Saturday, 5 May 2007

Bugünlerde Minik Meleğin Annesi, Minik Meleği uyutma konusunda zorluklar yaşıyor. Kolay gelsin:( Kolunda bir sorun olduğu için, sallayarak uyutamadığı için Minik Melek bu duruma isyan ediyor maalesef. Uzun zamandır bahsetmek istediğim, İngilizlerin bir uyutma sistemi vardı, Minik Melek sebebiyle aklıma geldi.

Bebeklerin ve çocukların uyku sorunları sanıyorum ki pek çok anneye çok çok zor zamanlar yaşatıyor. Her akşam aynı ritüeller, o ritüeller olmadan uyumayan çocuklar vb.

Çocuğun olmadan ne konuşuyorsun sen :P diyebilirsiniz:)) Ancak benim bu konuda çok çok büyük tecrübem var:) Annelik tarafından değil ama, evlatlık tarafından:) Hem kendimden, hem de benden 7 yaş küçük kardeşimden edindiğim tecrübeler:P

Ben bir adet, 'Uykudan Önce' çocuğu idim. Saat 20.00 haberleri öncesi Adile Teyzemizi dinler, dişlerimizi fırçalar, anne babamıza iyi geceler-iyi uykular öpücüğü verir ve girer yataklarımıza yatardık. İster uykumuz olsun, ister olmasın, o yataktan dışarı çıkılmazdı.

En son benden 7 yaş küçük kardeşimle bebek-çocuk deneyimi yaşadığım, başka da etrafımda bebek-çocuk olmadığı için yeni neslin düzeninden habersizdim. İnternette anne-çocuk bloglarını okuyana kadar. Ben görmeyeli çok şey değişmiş:) Şimdi 5-6 yaşındaki çocuklar saat 9'da başlayan dizileri izliyorlar, uyumak için anneleri yanlarında saatlerce masal anlatsın istiyorlar, 10'dan önce yatağa girmiyorlar vs.vs.

Bizim de vardı masal ritüellerimiz ancak 1 masalla sınırlıydı.

Ben saat 10'da yatma hakkını ancak ortaokulda falan kazandım:) Babamın, 'Saat on, yatağa kon' tekerlemesi vardı, bir de 'marş marş yatağa' komutu:)

Ben geç yatıyorum, kendisi erken yatıyor diye kardeşim sorun çıkarmaya çalışırdı ancak hep aynı tepkiyi alırdı: Sen de büyüyünce 10'da yatabileceksin, o zamana kadar erken yatıyorsun! Nokta.

İngilizlere gelince, akşam 6-7 deyince çocukları yatırıyorlar ki yazın burda hava gece 10'da falan kararıyor:)

Çocuklar için tavsiye ettikleri uyku saatleri:

3 yaşın altı: 6'dan önce
5 yaşın altı: 7'den önce
7 yaşın altı: 7.30'dan önce
10 yaşın altı: 8'den önce
13 yaşın altı: 8.30'dan önce
15 yaşın altı: 9'dan önce


Ve resmi uyku politikaları, 'controlled crying' denilen çocuğun yanında kimse olmaksızın, odasında-yatağında yardımsız, kendi kendine uyuması. Bu düzene alışana kadar da gerekirse ağlaması, çatlaması ama bu sistemi öğrenmesi. Resmi uyku politikası diyorum çünkü eve anne ve bebeği ziyarete gelen resmi sağlık hizmeti görevlileri anne-babalara bu sistemi anlatıp tavsiye ediyorlar.

Bu sisteme ne kadar erken başlanırsa ki ilk adım bebeğin ilk haftası gibi atılıyor, o kadar çabuk etki gösteriyor. Ne kadar geç kalınırsa çocuğun kendi başına uyumayı öğrenmesi de o kadar gecikiyor.

British Medical Journal'da yayınlanan bir araştırmaya göre, bu yöntemle uyutulan çocukların annelerinde daha az doğum sonrası depresyon görülüyor. Ayrıca yapılan araştırmada, bu yöntemle, uyku sorunu olan çocukların %90'ının problemi çözülmüş.

Peki bu yöntem nedir?

Diyelim ki elimizde bir adet, sallanarak uyutulmaya alışmış 6 aylık bir bebek var. Her akşam anne kucağında, pusetinde, her nereye alışmışsa orada sallanarak uyutulmayı istiyor mesela. Anneye fenalık gelmiş artık:P Ve 'controlled crying' metodunu uygulamaya karar veriyor.

Anne önce bir akşam ritüeli oluşturmaya başlıyor. Diyelim ki kısa süren, ılık bir banyo, masaj vs. Uyku öncesi uygulanan bu tarz şeyler bebeğe öncesinde yatma saatinin geldiği sinyalini veriyor.

Sonra giydiriyor, kuruluyor, yatağına yatırıp, ışıkları söndürüp odadan çıkıyor. E tabi sallanmaya alışmış bebek de basıyor çığlığı:)

Anne kısa bir süre ağlamasına izin veriyor. Diyelim 3 dakika. Sonra yanına gidiyor, kucağına almadan (alıyorsa da kısa süre tutup hemen yeniden yatırıyor) poposunu pışpışlıyor, sakinleştirmeye çalışıyor, ee..ee tarzı gayet sıkıcı ve tekrarlayan bir şeyler söylüyor ve sonra yine odadan çıkıyor.

Bebek yine ağlıyor:P Bu sefer 3 değil, 4 dakika sonra yanına gidiyor ve yine az önceki işlemleri aynen uyguluyor. Böyle böyle bebeğin yanına gidiş süresini uzattıkça uzatıyor.

Ağlasa bile kucağa alınmayan ve hep aynı sıkıcı ee..ee'leri duyan bebek bir süre sonra, yatağa yatırılınca ağlasa da istediğini elde edemediği için mecbur uyuyor:P

Olay budur. Uygulayanların yalancısıyım :)

Aslında bu sistem, oturmuş bir düzeni yıkıp, yerine yenisini kurma düzeni. Ne kadar oturmuş ise, yıkıp yenisini yapmak o kadar zor.

6 aylık bebekte bile bir düzen oluşturmak biraz zaman istiyorken 2-3 yaşındaki çocuklarda bu sistemi uygulamak çelik sinir istiyor-muş:)

O yüzden, ağaç yaşken eğilir atasözümüzü hatırlıyoruz:)

25 comments:

süpürgesizcadi said...

Bu konuda tecrübeli sayilirim sanirim,Dilara'da ilk 3 ay uyku sorunumuz vardi, ona da sorun denilemez aslinda gündüz ve gece kavrami olmadigi icin geceleri genelde uykusuz gecirirken gündüzleri pek güzel uyuyabiliyoduk :)) tam 3 aylik oldugu gece aksam 8'de bi uyudu ertesi gün saba 8'e kadar deliksiz ve kesintisiz, mamasini bile uykusunda icti :)))

Ama ben Dilos'u hic kucagimda veya ayagimda sallamadim,her agladiginda kosup yatagindan cikartmadim, yanina gidiyordum "Anne burda tamam, yanindayim kizim" diye onu sakinlestirip tekrar cikiyordum odasindan, geceleri yanimda bebek sepetinde uyudu, gündüzleri kendi odasinda bebek yataginda uyudu,tam 6 aylik oldugu gün gece de kendi odasinda uyumaya basladi :))

Simdi 5,5 yasinda ve kendi yataginda uyuyo ama gecenin bi saati bi bakiyorum benim yanima gelmis, babasi gece calisiyor ben korkarmisim, Asya Dogana kadar yanimda yatcakmis, izin veriyorum bende cok yakinda Annesini paylasmak zorunda kalacak zor günler bekliyor onu !!!

Evet belki uzmanlar, pedagoglar hem Annelerin hemde bebislerin iyiligi icin yaziyorlar ciziyor ve arastiyorlar ama her cocugun karakteri farkli, birazda ic güdüsel hareket ediliyor bizdiklar dünya'ya geldiklerinde, ben Asla dedigim seyleri yaparken yakaliyorum kendimi mesela :))))yasadikca ögreniyor Insan ;)))

sabahnur said...

ccooookkk onemli bir mevzuya parmak basmıs ve aydınlatmıssın bizleri:) saolasın. zeynep ervacım genelde sallanarak uyuyor bazen işim varsa felan yatagına bırakıp nazlanmalarına aldırmayıp yanına gitmiyorum bir sure nazlanıp ağladıktan sonra uyuyuveriyor. demek bunu daha sık yapsam bizim kız alısacak kendi kendine uyumaya:) ooo super!:)

Berceste said...

O saat 10 yataga kon sozu bizim evde de gecerli idi! Aklima getirdiniz simdi :)
Diger anlattiklariniz da Super Nanny'i cagristirdi... Umarim bebisle birlikte duzenli, uykulu, guzel geceler sizi bekler...

Açalya said...

Berceste'nin dedigi Super Nanny benim favori show'larimdan :) eve geldigi siyah araba da cok sirin...ay ne diyorduk? uyku duzeni! Ferber yontemi falan yontemler her ne kadar bircok anneye kati yontemler olarak algilansa da ben denemeyi dusunuyorum. Ancak ilk 3-4 ay kadar bizim odada yatacak zaten. Ne de olsa o daha ilk 3 ay anne karninda yasamasi gereken son (fourth) trimesteri yasiyor olacak, fazla yuklenmeye gerek yok. Bilgiler icin tesekkurler canim.

Anne ve Bebisi said...

Süpürgesizcadı,maşallah senin kızın oldukça kolay bir bebekmiş:) Bazı bebekler, seninkisi gibi uyku konusunda doğuştan yetenekli oluyorlar:) ancak bazılarına da kendi kendine uyumayı öğretmek gerekiyor-muş:)
Dediğin gibi, her bebek birbirinden farklı, anne babalar bebeklerini, bebekler anne babalarını öğrenmeye-çözmeye çalışıyorlar ilk zamanlar:)

Sabahnurcum, bence senin kızın bu işe çok yatkın:) Çok kısa sürede sallama işleminden tamamen kurtulabilirsin:)

Sevgili berceste, aynı dönemin çocuklarında benzer eğitim söz konusu sanırım:)
Evet bu yöntem super nanny'nin de kullandığı yöntem:) Çok teşekkürler güzel dilekler için:)

Açalyacım, super nanny cidden super bir hatun:P İngilizler mürebbiyeleri ile meşhurdu eskiden malum:)) Super nanny de modern zaman mürebbiyesi:))

Open mind olmak lazım diye düşünüyorum bu konularda:) Ferber vs hepsini ceplere doldurmalı:) Tabi dediğin gibi ilk zamanlar bebeklerin dünyaya alışma zamanı olduğu için rahat bırakmak lazım onları:) İlk 6 aydan sonra başlamak gerekiyor-muş düzeni oturtmaya.

Bakalım, brand new baby :) maceralarını da paylaşmak dileğiyle:))

Minik meleğin annesi.. said...

Amaniiiiiiiinnnnnn...
Bakıyorum da zavallı halimiz senin posta yansımış :))
Aman nazar değmesin iki gündür iyiyiz.. Yanına yatıyorum, biraz mızmız biraz, kucak biraz, biraz pişpiş.. Ağlamadan dalıyor Allah'a şükür..
Ama bu sistemi uygulayan birisine şahit oldum yakinen.. Acı anılarımı yazıcam inşaallah akşam :((

Şu bir gerçek ki.. Her bebek ayrı, her bebek başka bir dünya..

Meltem Sözer said...

Bu anlattığın yöntem dünya üzerinde bizim zamanımızdan beri var olan yöntem. Şu anda bebeklerin saatlerce uyutulmaya çalışılmasının nedeni attachment parenting denilen Amerika'da salgına dönüşen bir yöntem. Amacı çocukla yakın bir ilişki kurmaya dayalı olması. İhtiyacı olduğu sürece yanında olduğunu hissetirip çocuğun güvenini kazanmaya dayalı bir yöntem. Tabi sallayarak uyutun demiyorlar ama size ihtiyacı varken ağlamasına izin vermeniz güven problemlerine neden olup durduk yere huysuz bir kişiliğe dönüşmesine neden oluyormuş. Ayrıca kendimden örnek verirsem ben de aynen senin gibi yatma satti belli çocuklardandım. Bu yaşımda hala uyku bozukluğu yaşadığımı söylemeliyim. Uyku bozukluğunun en büyük nedeni bu zamanlı uyutma yöntemi ve uyku bozukluğu insanın hayatını rezil eden bir hastalık. Bu konuda çok dertliydim paylaşayım istedim :)

ASYA said...

bizim hatırlıyorum yaz tatillerinde öğlen uykumuz bile vardı:)6-7 yaşlarında felandık herkes dışarda oynarken biz eve gider kardeşimle beraber saat 12 de felan uyurduk..:)) bunu o dönemlerde bize nasıl yaptırıyodu annem bilmiyorum ama bi süre yastığa başımızı koyardık aklımız dışarı çıkıp oyun oynamakta olsada bi süre sonra dalardık uykuya:) ne becerikliymiş annem:)
Uyunacak dendi mi uyurduk:) işte bu kadar:)
bende bizim Efe uyumazsa felan biraz gezdirip dışarda uyutmayı düşünüyorum:) bakıyorum blogger annelerin tecrübelerine dışarı çıkan bebekler akşama kalmadan dalıyolarmış uykuya..birkaç yöntem var nasılsa deneriz hepsini:)

New York'tan said...

Bizim uyku sorunumuz olmadi, cok sukur, uykuya dayanamayan bir oglum var,sadece Turkiye'den gelirken yasadik 15 gun falan,iki- uc yas arasi cunku alisiyordu benimle ayni odada uyumaya.
Gittigim yerlerde odalari musait degilse ayagimda salladigimda oldu.
Supurgesiz cadinin kizi gibi benim oglumda yanimiza gelmeyi istiyor izin versek :)
Mirzahan aksam 9 da yataga giriyor, masal fasli falan dokuz bucuk gibi uykuya geciyor, bu aralar ogle uykusuda uyuyoruz.

Koyubeyaz said...

13 aylik bir bebek annesi olarak yazayim bende, bazen inanmiyorum tecrubeli bir anne olduguma ama neyse yazayim :))) Uzun olucak bastan ozur diliyorum....

Hamileligimin basladigi ilk aylarda devamli kitap, dergi, ne bulursan oku modunda olan ben kaynagi hatirlamiyorum ama internette bir yerlerde eger hamilelikte kendinize uyguladiginiz uyku saatini iyi ayarlarsaniz bunun bebeginizede yansiyacagini ve sizin bebek dogduktan sonra bu uyku duzeninden hosnut kalacaginizi anlatan bir yazi dizisi okumustum. Bende bunun iyi birseymi yoksa ise yaramaz birseymi oldugunu (!) dusunerek ama yinede uygulamaya uyarak gerceklestirdim.

Zaten hamileligin son gunune kadar calistigim icin eve gelisimde pestil gibi olan ve zaten hamilelikten oncede cok uykusuz kalmaya alisik olmayan ben 21.00-22.00 arasini uyku saatim olarak belirledim. Ve mutlaka o saatlerde ekstra durumlar haric uyumaya calistim. Yatagima kuruldum televizyon/muzik actim ve onun sesi ile uyumaya basladim. GEceleri sadece bir kere kalkiyordum oda saat. 03.00-03.30 bu hep tuhafima gidiyordu neden hep ayni saat diye? Susluye (annem) sordugumda bana kocakari lafi diye adlandirdigim ama aslinda daha sonra gercek oldugunu gordugum seyi soyledi. "Dikkat et bebek hep o saatte kalkip mama istiyecek". Gercektende Zeyneb dogdugundan beri ve hala hep ayni saatte sutunu ister.

Ben Zeynebi 6 ayliga kadar salladim gece uykusuna gecerken. 6 aylikken bir duzen belirledim ve hala o duzen aksaklik gostermeden gidiyor masallah. Saat 20.30 oldugunda once bizim yatagimizi acip onun uzerindekileri cikariyorum. Uzerindekileri cikarip ciplak kalmaktan acayip hoslasiyor benim kizim. Yatakta 10-15 dakika oynuyor, yatiyor, kalkiyor. Daha sonra ben altini degistirip pijamalarini giydiriyorum. Sutunu isitiyorum, televizyonu yada muzigi aciyorum. Isıgi kapatiyorum sutunu keyifle icip bana sarilip yada (her cocugun bir uyuma sekli vardir kimi battaniyesinin ucunu kimi yastigini tutar zeynep ellerini uyuyana kadar carsafa suruyor masela) carsafi oksayarak uykuya dalar.

Dogdugundan beri (ilk zamanlar 2 saatte bir emmesi haricinde) hic uykusuz bir gece yasamadim. (Masallah) Dilerim tum anneler uyku konusunda rahat ederler. Ama anladimki belirli hareketlerle ona biraz sonra uyuyacagi sinyalini vermek kesinlikle gerekiyor. Arada huysuzluk ettigi zamanlarda da hic zorlamiyorum ona 20-25 dakika aglatmadan tolerans taniyorum o zaten bir muddet sonra kendi istegi ile yatiyor. Doktorlarin ve arastirmalarin dedigi gibi gercektende onemli olan uyku saatini bir sinyalle ona bildirmek. Herkese kolay gelsin.

Sevgiler...

Banu said...

Ben bu sisteme katılmıyorum. Daha birkaç gün ya da ay önce hep annesinin sıcaklığında yaşayan ve onun kalp atışlarını duyarak uyuyan bir bebeğe haksızlık yapmak gibi geliyor bana. Meltem çok haklı. İlk 1 yıl bebeklerin güven duygusuna en çok ihtiyaç duydukları zaman. Çünkü bebek konuşamıyor ve sıkıntısını ya da ihtiyacını ağlayarak gösteriyor. Biz onu yalnız bırakmamalıyız gibi geliyor bana. Ben yapışık yaşayanlara örneğim ama şimdi de uyurken sıkıntı çekmiyoruz.

Bu arada hergün doğum haberiyle blogu açıyorum, doğunca haber vereceksin di mi? Sağlıklı bir doğum ve bebiş diliyorum.

Ayşe said...

Merhabalar, blogunuzu ara ara takip ediyorum, maşallah çok faydalı bilgiler paylaşıyorsunuz. Sağlıklı ve kolay bir doğum geçirmenizi dilerim..

Uyku konusuna gelince; Benim 6 ve 4,5 yaşlarında 2 çocuğum var. Oğlumda çok düzenli ve kararlıydık. Hiç sallamadık, yaklaşık bir aylıkkenden itibaren uyku saatinin geldiğini anlaması ve gece-gündüz kavramını öğrenmesi için, gündüz yapılması gereken işleri oğlumuz uyuyana kadar yapmadık. Bulaşık yada çamaşır makinası bile çalıştırmadık, kendimizi kontrol altına alıp neredeyse uyku moduna bizde geçtik. Ağladığında bir süre bekledikten sonra yanına gidip, sevgimizi verdik, biraz okşadık ve ayrıldık. Bu ilk başlarda birkaç kez tekrar etti ama sonra uyku metodunu öğrendi ve çok şükür çok düzenli ve problemsiz uyumaya başladı. Ama bir sıkıtımız vardı, oda kendi yatağından başka bir yerde bu yöntemin uygulanamaması ve uyku düzeninin yatağında olmadığı günlerde bozulmasıydı. Bu yüzden memlekete giderken bile yatağını götürüyorduk:)

Kızımız, oğlumuz daha 15 aylıkken doğdu. Çok zor yıllar geçirdik. oğlumuzda uyguladığımız düzeni, disiplini ve kararlılığı malesef kızımızda tam uygulayamadık. Zaman oldu bir yandan oğlumla ilgilenirken bir yandan kızımı ayağımda salladım, Zaman oldu kendi haline bıraktım ve kendi istediği zaman sessizce uykuya geçti.sonra abisi uyurken başbaşa kalabilmek adına uykusunu ertelediğim oldu.

Şimdi mi; oğlum kardeşine göre daha olgun, ağırbaşlı ve düzenli, kurallara genellikle riayet eden, mantıklı, duygusal ve hassas. kızım, özgürlük delisi, canı istediği zaman istediği şeyi yapmak isteyen, dağınıklığı çoğu zaman umursamayan, kendini mutlu etmek adına istediği şeyi yapmak için sonuna kadar uğraşan, hatta bayaca kurnaz bir afacan.

Çok ilginç, sanki seçilen uyku yöntemi hayatlarına ve kişiliklerine ne kadar etkili olmuş gibi gözüküyor değil mi? ama zaten yapıları hep böyleydi, o yüzden oğlumda bu yöntemi uygulayabildik, kızımın yapısı itibariylede bu yöntemi uygulayamadık, daha doğrusu uygulamak için çok çaba da sarfedemedik. ama çaba sarfetsekte sonuç alabilmemiz çok zordu belkide.
Yada ilk söylediğim mi ki aceba?? hangisinin doğru olduğu konusunda çokta emin değilim galiba:))..

Anne ve Bebisi said...

Maşallah diyelim MMA'cım o zaman size:)

Meltemcim, umarım uyku sorununu çözebilirsin. Chinese metodlarını denedin mi? :)
Uyku düzeni konusunda ise, sanırım ikisinin ortası, makul bir şeyler olmalı:) Çocuğun anne babaya bağımlı olması da çok iyi değil sanırım.

O öğle uykuları bizde de vardı Asyacım:) Yatması zor gelirdi ama çok tatlı olurdu:))

Şeymacım, maşallah:) Senin oğlan da uykuseverlerdenmiş:)

Koyubeyazcım, maşallah diyelim önce nazar değmesin:) Hintli bir arkadaşım da akşamları erken yatmamı, bebeğin de bu şekilde alışacağını söylemişti bana:) Ama ben geç yatmayı seven bir insanım, uygulayamadım maalesef:)

Merhaba Banucum, bu sistem bebek 6 aylık olduktan sonra uygulanmaya başlıyor. İlk 6 ay yazık zaten, şaşkın dönmüş bebeğe bir de bunu yapmak:)

Doğumu ben haber veremesem, arkadaşlar haber verecek inşallah:)

Merhaba Ayşe, iki farklı karakterde çocukların var demek:) hmm senin de dediğin gibi, tavuk mu yumurtadan yoksa yumurta mı tavuktan acaba:)
Aslında çocukların bana ve kardeşime benziyor. Ben de kardeşimle çok farklı karakterlere sahibim. Ancak uyku konusunda bizim evde, istediğin kadar isyankar ruhlu ol, taviz yoktur:) Sabaha kadar uyumayacak olsan da, hangi karakterde olursan ol uyku saati gelince yataktan çıkamazdık:))

AycA said...

:) ben erken mi davrandım bilmiyorum Erin çünkü uykusu geldiğini çok iyi anlatıyor ve artık zaten bir düzene girdi uyku saat ve şekilleri ama uykusu geldiğinde yatakta değil kucağımda olmak istiyor. Zaten kucağımda koridorda iki gidip geldiğimde uyumuş oluyor. Dün akşam yatağına koyup ee ee diyerek poposuna pış pış yapmaya yani senin yazdıklarını denemeye çalıştım ama daha çok gözleri açıldı ve o kadar minik geldi ki gözüme kıyamadım aldım kucağıma iki sniyede bayıldı. Şimdi korkuyorum acaba alışacak mı böyle diye ama bir yanda da daha 2 aylık bile değil haksızlık mı ediyorum diye düşünüyorum. Nasıl çözülecek bu surumbilemiyorum ama kucağımda uyutmaya devam edeceğim gibi görünüyor ileride senin yazdıklarından belki 4. aydan itibaren faydalanacağımı düşüüyorumö .. paylaştığın için teşekkürler.
Bu arada nasılsın acaba çok merak ediyoprum .. :)

meral said...

Ya Esracim valla superr yaziyosun masallah.Insan hem ogreniyor hem egleniyor.Zaten insanlarin yazilarindan ne kadar hoslandiklari her gecen gun genisleyen okuyucu kitlenden de belli oluyor.Sana, buna benzer ve para kazanabilecegin bir is bulsak ne bicim para yaparsin var ya:))hocam dusunelim bunu.insanin sevdigi seyi yaparken para kazanmasi kadar guzel birsey olabilir mi?

Bilun Şen said...

Doktorlar hazırda olsun yarın için ama bebiş rahat galiba orda, gelmeye niyeti yok :) Ay gelsin de yiiceem onu kocaman :)

Anne ve Bebisi said...

Merhaba Ayçacım, iyiyim canım çok şükür, çok teşekkür ederim. Mektup gibi oldu :P

Bu yöntem ilk 6 ay uygulanmıyor, o yüzden deneme sakın. Ancak ön hazırlıklar yapılıyor ki sen zaten yapıyorsun. Gece ve gündüz farkını öğretmek vs. Bir de ağladığı zaman hemen anında yanına gitmemek gerekiyor. Ağlatmak değil yalnız, sadece elindeki işini ya da konuşmanı bitirip ondan sonra yanına gitmek falan.

Tabi bunlar bilerek konuştuklarım değil:) Okuduklarım ve başkalarının tecrübeleri:)

Meralcim, MY de hep bunu der:) Ah bir de para kazansan şu işlerden diye:P Olsun ben amme hizmeti yapayım, kiminin parası, kiminin duası demişler:)))))

Biluncum:) Bebiş anası ve babası gibi geniiiiiişşşş :)) Rahatına düşkün sanırım:))

arzu c said...

Sanirim bizde bu yontem tersine isledi, ilk dort ay aslihan kendi kendine uyudu, uykusunun oldugunu dusundugumde yanina oyuncakarii koyuyordum onlara bakinarak yada onlara bakip yada oynayip yorgun duserekte uyuyuordu, taki sehir disi yolculugu yapip bir hafta evimizden ayri kalip, aaa bu nasi bebek kendi kendin uyuyor, evde bebek varmi yok mu belli degil sozlerinden sonra,NY donucusu ciyak ciyak bagrinan ve uyuma guclugu ceken bir bebegimiz oldu:))sonrasindada kah anakucaginda sallanaraktan kah ayakta sallanaraktan uyumaya alisti, ve halada (2,5 yasinda suan)eger bizden once onun uyumasini istiyorsak ayak ucunda salllanmak istiyor, ama bizde uyuyacaksak o kendisi yatagina gidip uyuyor, acikcasi eger duzenli uykuya alistirmis olsaydim cok zorlanirdik, cunku aksam derslerim var, yada bazi aksamlar misafirlerimiz yada bizim miafirliklerimiz, hakikaten zor olurmus:)herseyde varmis bir hikmet:))

aqua said...

bakalım gelecekte benımkılere uygulayabılecekmıyım ben bu yontemi?:)

Sebnem'den said...

bu gün yarın sanki iyi haberler gelecek gibi senden...nasıl gidiyor...

Bilun said...

Ay bebiş geldi mi? Nasıl haberimiz olacak? Meraklandım iyice :)

zeynep said...

içime doğuyo galiba doğum yaptın...

ASYA said...

istanbuldan esra'ya istanbuldan esraya bi durum mu var :)

gaye said...

Geldi mi yoksa?? Ayy çatlayacağım meraktan..?!

nilly said...

Bende cok sallamak helede ayakta sallama olayinin hic alistirilmamasi taraftariyim. Cocuk baktigim donemde Vivi'cik bir turlu uyumamisti bir gun. Benim uykum var onun yok. Aldim kucagima salla saga salla sola cocuk bana saskin saskin bakiyordu. Alismamis ki cocuk oyle sallanmaya, velasil uyumadi zaten :) Ama bir iki kere onu sallamami istemisti sonrasinda. He bu arada en onemlisi o zaman 2,5 yasindaydi :))))

x