Wednesday, 7 March 2007

Mothercare'den aldığım kotu üzerimden çıkarmamaya başlayınca, bir de bir alana ikincisi yarı fiyatına indirim olunca bugün bir kere daha uğradım ve biri kargo, diğeri kot iki pantolon daha aldım. Özellikle kotların kesimi harika. Belleri daraltılabildiği için doğumdan sonra da, bir süre daha giyebileceğimi düşünüyorum. Bugüne kadar tüm hamilelik alışverişim mothercare'den aldığım 4 pantolondan oluşuyor:) Hiç üst alma gereği duymadım. Bu senenin modası hamilelerin rahatlıkla giyebileceği modellerden oluştuğu için normal dükkanlardan normal fiyatlara alıp giyiyorum:))


Daha önceki postların birisinde anonim bir arkadaş Türkiye'de mothercare'in pahalı olduğunu, buradaki çocuk kıyafetlerinin fiyatlarını sormuştu. Her şeyden önce çok çocuk olduğu için çok seçenek, çok seçenek olduğu için de çok uygun fiyatlı çocuk kıyafetleri var. Ben ailelerimize, oradan alıp çok masraf yapmayın, burada hepsi daha uygun dedim mesela:)

Pek çok güzel ürüne baktığımızda Made in Turkey yazısı görüyoruz ama maalesef Türkiye'de üretilen bu ürünler orada çok pahalıya, burada ise çok uyguna satılıyor. Mesela ben Mothercare'den £1'a çocuk t-shirt'ü almıştım. Poundu Türk lirasına vurursanız pahalıya gelir. Şimdi baktım £1=2.76 Turkish Lira diyor. Ama ben para karşılaştırmalarını daha çok ulaşım ücretlerine göre yapıyorum, daha makul bir karşılaştırma ortaya çıkıyor:) Nasıl mı? Mesela:

Ulaşım kartınız yoksa ve nakit ödeyecekseniz, belediye otobüsü ile 1 durak bile gitseniz ödeyeceğiniz ulaşım ücreti £2, Mothercare'den aldığım t-shirtse sadece £1.

Türkiye'deki tek durak gideceğiniz belediye otobüsü ücretinin, biletinin yarı fiyatına mothercare'den bir t-shirt aldığınızı düşünün. Onun gibi:)

Mesela bu iki pantolona, indirim de olduğu için £45 ödedim. Türk lirasına çevirirseniz çok gelebilir (yine de Türkiye'deki fiyatlarından ucuz olabilir tabi) Ancak tüm Londra içinde 7 günlük metro+tren+otobüs kartının £43.00 olduğunu düşünürsek pantolonları çok uyguna aldığımı söyleyebilirim:)

Tabi daha ucuza, uyguna da bulunabilir. Ancak bana göre hem fiyatları uygun, hem de mothercare ürün kartı sunması sebebiyle cazip.

Öf amma övdüm, bu kadar reklama bi indirim yaparlar mı acaba bana:))

Kendime bir şeyler alınca vicdanım el vermedi oğluma bir şey almadan çıkmaya:) Doğar doğmaz giyer, gezmelere çıkar inşallah diye bunları aldım:)

hmm bunun altına krem ya da beyaz, keten bir pantolon çok yakışır:) Ama keten pantolon yapmamışlar:) Yeşim teyzeee, eminim sen harika dikiş de dikersin:P Senin elinden her şey gelir, canım Yeşim teyzem benimmm :))

Bu ayki anne ve bebek dergilerimizi de aldık:)

Vee eşimin Almanya'daki kuzeninin kızına göndereceğim hediye paketine yerleştirmek üzere cici bir de kart:

Tecrübeli annelere bir soru: Bebekler ne zaman kendi başlarına, yardımsız, tutunarak ayağa kalkmaya başlıyorlar? Cevaba göre moses basket ya da yatak alacağım da:))

Harika bir site, kurucusunu tebrik ediyorum, göz atın derim:)
Perfume Fan Club

sumuklubocekciğim, Tresor'u denedim bugün, bana çoook şekerli geldi:/
Benim kokum değil kesinlikle. Bir de parfüm sitesinde adı geçen Chanel No 19'i denedim ama o da bana uymadı.
Sitede yorumlananların hepsini sırayla denemeyi düşünüyorum:)
Bu arada üstad, Ma Chère Mademoiselle, sevmediklerime bakarak ben neyi sevebilirim acaba:) Önce senin tavsiye ettiklerinden başlayayım denemeye:)


Yapmam gereken çok şey var ama bir türlü başlayamadım.
To Do List
  • Kordon Kanı Bankası ile iletişime geç.
  • Kordon Kanı ödemesi için banka ile de iletişime geç :|
  • Antenatal kurslar için hastaneyi ara.
  • Pilates kursuna başlayacak mısın, başlamayacak mısın, bir karar ver artık!
  • Doğum için TENS Machine alınacak, internette daha indirimli. Unutma!
  • Suda doğum konusunu hastane ile kesin kararlaştır. Havuz yoksa taşınabilir bir tane getirip getiremeyeceğini öğren.
  • Götürebiliyorsan bulduğun siteden bir tane satın al.
  • Epidural yaptıracaksan havuz falan hikaye olacak, satın almasan mı yoksa:P Kiralanabiliyor muydu:O
  • Bir yerden alacağın bir komisyon var, vergi yılı geçiyor, iste artık şu parayı!
  • Bebeğin ve senin hastane çantanız hazırlanacak, hazırlasan diyorum:D
  • Bebişin kıyafetlerini dolabına yerleştir. Yıkayacaksan yıkayıp ütülemeye başla!
  • Car seat, yatak, baby slings, her ne alınacaksa kesin kararlaştır.
  • Toy's R Us'un Babies R Us bölümüne üye oldun ama ne gelen var ne giden. Müşteri Hizmetlerini ara. Yoksa her şeyi mothercare'den alacağım diye tehdit et:)
  • Bebeğin ilk ismini kararlaştırsanız bi zahmet :/
  • Doğum ve ağrı kesiciler üzerine bir post hazırla.
  • Çocuğun UK kaydı, resmi işlemleri nerede, nasıl hallediliyor öğren.
  • Child Benefit, Child Trust Fund için hesap açtır.
  • Bütün bu listeyi sakla, ilerde oğluna, ben bunlarla uğraşırken baban uyuyordu evladım de:) Annelerin hakkı neden ödenemez bir kere daha hatırlat:P
  • Yarın iş var, uyu artık :) Hepsini sonra düşünürsün:P

17 comments:

sumuklubocek said...

Esracigim,
listene bakar bakmaz ben yoruldum be canim, bunlari bolsen soyle taksit taksit; bebisin konulari oncelikli olmaz uzere tabii ki ;)
her parfum her tende ayni olmuyor, sekerli bulmani anliyorum cunku bugun elle bizdeydi tresor'u denedi, sona dogru -ondan ogrendigimize gore parfumlerin bir acilis bir de bitis tonlari var- hah iste bitis tonu onun teninde de baya sekerli durdu. ben kiyafetlerimi de kokladim sanki bende bu koku acilis tonunu hep koruyor gibi... her neyse...
cicek kokularini seviyorsan cok expert olmamakla birlikte -izninle sevgili elle ;)- Kenzo'nun Ca sent beau'sunu oneririm...
Ne kadar tecrubeliyim bilmem ama bebislerin kendi kendine ayaga kalkma zamanlari degisiyor; Selim bes bucuk- alti aylikken -animsadigim kadariyla, belki de blogdan check etmek lazim- kalkmisti ayaga hatta biz "dokuz aylik falan yuruyecek galiba" diye dusunmustuk ama yurumesi 11 ayi buldu. Ayaga erken kalkmasinin da sebebi her firsatta onu yere birakiyor, yerde oynatiyor olmamizdi sanirim.
Uzun bir yorum oldu bu, bitireyim bariii...

Nuray said...

Ne tatlı telaşlar bunlar. Nasıl güzel bir serüven. Allah tüm bebek isteyen kadınlara nasip etsin. Erkekler ne kadar şansız :) yengem yeğenime hamileyken hamile kıyafetleri konusunda çok zorlanmıştı. Bir tek 0-12 benetton'dan güzel yaşına uygun şeyler bulabilmişti. Mothercare'inde kesimleri hoşuna gitmedi. Aslında mothercare indirim döneminde çok ekonomik olabiliyor. Bizim evimize yakın olduğu için ben sık sık uğruyorum yeğenim için. To do list oldukça kabarık doğum iyice yaklaştı elini çabuk tut.Valla bu yumurcaklara güven olmuyor. bakarsın çat kapı geliverir :)

nimet said...

Esracık okudum okudum eee Murat ne yapıyor dediğimde Allahtan sende serzenişte bulunmuşsun yoksa aşk evlilik buysa gözü kör ediyorsa ben almayayım diyecektim:)
canımmmm dün duyguşa da haber verdim sitenden haberdar değilmiş o da okuyor artık:)maslak kız yurdu olarak takipteyiz yani:) ha bu arada dünya kadınlar günümüz de kutlu mutlu huzurlu olsun:)muck

Anonymous said...

canimcim,cicilerinizi gule gule giyin anne -ogul.

ne de guzel anlatmissin hocam ekonomik mevzulari. iktisatli iktisatli alisverisler yapip bize ornek oldugun icin de ayrica tebrikler.

Zaman ne kadar cabuk geciyor ve elhamdulillah ne guzel seylerle geciyor. Listeni bir an once halletsek iyi olur guzelim el birligiyle ,su tax meselesini iyi hatirlattin,ben de unutmustum.

Dikilecek pantolon mevzuunda da canim,yapariz be ya cani saolsun bebisin ,bi de terzilige al atariz ,yapanlarin bizden ne fazlasi var :)meralcimle sen yanimdayken biz daha cook seyler beceririz.

yesim teyze

meral said...

Hello Esros ve bebisi,

Sekerim boyle uzun listeler yapip gozunu korkutma.cogunu iki-uc gunde bitirirsin.bak ben yaptin mi diye check etmekte uzmanimdir.seni hergun arayip bugun yapacaklarini yaptin mi diye seve seve sorabilirim.ayrica bu listeyi paylasalim.biz de elimizden ne geliyorsa yapariz tatlim.

bosver su moses basketi esros.biz onun kullanissiz olduguna cok onceleri karar vermistik.yatak alacagiz biz tontonumuza o kadar.hem sonra sut icip buyuyunce de yatabilecek :))

cicilerini(zi) gule gule kullanin.tontonun yesil tisort ve sapkasina bayildim.kesinlikle keten rengi bir pantolon lazim altina.onu da hallederiz yakinda.hele o icini dolduracak kadar buyusun de :))

Serra yiLmaz said...

ma$allah ne gusel $eyler bunnar. guseL gunnerde giyerSiniz ogLun ve sen in$. ;)

~Serra

Acalya said...

Hehe, ayni kaygilar hep. Benim listem de seninkinden pek farkli degil. ikimiz de yumurta kapiya dayanincaya kadar beklemeyiz umarim Esra'cigim.

Mademoiselle said...

:) Neler olmus neler.
Oncelikle bugun siteyi ziyaret edenlerin sayisi iki kat artti, baktim artisin kaynagi buradan geliyor...Meger reklamim yapilmis, bu iltifatlar icin tesekkur ediyorum. Kendimi parfum master'i sandim, ona gore:)
Ikinci olarak Esra gozumu korkuttun, demek Ingiltere o kadar pahali, alsiveris tutkumu oldurmem lazim, bunu anladim. Cunku ben simdiden indirim reyonlarindan hamile kiyafetleri aliyorum(ozellikle pantolon)ve bir pantolona 3-4 bilemedin en fazla 10 dolar veriyordum.Amerika cok mu ucuz...Tabi bedenler konusunda cok acemiyim, aldiklarimi giydigimde suan bile oluyorlar, hamileyken giyebilirmiyim bilmiyorum:)
Tresor'da iki seyi ben de sevmedim. Biri sekerli olusu, ikincisi vanilya notasi. Bu konuda yorumumu bugun yazacagim. Parfum onerisi konusunda da dusundugum bazi seyler var. Lutfen PFC'i takip etmeye devam edin...
Sevgiler:)

Mademoiselle said...

Bu arada listeni cok sevdim. Baslamak istediklerinin hepsi gerekli, bence bir an once basla ve bunlar uzerine daha fazla dusunme...

Mademoiselle said...

Hep teker teker aklima geliyor afedersin. Bence sen hamilesin ve bebis gelmek uzere. Cok hafif birseyler lazim sana. Eau d'Hadrien, Le Jasmin ve Petite Cherie isimli parfumleri dene once Anncik Goutal'dan. Birde Marc Jacobs'dan Blush isimli parfumu, ve Splash serisinin tamamini(8 tane splash spray) denemelisin.

Anne ve Bebisi said...

sumukluboceciğim,sorma tatlım:) Üstelik liste daha uzun, aklıma sonradan gelen şeyler var, eski faturalarla ve emlakçı ile ilgili halletmem gereken bir sürü şey var:( Önümüzdeki haftanın tamamı telefon başında geçecek sanırsam ki:)

Evet hem açılışı, hem bitişi çok şekerliydi bende:) Ben de öğrenmeye başladım kavramları hehe:) Kenzo'yu deneyeceğim:) Thanks for the advise:)

Bebekler ve ayağa kalkmaları konusundaki bilgi için teşekkürler:)

Hep uzun uzun yaz lütfen:)

Sevgili Nuray, amin diyorum dileklerine:) Bence de erkekler şanssız:P Sanırım kişinin zevkine göre değişiyor, ben çok severim mothercare'i:) Herkesin tarzı farklı tabi.
Elimi çabuk tutmalıyım haklısııııın :S Önümüzdeki hafta bu listenin en az yarısı bitmeli:P

Nimoşum, çok iyi etmişsin Duyguşkama haber vermekle. Duyguuu bizi duyuyorsan ses veer:)
Nimoşum, kör de olsan sağır da olsan, gözünü dört de açsan erkek cephesinde değişen bir şey olmuyor:P Sen onu bunu boşver de, Dünya Kadınlar Günü ile igili gönderdiğim kartı aldın mı onu söyle:))

İş yerinde bir tek Rus bir erkek arkadaş bayanların dünya kadınlar gününü kutladı:) Aynı zamanda yönetmen/aktör olan bu kibar, düşünceli, Slav ırkına mensup yakışıklı Rus arkadaş bekar olmaktadır, ilgilenenlere duyurulur:)))

Yeşim teyze, sen süpersin, bi tanesin. Yeşim teyze hafta sonu kendimizi kırlara, bahçelere vuralım:)

Meralim, ya ne bileyim yatak birden çok büyü geldi gözüme. Bir de bebek ilk zamanlar daha bi iyi hissediyormuş cosy moses basket'te falan. Hani yatak olayını sonra düşünürüz diye arka plana atmak istedim açıkçası:) Kırlara, parklara çıkıcaz di mi Meral teyzee:) Ot olayı falan hani heheh:P

Serracım, canım,çook teşekkür ederim:)

Açalyacım, işin ilginci ben çok planlı programlı bir tipimdir ama bir kötü özelliğim her şeyi şarta bağlarım:( Kafamın içinde tüm bu işleri, doğum iznim başlasın ondan sonra'ya bağladığım için beklettikçe bekletiyorum:) Senin de listeni görmek istiyorum:)

Dear mademoiselle:) Ziyaretçilerin artmasına çok sevindim, kesinlikle hak ediyorsun;))

Gözünü korkutmak istemezdim:/ ee şey burası pahalıdır biraz ama orası da çoook ucuz canım. Olması gerekenden daha ucuz. Burda değil, orda var br acayiplik:) Olmadı arada oraya alışverişe gideriz,buranın parasıyla epey bir şeyler alabiliriz:)))

Sen benden de aceleciymişsin:)) Hamile kıyafetleri konusunda falan yani:) Neyi nereden alacağına bağlı, arkadaşım designer hamile pantolonunu çok ucuza (sanırım £8 falandı) e-bay'den satın almıştı. Ayrıca yine pek çok designer kıyafeti pazarlardan (sosyete pazarı oluyorlar sanırım:P) çok çok uyguna satın alabiliyorsun. Sen yeter ki ucuza bulucam de, neler neler bulursun:P Ben biraz tembel olduğum için uğraşmıyorum:)

Parfüm tavsiyesi için çoook teşekkürler. Önümüzdei hafta elimde bir liste hepsini denemeye gideceğim:))

yaban eriği said...

ay ben o yeşillere bayıldım yaa....
iyi günlerde mutmutlu giysin oğluşun..
maşaallah ne çok şey var daha yapılacak..sana kolay gelsin şimdiden..Tr den yardım istersen burdayız..:)))

KIKI'S DESIGN said...

ne güzel bir post:)
to do listine baktım da kolay gelsin walla:)
sevgiler!

ciceklibahce said...

Benim oğlum 6 ay civarında tutunup ayağa kalkıyordu:) Zaten erkende yürüdü:) Oyun parkının içinde tutuna tutuna yürürdü:)
Pantalonlar çok hoş:) Güle güle giy:)

Anne ve Bebisi said...

Teşekkürler yaban eriği ve kiki:)

Oğluna maşallah diyorum çiçekli bahçe:)Çok hareketli bir çocuk olmalı:)

büşra said...

Bebek için yapılan alışverişler hiç bitmez.Her gördüğünü almak istersin.Umarım bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız.Siteniz çok güzel olmuş.Benim de 13 aylık oğlum var.Doğum öncesi sabırsızlığım aklıma geldi sizi okuyunca.Canım oğlum uyuyor şimdi.Ama çok özledim.Başarılı doğumlar dilerim

nilly said...

Listen epey uzunmus. Kendini cok yorma listeyi tamamlicam diye. Doguma liste stresi ile girme :)

x