Sunday, 18 March 2007

Sabah kahvaltımı hazırladım ve çalışma odasında bilgisayarın başına geçtim. Yumurtayı çok sevdiğim için, kahvaltıdan sonra da olsa yemek için bir cezvenin içine üstelik de omega 3'le zenginleştirilmiş yumurtamı yerleştirip ocağa koymuştum. Sonra.. Sonra aradan epey bir zaman geçti ve ben bir patlama sesi duydum. Mutfağa gittiğimde gördüğüm manzarayı tarif edecek kelime bulamıyorum. O anki şaşkınlık ve panikle mutfağın fotoğrafını çekmeyi unuttum, keşke hatırlayıp çekseydim. Küçük bir yumurtanın bu kadar geniş alana ve bu kadar çok parça halinde dağılabileceğini tahmin bile edemezdim.

Aspiratörün her yeri. Temizlenemeyecek kadar küçük girintileri dahil, içi, üstü (evet tavanla arada kalan üzeri bile!), her yeri. Tavan! Tavana kafamı bir kaldırdım ki, ocağın üstüne gelen yeri geçtim, mutfağın ortasına gelen alanı, kenarları hep yumurta! Duvarlar! Sağ taraf, sol taraf.. Hem alt taraflar hem tavana bitişik olan yerler! Yerler. Tüm mutfağın yerleri. Çöp kovasının üzeri. Tezgah ve üzerindeki kavanozlar, tuzluk, baharatlıklar... Ocakta duran çaydanlık ve yemek tencereleri... Dün akşamdan yıkanıp tertemiz bırakılmış tabaklar, kaşıklar.. Bitti mi? Bitmediii:) Amerikan tarzı mutfak olduğu için mutfağımız salona açılıyor tınınınımmm:)) Salondaki halının üzeri de mis kokulu yumurtadan payını almıştı tabi.

Üstelik 2-3 saat içinde Meral,Yeşim ve eşleri gelecekti. (Ben bunları yazarken hala gelmediler yalnız:)) Eşim evde değil ve ben yumurta kokusundan nefret ederim.

İş başa düştü tabi, kendi marifetimi kendim temizledim güzelce:) Allah'tan sandalyeye çıkınca tavana erişebilecek kadar alçak tavanlarımız var, yoksa nasıl temizlerdim bilmiyorum. Tabi bir de duvarın ve tavanların silinebilir cinsten olması büyük kolaylık oldu. Ama sil Allahım sil temizlenmek bilmiyor ki! Yerleri siliyorum bir, tavanları silerken yeniden yerlere, kafama dökülüyor:P Üstelerine basmayayım diye yeniden yerleri siliyorum. Tavanları, duvarları, mutfak dolaplarının üstlerini, her yeri sandalye ve tezgaha çıkarak sildim. Düşmemek için dua ede ede tabi:) En zoru aspiratör oldu. Çıkabilecek her parçayı çıkardım, sildim, yıkadım vs ama bazı yerleri çıkmıyor tabi. Elimde bıçak, en küçük araları bile kazıdım ve yumurta parçalarını çıkardım:)

Bütün bulaşıkları yenide yıkadım.
Sildim, sildim, sildim:) Cilaladım, parlattım:)

Yumurta kokusu çıksın diye mumlar yaktım, umarım koku kalmaz çünkü yumurta kokusundan nefret ediyorum:/

Birisini çıldırtmak istiyorsanız 5-10 yumurtayı bir tencereye ve ocağın üzerine koyun ve kapıyı çekip çıkın:)

17 comments:

yaseminpir www.yastuf.blog.com said...

Ay cok gecmis olsun bir yumurtanin patlayip bu kadar yayilmasu gercekten ilginc yani.Aman Allah korusun oyle sandalye ustlerine felan cikmayin ya.Neyseki temizlemissiniz kazasiz belasiz cok dikkat edin lutfen.Ins...bir daha boyle bir olay olmaz.Sevgiler

Açalya said...

Ne sinir bozucudur her tarafin batmasi...Cok gecmis olsun, ama bahaneyle orasi burasi cilalanmis, iyi olmus ;)
Hem, Omega 3'un yaptigina bak sen! bomba! bomba! :))

sumuklubocek said...

sen anlattikca ben cildirdim desem :))) temizlik yapmayi hic sevmedigim icin anlattiklarin kabus gibi daha da buyudu gozumde!
ben de mikrodalgada patlatmistim yumurtayi bir kere, kokuyu bilirim!
cok gecmis olsun,
ama onemli bir not: bir daha kendini boyle yorma canim ya, soyle biz gelip yapalim ;)

EGE said...

çok geçmiş olsun.yumurtanın patlamasına çok şaşırdım. yumurta konusunda dikkatli olmak gerektiğini anladım:))

Mademoiselle said...

Cok gecmis olsun. Umarim yumurtanin kokusu kalmamistir.Yumurtanin patladigini bilmiyordum, gercekten cok sasirdim.Anlasilan sana bir mutfak saati lazim su asamada. Ben tencere yakmaktan bu sayede kurtuldum:)

arzu said...

ay canim benim, ne cok ugrasmissin, vede ugrastirmis bir yumurta, bu yazindan sonra bende daha bi dikkali olacagim, esim kucucuk bir yumurta icin bi sos tenceresini suyla doldurur tevekkeli bosuna degilmis:))diye dusundum simdi:)bizde genelde caydanlik alti yanik unutulur simdiye kadar 5-6 kere yanmisligi vardir ama hala kullaniriz caydanligimizi:)gecmisler olsun cok, bi daha da boyle bisi yasama ins...

püstüklü mama said...

inanmıyorum ya şaka gibi. çok geçmiş olsun. bi daha da çıkma öyle sandalye tepelerine. ya yumurta da patar mıymış? çok ilginç.

çok çok geçmiş olsun...

Anne ve Bebisi said...

Sevgili Yasemin, teşekkür ederim:) İnşallah olmaz. Buna da şükür, beterin beteri vardır. Düdüklüyü patlatanları da duymuştum:O

Açalyacım, sorma hem de ne temizlendi:P Omega 3'ün kuvveti de ispatlanmış oldu böylece:)))))

Ayy sorma İremcim, normalde benim de büyür de o an o panikle bir başlamışım ki işe. Zaten panik ve şaşkınlıktan sinirlenmek bile aklıma gelmedi:) Yoksa çıldırmamak işten değil yani:)

Sevgili Ege'nin annesi,kesinlikle dikkatli olun. Suyu bitince patlıyormuş ben de öğrendim:)

Mademoiselle, kalmadı çok şükür. O kadar çok mum yaktım ki arkadaşlar gelince ev ne güzel kokuyor bile dediler:)

Aman Arzucum, pür dikkat:))
Sevgiler.

cadı said...

Gerçekten geçmiş olsun, kendi evimde olmuş gibi manzara geldi gözümün önüne de!! Bencede artık böyle işleri tek başına yapma, arkadaşlarından birilerinden yardım al, Allah korusun! Yazdıklarını okudum da, ne güzel bilgilendiriyorsun herkesi, ben bile bir sürü şey öğrendim sayende, teşekkürler;)

New York'tan said...

Gecmis olsun, insana durduk yerde bir suru is :) Ben de sevmem yumurta konusunu hatta yumurtada sevmem:)

Minik meleğin annesi.. said...

Esracım çok güldüm yaa.. yanlış anlam olaya değil de anlatışına :) geçmiş olsun.. ama itiraf edeyim, yumurtanın patladığını ilk defa duydum, bilmiyordum :)) demek ki ben hiç suyu bitene kadar bırakmamışım.. kaynaya kaynaya içinin bile karardığı oldu da patlamamıştı :))

Anne ve Bebisi said...

Çok teşekkürler püstüklü mama:)
Teşekkürler sevgili cadı:) Aslında başka bir şey olsa arkadaşları ya da eşimi beklerdim ama yumurtanın kuruma ve daimi koku:P bırakma ihtimali beni feci korkuttu:)
Sağolasın Şeymacım, yok ben yumurtayı çook severim de kokusun ı-ıh:P
Sevgili MMA,gül gül:) Şu an ben de gülüyorum:) Hatta olay anında bile yapacak bir şey olmadığı için en güzeli gülmekti:) Biraz histerik bir şekilde tabi:P

gaye said...

:))Büyük talihsizlik olmuş ama bununda komik yanını bulmuş olmana bayılıyorum. :))Bende en çok düdüklü tencerenin patlama olasılığından korkuyorum, küçükken gördüğüm fasulyelerin tavandaki şekilleri gözümün önünden gitmiyorda.
Ama Cadıya da katılmamak elde değil, çok yorulmuşsundur hem.. Ya ama bu yumurta kokusuda gerçekten fena oluyor, hele bizim gibi iş yerinde yemeklerde çıkarsa.. :))
Bu arada henüz not eklemeyi bırakmadım, işten ayrıldıktan sonra bırakacağım :( Çeyizime bilgisayar alamadım da :)) Hastaydım birkaç gündür ondan yazamadım.

nimet said...

ayyy Esra okurken resmen çıldırdım en nefret ettiğim şey ıykkkk zaten şu an bile birikmiş bulaşıklarım evimin mutfağında beni bekliyor senin halini düşünemiyorum geçmiş olsun bitanem:) iki gündür okuyamıyordum blogu (gezenti biliyorsun senin arkadaşın yine fıldır fıldır durumu yani) ama özlemişim her şey yolunda çok sevindim dikkat edin kendinize tamam mı:) mucukkkk

ASYA said...

Mrb,

Sizi bloguma ekledim..hamişliğimden beri takip ediyodum....Ya ayrıca bu blog aleminde link ekleyince haber vermek gerekiyo mu ? kimseyi kırmak istemem..

sumuklubocek said...

Esracigim,
partinin detaylarini bekliyoruz! hadi ama...

Anne ve Bebisi said...

Gayecim, bence de düdüklü bundan beterdir:) Gecmiş olsun:( Ara ara bizi gelişmelerden haberdar et:(

Nimoşum, şimdi msn'de konuştuk hasret giderdik seninle:) Yaz sporu,kış sporu hepsi Nimoşuma çok yakışıyor-u:) (U oraya kafiye olsun diye kondu:P)

Merhaba asya, blogun çok güzel:) Lütfen yazmaya devam et:) Ben de seni ekledim:) Sevgiler.

İremciğim, hediye çeklerimden birisini harcadım bileee fotosunu çekmeden hem deee:/ Ayıp bana ayıp:P Tamam inşallah bu akşam ekliyorum:)

x