Wednesday, 11 April 2007

Bebişin yatağı dün geldi:) Bu akşam yaparız sanırım. Dün akşam yorgunluktan gözümüz bir şey görmedi.

Dün iki kere 4 kat merdiveni inip çıktım, üstelik her seferinde elimde torbalarla!

Bugün itibariyle 27 gün kaldı. Gün olarak düşündüğümde kalan süreyi çok farkına varmıyorum da, dün akşam 4 hafta sonraki hafta sonuna bir plan yapmamam gerektiğinin farkına varınca ne kadar yaklaştığını da anlamış oldum:)

Bu sebeple, yaklaşan doğum tarihi konusunda ilk kez dün akşam şok olduğumu da söylemeliyim:) Doğuma ne kadar zaman kaldığını soranlara blogu açıp yukardaki cetvel-takvimden cevap veriyordum :p

Ancak bebeklerin sadece %5'i belirlenen tarihte geldiği için ben şöyle 19 mayısa kadar uzayabileceği konusunda kendimi hazırladım:) Ayın 9'u olduğunda stres yapmayayım diye:) Bir de erken gelirse tam süpriz olur:))

Bir kaç gün önce tartıldım, şu ana kadar 11-12 kilo almışım. Bu ay da 1-2 kilo alsam en fazla 13-14 gibi bir kiloyla kapatırım inşallah. Eminim kilo konusunu kafama takıp üstüne düşsem bu ideal kiloyu almazdım:))

Bundan önce en son, hamile olduğumu haber vermek için sağlık merkezine gittiğimde tartıldığımı söylesem:))) Dosyamı açarlarken boyumu, kilomu da ölçtüler. Ondan sonraki hastane-ebe randevularında takip edecekler sandım ama kimse takmadı:)) Ben de nasıl olsa hep eski kıyafetlerimin içine giriyorum diye tartılma gereği duymadım:) (Evet, rahatlığın bu kadarı:=) Bu İngilizler beni de kendilerine benzettiler:))

Daha 2 hafta öncesine kadar eski kot eteğimi, fermuarını kapatmaksızın :p giyebiliyordum:p Onu da giyememeye başlayınca bi tartılayım dedim:)) Yoksa hiç tartılmadan kapatacaktık bu hamilelik sezonunu:))))

Zaten sadece 4 hamilelik pantolonu (sadece 2 tanesini giyiyorum:)) 3 eşofman altı, (normal bir dükkandan alınmış bir kaç beden büyük) bir pijama (yine normal bir dükkandan alınmış 1-2 beden büyük) ile hallettik çok şükür bu işi:) Pardon, bir de 3 ayakkabı, büyüyen ayaklar sebebiyle:) 1 tanesi yeterdi gerçi ama diğer iki süslü babeti gözüm kaldığı için aldım.
Maşallah diyelim, geçelim:)))

Geçen hamilelik dergilerinden birisinde çocukların boyla ilgili genlerini baba tarafından, kilo ile ilgili genlerini de anne tarafından aldığını okudum. ee şey... bu durumda.. Kırkpınar güreşlerine altın kemer adayı geliyor, açılın:p

Eşimin boyu 1.90, benim kiloyu geçelim:p

:)

Dün, doğuma 1-2 gün kala anne adaylarının, doğumda kullanabilmeleri için, vücutlarında gizli bir depolanmış enerjinin ortaya çıktığını, ancak bunu doğum için kullanmak gerektiğinin farkında olmayan enerjik hamilelerin temizlik, alışveriş, gezip tozma ile bu enerjiyi boşa harcadıklarını okudum.

Ben de diyorum bu yorgunlukla bi de nasıl doğum yapıcam:P

Bu enerjiyi harcamayıp bol bol dinlenmek gerekiyormuş.

Yalnız işin garip tarafı, beni bugüne kadar enerjik gören olmadı:) Annem bile, 'kızım ananın karnından yorgun doğmuşsun' der bana:)

Bu durumda 29 yılın biriken tüm gizli enerjisi ortaya çıkar mı acaba:) O zaman Yeşimcim, sizin evin tamir, inşaat, mutfak dolabı sökme-takma gibi işlerini ben bir çırpıda hallediveririm:) İnşaatçı aramanıza gerek yok:))) Atom karınca olma ihtimalim var:p

Bebekler ve uyku düzeni konusunda yazacağım daha ama hala fırsat olmadı. Çok yakında İngiliz metodu ile karşınızdayım:p

Not: Banu seni çok merak ettim, yorum da yazamıyoruz:( Neyse ki bugün mail atacaktım baktım yeni post eklemişsin.. Özletme kendini:)

22 comments:

yasminpir www.yastuf.blog.com said...

Bayadir yazmadim,yogun oldugumdan dolayi yazamadim yorum.Oncelikle aldiginiz esyalari gule gule kulanin seker yavrunuzla birlikte ins...Bu arda dogum adim,adim yaklasiyor hayirlisiyla hayirli bir zamanda olur ins...acisiz ,agrisiz,sisisiz ins...sevgiyle,kalin

EGE said...

yaaa demek o kadar az kaldı doğuma!bebişinle ilgili yazıları okumak için sabırsızlanıyorum doğrusu:))bu arada aldığın kilolara gıpta ettim,hamileliğinde 23 kilo almış biri olarak:)ben kilo işini çok takıyordum ondan mı bu kadar aldım dersiniz???allaha şükür şuan 3 kilo kadarı bende gerisi gidiverdi.nasıl mı?tabi ki ege sayesinde.
sevgiler...

Minik Patikler said...

:) ne guzeeell buyuk bulusmaya az kaldi insaallah cok mutluyum senin icin :)

Açalya said...

Yatagınızı gule gule kullanın. Aman enerjini 4 kat inip cikmakla harcama. Kirkpinar olayina cok guldum :)) boylu poslu olacak sizin oglan desene! Ben de 13 kilo almisim simdiye kadar, herhalde ben de 14-15 kilo ile kapatacagim. Benim kalcalarim genisledi azicik, senin kadar eski pantalonlarimi falan giyecek kadar sasli degildim, simdi eski pantalonlari deniyorum kalcamda kaliyorlar :P Ne guzel eski kiyafetlrini giyebilmen. Ustlerde bir sorunum olmadi da alt giysilerde buyudu iste. Ama gorunus itibariyle hic sismedim, ona seviniyorum. Ayaklar falan ayni numara duruyo. Ben de 44 gun kaldi deyince sasiriyorum bu kadar az kaldigina...gun sayiyoruz Esra'cigim artik hadi bakalim. Burada kilo sorunu oldugu icin, izi de sisko amerikalilardan saniyorlar her dr kontrolumde (artik 2 haftada bire dustu) kilo olcuyolar. Halbuki Virginia'da yasarken Isvec'li jinekologum ilk hamile oldugumu ogrenince ilk soledigi sey "sakin habire tartiya inip cikma, unut gitsin" olmustu. Avrupa'lilar kesinlikle bu konuda genisler. Beni cok rahatlatiyordu o kadin. Burada panik yapiyorlar. Neyse, bu arada ben sundan aldim bir bak, isine yararsa sen de al, emzirirken isimize yarayacak.
http://www.drugstore.com/qxp95372_333181_sespider/gerber/breast_therapy_warm_or_cool_relief_packs.htm
Sevgiler canim,

Anne ve Bebisi said...

Merhaba yasmin,çok teşekkürler canım. Darısı başına.

Sevgili Ege'nin annesi, bünye meselesi bu kilo işi. O kadar dikkat edip çok kilo alan oluyor. Ben yapı olarak almaya müsaitim ama hamilelik dönemi çok değişik bir dönemmiş, hiç bir şey insanın sandığı gibi olmayabiliyormuş:) Ama ne güzel ki sen de neredeyse tamamını vermişsin.

Teşekkürler sevgili MP:)

Açalyacım,sağolasın canım. Bakalım o yerleri cilalatan meşhur enerji beni gelip bulacak mı?:)
Oğlan öyle aman aman kilolu da görünmüyor ama hayırlısı:) Sağlıklı olsunlar da:)

Maşallah sen de az almışsın. Dediğin gibi Avrupalılar daha relax bir insan topluluğu. Hele de İngilizler:) Tam saldım çayıra durumları.

Link ve tavsiye için teşekkürler canım. Ben de tam dün yeni aldığım anne bebek dergisinde gördüm ve üzerinde düşündüm:P Krem aldığım için önce kremi sonra gerek duyarsam bunları denemeye karar verdim:) Neyse hayırlısı bakalım.

Sevgiler

brutia said...

anne ve bebişi merhaba okuyorum ama ilk yazışım bu sana aldıkların çok güzel hepsini iyi günlerde kullan bende 27 haftalık hamişim :) bir iki gerekli şey dışında hiçbişey almadım biraz daha geçsin sonra alıcam kilo mevzuuna gelince 14 kilo aldım malesef en son doktorum tebriketti beni ya :)) keşke benim de senin kadar az kalmış olsa hatta yarın olacak olsa da canım kızımı alsam bi kucağıma

Sebnem said...

AYY NE GÜZEL NE KADAR AZ KALMIŞ...BEBİŞ GELİYOR HEYOOOO..YALNIZ GERÇEKTEN KENDİNİ YORMA..SON ZAMANLARDA ELİN AYAĞIN İYİCENE ŞİŞER ZATEN..ŞİMDİ SON ZAMANLARIN TADINI BEBİŞLE MÜZİK DİNLEYEREK BEKLE

süpürgesizcadi said...

Ne kadar az kalmis ne güzel :))

Kilo konusunda bisicikler yazmim dedim önce ama dayanamam ki :) Ilk gebeligimde 27 kilo aldiydim, tamam cok yedim hatta abarttim ,simardim, simarikligim tavan yaptiydi, simdi yine toplamda 21 kilo almisim bile, ama ama ben bu defa hic simarmadim öle fazladan da yemedim, amaaaannn neysee nasilsa vericem ben o kilolari bundan önceki 27 küsür kiloyuda verdim bunu da veririm diyorum :))))

Gerci arkadaslarim falan diyo öle yüzün gözün sismedi bu defa normalsin diye :) Ilk gebeligimde suma gürescilerine benziyomusum kocam öle diyo simdi :))))))

ASYA said...

bebişin yatağı hayırlı olsun..demek ki benimde acele etmeme gerek yok.son ay da alabilirim:P kilo konusunda ben daha 20 haftalık hamileyim veeee veeee şimdiden 8 kilo aldım...aslında o kadar da yemiyorum ama yediklerim yarıyo:P sen şanslısın..doğumdan sonra bikaç ayda verirsin kalanlarıda..

Anne ve Bebisi said...

Hoigeldin sevgili brutia,çok teşekkürler:)
Blog tutmuyor musun? Okumak isterdim maceralarını:) Alacaklarını çok erteleme,ben şu anda yürürken çok yoruluyorum. İyi ki erken almışım çünkü dolaşacak halim yok artık:)Sen de gördükçe alabilirsin:)Kilo konusunu dert etme, bünye meselesi. Ne kadar dikkat etsen de alacak olduktan sonra alırsın.Önemli olan senin ve bebişin sağlıklı olması:) Sevgiler:)

Sevgili Şebnem,tembellik etmek için harika bhanem var, kullanmalıyım di mi:))

Sevgili SC, verirsin inşallah doğumdan sonra kilolarını,dert etme.Önemli olan bebeişle senin sağlıklı olmanız:)

Teşekkürler asyacım:) Acele etmene gerek yok evet yatak konusunda:) Gerçi bana kalsa daha erkenden alırdım ama eşim rahattır biraz sağolsun:) Ona kalsa doğunca da alırmışız:P Acelesi yokmuş:))))
Kiloları dert etme,hamilelik sırasında diyet yapmayacağımıza göre:) normal zamanda yediğin kadar yiyorsan sorun yoktur. Ben eski yeme alışkanlıklarımı değiştirmedim. Hamilelikten önce nasıl besleniyorsam aynen devam. Ekstra hiç bir şey yemiyorum, balık dışında hiç bir şeyi de eksiltmedim ya da azaltmadım. Bir tek civa içerdiği için balık yemiyorum. Türkiye'deki balıklar küçük olduğu için bu büyük sorun değil ama biz burada büyük okyanus balıkları bulabildiğimiz için balık büyüdükçe civa oranı da büyüdüğü için balık yemeyi kestim. Onun dışında her şey aynı:)

Doğumdan sonra da emzirirsek inşallah yine sağlıklı beslenmeye devam:)) Hem emzirirken her gün 500 kalori civarında yakacağımız için yattığımız yerden:P kilo verebiliriz:))))

meral said...

Valla sekerim 1 Mayis'tan evvel dogamasin da ne zaman isterse dogsun.Hatta Yesim Teyzemizin burda olmasi guzel olur.O yuzden de 1 Mayis ile 12 Mayis arasinda bir tarihte dogmasi tercih sebebidir.Ona gore davranin anne ogul.Biz anlamayiz haaa:))))

Anonymous said...

canimcim sesin ne kadar yorgun geliyordu bugun,enerjini harcama sadece bebise sakla :) bizim evin islerini beylere yaparlar insallah.bizim ev dedim :)) Allah soyletti heralde :)aksam merali yolculamaya gitmemiz lazim o yuzden islerimi bitirip gece yarisi yaptigim dolmalari evden almaya gitmeliyim.hadi optum.

yesim teyze

arzu c said...

ne cok heyecanli v sabirsizsindir sen simdi:)))cok az kalmis, belkide 38 haftada dogar 10 gun sonra ben bebegi kucaginda bir anneyim iye postlar yazarmissin:)))buarada bebeklerin bi cok genetik ozelligi anneden aldiklarini okumustum oncesinde, boyu demek babadan aliyorlar:P,kio alisinda cok guzel, ideal yani, masaallah, ben sanirim 10.5 kilo almistim tum hamileligim boyunca:)saglicakla ins...

New York'tan said...

cok guldurdun beni kirkpinar esprisiyle:)az kilo almissin onuda verirsin dogumla beraber, nerden baksan yarisi gidiyor zaten dogumda:)
Bol bol dinlen doguma kadar insAllah :)

Minik meleğin annesi.. said...

Demek bir Kırkpınar ağası geliyor haa :))hadi hayırlısı..

Ben de 13 kilo aldım hamileyken.. doğumda 7 kilo gitti zaten.. kalan altının dördünü de bu son iki ayda verdim.. süt artık yetmemeye başladı galiba gerçekten, bünye kendisinden harcıyo.. yuppiii..

bu doğum öncesi enerji olayını ben de okusaymışım keşke :( gerçekten de iki üç gün önce yerimde duramıyorum.. nereleri gezmedik ki.. annemler de gelmişti zaten.. yazlıkları kaldırıp kışlıkları indirmeye varana kadar her işimi hallettim o arada.. ama son gün NST'ye gidecek halim yoktu, sabah yataktan zor kalktım, üç saat sonra da doğuma aldılar zaten :(( demek o enerji doğum içinmiş, tüh!! biz ev işlerine, gezip tozmaya harcadık..

Bilun Şen said...

Çok güldüm Kırkpınar olayına :)
Az kilo almışsın ayrıca, ne güzel.. :)

figen said...

hayırlısı ile bebeğinize kavuşmanızı diliyorum , bende 48 gün önce anne oldum , herşeyin en güzelini diliyorum sevgiler blogunuzu çok beğendim :)

Anne ve Bebisi said...

Meral ve Yeşimcim, sizinle bu akşam görüştüğümüz için extra bi şey söyleme gereği duymuyorum:P

Sevgiili Arzu, hem de ne heyecanlanmak:)Sağlıklı olsun da bebiş,boyu kilosu normal olsun da, gerisi işin şakası:)

Teşekkürler Şeymacım, evet artık bugünden sonra bütün gün yan gelip yatmak istiyorum:P

Sevgili MMA, maşallah sonbahar temizliğine kalkışmadığın kalmış bi:) Harcamışsın bütün enerjini:) Neyse sağ sağlim kurtulmuşsunuz ya ana-oğul, gerisi önemli değil:)

Teşekkürler sevgili Bilun, valla az kilo olayı bilerek ve isteyerek olmadı:))

Teşekkürler sevgili Figen ve de hoşgeldin:) Her zaman beklerim:) Kızına öpücükler:)

yaban eriği said...

ay 25 gün kalmış yaa..umarım bizim ağa sürpriz felan sevenlerden değildir ..aman diyeyim yorma kendini...Öyle hiç bahar gelmiş(oralarda nasıl bilmiyorum ama )gezeyim tozayım temizlik yapayım deme...sonrasına çok enerji lazımmış...Ben bilmem walla tecrübe edenlerin yalancısıyım :))

meltem said...

ESRACIGIM NASILSIN CANIM BENIM?
YAZDIKLARINDAN ANLADIGIM KADARIYLA KEYFIN YERINDE MASALLAH..HER CUMLENIN ARKASINDAN BIR GULEN YUZ YAPMISSIN::))))
SU AN OFISTEYIM VE YEMEGIMI YIYORUM..BU ARADA DA ESROSUN SITESINE GIREYIM NELER OLMUS BIR BAKIYIM DEDIM...SENIN YORUMLARINI OKURKEN YEDIGIM YEMEKTEN O KADAR KEYIF ALDIM ANLATAMAM CANIM....

INSALLAH YAMAN BEBEK HEM MERAL HEM DE YESIM TEYZESI ORADAYKEN GELIR..BEN HER TURLU ZATEN OLAMIYCAM ORDA:((((BENI BEKLEMESIN BOSUNA COCUKCAGIZ:))))

CANIM BENIM ALLAH HAYIRLI VE SAGLIK BIR DOGUM NASIP ETSIN INSALLAH....VE HAYIRLI MI HAYIRLI MI SAGLIKLI MI SAGLIKLI YAKISIKLI MI YAKISIKLI BIR BEBIS VERSIN INSALLAH...

CANIM MERALCIK GELIYO ISTEDIGIN BIRSEY OLURSA HEMEN HABER VER GONDERELIM OK...YIYECEK,GIYECEK VB...

SIZI SEVIYORUM....OPULDUNUZ...

MELTEM TEYZENIZ:))

Anonymous said...

Merhaba Anne ve Bebişi ,

Ben de 33w2d hamileyim ve benim de bir oğluşum olacak ( inşallah sağlıkla!)
Blog unuzu uzun süredir takip ediyorum ; birbirimize benzer çok yönümüz var , aldığımız kilolar dışında ;ben size epey fark attım :)
Ben normal doğum yapma konusunda azimliyim , inşallah bir aksilik çıkmaz.Doğum hikayenizi de okumak isterim.Bebişiniz ve sevdiklerinizle birlikte sağlıklı , mutlu günler , yıllar dilerim.

Anne ve Bebisi said...

Sevgili Yaban Eriği, burya da bahar geldii:) Ama dışarıya bile pek çıkıp kendimi yormuyorum artık. Depo yapalım:)

Meltoşcum,şimdi konuştum Meralciğimizle, uçakta okumak üzere kendisine kitap bakıyordu:)) Çoook güzel vakit geçirin, her anın fotosunu, videosunu çekin. (Bak buraya sakın fotoğrafsız, videosuz gönderme onu sana da kızarım:P) Dün akşam hediyelerinizi paketledik hep beraber:) Yani Meral paketledi, Yeşim yemek hazırladı, ee şey ben de orası öyle olmaz, burasını şöyle yap diye kaynanalık yaptım oturduğum yerden:P
Çok öpüyorum tatlım, ben de nişanda olmak isterdim u know:(

Merhaba anonymous, hoşgeldin. Ben de senin blogunu okumak isterdim:)) Hepimiz sağlıklı bir şekilde alırız inşallah bebişleri kucağımıza:)
Bu arada,bu sene erkek sezonu sanırım:P

Sevgiler:)

x