Wednesday, 18 April 2007

Her akşam aynı hikaye.

23-00 arası uyku gözlerden akmaktadır.
Yatılır.
Sağa dönülür, sola dönülür, yine sağa, sonra yine sola dönülür. Nefes darlığı bastırır.
Kalkılır.
Yerdeki 2 yastık alınır ve baş altına konulur.
Dönmeye devam edilir.
Kalkılır.
Su içme işlemi, tuvalet ziyareti yapılır.
Yatılır.
Dön babam dönülür.
Başın altındaki 4 yastıktan ikisi fırlatılıp yere atılır.
Dönülür.
Kalkılır.
Yatağın ayak ucu biraz daha yüksekçe olduğundan o tarafa yatılır.
Nefes darlığı çekmeye devam edilir.
En sonunda kalkılır ve salona geçilir.

Her akşam aynı hikaye olduğu için bu akşam yatmaya yeltenmedim bile:)

Uyku iyice gözümden akmadan, başımı yastığa koyar koymaz dalıp gitme durumuna gelmeden uyuyamıyorum. Uykum var ama uyuyamıyorum. Nefesim daralıyor.



Bu akşam mutfak dolabındaki Raspberry Leaf Tea stoğumu gören eşim (napayım indirim vardı, bulmuşken alayım dedim:)) 'Doğumdan bu kadar korkulur yani' dedi!! :)

Bilmeyenler için not: Doğumu hızlandırması için RLT tavsiye ediliyor 32*35. haftalardan sonra.


Bana bu söyleyen şahıs, parmağını azıcık kesse ah'laya, uf'laya dolaşan, parmağına bir yara bandı yapıştıracak kadar bile soğukkanlılığını koruyamayan, kan görünce fenalaşan bir vatandaş:))

Geçmiş günlerin birisinde TV'de sezaryenle doğum görüntüsü veriyorlar. Bakma dedim ama gözü takıldı, bildiğimiz kadıncağızın karnını kesip bebişi çıkarıyorlar.

Kısa bir süre öööğğğyykkk şeklinde görüntüleri izleyen eşimin tansiyonu ve şekeri düştü, fenalaştı, tuvalete taşındı, yatağa yattı, kolonyayla ferahlattım falan da.. Biraz yatınca kendine geldi.Bir bayılmadığı kaldı!

Offfffffff ooooofffffffffffffff :)

Bakalım benimle doğuma girince ne yapacak:P

Şimdiden yırttığını düşünmesin diye söylemiyorum ama ben zaten sevgili ebemle başbaşa kalmayı göze aldım:) Kendimi bu fikre alıştırdım bile.

Neredeyse 11 yıldır, Allah'ın izniyle her işin üstesinden bir başıma/başımıza gelmeye alışmışız. Başımızda ana yok, baba yok, akraba yok. (Dostlar sağolsun tabi, o ayrı) Şu doğum ve çocuk bakımı olayından da alnımızın akıyla çıkarız inşallah.

ÇOK ÖNEMLİ NOT: Annelerin bloglarında (Ayça, Zeynep Erva'nın annesi, Kuaybe) okuduklarımdan sonra, bol bol bol bol:P kulak tıkacı alınacak:))) Bebeklerin ağlamasını kesemeyeceğimize göre, kendimize bir tedbir alalım di mi ama:)))))

17 comments:

Anonymous said...

Merhaba,
Zaten biliyorsunuz ama ben yinede hatirlatmak istedim, Rasberry Leaf Tea dogumu erken baslatan bir icecek olarakta biliniyor..dogumu hizlandirmasiyla ilgisi yok aslinda. Dogumu hizlandiran teksey sizin hazir olmaniz, emin olun o an geldiginde tum gucunuzu toplayacaksiniz ve bebeginizi bir an once kucaginiza almak icin inanilmaz bir enerjiniz olacak..Kolay gelsin..Ebru

sumuklubocek said...

Esracigim, yuruyuslere basla bence sen ;) yoksa bu son zamanlar ozellikle geceleri cok zor geciyor!
uyku problemi bizde de var; Selim benimle yatiyor ornegin; tasininca bir duzen kuralim ona diyoruz, o zaman da baya zor gececege benziyor...
Kolay gelsin, ve "ha gayret!" diyorum ;)

nes said...

Allah bir avazda kurtarsın :D

ASYA said...

Esracım bence de gündüzleri biraz yürüyüş yapsan belki hem aldığın oksijenden hemde orgunluktan belki uykun gelir dicem ama son aylarda yürümek ne kadar doğru bilmiyom..Yani tıbbi olarak sakıncası yoksa yürümeyi deneyebilirsin.temizlik felan yapma ama ..Bi ara sen mutfak dolaplarında felan geziyodun galiba:))Gerçi ben şimdi böle adviser modunda bişiler sölüyorum ama bakalım ben napcam o dönemler.. şimdiden uyuyamıyorum bende ama sebebi faklı :( gördüğüm rüyalardan zırt pırt uyanıyorum..bi sağ tarafa bi sol tarafa geçiyorum ..Olan eşime oluyo:) o da uyanıyo ben yer değiştiricem deyince ama hiç şikayet etmedi daha..yani sağa sola dönmek yok bizde:) yastığımız alıp yatağın diğerin tarafına geçiyorum :) öyle bi garibim işte:)))

bebekhikayesi said...

:) Benim de tüm gecem tuvalet ziyareti yapmakla geçiyordu.

Doğumu hızlandırma konusunu bilmem de, doğumdan sonra rahimin toparlanması açısından hurma'nın çok faydalı olduğunu okumuştum. Ayrıca süt yaparmış. Gerçi süt için bol sıvı alman yeterli. Bilgine...

Minik Patikler said...

Esracim o zaman bosver, uyuyamazsan hosuna giden biseyler yap, tabi o uykusuzlukla hosuna giden bisey varsa.

süpürgesizcadi said...

Cok garip ama benim uykumda sorun yok, masallah aksam saat 23_00'da kendimi bi atiyorum yataga arada ki WC ziyaretleri disinda ki onlarinda saati belli gece 2 ve sabaha karsi 5 gibi :)))hic uyanmiyorum :)) Dilara'ya hamileligimde böyle degildim aynen senin yaptigin gibi yatmaya bile gerek görmezdim :))))

Esine gelince birden acaba benim esimi mi anlatiyo falan oldum, ödü kopuyo dogumdan, gecengün kalkmis "Sen yine sezeryan ol bari ya, bayilrisin falan cocuk yari yolda kalir diye korkuyom" dedi bende yok inatla normal istiyom diyince " Sey elimi kirmican dimi?" dedi, yok elini kirmicam kocacim, illa bi yerini kirmak istersem kafan var ilk basta dedim, sustu simdilik :))))

Öyle yada böyle bi sekilde dogacak bebisler, bütün Anne adaylari kolay bir dogum yasar insallah :)

sabahnur said...

:)) bu kulak tıkacı işinde ciddisin yani:)

Anne ve Bebisi said...

Merhaba Ebru, moral için çok teşekkürler:)

İremcim, yürüyorum gündüzleri, her gün olmasa da. Dün yine kaç saat dışarlardaydım ve bayağı da yorulmuştum ama yorgun da olsam,uykusuz da olsam uyuyamıyorum:( Ayakta uyur vaziyete gelirsem ancak o zaman:)

Selim konusunda Allah yardımcınız olsun. Yaşları ilerledikçe düzene alıştırmak zor oluyormuş. Bir tanıdığımın 7 yaşındaki oğlu hala babayla yatıyordu! Çünkü öyle alışmış!! Nasıl alışırlarsa öyle gidiyorlar. Bu konuda anneme danışmayı düşünüyorum:) Çünkü bizim çok disiplinli bir uyku düzenimiz vardı. Bakalım nasıl başarmış:))

Merhaba nes, teşekkürler:)

Merhaba Asyacım, son dakikaya kadar yürüyebilirsin diye biliyorum:) Zaten yürüyorum da ama dediğim gibi uykusuzluğum başka sebeplerden:( Hem nefesim sıkışıyor, hem de dalarken gördüğüm berbat rüyalarla sıçrayarak uyuyorum. SOnra da uyuyamıyorum tabi. Neyse az kaldı inşallah,böyle idare ediyorum işte:) Ben zaten normalde de yarasa tipli uykuculardanım:) Babam,teyzem,halalarım hep geceleri oturan, sabaha karşı/sabah yatan insanlar:) O yüzden gece oturmak zaten hoşuma gidiyor:))

O kötü rüyalar ve uyanmalar ileriki aylarda da devam edebilir. Ah şu hormonlar:))

Teşekkürler bebek hikayesi:) Şimdiden aklımın bir kenarına yazayım:)

Sevgili MP, netteyim, beklerim:)))

Maşallah diyelim sana o zaman süpürgesiz cadımız:)
Erkeklerin bu bayılırım korkuları boşa korku imiş aslında:) Nette okumuştum, ABD'de doğum esnasında sanırım bugüne kadar ama emin değilim neyse, bayılan sadece 2 erkek olmuş. Birisi elektrikler kesilip havalandırma durunca, sıcağın etkisiyle, diğeri ebe bir an anne ile babayı başbaşa bırakıp odadan çıkınca:) Yalnız kalan adamcağız paniklemiş:) Onun dışında kesin bayılırım diyenler dahil hiç bir vaka yok:))

Sabahnurcum, ciddiyim:) Bende migren var zaten, kafam gürültü kaldırmıyor:P

Ceylin Brumendi said...

esracım,

ben şimdi yazdıklarını okudukça ne kadar şanslıymışım diyorum, allaha çok şükür son dakikaya kadar hiç uykusuzluk yaşamadım :)) gerci bende de nefes darlıgı oluyordu, daha dogrusu burnum sanki tıkalıymış da nefes alamıyormuşum gibi oluyordu, doktorumuz serum fizyolojik sprey vermişti, istersen sende bir danış doktoruna...aslında uyuyabilsen çok iyi olur, çunku esas uykusuz geceler bebek geldikten sonra bekliyor seni. :)))

sevgiler,
senem
ps. bu arada daha erken ama biz seni şimdiden oyuna davet ettik :)) sitemizde görebilirsin.

AycA said...

Esracığım yazını okuyunca bende yürüyüş yap diyecektim ki aklın yolu bir herkes demiş zaten sana:) Ben bol bol yürüdüm biliyorsun hep yazdım çok çok iyi geliyor hatta ben doğumdan 3 gün önce doğum başlasın diye sandalye tepesinde cam siliyordum nafilee.. başlamayacaksa başlamıyor :) kafanı bence ananaslara ahududu çaylarına takma.. :) beni yine biliyorsun 41 hafta bekledim de olmadı ..
geceleri yatarken rezene ve anasonu 3-4 dakika demle 1 bardak iç bak çok güzel uyursun. Ben hamileliğim boyunca içtim son aylarda sadece 3-4 saatte bir tuvalet molası veriyordum onun dışında hiç bir sıkıntıyı duymuyordum anason sayesinde. Ama poşet değil her zaman söylediğim gibi ve 1 bardaktan fazla değil. bir çay kaşığı kadar rezene bir çimdik te anason at bak mışıl mışıl uyursun. bol bulundur evde doğum sonrası da işe çok yarıyor.
Doğum konusunda benim eşim girip fotoğraf çekeceğim diye tutturdu bak yapma etme dedim de girdi sonra kendine gelemedi bir süre depresif depresif dolandı ama şimdi iyi ve girdiği içinde pişman değil videoyu bile izledi geçenlerde.. bayılmaz korkma zaten sen o kadar yürekli oluyorsun ki o da güçlü olmak için dik duruyorlar :)

Sebnem said...

İİŞİN SENİN BAYAĞI ZOR OLMAYA BAŞLADI..NEYSE MUTLU GÜNLER YAKINDA..O ZAMANDA YATAĞIN YERİNİ NASIL BULACAKSIN BAKALIM:?:))

Minik meleğin annesi.. said...

Esracım bu uykusuzluklar, doğumdan sonra sık sık uyanmak zorunda kalacak olan annenin beynini o uyku düzenine alıştırmak içinmiş.. valla ben bu tezi ortaya koyanların yalancısıyım.. ama doğruluk payı var herhalde.. sekiz saat aralıksız uyuyan birisi, yarım saatte bir kalkmaya daha zor alışır..

eşine de çok güldüm :)) benimki daha en baştan diyordu "ben asla doğuma girmem" diye.. girerse bir daha ne yemek yermiş ne de normal yaşayabilirmiş.. nitekim bırak doğuma girmeyi hastanede bile yoktu beyefendi.. şoktan ne yaptığını bilmiyormuş falan, filan..

uyumasan da dinlen bol bol..

Ebru said...

Sevgili anne ve bebişi 6,5 sene önce yaşadığım doğumdan önceki son 1 ayımı hatırlattın bana. Seni çok iyi anlıyorum. O dönemlerde horul horul uyuyan eşimi çok kıskanırdım. Onun gibi rahat rahat uyuyabilecekmiyim diye düşünürdüm. Sana sağlıkla sıhhatle kolay bir doğum diliyorum.Sevgiler...

New York'tan said...

Az kaldi, biraz daha dayan diyorum:),gunduzleri aksam uykunu telafi edebiliyorsan ne guzel:)

Anne ve Bebisi said...

Merhaba Ceylin'in annesi:) Uykusuzluk çekmemene sevindim:)
Uykusuz gecelere hazırım zaten:P Hem şimdi uyusam da o zamana bi faydası olmaz, şimdiden alışmak en iyisi:P

Tavsiyeler için teşekkürler Ayçacım. Burada açıkta satılan rezene ve anason bulabileceğimi sanmıyorum:( Aktar kavramı yok ülkede maalesef:(

Şebnemcim yok aslında, iyiyim çok şükür. Sadece her akşam aynı seronomiden geçmek sinir bozucu:P Artik sabah olmadan yatmaya yeltenmeyeceğim :))

MMA, aslında ben geceleri oturmayı seven bir insanım:) Gece 10'da yatıp sabah 5'te kalmak, sabah 5'te yatıp sabah 10'da kalkmaktan daha zordur benim için:) Gündüzleri bebeğe bakacak birileri olsa, geceleri oturmak dert değil de:P Gündüzleri de full vardiyalı çalışmak zorunda olmak zorluyor sanırım biraz:P

Teşekkürler sevgili Ebru:)

Evet Şeymacım, sabah yatıp 9-10 gibi kalkınca yetiyor bana çok şükür.

Anonymous said...

Ablacım az kaldı dayan.zaman geciyor.Bu arada beşiğin ve diğer şeylerin fotosunu koymamışsın bloğa :) merak ettik Tubişle nasıl oldular diye.öpüyoruz

meltem tuğba

x