Sunday, 27 May 2007

Önce maşallahları görelim:)

Güzel yemekler yapan Güzel Meral Teyze bu mu acaba?
Hmmm biraz ilgi alaka göstereyim, sonra çok işime yarayacak he he he :))

Nerden başlasam, nasıl anlatsam..

Çarşamba akşamı 10 gibi eşim çocuğun göğsünde bir kitle farketti. Daha önce o orada değildi, bir önceki gün ebe gelmiş kontrol etmişti ve o zaman da hiç bir şeyi yoktu!

Üzeri de hafif kızarmış olan bu kitle bizi öyle bir panik yaptı ki ne yapacağımızı şaşırdık. Aklıma, ebenin bıraktığı, 24 saat arayabileceğimiz hastane numarası geldi. Aradığımızda bize, madem endişelendiniz öyleyse acile gelin dediler.

Bir panik, ağlamaklı halde çıktık. Bebişi emzirmeye henüz başlamıştım ancak doymasını beklemedik. Arabaya binince ağlamaya başladı tabi. Bana kalsa ne olursa olsun araba koltuğundan indirmem ancak eşim bebişin ağlamasına dayanamadığından arabada emzirmeye devam etmem için baskı yaptı. Bilenler bilir:) bazen eşime laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zordur. Onunla tartışacağıma dediğini yapayım dedim ve yanlış olduğunu bile bile bebeği kucağımda emzirmeye başladım.

Eşim yolda bankadan para çekmek ve sonrasında da araba parkı için bozdurmak üzere DURULMAMASI GEREKEN YERDE durdu ve dörtlüleri yaktı. Olmaz olmaz ama oldu ve polis geldi mi! Bebek araba koltuğunda değil, araba da olması gereken yerde değil!

Adamlar iki saat eşime vaaz çektiler, Allah'tan hiç bir ceza vs yazmadan bıraktılar. Mucize gibi bir şey! Ama arabanın içinde ne kadar dua ettiğimi anlatamam. Tabi bebeği hemen araba koltuğuna koyduk!

Neyse, acile gittik, 1.5 saat bekledik vs. Gençten Asyalı bir doktor geldi, halimize bakıp ilk çocuk mu? diye sordu:)

Ciddi bir şey olduğunu sanmıyorum ama bir de hocama sorayım dedi, telefon açtı ona da sordu tabi adam ya da kadın telefondan teşhis koyamayacağı için bir şey söyleyemiyor dedi ve kötüleşirse aile doktorunuza gidin dedi ve bizi eve yolladı!

Allah kimseyi hastanelere düşürmesin. Hele hele çocukları:( Anne baba olmanın en zor yanı çocuğunun sağlığı için endişelenmek sanırım:(

Neyse evimize geldik. Ertesi gün annemi aradım, daha bebeğin göğsündeki kitleden bahseder bahsetmez, kızım bebeklerin göğüsleri süt toplar, normal bir şey o dedi ve telefondan teşhisi koydu:)) Ne kadar rahatladığımı anlatamam. Hafif hafif ovala geçer dedi.

Cuma günü gelen health visitor olan ebe de daha görmeden gülerek, bebeklerin vücudu bizimkini taklit eder ve göğüsleri süt toplar. Hiç elleme geçer dedi:)) Aslında kızarıklık olması enfeksiyon belirtisi olabilirmiş ama bizimkinin kızarıklığı bizim ellemiş olmamızdan kaynaklanıyormuş. Bazen iniyor, bazen yine kabarıyor ama iyiyiz çok şükür.

Ya birileri buranın doktorlarına böyle bilgileri öğretse iyi olacak:)))

Yeni doğum yapan ya da yapacak arkadaşlar, bebişin göğsünde/göğüslerinde kitle görürseniz endişelenmeyin :) Bizim gibi acile koşturmayın : )

Cuma günü health visitor'umuz geldi, bebişimizi kontrol etti. Biz çocuk kırılacak diye tutmaya çekinirken kadın bebişi haldır huldur evirdi çevirdi:))) O kadar küçük ve narin ki :)

Cuma akşamı Meral teyzemiz bizdeydi Heyyooo :) Onu çok yorduk:( Emeklerini, hakkını ödeyemeyiz.

Cumartesi günü Meralciğimle bebişi yıkadık, pakladık. (Yıkadık demek yerine azıcık suladık desek daha doğru olacak:))) Kokacaktı yakında:P Pisliğe karşı bağışıklık kazansın diye uğraşıyoruz da:P

Cumartesi akşamı, gelip gelmeyecekleri belli olmayan, cumartesi öğleden sonra geleceklerini öğrendiğimiz, 4 yetişkin, belki 5 yetişkin, 2 çocuk beklediklerimiz 7 yetişkin 5 çocuk olarak misafirliğe geldiler! Bütün gece misafirler gidene kadar Meral'le göz göze gelmemek için kastım:) Göz göze gelsek kesin kopacaktık:) Çok belli etmemeye çalıştık ama şok olduğumuzu pek de saklayamadık sanırım.

Pazar günü deeee Gül teyze, Nursel teyze ve onların annesi bizi ziyarete geldiler, bir sürü cici ile birlikte:))

Gül teyzemiz burada, zahmet edip getirdikleri küçük altınımızı takarken görülüyor:))

Koca evde, onca eşya, bebek battaniyesi arasında çocuğa örte örte annemin eşime aldğı 'funny' 'canım damadım' temalı süs havluyu örttük, komiğiz biz komiiiikk :)

I Love You Daddy!

Bu komikçi ve yakışıklı amca da benim aslan Murat amcam olmalı :)
I Love you too Murat amcaaaa :)

23 comments:

zeynep said...

mehmed kaan 15 günlük olmuş.. tü tü tü maşallah. Allah nazarlardan korusun..ne de güzel çıkmış fotolarda öyle:)

sumuklubocek said...

Masallah, masallah; Mehmed Kaan simdiden cok anlamli ve inceleyen gozlerle bakiyor etrafina; cok akilli bir oglusun olacak annesi ;)
Bak birkac gun gormedik, nasil da buyumus, fotograflar cok cok guzel!
Opuyoruz kocaman kocaman onu... (ne de guzel sut kokuyordur simdi...)

yaban eriği said...

kocaman olmuş bu yaa...
MaşaAllah..

Sebla said...

Maşallah!Maşallah!Maşallah! Babasıyla olan fotosuna bayıldım. Bu duygu yaşamadan anlaşılamaz kesinlikle!!!

Sevgiler.

Sebnem'den said...

ÇOK İŞİN VAR SENİN ÇOK....DAHA ŞİMDİDEN ETRAFA CİN CİN BAKIYOR...
BU ARADA AÇALYA DANTE KOREL'İNİ DÜNYAYA GETİRDİ

AycA said...

:) maaşallah yahu.. nasılda cinpirik bakıyor.. kokla bizim için annesi bu minik prensi ..

Bebekhikayesi said...

Masaallah, Esracıgım, bebegin goguslerinde siskinlik olabilir dogumdan sonra anneden bebege gecen hormonların etkisi diye biliyorum ama doktorlar kesinlikle ovalamayın, ellemeyin diyorlar... Anneler bu konuda malesef yanlıslar... Benim annem ve kayinvalidemle de aynı muhabbeti yapmistik... :)
Sevgiler

AYSUN said...

haha biz de memişleri şiş görünce çok korkmuştuk. Bereket bizim anne yanımızdaydı da hemen ovalayarak şişi indirmişti birkaç günde:) Çok şeker bebek çooookkk...

Koyubeyaz said...

once hersey icin gecmis olsun... sonra sut toplamasina geleyim. zeynebdede olmustu her kafadan bir ses cikti ama ben doktorumuzun dedigi gibi asla ellemedim masaj yapamdim kendiliginden yok oldu. doktorumuzun dedigine gore masah biraz sert olursa daha fazla sisme yapip bebege izdirap verebiliyormus. Bu arada seninde goguslerinde kitle bulabilirsin sakin panik yapma onlarda sut bezeleri. ben eve geldikten bir hafta sonra dustan sularla beraber firlamistim gogsumde kitle var kotu birsey oluyor diye. endiselenme ilik bezleri gogsune sar. operim koklarim sizi...

Minik meleğin annesi.. said...

Esracım önce diğer postu okudum, neden gittiniz acile yazacaktım ama anlatmışsın zaten.. Yusufcuğun da şişmişti bir göğsü.. ama bana "büyükler" sık, sütü çıksın, ağrı yapar yoksa dedikleri için biraz sıktık biz.. süt de çıktı gerçekten.. ama ben şüphelendim ve hemen "internet amcama" sormaya karar verdim bu durumu.. "kesinlikle ellemeyin, kendiliğinden geçer" diyordu.. kimseye el sürdürmedim ondan sonra :))

ilk çocuğu büyütmek çok zor yaa.. onun için de bizim için de :)) daha neler görücez bakalım..

Maşaallah bu arada miniğime.. ama niye babayla fotoğraf var, anneyle yok? "I love you momy" fotoğrafı isteriz...

sabahnur said...

ay ay ayyyyy ayy. severim severim severim seniii.. tatli bebişşşşş, seker bebişşş:)
anneye de slm verelim unutmadan, merhaba esracımmm:)

Ebru said...

Çok şirin maşallah. Nasıl da büyüyor annesi. Yerime kocaman öp. Sevgilerimle...

Anne ve Bebisi said...

Teşekkürler Zeynep teyzesi:) Maşallah siz de 40'lamışsınız:)

İremcim, her gün fotosunu çekiyoruz, gözümüzün önünde biz anlamıyoruz büyüdüğünü bari fotolarından takip edelim diye:))

Yaban eriğim, sağolasın canım.

Teşekkürler seblacım:) Allah isteyen herkese nasip etsin.

Şebnemcim, hayırlısı bakalım:)) Evet Dante Korel de geldi, şimdi sıra Arel'de:)))

Hemmen Ayçacım, ben de Erinciğimi sanal sanal öpüyorum:)

Anne ve Bebisi said...

Sevgili bebek hikayesi, olsun yine de eskilerin de bir bildiği vardır:) Ama annem ebenin tavsiyesini duyunca onu uygulamam yönünde destek verdi:) Yani aynı zaman da bilime de saygılar var :)))

Sevgili Aysun, tecrübeli büyüklere bu yüzden çok ihtiyaç var böyle zamanlarda işte:) Annemler gelsin diye dört gözle bakar oldum:))

Teşekkürler koyubeyazcım, ben de ilk başta biraz ovaladım ama ebe ovaladığımı anladı tabi:) Hiç elleme kendi kendine geçer dedi ki çok şükür inmiş durumda şu an. Aslında ben daha önceden hormonal sebeplerden bebeklerin göğüslerinde
şişlik olabileceğini okumuştum ama daha büyük bir şişliği kast ediyorlar sanmıştım:) Bu bize beze-kitle gibi gelince bunun o şişme olabileceğini düşünemedim:)) Kendi bezelerimden korkmayayım, sağolasın haber verdiğin için:)))

MMA'cım, sorma ya:) Bir büyük/bilen/tecrübeli insan olsa da bana ne yapacağımı söylese, ben de sadece bana söyleneni yapsam, sorumluluk taşımasam:))) Bakması değil de sorumluluğunu alması çok zor gerçekten. Ebeye endişelerimden bahsedince, merak etme 3. 4. çocukları şöyle elini sallayıp büyütürsün tarzında bir şeyler söyleyip moral verdi:))

Merhaba sabahnurcum:) Öperim Zeynep Ervacığı:)

Teşekkürler Ebrucum, seve seve öperim:)))

meral said...

ayyy sekerim Allah'tan fotoda ucundan kiyisindan cikmisim yoksa o igrenc ev halimle beni dunya aleme rezil edecekmissin yani:)

Kaan'cigim askolsun minigim.sana feda olsun Meral Teyzen.elbet acisini cikartacagimiz gunler gelecek.soole bakkala cakkala saga sola seni yollamaya bi basliyalim cok handy olacaksin coook:)))))

ama su annen beni oldurecek sekerim.insan saatte 5 kere sirt ustu yatan ve yuzu ortulu olmaya bir bebegi acaba burnu kapanmis midir nefes alabiliyor mudur diye kontrol ettirir mi yaaaaaa...ayrica bi de her saat basi kalaorifer ayari ile oynanip ayy sence usuyor mudur yok yok icersi sicak bence terliyordur diye sorar mi yaaaaa...

Babamiz annemizden beter.cocuk mik demesin.Annesi emzir sen simdi bunu diye Kaancik anneye return yapiliyo.cocugun aglamaya hakki bile yok yaaaa...:))))

Soemone pleaseee help meeeeeeee!!!

meral said...

sey pardon aslinda

Someone pleasee help Kaan bebek!!!!

Anonymous said...

ben gelıp yardım edıcem ama meralcım bı turlu uol gorunmedı bana.ne de olsa cok sevenım var :))

kaan bebıs gelıp senı koklamak ıcın sabırsızlanıyorum

yesım teyze

Mademoiselle said...

:) Oncelikle masallah sana Kaan Bebek. Annesi bence Kaan biraz babaya donecek haberin olsun. Ben simdiden biraz degisim seziyorum:) Etrafinda sana yardimci arkadaslarinin olmasi cok guzel, birbirinizin kiymetini daha da cok bilmeniz icin yaziyorum.
Ilk bebek acemiliklerinize cok guluyorum ama ayni zamanda bana tecrube oluyor(eger okumakla tecrube oluyorsa:)). Kaan'i kucagima alacagim gunu sabirsizlikla bekliyorum:)

yastuf said...

cok tatli gorunuyor masallah Mehmed Kaan cik canim benim ya.Bu ara abya telaslanmissiniz ama cok sukur bir problem yokmus sevgiyle:-)

Minik meleğin annesi.. said...

Unutmadan yazayım..

Meral teyzeye kocaman alkııışşşş... Tanımıyorum ama çok takdir ediyorum gerçekten..

( Esracım gerçekten çok şanslısın böyle dostların olduğu için.. )

New York'tan said...

Masallah,cok sirin cikmis fotograflarda :)

nilly said...

Size heycan epey bi yasatmis Mehmed bey. Neyseki onemli birsey degilmis, gounu aydin ve gecmis olsun. Buyumus annesi bu :)

meral said...

minik melegin annesi,

cok tesekkurler...ama bizim arkadaslarimiz bunlari fazlasiyla hakediyor...Allah herkese boyle arkadas nasip etsin...

sana ve minik melegine selamlar...

x