden mi kaçmış yoksaaa?? Çok özür dilerim Ayçacım :(

Açalyacım, hayırdır ya? Hiç bir sorun çıkmadan doğurursun inşallah. Onlar işlerini garantiye almak istemişler sadece ama biraz zahmetli olacak gibi:( 17 dakika da fena değilmiş. Ama dediğin gibi hastanede olduğun anların brisine denk gelirse iki kere yol tepme zahmetinden kurtulmuş olursunuz:))

Teşekkürler hayalperisi:))

Blog manyaam Nimoşum benim:) Aldım haberleri bugün Özlem'den (avukat) :))) İletişim hattı (dedikodu?? =)) hızlı çalışıyor malum, eskisi gibi yani:)))

Minik Patikler said...

biraz sonra yola cikiyoruuuzzz INSAALLAH :) Dua et bize olmaz mi :)

nilly said...

Ingaaaa, ingaaaaa seslerine cok az kalis yaw. Simdiden kolay gelsin. Sobende bana sarma yollamissin ya, bu bende sobelendim mi demek oluyor yani:)

meltem said...

esracıgım canım benım nasılsınız?

meral teyzenıze de kavustunuz gozunuz aydın:)))benı de allah kavustursun ınsallah hepınıze..amınnnn...

canım blogunu okuyorum...keyfın ıyı gıbı gozukuyor...artık sonlara geldınız dımı...hadı bakalım ınsallah hayırlısıyla cok kolay bır sekılde atlatacaksınz ben emınım...

hastahaneye 5-6 dakkada gıdebılıyor olmanız super bır haber..

ınsallah hersey umdunugunz ve ıstedıgınız gıbı yolunda gıder allahın ıznıyle...

bu ara da ben de cem amcası da kaan bebısın nasıl bır bebek olacagını cok merak edıyoruz ve sabırsızlıkla beklıyoruz yıgenımızı..ıkımız de sızın adına cok heyecanlanıyoruz...emınız kı super bır duygudur:::)))

hepınızı cok cok opuyorum..

Minik meleğin annesi.. said...

açınca ilk önce ticker çarpıyor gözüme.. 6 gün :))

demek en komplike yemek su böreği haa.. niye küçümsüyorsun ki.. ben daha bir kere bile yapmadım hayatımda :))

arka koltukta oturma olayına katılıyorum.. ben eskaza öne oturdum, eşim deli gibiydi araba kullanırken.. hem de sancı, çığlık hiçbirşey yok..olsa hastaneye ambulansla gidecektik harhalde..

hayal said...

bence kimse cerrahlik yapmadan (deneyimlemeden) cerrah olmak istiyorum demesin. Ben dedim kaybettiiiimmm :( Cok zor cooook. en kotu yanlarindan biri de acil ameliyatin saat kacta gelecegini bilmemek

Anne ve Bebisi said...

Görüşmek üzere MP:)

Teşekkür ederim Nillycim:) Efet o anlama geliyormuş:P Ben de bana yollananları afyetle kabul ettim ama aynı zamanda sobelenmiş olduğumu geç fark ettim:))

Meltemcim, sefiyoruz sizi:) O kadar güzel olmuşsunuz ki maşallah:) Bakmaya doyamadım fotolara:) Bilahare mailleşeceğizdir:P

MMA:) Ama 3 kişi giriştik işe:) Yanına 2 kafa dengi bulursun harika olur:) 2 kişi açıyor, bir kişi suyun başında duruyor:) Eh ilk deneme için süperdi diyebilirim:))
Ay bu erkekler de diyorum yani:P

hayalcim, muhakkak sen daha iyi bilirsin. İnsan hayatının sorumluluğunu almak bambaşka bir zorluk olmalı. Doktorlara saygım büyük bu yüzden:) İyi ki varsınız:)

New York'tan said...

Tesekkur ederiz sarma icin, cok severiz:)
Cok az kaldi insAllah, bekliyoruz oglusunu :)

Anne ve Bebisi said...

Afiyet olsun:)

EGE said...

her sayfayı açtığımda işte şimdi güzel haberi alacağım diyorum ama hala bebişimizden haber yok:))anlaşılan o da ege abisi gibi yerinden pek memnun.
kolay bir doğum olmasını diliyorum.sağlıkla bebeğinizi kucaklamanız dileğiyle...
sevgiler

melike said...

Bugün hastaneye giderken zaman tuttuk, 5-6 dakika içinde hastanede olabiliyoruz
bu söz için okadar emin olma kendimden biliyorum böyle durumlarda insan 5 dak. yolu bile 15-20 dak. gidiyor telaşla hangi sokaktı hangi şerit vs. kısmını düşünemiyor ve dönüp dolaşıyor. buda demektirki o yol size uzun gelebilir

x