Tuesday, 24 April 2007

  • Bundan sonra bana balık etli akdeniz kadını deme gafletinde bulunacak olanlar, bir daha düşünün:P Ben ufak tefek, minyon bir kadınım:)

Hastane randevumuzdan geldim:) Doktor, senin ebatların için normal bir bebek dedi.

Ne kadar rahatladığımı anlatamam.

Yalnız artık kompleks olucak, hepsi ağız birliğiyle senin ebatların için normal ölçülerde diyor. Hayır boy yok bende tamam da, pos var yani o açıdan:)

  • Yorum yazan herkese yeniden teşekkür ediyorum. Yeni post giriyorum diye aşağıdaki yorumlara cevap yazamadım.

İlgilenen ve bilgi veren hayal'a ayrıca teşekkür ediyorum. Minik Elif Damla'yı öpüyorum:)

Bu sabah beni telefonla arayan sevgili Minik Patiklere de sevgilerimi gönderiyorum:) Şaşkınlıktan fazla konuşamamış olabilirim:) Kusuruma bakma canım:) Adam bebeğe de yeniden öpücükler:)

Dün düşen minik meleğimiz Yusuf'umuza da çok geçmiş olsun:( Hala bir haber çıkmadı, çok merak ediyorum. Umarım iyidirler ana oğul.


Salı:
  • Bugün yine aynı hastanemizde, dr randevumuz öncesi 2 saat ante-natal dersim vardı. Fizyoterapi bölümünde, bir fizyoterapist tarafından verildi.

Bu kadar kapsamlı bir ders olmasını beklemiyordum açıkçası. Öncesinde yorgunluktan gitmek istemedim ama ders bitince iyi ki gitmişim dedim:) En son Çinlilerin masaj-terapi merkezinde yaptırdığım masajdan sonra bu kadar rahatlamıştım. Fizyoterapistimiz ayaküstü hipnoz bile yaptı bize:)

Sandalyenin önünü arkasına getirerek, hani kahvelerde külhanbeylerinin oturduğu pozisyonda oturmanın belime bu kadar iyi geleceğini hiç tahmin etmezdim.

Hamile arkadaşlara şu linkteki şekilde oturmalarını tavsiye ediyorum:

Ohhh çok rahat :)

Bu pozisyonu doğum esnasında tavsiye ettiklerini hep okumuştum ama hamile iken bu şekilde oturup belimi bu kadar rahatlatabileceğimi hiç düşünememiştim.

Özellikle normal doğum düşünenlerin, otururken geriye doğru değil, öne doğru pozisyon almaları gerekiyormuş.

Yukardaki oturma şekli dışında, Ortadan ikiye katlanmış bir yastığı, üst üste gelen uçları sandalyenin ya da oturduğunuz koltuğun arkasına gelecek, kapalı kısmı ön tarafa gelecek şekilde koyun ve üzerine oturun. Sırtınıza da dikine değil, enine bir yastık koyun:) Bu da çok çok rahat bir pozisyon oturmak için.

28. haftadan sonra elektrik süpürgesi kullanılmamasını, alışveriş sepetinin de itilmemesini tavsiye etti fizyoterapist, hamileler, aklınızda bulunsun. Hatta ev dışında çalışan bayanlar için, tüm ev işlerinin, bu tarihten sonra listeden çıkarılmasını söyledi:)

Güzeldi, imkan bulan herkesin bu tarz bir doğuma hazırlık kursuna gitmesini tavsiye ederim. Haftaya 2. ders, bizim bebişin tahmini doğum tarihi olan 8 mayısta da 3. ders var:) Artık son derse gider miyim, gidip de orda uygulamalı doğum mu yaparım bilemiyorum:)

Pazartesi:
  • Dün, migrosvari bir süpermarkette, kasada, minicik bir bebek ve anne babası vardı önümüzde. Kadıncağızın daha göbeği olduğu gibi duruyordu. Bebek ne kadarlık diye sordum, 4 günlükmüş. 4 günlükken almışlar, alışverişe çıkmışlar:) Bu İngiliz hatunlar lohusalık falan bilmiyor:) Bebekleri de işte böyle 3-5 günlükken alıştırıyorlar her şeye.

Arkasından da IKEA'da gördük bir başka minik bebek. O da belki 2 günlük falandı:) Mıyk mıyk mıyklıyordu:) Ben de alıp cıkacağım dışarıya erkenden diyorum, eski kafalı :p eşim 'nooo 40'ı çıkmadan olmaaaaz, ya hasta olursa, yazık ona minicik' diyor:) İyi dedim, sen otur o zaman bebekle 40 gün boyunca, gezmeye giderim ben kendi başıma:))


  • Dün bir de bir arkadaşıma kahvaltıya davetliydim. Davetlileri sayıyorum:

Birisi 9 haftalık (2 çocuk annesi), birisi 24 haftalık (2 çocuk annesi), diğeri 38 haftalık (Bu ben oluyorum:P) 3 hamile,
Birisi yakın zamanda düşük yapmış, yeniden hamile kalmaya çalışan 2 çocuk annesi bir hamile aday adayı,
Birisi 2 (yoksa 3 müydü?) çocuk sahibi, çocuk yapmayı düşünmeyen bir anne,
Birisi 1.5 yaşında bir çocuk sahibi, ikinciyi düşünen genç bir anne,
Diğeri 3 çocuk sahibi, 4. çocuğu düşünen ev sahibi:))

Bütün günün tek konusunu söylememe gerek var mı?

Ha bir de, İngiltere'de çok çocuk moda???, bilmiyorum fark ettiniz mi?

Pazar:

Pazar günü ise 2.5 saat gidiş, 2.5 saat dönüş, 2.5 saat ziyaret olmak üzere 7.5 saatlik bir yolculuk ve ziyaret yaptık. Bana göre çok çok çok fazlaydı. Tabi gideceğimiz şehrin ismini yanlış hatırlayan ve 1 gün öncesine kadar 1-1.5 saatlik bir yol diyen eşimin son gece aa sorry bu şehir o şehir değilmiş demesi ayrıca güzeldi!

Doğuma kadar bir daha şehir dışı yolculuk yapmak istemiyorum. Ancak pazartesi kahvaltıda, arkadaşımın 38 haftalık hamileyken arabayla Almanya'ya gidip geldiğini duyunca inanamadım:) İyi cesaret :)

Hamileliğim sırasında o kadar çok gezdik ki : (Bunda biraz, çocuk olunca gezemeyiz korkusuyla sürekli gezi programı yapan eşimin de payı var tabi!) çocuk araba sesine ve sallantısına çok alıştı eminim:) Uyumayıp mızmızlandığı zamanlarda atar arabaya gezdiririz diyorum eşime:)

Bizden haberler şimdilik bu kadar:)

26 comments:

sumuklubocek said...

OHHHHH BEEE! diyesim geldi, bu guzel haberlere cok sevindim Esracigim. Hic haber de alamayinca merak etmistik sizleri; bir daha arayi uzatip merakta koma bizi, e mi???
Burada da cevrede o kadar cok hamile var ki anlatamam! Sanirim 2007 yeni bir "baby boom" donemi olacak. Ben de burada ozellikle Amerikalilarda etraflarinda 3-5 cocukla gezen aileler gordukce sasiriyordum ilk basta ama alistim artik, "yasasin buyuk aile" bile demeye basladim yani.
Neyse, aramiza hosgeldin!

Bilun Şen said...

Esra'cığım gerçekten çok çok çok sevindim :) Yaşasın!

Açalya said...

Gordun mu bak! hersey yoluna girdi, cok sevindim sizin adiniza. Simdi sayili gunlerin keyfini cikart bakalim balik etli hanim :)

AycA said...

Haydi geçmiş olsun ..gözün aydın .. :)
Bu arada ben doğumdan 3 gün önce evde süpürdüm camda sildim doğum başlasın diye :))
Bende çıktımö sokağa 6.günde ama doktora gitmek için Alpay 40 ı çıksındaaa diye diye evde kaldık ama daha çıkmadan 40 bu pazar ormana gittik .. biz bu yabancı kadınlar gibi değil miyiz neyiz valla çok zorlandım ama pes etmeyeceğim dün de çıktık yarında çıkacağım ama yarın artık 40 gün :)
Çok çok sevindim Esracığım .. fena mı balık et çabucak eski haline dönmeni sağlar ben şişko şişko gitmiştim doğuma :)

yasminpir said...

Herseyin yolunda olmasina cok sevindim .Merak etmistim yazmiyorsun diye ses cikmayinca ,umarim bbegini hayirlisiyla kucagina aldigin yazilarinida okuruz.sevgiler.

sabahnur said...

oley oley oleyyyy... guzel haberler veren biri. cok sevindim.:) Gözümüz aydın tatlı annecik, sevgiler...

Sebnem'den said...

ESRACIĞIM NASIL SEVİNDİM ANLATAMAM.KAÇ GÜNDÜR BLOGUNA BAKIYORUM BİR HABER VAR MI DİYE..İYİ Kİ ENDİŞELENDİN VE DOKTORA GİTTİNDE,İÇİNİ RAHATLATTIN.BUNDAN SONRA ÇOOOK RAHAT OL.BAK NE KADAR AZ ZAMAN KALDI..8MAYIS..BÜYÜK GÜN..BEBİŞİNİ AL KUCAĞINA SONRASINDA RAHAT RAHAT GEZ.DOĞUMUNDA İNŞALLAH ÇOK RAHAT GEÇER..SONRADA SENDEN BOL BEBİŞ FOTOLU YAZILAR BEKLİYORUZ.TABİ VAKTİN OLURSA..UMARIM BENDE İLERİ Kİ ZAMANLARDA BİR ÇOCUK SAHİBİ OLURUM..VE SİZLEREDE BOL BOL ANLATIRIM:)

hayalperisi said...

cok cok sükür birde kucagina alsan onuda okusam yani nerdeyse adak adayacaktim sükür icin rahatlamis insallah hep böyle olur

oglusuna ve kendine ii bak

türkiye'den yadigar said...

hakikaten ohhhhhhhhh beeee!çok sevindim...inşl. sağlıkla kucağına da alırsın bebişini annesi:))))allaha emanet ol...türkiye den sevgiler

mine said...

Canim, cok sevindim bu guzel habere:)) Hadi gozunuz aydin, ins bebisimiz hayirlisiyla dogsun rahatlarsiniz artik. Arayamadim bir turlu yogun bir haftaydi, sanmaki unuttum sizi ;) COk opuyorum, derin bir nefes al artik...

yaban eriği said...

Çok sevinenler kervanında bende yerimi alayım dedim..:)) çok az kaldı ya..
bence doğuma kadar dinlen ve enerji depola..sonra ihtiyacım olabilir..ama umarım uslu bi bebek olur bizim yakışıklı..

Ceylin said...

esracım,

gozunuz aydin, gercekten cok sevindim...artık coook az kaldi, sayfandaki sayaci gordukce ben bile heycanlanıyorum :)(13!!!!!)

bu arada, ben de o bahsettiğin ingilizler gibi kizim daha 4 gunluktu alip gezmeye çıkmıştım, inan bana şimdi iyiki oyle yapmişim diyorum, cok faydasini gordum...bize doktorumuz "bu ufaklıklar sizin tahmin ettiğinizden çok daha sağlam ve direnclidir, merak etme hiç birşey olmaz" demişti :))

sevgiler,
senem

Anne ve Bebisi said...

Canım benim:) Görüşme olmadan bir şey yazmak istemedim. Aslında artık bu tarıhten sonra her gün girip henüz evdeyiz:P mesajı bırakmam lazım:) Gerçi bebiş gelirse hemen buradan haber verecek arkadaşlar hazır bekliyorlar:)
Çocuk konusuna gelince, sorma:P Acaba algıda seçicilik mi diyorum, bulaşıcı mı diyorum bilemiyorum:) Darısı tüm isteyenlere en kısa zamanda:)

Biluncum,çok teşekkür ederim canım:)

Çok şükür Açalyacım:) Artık geri sayım başladı:P

Zaman ne çabuk geçiyor Ayçacım, senin doğumu beklediğin ama bir türlü gerçekleşmeyen günleri uzak bir hatıra gibi hatırlıyoruz şimdi:) Türk filmi tadında oldu ama neyse:P Çok iyi gidiyorsunuz maşallah,sakın pes etme:)

Çok teşekkürler sevgili Yasemin:)

Canım, çok sağolasın sabahnurcum.

Teşekkür ediyorum Şebnemcim:) Umarım en kısa zamanda bebişli fotolarla buluşmak dileğiyle:P

Ben de senin için tatlı mı tatlı, şirin mi şirin bir kız çocuk diliyorum:) En kısa zamanda senin de güzel hamilelik serüvenlerini okumak dileğiyle:))

Sevgili hayalperisi:) Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim:)

Çok teşekkürler Yadigar:)

Canım, sağolasın Minecim. Arayalım seni en kısa zamanda.

Amiin Yabanerikciğim:)Sağolasın:)

Senemcim,maşallah sizi çok iyi yapıyorsunuz bol bol gezdirmekle.

Bu İngilizler 4 günlük bebeği megamarkete, 5 günlük bebeği de Starbucks'a götürüyorlar, hepsi de taş gibi sağlam maşallah:)

Ben Ona Resmen Asigim said...

Sağlıklı olduğunuza çok sevindim.Artık biraz sakinleşip moral ve güç toplamanın zamanı geldi sanırım.Malum maraton 10-15 güne kadar başlıyor.
Ben doktoruma sorduğumda zaten çıkartınız şu anda dedi :) Açık havaya mevsimine göre giydirdiğin sürece istediğin zaman çıkartabilirsin ama alışveriş merkezlerine pek sokma demişti. Bende annemlerin karşı çıkmasına rağmen sürekli dışarıda gezdirdim oğlumu.Sadece bir sakıncası oldu sokak bebeği oldu. Pek eve girmek istemedi.

Minik meleğin annesi.. said...

Esracım iyiyiz merak etme demeye gelmiştim, senin bana yazdığın yorumu gördüm.. sağol canım..

senin ve bebişin de iyi olmasına çooookkk sevindim.. başkaları ne kadar dese de insan doktorun ağzından duymak istiyor bazı şeyleri.. için rahatlamış ya önemli olan o.. İnşaallah hayırla ve kolaylıkla kucağına alırsın Kaancığı..

Bu arada dün hastanede, emzirme odasında bir kadın yarım saatte doğum yaptığından bahsediyordu.. bebeği çok küçükmüş -2.300 gr- ve hiç zorlanmamış.. Şu anda da iyi kilo alıyormuş ve sağlıklıymış.. Sen de hiç zorlanmazsın inşaaallah.. Küçük bebek olması belki de senin için avantaj yani..

New York'tan said...

Cok guzel haberler,cok sevindim moralinin duzelmesine,bende uc gunluk bebegini alip gezenlerdenim :)

emine said...

ne güzel bir haber bu böyle. çok sevindim. bu arada ben sessiz okuyuculardan oluyorum tanıtayım dedim artık kendimi. 21 aylık bir oğlum var ve ben doğuma kadar çalışmıştım. ertesi günkü toplantıda beni sorduklarında şok yaşamıştı iş arkadaşlarım. allahın izniyle kolaylıkla bebeğini kucağına alırsın inşallah. minik talhanın annesi

Anne ve Bebisi said...

Merhaba Bora'nın annesi:) Çok teşekkürler. Çok gezentilik konusu aklımda bulunsun:)

Kuybecim, yeniden çok geçmiş olsun. Korkuttunuz bizi:( Ama şimdi iyi olmanıza çok sevindik:) Küçük bebekler kolay doğuyormuş efet:P Darısı başıma diyorum ben de:))

Şeymacım,çok teşekkürler:) Ben de o kervana katılmak istiyoruuum:)

Merhaba Emine,hoşgeldin:) Son güne kadar çalışmanı çok takdir ettim:) Ben şu anda 4 kat aşağıdaki posta kutusuna bakmaya bile inemiyorum:))

ASYA said...

canım çok geçmiş olsun,ve artık kafana birşeyi takmadan hamileliğinin son haftalarını mutlu bir şekilde geçirmeye bak sen...sevgiler...

ALPER KAAN said...

Süper haberler verdin bize umarım sağlıklı bir şekilde sen ve bebeğin kurtulursunuz.Bende 32 haftalık hamileyim ve yazdıklarından çok şey öğrendim.İstanbul'dan sevgiler

kaanbebis.blogspot.com

püstüklü mama said...

oh be! çok sevindim:)

bebekhikayesi said...

Herşeyin yolunda olduğuna çok sevindim. :) Senin rahatlaman ve mutluluğun yazından yansıyor :)

arzu c said...

Ay ne guzel senden keyifli haberler almak:)Bebisin her bisiyinin normal oldugunu saglikli oldugunu biliyordum zaten:)))Esracim valla iyi cesaret uzun yolculuk olayi:)bu hafta dogurabilirsin bile soyliyim cok fazla uzaklara gitme tavsiyem, ben 38. haftamda dogurmustum cunku aslihancigimi:)))Sonra bence hakikaten 40 gun lohusa hatun evden cikmaz denilmesinde bir hikmet var, esimle biz cikmitik disari, oylede yakin bir mesafeydiki yurudugumuz yer ben cok yorulmustum, tansiyonum dusmustu eve zor attik kendimizi, sonra okula gitmistim dogumdan 20 gun sonra yine ayni sekilde tansiyon dusme olayi yasadim, evde cok sagliklihissediyor insan kendini ama disari cikinca anliyor aslinda oyle olmadigini:)cunku yorucu bi seruvenden henuz cikmis oluyorsu, hem bebekcigede yazik kucucuk bisi zaten hem bahar havasi:)en azindan ilk hafadaki doktor kontrolu haricinde 15-20 gun evde kalsaniz olsa nacizane tavsiyem:))Ins guzel haberlerini bekliyoruz, saglicakla kal canim:)

hayal said...

Disari cikma konusuna bneden de bir yorum: Eskiler dogru soylemis gercekten de bu lohusalik olayi var. yani bence 40 gun milad, anne icin de bebek icin de. annenin sikayetleri de (terlemeler, kanama, yorgunluk, hatta meme yaralari) ilk baslarda disari cikip gezmeye uygun bir ruh hali vermiyor zaten. Ama ne zaman kendini iyi hissedersin, hava da iyiyse disari cikilabilir bence. nitekim biz de 4, 5, 6 gunlukken sarilik icin kontrollere gittik. sonra da dedim ki "hastaneye gidince cocuga bisey olmuyo da gezmeye gidince mi olacak" ve minik kalbimi 15 gunlukten beri yuruyuse goturuyorum. acik hava iyi geliyor, daha iyi emip daha iyi uyuyor. yalniz cok uzun kalinca duzeni bozuldugu icin daha cok agliyor ve huysuzlaniyor. bu da cicegi burnunda anneden bir deneyim :)

Pratik Anne said...

Annevebebisi,
Annelik boyle basliyor. hamilelikten baslayan evham, endise, pimpiriklenme...
Bebeginin saglikli olmasi, saglikla ve kolay dogmasi en muhim sey.
Bebegi cikarma konusu ise tamamen sana kalmis. Uc gun bes gun. Onemli olan cok mikrop kapma olasigi yuksek yerlerden sakinman. Baskalarina yikanmadan elletip cok opturmemen. Yoksa havalar musait oldukca acik havadan, bahceden parktan cekinme. Hatta her ikiniz icin de cikip ara ara hava almak cok iyi olur.

Anonymous said...

canimcim dun aksam goruselim istedik ama sen uyuyormussun ,aferim sana iste boyle enerji topla . bebise soyler misin lutfen 1 mayistan sonra 12 mayistan once tesriflerini sevgi dolu kalplerle bekliyoruz :)

Hayirli,saglikli,akilli,mutlu bir evlat olsun da ne zaman kac kilo ne renk :P gelirse gelsin :))

yesim teyze

x