Saturday, 21 April 2007

Yorum yazan, yazmayan; bizi düşünen, güzel dileklerini gönderen, arayan-soran, mail atan ve bizim için dua eden herkese çok teşekkür ediyorum.

Allah insanı evladıyla imtihan etmesin diyenler ne demek istiyormuş az da olsa anlar gibi oldum. Çocuğu hasta olan, evladını kaybetmiş insanları anlamama imkan yok ama çocuk hakkında en ufak bir negatif düşünce bile insanı bu kadar üzüp yıpratıyorsa kim bilir onlar ne sabırla katlanıyorlardır.

Normalde bir hafta sonrasına ancak randevu alınabilecek özel bir doktordan, bir hastasının randevusunu iptal etmesi sonucu bu akşam (cuma) 6'ya randevu aldım. Eşimle gittik ve ultrasona girdim.

Bebeğin haftasına göre küçük göründüğünü doğruladı ancak yaptığı vücut ölçümlerinin birbiriyle orantılı olduğunu, görünürde bir anormallik olmadığını, kalp, böbrek gibi organlarının normal çalıştığını söyledi. Genetik olarak yapısının bu olabileceğini belirtti. Haftasına göre ne kadar küçük göründüğünü sormayı akıl bile edemedim:(

Femur Length, bacak kemiği ölçümünü yaparken babası gibi uzun olacak anlaşılan dedi. Yani boy konusunda bir problem yok anladığım kadarıyla. Küçük bebek derken sadece kilosuna bakarak mı küçük diyorlar anlamıyorum ki. Bizim oralarda ona küçük değil zayıf derler ya neyse.

Herşeyi normal, sadece kilosu mu düşük, küçük derken bunu mu kastediyorsunuz dedim evet dedi.

O kadar internet sitesini hatmettim, bebeğin kilosuna bakarak küçük olduğu değil, baş-karın vs ölçüleri tespit edilerek küçük olduğu teşhisi konuluyor. Bunlarsa hala kiloya bakıp küçük diyorlar. Ya da bilmiyorum bana öyle söylüyorlar. Kime ve neye inanacağımı şaşırdım.

Kilosu, tahmini 2.6 küsur kg. 3 kg. civarında olmasını tercih ediyor doktor. Yakından gözlemleyip eğer büyüme kaydedilmiyorsa bebeğin dışarı çıkarılmasının, beslenip büyümesi açısından daha iyi olacağını söyledi.

Yani kısaca doktorun söylediği, haftasına göre 'küçük' görünüyor ancak soyaçekimden kaynaklanıyor olabilir, boyu sanıyoruz ki baba sebebiyle tamam hatta normalden uzun olabilir, kilosu olması gerekenin altında ancak çok da kötü değil, (özellikle de zayıf doğan annem, kızkardeşim, kuzenim, eşimden önce doğan ve maalesef çok küçük doğduğu için doğumdan sonra kaybettikleri ablası ve doğduğunda da, hala da zayıf olan eşimi hesaba katarsak) görünürde bir sorun yok.

Uzun boylu (1.90), zayıf (67-68kg) ve başı vücuduna oranla küçük olan eşimin bir kopyası mı geliyor acaba?

İçim başta rahatlasa da, hatta şu anda bile omuzlarımdan önemli bir ağırlık kalkmış olsa da, bebeğimi kucağıma alıp, sağlıklı ve normal olduğu tespit edilene kadar tam anlamıyla rahat edebileceğimi sanmıyorum. Moralim bir geliyor, bir gidiyor.

Salı günkü randevu da beni şimdiden geriyor. Paranoyak oldum iyice.

Bazı insanlar sürekli diken üstünde oturmalı ya, ben onlardan birisiyim işte.

Herkese tekrar teşekkürler.

27 comments:

Mademoiselle said...

Cok az kaldi bebegine kavusmana, biraz daha sabir... Bu haberler cok guzel haberler ayrica. Zayif dogan bebeklerin bu devirde problem olduklarini dusunmuyorum. Eminim ufaklik dogduktan hemen sonra olmasi gereken kiloya ulasacaktir. Bence artik endiselenmeyi birakip, hamileliginin son anlarinin tadini cikarmali, bol bol fotograf cektirmelisin.

Açalya said...

Bebegini kucagina almadan icin rahat etmeycek elbette, cok normal yasadigin duygular. Ama bak bir Tarik Akan daha geliyor. Uzun, ince, sirim gibi delikanli olacak. Daha ne?! iri yari bir Kirkpinar gurescisinden daha iyidir ;) Hadi artik keyfine bak, bol bol protein almayi ihmal etme. Sali gunu doktora soracagin tum sorularini not et bir yere. Sali gunu ustunden buyuk bir yuk kalkacak Esra'cigim.

ASYA said...

He şöyle..düzelmiş biraz moralin belli...İnşallah salı gününden sonra daha da düzelicek ve son haftalarda ne kendini ne de bebişi üzmiceksin..Zayıf olsun bebiş ,sonra nasıl olsa annesi ona iyi bakar ve ideal kilosuna gelir..ee genlerde de varmış diyosun..merak edilicek bişi yok yani..çok az kaldı Esra,ha gayret..yüksek moral lazım sana...

Sebnem'den said...

MERHABA ESRACIĞIM,İNAN ÇOK SEVİNDİM..:)BEBİŞ VE SENDE ÇOK İYİSİN YA..BOŞVER..BAŞKA HİÇ BİR ŞEY TAKMA KAFANA..TOMBİK OBEZ BİR ÇOCUĞUN OLACAĞINA,ZAYIF AMA SAĞLIKLI BİR ÇOCUĞUN OLSUN..SEVGİLER SANA..

Minik Patikler said...

Elhamdulillah cok sukur.. Ah canim yaaa tabi hakli olarakmnasil moralin bozuluverdi, nazar degdi bilincli hamisimize :) Simdi guzel derin bir nefes al ve yemek yemeye kaldigin yerden devam et bak arayi acma sonra bebis senin vucudundakileri alir bitirir hmmm ona gore.

Minik meleğin annesi.. said...

Canım aynen benim doktorumun Yusufcuğa söylediklerini tekrar ediyorsun.. Boyu normaldi ama kilosu hep bir- iki hafta geriden geliyordu.. Nitekim 2.900 gr doğdu ama sağlıklıydı maşaallah.. Sonra da sürekli emdiği için -24 saat kucağımdaydı neredeyse başlarda- ilk ayda bir kilo almıştı.. sonra da birkaç ay böyle gitti.. şimdi boyu da kilosu da ideal sınırlarda çok şükür.. zayıf veya küçük olması önemli değil.. sağ ve sağlıklı olması önemli.. sıkma canını.. ben sana ultrasona gir derken için rahatlasın diye önermiştim.. bir de plasentaya bakıyorlar ya kalsifikasyon var mı diye - yaşlanınca oluyormuş - ama o varsa zaten hemen sezaryene alıyorlar bekletmeden, bebek beslenemez diye.. demek ki sizde sorun yok.. hangi doktor bir bebeği bile bile riske atar ki? içini ferah tutu.. çok sevindim iyi haberlerine :))

sabahnur said...

masallah bebişimize,uzun olcakmış:) erkek dediğin uzun olur zaten:))

moralin hep yuksek olsun,küçük(ya da zayıf)doğanlar daha cabuk asama kaydedip tostoparlak oluyorlar..

sevgiler

New York'tan said...

Cok sevindim iyi olmana,moralinin duzelmesine,oglusunun kilosunu dert etme,dogduktan sonra toparlar,tosuncuk gibi olur insAllah :)

bebekhikayesi said...

Canım, haberlere çok sevindim. Zayıflık konusunu takma hiç, arkadaşım benden bir ay önce tam vaktinde sağlıklı bir oğlan doğurdu. 2.600 kg minicik bir şeydi. Bense 3.700 bir kız doğurdum. 2 ay sonra bir araya geldiğimizde onun miniş oğlu, benim tombiş kızıma kat be kat fark atmıştı :))
Eminim sende de öyle olacak, sevgiler...

KIZIMIN CİCİLERİ said...

Allah hayırlısıyla sağlıklı bir doğum nasip etsin size ayrıca lütfen aklınıza olumsuzlukları getirmeyin kim ne derse desin sizin bebeğiniz sağlıklı olacak inşallah,zaten bu dakikadan sonra bebekle ilgili bir olumsuzluk olduğunu düşünmek sizin ve bebeğiniz için daha çok zarar.
Siz mümkün olduğunca moralinizi yüksek tutun gerisi kendiliğinden gelir. Hepimiz biliyoruz ki bebekler son haftalarda daha hızlı gelişiyorlar sizin bu dakikada yaşayacağınız bir moral bozukluğu bebeğinize daha çok yansır.Herşey iyi olacak inşallah önemli olan buna olan inancınız.

Bilun Şen said...

Ne güzel demişsin işte, babasının kopyası geliyor diye.. Sağlığı yerinde olsun da Esra'cığım, varsın zayıf olsun.. Moralini de hep yüksek tutmaya çalış..
17 gün kaldı, beni bile heyecan bastı :)
Kendine çok dikkat et, kocaman sevgiler..

sumuklubocek said...

Cok sukur Esracigim, bunlar iyi haberler! Internet sitelerinin ne soyledigine bakma lutfen -tecrubeyle sabittir!-; sonucta alaninda uzman bir doktor bakmis, ultrasona girmissin, doktorun soyledikleri de ic karartici degil umit verici...
Kaan hele bir disari ciksin, beslersin bol bol anne sutuyle, mamalarla...
Sen hic korkma, HERSEY COK GUZEL OLACAK INSALLAH!

iremmm said...

amaninn benim esim de bu tarifteee :)) aynen hemdee...cok sasirdim biliomusun..benim esimde zayıf,uzun,kafası kucuk bırısıdırrr hahaha :))))) senın esınde mı ARNAVUT yoksa....? :))

Türkiye'den yadigar said...

merhaba canım...çok sevindim haberlerin iyi olmasına.şu dr.bazen çok gıcık oluyolar.dediğim gibi yeğenimin 4.5 aylık bebeğine bakıyorum.geçen ay aşısı için dr. gittiğimiz de bu ay az kilo almış dedi.bizde ne kadar deyince 600 gr. almış dedi.bize göre güzel ama ona göre azmış.ayda bebek bir kilo almalıymış.yeğenim internet araştırmalarında aslında bizim bebeğin kilosu normaldi.yani bazen dr. ne dediklerini bilmiyolar.bence sağlıklı olsunda zayıflık o kadarda önemli değil.senin ufaklık dünyaya gelsin senin sütünle beslensin ne yakışıklı olacak.canım ya üzülme sakın,allah yar ve yardımcın olsun...hep duamdasın.yeğenime senden bahsettim hala tanımadığın biri için ne kadar üzülmüşsün dedi:(((( seni ve bebeğini allaha emanet ediyorum...en kısa zamanda bebeğini sağlıklı olarak kucagına almanı canı gönülden istiyorum...

Lina said...

Moralini bozma ne olacak sanki, benim oglum 4ooogr dogup ta 18. ayinda 10.100gr olan bir bebek, bosver 2.400gr doganlar 1 yasinda 14 kiloydu bunun bir olcusu yok, her cocuk kendine gore degerlendirimelidir.

yaseminpir said...

Doktora gitmene ve herseyin yolunda oldugunu ogrenmenize cok sevindim,bence gonlunu ferah tutmalisin bak bi sorunda gorunmuyor cok sukur sadece oglunun babasina daha cok benzedigini ogrenmis oldun ne guzel sevgilerle bye.

EGE said...

yazılarınızı yeni okuyabildim.
bakın herşey normalmiş ne güzel.lütfen bebeğiniz için artık kendinizi strese sokmayın.o sizin her ruh halinizden etkileniyor.pozitif düşüncenin gücüne inanırım hep...lütfen olumlu şeyler düşünün.allahın da izniyle bebeğinizi sağlıklı bir şekilde kucağınıza alacaksınız,buna inanın.
lütfen gülümseyinn...
sevgiler...

süpürgesizcadi said...

Herseyin yolunda olmasina sevindim canim, varsin zayif olsun yeterki sagligi yerinde olsun gerisi önemli degil inan, sen tatli canini üzme oglusunu en saglikli sekilde kucagina alacaksin insallah ;)))

AycA said...

dın Esra'cığım.. moralini yüksek tut hadi az kaldı .. hepimiz yanındayız.. Hem ne güzel bak kilo probleminiz olmayacak :))))
Beslenmene dikkat et doğumdan sonra sütün iyi olsun bak nasıl kilo alır.. bol bol badem ceviz fındık ye iyi geliyor cidden :))
bu arada SOBEEEEE- ledim seni..;)

Meltem Sözer said...

Üzme kendini sakın. Zamanından çok önce doğan minicik bebekler gayet sağlıklı devam ediyorlar hayatlarına.

yummymummy said...

cok sevindim:) gozun aydın!

sumuklubocek said...

Orada misin Esracigim, yine senden ses cikmayinca telaslandim ben; dogum falan yok degil mi???

yaban eriği said...

Canım bi haber ver merak ta kaldık ???

Aslı said...

Bazen oluyor bunlar, sen moralini iyi tut, herşey yoluna girecektir.

Mercan'ın Deryası said...

Canım, öncelikle sakin... Postunu ancak okuyabildim, ve okurken içimden "ah ah" dışımdan "cık cık" dedim.
Benim Mercan'ımda soya çekim yüzünden ve çeke çeke benim soyuma çektiğinden minyon. Bel çevresi hep 1-2 hafta geriden geliyor. Uyluk kemiği uzunluğu ise her ultrasonda ileride gözüküyor. Dolayısıyla bu da boyunu etkiliyor ve haftal olarak ileride gözükmesine sebebiyet veriyordu. Bu konuya nasıl takıldığımı ve sinir olduğumu anlatamam. Ama sorun bende ki, dr.'a adam gibi sorup izzah etmesini istememişim. En sonunda sormuştum. 33. haftamdaydım... "Bu gayet normal, soyaçekim ile ilgili, bebek sizin gibi minyon olacak, 3 kg'nun üzerinde bir bebek olmasını beklemiyorum. Bu gayet normal. Zaten normali 2,5-3,5 arasıdır" yanıtını verdi. Ancak ben hala kendimi sorunlu, hatalı, bilinçsiz, eksik, yarım yamalak hissettiğimden "beslenmemle alakalı mı" diye o gün için mantıklı bugün için dünya saçması bir soru sordum.. "tabi ki hayır" yanıtını aldım.

Diyeceğim o ki; bazı dr. lar bilinmeyenleri izzah etmeye çalışırken hastanın içine endişe salarlar. Seninki biraz öyle olmuş sanırım.

Şu son ve en güzel özel günlerinde kendini ve bebeğini üzmemeye ve gerilmemeye çalış. Hayırlısıyla nur topu gibi bir bebek kucağımıza verilecek.

Endişelenme herşey çok güzel olacak :)

Anonymous said...

hadi artik ama anne ve bebisi ,guzel biseyler koyun suraya,ic acici neseli biseyler olsun :) 14 gun kaldi yaa ,ay inanamiyorum :) esranin ilk gunlerde utangac ve gayet casually mention eder bi sekilde hamileyim demesini hatirladim da :)

yesim teyze

hayal said...

Merhaba
Ne zamandir yazamadim, minik kalbimle ugrasmaktan.
Bir konuda icini rahatlatabilirim belki... "bebeğin kilosuna bakarak küçük olduğu değil, baş-karın vs ölçüleri tespit edilerek küçük olduğu teşhisi konuluyor. Bunlarsa hala kiloya bakıp küçük diyorlar." diyorsun ya... Zaten ultrasonda bebegin kilosu bu bas cevresi, basin on-arka capi, karin cevresi ve femur boyu olcumlerinin bilgisayar araciligi ile hesaplanmasi ile bulunur. yani bu ikisi tamamen ayni sey. ayrica, ben de minik kalbim kilo almiyor diye uykusuz geceler gecirdim dogmadan once. iki kontrolde kilosu ayni idi (iki hafta arayla) bu bebek niye buyumuyor, bende mi sorun var, ya (sana dedikleri gibi bana da dediler) gelisemez ve erken dogmak zorunda kalirsa diye az aglamadim.. anlayacagin tum annelerin endiseleri ayni yonde oluyor. Ne zaman ki bir hocamla konustum ve "git artik evine dinlen. ben son ay ultrason bile yapmiyorum.. nst (kalp atislari) normalse sorun yok.." dedi, ben o zaman rahatladim. inan ki bir kadin dogum dr. olarak son ay kontrole bile gitmedim. sadece iki kez nst'ye gittim. Allah'a da hergun dua ettim, sag salim de bebisimi kucagima aldim, hem de babasi 4 bucuk kilodan fazla dogmasina ragmen benim ki tam benim kilomda (3240) ve canavar gibiydi. Sen de icini rahat tut bence, senin duygularin bebise de geciyor cunku...

x