Saturday, 14 April 2007

Ebe randevusu:

Bebeğin kalbini dinledi, normal dedi. (Maşallah)
Bebeğin ölçülerine baktı, elle dışardan kontrol yapıyorlar.
OK ancak küçük bir bebek dedi.
Boyumu sordu. Neden sordu bilmiyorum.
Boyu, kilosu her şey yolunda mı dedim, her şey yolunda sadece küçük bir bebek dedi.
Doğumda 6 lb, yani 2.7 kg civarında olur dedi.

Dosyama her hafta bebeğin kaç haftalık olduğu ve bebeğin ölçülerinin kaç haftalık olduğu yazılıyor. Yani hamilelik haftası ile bebeğin gelişimi bir gidiyor mu, takip ediliyor. 29 haftalık hamile isen bebeğin gelişiminin de 29 haftalık bebeklere uygun olması lazım. Bugüne kadar hamilelik haftam ile bebeğin gelişimi bir gidiyordu. Bu hafta 36. haftamda olmama rağmen gelişim bölümüne 35-36 yazmış ebe. Oysa tam 36 yazması gerekiyordu.

Yani bebek haftasına göre biraz ufak anlamına geliyor.

Bir de notlar arasına, önce okuyamadığım, sonra Asymmetrical olduğunu anladığım kelimeyi yazmış. Internetten baktım, hamileliğin son döneminde oluşabilen (muhtemelen preeclampsia'ya bağlı) bebeğin o güne kadar normal gelişimini sürdürse de, oksijen ve besin yetersizliği sebebiyle gelişiminde yavaşlama yaşanması anlamına, boy ve baş ölçüleri ile kilosu arasında orantısızlık olması anlamına geliyor.

Tabi bu durum illa ki bu sebeplerden olacak diye bir şey yok. Tamamen normal bir şekilde, soya çekim vs sebeplerden de olabilir. Eşim zayıf ancak uzun doğmuş mesela. Ben 3.8 kg doğmuşken kardeşim 2.8 kg doğmuş. Belki de sadece babasına ya da teyzesine çekmiştir bebiş.

Preeclampsia belirtileri göstermiyorum çok şükür. Urine'de protein yok, tansiyon normal. (O gün 13/9 çıktı gerçi ama bir önceki akşam aldığım bir haberle ilgisi vardı o yükselen tansiyonun. Onun dışında normal)

Ciddi bir durum olsaydı mutlaka hastaneye sevk ederdi diyorum bir yandan, diğer yandan da bebeğin gelişimini 35-36 yazmış olması ve Asymmetrical notunu düşmüş olması kafamı karıştırıyor.


Bu perşembe yine bir randevum var. Umarım her şey yolundadır:(

17 comments:

InciK said...

Galiba senin durum benim Emir'e hamileligime benzeyecek. benim son iki haftaya kadar kilo vs bakimindan hersey normal giderken, 38.-40. hafta arasi ultrasona girmedigimden kilo gidisati ve amniyotik sivi azalmasi farkedilemedi. Sana tavsiyem, bu son haftalarda ultrasonda da kontrol edilmesini sagla bebisinin. Cunku plasenta hem bebegi beslerken hem de amniyotik sivi da uretiyor, yani eger kilo alma yavaslamissa sivinda da problem olabilir. Emir dogdugunda butun vucudu, gozkapaklarindan ayak altlarina kadar kurumus, catlamis olarak dogdu, ilk hafta bir de deri degistirmekle ugrasti garibim. Demistim ya ben de cok sistim, cok su topladim diye, preeclempsia olmasam da sanirim plasentayi etkiliyor bu durum bir sekilde. Allah yardimcin olsun canim.

Salincakta Iki Kisi said...

canim ben buradayim, sadece okul ve is hayati o kadar yogun gidiyor ki yuzup yuzup donemin sonuna gelmisken gevsemek istemiyorum.. Yazdiklarini okuyorum haftada 1-2 kerede olsa, merak ve heyecanla bebisine kavusmani bekliyorum bende... Bir suru blogger teyzesi olacak oglusunun :)

Herseyin guzel gitmesine cok sevindim..Harika bir anne olacaksin sen..

Minik meleğin annesi.. said...

Esracım kaygılanma ama İnci'nin dediği gibi ben de bir ultrason kontrolü öneririm.. gerçi "ebe birşey olsa sevkederdi" diyorsun ama "bu İngilizler çok gevşek millet" diyen de sensin..

İnşaallah sağ salim doğar Kaan bebek.. Anneciğinin tüm sıkıntıları ve kaygıları da biter böylece :))

sumuklubocek said...

Esracigim, ben de kaygilanip uzulmemeni oneriyorum. Oncelikle onemli bir sey olsaydi hemen sevkederdi mutlaka; yalniz kafanda kalmamasi acisindan hemen ilk gidisinde bunlari detayiyla sorup tamamen aciklanmasini saglarsan iyi olur. Hani birisinin gozunden kacan birsey olmasin insallah.
Icini ferah tut insallah...

Bilun Şen said...

Esracım üzülme lütfen.. İçini ferah tut!! Sağlam ve çok sağlıklı bir bebek olacak bak görürsün; herkes dua ediyor onun için..
Azıcık zayıf olsun n'olcak; benim annem 2 kg. doğmuş ama maşallah bi'kuvvetli bi'sağlıklı sorma :) Koca evin eşyalarının yerini tek başına değiştirip, duruyor :)
Üzülme sen, lütfen.. Bekle bak herşey çok güzel olacak.. Biz burdayız ve hep duacınızız..

iremmm said...

bende sivi azalmasi yasamistim canım biliomusun :((
hemde benim hatam yuzunden..benim son zamanlarım yaz mevsimine denk geldigi icin gunese oylece yattım ve havuzla denızle odamızın mesafesi bıraz uzundu..hergun bır kac defa orayı yurudugum ıcın karnımın suyu %35 oranında azalmıstı ve doktorum cok telaslanmıstı..kıpırdamak yasaklandı,bol sıvı verdı bana :( cok korkmustum...Allah yardım etsın canım sana da,sıkma canını..
öpüldün ;)

Açalya said...

Bence de icinde kalmamasi icin bir ultrason iste.
Aman Kirkpinar gurescisi olmayiversin oglumuz yahu, nolcek!
Hem de ne o oyle eliyle kafa olcusu mu alinirmis, hani mezurayla falan anliyor dr.lar da, el yordamiyla da kafani bozmasinlar senin, git bi ultrason dr.una sana herseyi soylesin, icin de rahatlasin...uzme tatli canini sen.

zeynep said...

merhaba. ben zeynep. bloğunuzu 2 gece önce farkettim. çok güzel. ben de 39 hafta 2 günlük hamileyim. bir erkek bebeğim olacak. bebişinizin sağlıklı olacağına yürekten inanıyorum. eğer olumsuz düşünürseniz her şey olumsuz gelişir. her kadın anneliği boyunca trilyarlarca sorunla karşılaşıyor. herkesin birbirinden farklı sorunları var. olumlu düşünün ve kafanıza takmayın. bir de bi tek ben bu sorunla karşılaştım diye düşünmeyin. (ben düşündün çünkü ve çok yanıldığımı geç farkettim)
blogunuza bayıldım. bebeğiniz için almış olduklarınız çok süper şeyler. özellikle baba sling çok hoşuma gitti. nette çok araştırdım ama türkiyede bulamadım. eğer türkiyede bulabileceğim bi yer söylerseniz müthiş sevineceğim.
tüm annelerin bebişleri sağ salim doğması ve hayırlı evlat olmaları dileğiyle..

New York'tan said...

Ters bir sey olsaydi soylerdi sana doktorun,icini rahat tut,insAllah her sey yolundadir.Uzme kendini:)

Yesim said...

Merhaba buna benzer bir sorunu arkadasimda yasamisti ve onun ciddi bir tansiyon problemi vardi doktoru 2.500 gr civari dogar demisti hemde ultrason olcumleri sonuncunda ama ne oldu 3.200 gr dogdu kiz bebek icin cok iyi kilo ......Benim bildigim kadariyla bebekler son haftalarda aliyorlar asil kiloyu birde bebek erkekse bu son hafta bir turlu gelmiyor ben 41. haftanin sonunda dogurdum .Aslinda onlar biliyor ne zaman gelmeye hazir olduklarini .......Hem 2.700 gr dogsa bile 2.500 un ustu iyi bebekler icin saglikli olduktan sonra ne farkederki onemli olan dogumdan sonraki bakim ve anne sutunu alabilmesi oda moralle cok ilgili bence doktorun olumsuz birsey demeden varsayimlarla canini sikma .Bu arada benim ablam 1.500 gr dogmus sonra annem oyle bir bakmis ki kimse inanamamis bir yasinda 12 kiloymus eltimin cocuklarida hep 4 kilo dogar ama bir sene sonra ciliz yemeyen cocuklar olurlar (4 cocugu varda
)

ASYA said...

eğer canın sıkılıyosa bence de bi ultrasona gir hem için rahatlar..böyle düşüncelerden kurtulmuş olursun..çünkü tahmin ediyorum içini ferah tut ,bişey yoktur demekle geçmeyecektir ..en iyisi daha 'bilimsel' verilerle hareket etmek..İngiliz ebelere bi diceem yok ama öyle ölçümlerde karından nasıl tam olarak yapılıyo anlamadım..Ayrıca bebiş küçük olsun nolcak 'pıt' diye çıkıverir :) yeterki sağlıklı olsun annesi..zaten herkesin dediği gibi bi problem olsa mutlaka söylerlerdi..ama sen yinede ultrasona gir..meraktan kurtulun annesi..biliyosun sen keyifsiz olursan bebişte üzülür sonra annesi ...ikinizde mutlu ve sağlıklı olun inşallah..

ASYA said...

ne çok annesi demişim:) aman da aman annesi:)))

bebekhikayesi said...

Üzülme inşaallah iyidir ama öyle elle düzgün bir muayene olacağını düşünmüyorum ben. Diğer arkadaşların da dediği gibi ultrasona girmelisin. Ultrasonda bile çocuğun kilosunu yaklaşık söylüyorlar, tutmuyor. Ebe öyle eliyle nereden biliyormuş.
İngilizlerin sağlık sistemi bir garip zaten. Çok gevşekler, arkadaşımdan biliyorum.
İyi haberlerini bekliyorum, sevgiler..

Anne ve Bebisi said...

Desteğiniz için çok teşekkürler arkadaşlar. Çok kafama takmamaya çalışıyorum. Çok şükür şu ana kadar her şey olması gerektiği gibiydi. İnşallah öyle devam eder.

Bu hafta yine kuşkular oluşursa ultrason isteyeceğim.

Çok az kaldı, inşallah sağlıklı bir şekilde atlatırız bu dönemi.

Tekrar teşekkürler,sevgiler.

Mademoiselle said...

Diger yorumlardan okudugum kadariyla pek cok kiside yasanabilen bir durummus. Bu konu uzerinde moralini bozup, bebegini de uzme. Umarim tahmin ettiginiz gibi bir durum cikmaz ve sonraki randevundan icin rahatlamis bir sekilde cikarsin.

Meltem Sözer said...

Ultrason iste ama yinede çok kaygılanma. Her bebeğin gelişimi farklı bunu bütün doktorlar söylüyorlar.

nilly said...

Esracim, ciddi birsey olsaydi mudahae ederlerdi. Hem 2,8 kg diyorsun. Bu cok kotu bir rakam degl. Ben 9 aylik dogmama ragmen 2.3 musum. Doktor benim yasama sansimin az oldugunu soylesede annem gayet iyi baakmis :) Annem cay tabagi kadar kafam oldugunu, oyuncak bebeklerin coraplarini giydirdigini ve hatta icine pamuk tiktigini ve 40 gun sicak bir odada baktgini soyluyordu. Hatta bakiniz resimlerime ne kadar iyi bkmis :P Bazen doktora gidip cee eeee ben geldim diyesim geliyor :P

x