Sunday, 8 April 2007

Saat şu an itibariyle 03.10 ve ayaktayım!
Çok yorgun ve uykusuz olmama rağmen uyuyamadım ve yine kalktım oturuyorum.

Cuma günü işi bitirdim. Önümüzdeki perşembeden itibaren resmi olarak doğum iznine ayrılmış bir vatandaşım. Hayırlı olsun:) Allahım,herşey gittikçe doğuma odaklanıyor:) Şaka maka yaklaşıyor mu ne:P

Bugün şunu aldım:



Tam bu rengini. Ama içindeki yanında gelmiyordu:P
Allah hayırlısıyla kullanmayı nasip etsin, amiiin:)

Meralimin ve Yeşimimin Türkiye'ye geliş gidiş tarihleri belli oldu. Meral en geç 3 mayısta Türkiye'den dönmüş olacak, Yeşimcim de 13-14'ü gibi miydi?? (bahanem hazır, hamilelik unutkanlığı:P) gidecek.

Bugün bebişe telkin yapıyorduk, Yavrucum bak bu tarihler arasında doğman lazım, Meral teyzen dönmeden, 3'ünden önce gelme, yok Yeşim teyzen gidecek en geç 12'sinde gel gibi:) O arada eşim, '12'si mi? Gana'dan müşteri gelecek 12'sinde, o gün olmasın' dedi:) Hahahaha diyorum:))) Doğum tarihimizi öğrenmiş olduk:))

Neyse Gana'lı müşteriyi de, bizde adet böyledir diye bi çeyrek altın taktırmak üzere kafalamaya karar verdik:)) Kısmetli çocuk canım maşallah:)))

Bir unutkanlık, bir unutkanlık bu aralar:

Almam gerekenler listesinden aklıma geleni hemen yazıp buzdolabının üzerine yapıştırmam lazım, sonra kesin unutuyorum. O listeyi de alışverişe çıkarken yanıma almam lazım, yoksa bir işe yaramıyor:)

Bugün eczanenin ve bir mağazanın önünden geçerken çözemediğim hislerle vitrinlerine baktım hatta eczaneye girdim dolaştım, ben sanki buralardan bir şey alacaktım diye mırıldandım ama hatırlayamadım:) Eve gelince hepsi biir biir aklıma geldi:)

Kundak battaniyesini ve bir kaç parça eşyayı aldım, kasada kartla ödeme yaptım, kartımı alıp cüzdanıma koydum, kıza teşekkür ettim ve döndüm arkamı yürüdüm:) Aldıklarım hala kasada bekliyor yalnız:P Bıraktım gidiyorum:) Kızcağız seslenip durdurdu:)

Eve döndüm, tam apartman girişindeyim. Bir arkadaşım cepten aradı, şimdi girişteyim, yukarı çıkayım seni hemen arayacağım dedim. Apartmanın kapısını anahtarla açtım ve daha o anda arkadaşımı tamamen unuttum:) 15 dakika sonra yeniden arayınca aklım başıma geldi:)

Bak bloga ekleyeceğim başka bir şeyi de az daha unutuyordum:)

Bugün bir de şunu ısmarladım:



Pedleri sırtına yapıştırıyorsun, doğumun ilk-orta aşamaları için *herkeste olmasa da* çok faydalı olduğunu söylüyorlar. Yaydığı elektro vs dalgalar aracılığıyla ağrı kesici olarak kullanılıyor. Satın almak istedim, diğer arkadaşlar da kullanır zamanı gelince:) diye ama 4 haftalık kiralama ücreti satın alma ücretinin yarısından da az olunca kiralamaya karar verdim. Pedleri birinci el olarak gelecek tabi. Umarım işe yarar:)

aaa unuttuğum başka bir şey! Bu sabah sling'imiz geldi:) İki büyük parçadan oluşuyor:) Hiç öyle bir şey beklemiyordum:) Eşim paketten çıkan iki parça kumaşı görünce; aa ben de yapardım bunu:P dedi. Babam da böyledir, 'Ne gerek vardı, ben de yaparım-yapardım'cı:) Annemle bende ise tepki hep aynı, 'e yapsaydın hayatım o zaman' :)

Bütün gün sessiz sakin takılan bebişte 2 saattir bir faaliyet bir faaliyet maşallah:) Son zamanlarda olmadığı kadar faaliyetteyiz. Son aylarda yeri dar gelir, hareketleri azalır diyorlardı ama:P Çocuğum ne oluyor, söyle de ben de bileyim:) Biliyorum dışarda bu kadar renkli bir dünya varken, bahar gelmiş her yer cıvıl cıvılken (bu hafta sonu Majorca'dan sıcak Londra, siz burayı yağmurlu ve gri, sıkıcı bir Avrupa şehri sanıyorsanız çok yanılıyorsunuz:)) artık orada durmak istemiyorsun:) Hadi hayırlısıyla gel inşallah da seni parklara, deniz kenarlarına götürelim, gezdirelim inşallah:) İngilizler 5 günlükken Starbucks'a götürüyorsa bizim neyimiz eksik:P

Yine şimdi hatırladığım bir başka gelişme, bu akşam Yeşim ve Meralle hastane çantamızı yerleştirdik:) Kızlar daha düzenli bir çanta yerleştirmemi beklerken, ay tamam işte o orda, şu şurda, oldu da bitti maşallah (maşallah dedim de, bir de sünnet olayı var, aklıma gelmişken not düşeyim, unutmadan!!:)) yaptım, çok hoşlarına gitmedi:) En sonunda itiraf ettiler, hastanede o çantayla biz uğraşıcaz, işimizi zorlaştırma diye:))) Canlarım benim:)

Elimde uzun kollu, biraz kalınca tulumlar var, bebişe sıcak gelir mi, gelmez mi kestiremiyorum bir türlü. Bu hafta elime alıp ebe randevumda götürmeyi düşünüyorum:) ee şey, sizce mayıs başı için bunlar fazla mı kalın:P diye soracağım:))) İnsanın annesi yanında olmayınca böyle oluyor işte:)

Ben, bebiş 7-8 günlükken sünnetini de aradan çıkarıvermeyi istiyorum ama eşim kendi sünnet düğününü yaşamamış ve içinde kalmış bir baba adayı olarak çocuk biraz daha büyüdüğünde, en azından 2-3 yaşlarında iken Türkiye'de yaptırmak istiyor. Biz burda yaptıralım sünneti, düğünü de Türkiye'de yaparız gene, kim bilecek 7 günlükken sünnet ettirdiğimizi diyorum ama inat ediyor:) Eve gelip yapan bir doktor buldum netten, sen işteyken ben doktoru çağırıp hallederim bu işi, haberin bile olmaz diye gözdağı verdim:)) Ben de işe gitmem, başında beklerim o zaman dedi:P Sünnetli doğar inşallah diye dua ettim:)) Çocuğum uğraştırma bizi, hazır gel:))

Bu aralar uyku düzeni konusunda okuyorum bol bol. Bir ara uzun uzun yazacağım, umarım! Henüz hastaneden eve geldiği gibi alıştırmaya başlayın diyorlar:) Askeri kamp, 7. nizam kontrollere hazırdır komutanım:) Kampımızın açılışı hayırlı uğurlu olsun:))

Saat 04.18 oldu. Şimdilik haberler bu kadar:) İyi pazarlar.

16 comments:

Açalya said...

Unutkanlik diz boyu canim! Ben de oyleyim, ama nadiren. Bugun sabah artik dedim bu boyle olmayacak, hastane cantami ben de hazirladim. Iki sey eksik, onlari da aldim mi tamamdir. Stroller ve car seat backordered (ellerinde kalmamis) iki hafta sonra bekliyoruz, sling yollanmis, bu hafta ici gelir, su nursing glider ve gliding ottoman'lardan da ismarliyorum yakinda, aman ya bitmiyor bu ne! ha bak sunlardan da ismarladim, cok ciciler, oglanin pipisi icin, hani altini acinca fiskiye seklinde isiyorlarmis ya, onu kapatmak icin.
http://www.amazon.com/Peepee-Teepee-Sprinkling-WeeWee-Airplanes/dp/B000EBQ8DI
gül gül öldük açınca paketi.
Agri makinen umarim isine yarar. Iki tenis topu da isini gorur duvarda gerci (oyle oneriyorlar burda)
Neredeyse 36. haftaya giriyorsun, 1 ay icinde hersey olup bitecek insallah. Dun bir Braxton Hicks yasadimcok kisa sure, odum koptu :) sana da oluyordur boyle kasilmalar degil mi?
Bu arada, biz ne olur ne olmaz diye crib de alacagiz, alistirmayalim rahata o soothing glider zimbirtisiyla dedik. (yani dedim)
Sana da iyi hafta sonlari canim.

sumuklubocek said...

sunnet isi bebeklikte yapilinca cok rahat oluyor, Selim dogumdan sonra tedavisi bitince -dogumunun 5. gununde- sunnet oldu; vazelin surduk her altini acista bir hafta icinde iyilesmisti; yani cok rahat tavsiye edilir.
kutlamasini da -yani sunnet dugunu- insallah kendini bilince turkiyede yaptiralim diye dusunuyoruz. yani simdiden sunnet olmasi sizin bebis icin de ilerideki bir kutlamaya engel degil diye dusunuyorum ben ;)
bebisssssssss gel artiiikkkk -diye diye ben getirecegim bu bebisi :)))=

bebekhikayesi said...

Sana bir müjde vereyim bu unutkanlık bebek dogduktan sonra bir kat daha artıyor... :))

Hastane çantamda bebis için koyduklarım sadece eve dönerken ise yaramıstı. Çünkü hastanede bizimkiler daha steril diye kendi tulumlarını giydirmişlerdi. Kendime koyduğum iç çamasirlari da küçük gelmişti. Çünkü sezeryandan sonra fosss diye sönemedim malesef...

Kolay gelsin, insaallah saglikla bebisine kavusursun...

Minik meleğin annesi.. said...

Ahh ah.. bu unutkanlık ne zaman bitecek yaa... bebek hikayesinin de dediği gibi doğumdan sonra daha da arttı benimki de.. kafanın çok yoğun, çok meşgul olmasından kaynaklanıyor sanırım.. bir de yarım saatte bir uyanmaktan :) doğumdan önce alışverişte kredi kartımı kasalarda unutuyordum, şimdi giderken yanıma almayı bile unutuyorum :))

yaa kundak battaniyesi çok dikkatimi çekti.. orada kullanılıyor mu? Türkiyede kundak yapmak artık doktorlarca kesinlikle yasaklanıyor.. hastanede seni bu konuda sıkı sıkı tembihliyorlar.. hareket eden bebek gazını daha kolay çıkartıyor, daha rahat oluyor çünkü.. bebek sıkışık sıkışık yatınca bacaklarını çekemiyor karnına doğru.. o yüzden..

Allah'a şükür hazırlamışsın hastane çantanı.. içim rahatladı :)

Yusufcuk da son ay "anne karnında atraksiyon" konusunda hit yapmıştı :) gerçekten de hani yeri daralıyordu bunların!

Hadi bakalım az kaldı.. hayırla gelsin bebiş.. adı ne olacak bu arada, belirlediniz mi?

Anne ve Bebisi said...

Açalyacım, hadi hayırlı olsun:) Benim de hala eklenecekler var ama bu haliyle de işimi görür sanıyorum ki:) Dediğin gibi listenin sonu gelmiyor:) Daha yatağa çarşaf alınacak:P O konileri pratik annenin blogunda görmüştüm ama buralarda henüz bulamadım öyle bir şey. Plastik bardak koysak onun yerine olmaz mı:P
Umarım makina işe yarar dediğin gibi:)
BH bana da oluyor ara ara. Doğuma hazırlıkmış onlar:)
Crib de alacak olmanız iyi olmuş. Bebeklere belli olmaz belki bi rahat bırakın yalnız başıma takılıcam da diyebilir:)

Ben de seninle aynı fikirdeyim İremcim:) Ama eşimi nasıl razı edicem bilemiyorum:) O yüzden bebişin sünnetli doğup bu işe bir nokta koymasını istiyorum:) Artık gelse de hayırlısıyla sevsek diyorum ben de:)

Sevgili bebek hikayesi, çok teşekkürler.
İngilizler öyle titiz bir millet değil:) Hatta, fazla ihtimam, sterilizasyondan bebeklerin cildi mikroba-virüse alışamıyor sonra da alerjik ciltler oluşuyor diye kızıyor bile doktorlar:) Tek önerilen, alınan kıyafetlerin giydirilmeden önce, yumuşatıcısız, non-bio bir deterjanla yıkanması.

MMA, zaten listelerle dolaşırdım, şimdi listeleri boynuma asıp dolaşacağım desene:)) İşin güzeli eşim benden unutkandır:) İki şaşkin bir bebekle napıcaz acaba:)

Kundağı ise buralarda tam tersi özellikle öneriyorlar:) İlk 3 ay sadece.

Anne karnından çıkan bebeklerin kimisinde şok oluşabiliyormuş, colic'in sebeplerinden birisi bu olabilir diye düşünüyorlar, ona iyi geliyormuş. Çocuk kendisini sarıp sarmalanmış hissedince sakinleşiyormuş.

Gaz konusunda ise tam tersini söylüyorlar, karnına baskı yaptığı için daha iyi geldiğini. Ayrıca yatak ölümleri denilen uykuda ani ölümlerde azalmayı sağlıyormuş. Bebeğin ani hareketlerle kendi kendini uyandırmasını önlüyormuş vs vs.Her bebek sevrcek diye bir şey yok tabi ama kullananlar çok memnun. Biz de memnun kalırız umarım:)
Sevgiler

Meltem Sözer said...

Ben de önümüzde ki haftalarda sling almayı planlıyorum. Bebeği mümkün olduğunca bu şekilde taşımak istiyorum. Ayrıca unutkanlık konusu çok kötü bir hal almaya başladı aklımın yarısını kaybetmiş gibiyim:)

püstüklü mama said...

bi an bebek geldi sandım siteyi açıp da resmi görünce. ama az kaldı galiba onu da görmemize:)

Sebnem said...

bir an önce allah kurtarsın..kızını hayırlısınla al kucağına..çok güzel şeyler almışsın..güle güle kullanın..eminim zara kids'e girmişsindir..ben yeni doğan erkek yeğenime bir şeyler aldım..kızlar için harika şeyler vardı..bayıldım bayıldım..

Anonymous said...

esracim yaa,sebnem arkadasimizin yorumundan sonra ne desem bilemiyorum :) kaan bebis diyip duruyoruz ama kiz mi olcak yoksa minik :)) canim benim insallah saglikli mutlu bi sekilde gelsin de bebis ,biz de zaten onu ozler istanbulda fazla duramayiz :) dualarimiz hepimiz icin ,insallah hepimizin isleri yolunda gider ve insallah daha nice guzel gunleri beraber paylasiriz :)

bebisin herseyi cok cok guzel oldu ,her bebisin sen gibi annesi olsa :)

yesim teyze

Ceylin Brumendi said...

sevgili esra,

gercekten çooook az kaldı...şu an yaşadığın heyecanları, telaşları, unutkanlıkları o kadar iyi anlıyorum...

ama çok şanslı oldugun bir konu var ki; bu kadar insan sabırsızlıkla minik oğluşun gelişini bekliyor :))) herkes tüm bu yaşadığın duyguları seninle paylaşıyor...

sevgiler,
senem

Bilun Şen said...

Ay gerçekten çok az kaldı :)
Alışverişlerine bayılıyorum, çok yararlı ve çok güzel şeyler alıyorsun :) Benim listemi uzun uzun düşünmeme gerek kalmayacak, o gün geldiğinde sayfanı baştan aşağı 1 kez daha okuyup doğru alışverişe gideceğim :)
Çok sağol bizimle bunları ve duygularını paylaştığın için..
Bu arada ağrı kesici alete de bayıldım :)

New York'tan said...

Sunnet isini iyi dusunmussunuz,bebekken halledin buyuyunce yemegini veririsiniz insAllah:)Mirzahan iki gunluktu sunnet oldu,inan gobeginden once iyilesti sunnet yeri:)
Aldiklarinizi da gule gule kullanin :)

Anne ve Bebisi said...

Sevgili Meltem, henüz kullanmadım ama slingin pusete çok güzel bir alternatif olduğunu düşünüyorum:) Tabi bebeklerin de aynı fikirde oluğ olmadığını göreceğiz kısmetse:)

Sevgili püstüklümama:) O günler de gelir inşallah:))

Teşekkürler sevgili Şebnem ve hoşgeldin bloga:) Aman dur, oğlan beklediğimizi sanıyoruz ama kız olacağı konusunda senden başkaları da spekülasyon yapıyor:) Ben kendimi kıza da hazırlayayım bari ufaktan ufaktan:) Ne olur ne olmaz:p

Yeşimcim, valla kendimizi kıza da hazırlayalım derim:) Hayır ultrasonda da iki kere erkek çıktı ama ne bileyim:) Olur mu olur:)

Teşekkürler Senemcim:) Dualarınızı ve güzel dileklerinizi hamilelik sonrasında da bekliyorum:)

Sevgili Bilun, arşivimi güzelce saklayacağım senin için:) Teşekkürler:)

Şeymacım, düşünen bi tek benim maalesef:) Babamız razı değil. E kendi bilir, 2-3 yaşında sünnet ettirirse sonrasında da kendisi ilgilenecek demektir:))) O zaman da o düşünsün:P

süpürgesizcadi said...

Unutkanlik bebek dogunca gecmiyo maalesef, devam ediyo hatta daha da beter oluyo, ben az önce ne yedim ya falan oluyosun :)) ben dün elimdeki araba anahtalarini esime verdigimi unutup acayip panik yarattim mesela kaybettim diye :))) iki saniye icinde unuttum yani :))) ama ben hem Hamileyim hem 5,5 yasinda bir cadinin Annesiyim :)))

Burda herseyi hastanede veriyolar, yani hastane cantama sadece kisisel giyeceklerimi ve bebisin Hastnaeden cikarken giyeceklerini koymam lazim :))sanirim o yüzden salliyorum ben bu canta olayini :))

Sünnet konsuunda ise bi yorum yapamicim, malum iki kiz annesi olucam :)))

AycA said...

Bir girip siteye bakim dedim hazır fırsatım varken ve sanırım zaman su gibi akıyor.. 1 ay dedğin hiçbirşey değil bir bakıyorsun bebeğin elinde.. benimde seninle atacak kalbim bu ay inan.. ben daha yeni o doğum heyecanımı üzerimden atabildim hatta tam olarak bile değil..inşallah cok guzel olacak.
Sitemde yazmıstım taze anne tecrubelerimi ama senin yazdıklarınla ilgil bir iki şey daha söylemek istedim. Sünnet biz ikinci günolduk 2 gun sonra üstündeki pansuman yeri düştü 5 gün içinde iyileşti göbek bağından önce hatta. Erin hissetmedi bile olurken şiddetle tavsiye ederim sonra isterse bir düğün ederiz dedik zaten :)
Kundak konusuda ise burada izin vermiyorlar ama ben ne zaman battaniyesi ile kundaklar gibi sarsam - çok sıkı değil - huzur buluyor :) hem o sekilde omusda tasımak cok daha kolayıma geliyor.. :)
Haydi bakalım geri sayımınıza ortak olmak icin bekliyoruz burda..

AycA said...

Unutmadan :)) unutkanlık artarak devam ediyor hiç endişelenme :)))

x