Saturday, 3 March 2007

Minik Patikler, kullanıp sevdiğim ve yine alırım dediğim ürünler konusunda beni sobelemiş. Aklıma ilk gelenleri toparladım:)



Eskiden, çook eskiden Alcatel diye bir telefon vardı:) Benim ve eşimin ilk telefonları, şu yukarıdakine benzeyen kütükten bozma Alcatel telefondu. Onunkisi mavi, benimkisi sarı:) Tam yukarıdaki telefon olmayabilir ama ona çok benziyor, bilenler hatırlayacaktır. 4 yıl kadar kullandım, buraya gelirken bırakmak zorunda kaldım, yoksa bozulana kadar kullanacaktım. Gördüğüm en sağlam telefondu. Kaç kere paramparça oldu ama bana mısın dememişti. Gerçi artık bulunmaz ama yad edeyim dedim:) Genelde Nokia, telefonda herkese tavsiye edeceğim bir marka.




Ben daha küçük,çantaya sığacak,hanım işi bir digital fotoğraf makinası istemiştim ama eşim yukarıdaki makinayı almıştı. Fuji S5000. İyi ki de bunu almış! Taşıması küçük makinalar kadar kolay değil, üstelik sarjlı değil pilli! 4 kalem pille çalışıyor ama yine de şu an için başka makinaya değişmem.

ipod Nano. Nokta.

Bu sünger yatağı Meral'lerde görüp (zaten onlarda ne görsek alıyoruz, çok kıskancız çook:P) biz de almıştık. (IKEA'dan) Gece yatılı kalan misafirlerimiz için harika bir çözüm yöntemi, özellikle de bu ülkede. Burada kiralık evler eğer istiyorsanız, ev sahibinden eşyalı oluyor. Kendi evini almamış, ev kiralayan bizler gibiler de, sürekli ev değiştirmek zorunda kaldıkları için bir de eşya taşımayalım dediklerinden hep eşyalı ev tutuyor. E burda da çek-yat mantığı pek olmadığı için, güzel ancak fonksiyonsuz koltuklarınız oluyor:) O yüzden yatılı kalacak misafirler için bir çözüme ihtiyacınız var. İşte şu yukarda görmüş olduğunuz sünger yatak bunu için harika bir çözüm:) (Kadıköy vapuru satıcılar gibi oldum:))
Bu süngeri normal zamanda kendi yatak süngerimizin üzerine koyup yer tutmasını önlüyoruz, misafir geldiğinde de onlara kullanıyoruz. Kendi yatağımızdan daha rahat :) Kendi evim olsa yatak falan almayıp, yere bunu atıp kullanabilirim:) Bazasını almadık bu arada ama yeri olanlar için o da çok kullanışlı bence.


Eşimin alerjik bir bünyesi var. Her bahar, saman nezlesinden (hayfever) bir ay kadar çeker. Gerçi saman nezlesi için hiç Çinliler'e başvurmamıştık ama şimdi aklıma geldi, bu bahar kısmet olursa onları da deneyebiliriz:) Neyse, 5-6 y kadar önce eşimin vücudunun kırmızı lekeler çıktı. Eli, yüzü, vücudu her yeri kırmızı lekelerle doldu. Eczaneye gidip bir merhem aldı ancak bütün tüpü bitirmesine rağmen işe yaramadı. Doktora gidip belki de bir sürü testten geçmesi ya da yeni yeni ilaçlar denemesi gerekiyordu ki benim aklıma parlak bir fikir geldi:) Çinlilerin doğal ürünler satan, doğal tedavi doktorları bulunan dükkanlarına uğramak. Eşimi kontrol eden Çinli uzman alerjik olduğunu ve neler yememesi gerektiğini söyledi. Sonra da yukardaki ilaçları verdi. Tamamen doğal olan bu hapların bir tanesinden günde 2 kere ve her seferinde 15 tane, evet evet yanlış okumadınız her seferinde 15 tane alması, diğerinden de günde 3 kere ve her seferinde 10 tane alması gerekiyordu:) Yani günde toplamda 60 tane:) Ancak maşallah daha 2. günde lekeler azalmaya başladı ve bir kaç gün sonra da bir daha çıkmamak üzere kayboldular:)

Kendisine bir bisikletlinin çarptığı ve kolunu herhangi bir şey tutamayacak şekilde inciten bir arkadaşım da yine Çinlilerden aldığı bir merhemle bir kaç günde tamamen iyileşmişti. Çinlilerin doğal tedavi yöntemlerini ve yaşam tarzlarını takip etmek lazım, adamlar 100 sene yaşadığına göre var demek ki bir bildikleri:)) Gerçi Meralcim onlardan bir şampuan alıp memnun kalmamıştı ama bence daha sabırlı olsa kesin işe yarardı:))


Bu da yine bir doğa ürünler satan Çinlilerin dükkanından alınmış yüz temizleme sabunu. Kimyasal içermeleri sebebiyle güzellik ürünlerini kullanmayı sevmiyorum. O yüzden bu tür doğal şeyler bana daha çok hitap ediyor. Hem çok güzel bir yüz temizleme sabunu hem de çok sağlıklı. Bir tane de kol ve X bölgesindeki ;) yağları sıkılaştıran bir sabun aldım ama henüz denemedim.

Geçen gün internetteki bir sağlık köşesinde, kullandığımız özellikle sıvı sabunların, şampuanların deterajanlardan bir farkı olmadığını, benzer maddelerin onlar için de kullanıldığını okudum. Sabun olarak kesinlikle sıvı sabunu tavsiye etmiyorlar, mümkünse vegetable kalıp sabunu öneriyorlar. Şampuanlar için de, deterjanlarda kullanılan, adını hatırlayamadığım maddeden en az içereni almamızı tavsiye ediyorlar. Yakında Çinlilierin doğal şampuanlarına geçiş yapmayı düşünüyorum:) Kalıp sabuna çoktan geçtim zaten:)


Bu da hamilelikten önce kullanmaya başladığım hamilelere özel multivitamin pregnacare. Bebek düşünen ya da hamile olan herkese tavsiye ederim.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar:) Ben de... Şeyma, palyanço, nilly, salıncakta iki kişi, Derya Mercanı, zumrutuanka, Yağmur'un annesi, Sabahnur, Swayline, Açalya, Pratik anne veee gelin hanım ince Gaye'yi sobeliyorum:)

Sobe:)

Bu akşam test edilip onaylandılar:)

16 comments:

Salincakta Iki Kisi said...

en kisa surede sobeni cevaplayacagim:) dogal urunler konusunda haklisin ama kendimi sivi sabun yerine el sabunu kullanirken dusunemiyorum--yani herkesin elinin degdigi, pisligini(hatta bazen boyle kir filan kalir o sabunlarin uzerinde) biraktigi birseyi kullanamam gibi geliyor--kendi evimde bile olsa--misafir filan gelir gider--cildiririm bennn:)) hele de saclarim icin sabun asla kullanamam--hadi vucut icin neyse--olabilir ama sac icin aslaaaa:)) aslinda ozeniyorum surekli dogal urunler kullananlara ama su halimle yapmam imkansiz gibi--- :)) Belki hamile kalirsam o zaman sac boyama-makyaj malzemesi-parfum vs kullanimini azaltirim cunku cok zararli oldugunu biliyorum ama simdilik ben bu zararli seyleri cok seviyorummm:)) Cinlilerin cidden harika urunleri var--bende international market'e gittigimde mutlaka onlarin reyonuna ugrarim--ozellikle yosunu kullanma konusunda cok gelismisler--sevgilerrrrr

Anne ve Bebisi said...

Merhaba Banucum, senin cicili bicili şeyleri sevdiğini biliyorum:) Ben de senin blogunda o konuları takip etmeyi seviyorum hem:)
Aslında doğal ürünlerin paket ve pazarlama sorununu çözseler piyasadaki kimyasal bakım ürünleri ile rahat yarışır diye düşünüyorum:) Kalıp sabunu dışarda ben de kullanmayı istemem, kullanmıyorum da:) Ama evde kendine özel, ayrı bir yerde bulunduracağın kalıp sabun kullanabilirsin. Ben misafirler için de her zaman sıvı sabun bulunduruyorum. Zaten kimse de kalıp sabun kullanmak istemiyor:) Hamilelik doğal ürünlere geçiş için harika bir zamanlama olabilir:) Sevgiler

Anne ve Bebisi said...

hmm bu arada, Çinliler sıvı şampuan yapmış durumdalar:) Onu kullanmayı düşünüyorum. Bulursam duş jel, banyo köpüğü vs de doğal olanlarından da almayı düşünüyorum. Çünkü bunların tamamını ev deterjanları ile aynı kategoriye koymuşlar! ıyyy :P

New York'tan said...

Cinlileri gezmek lazim anne ve bebisi haklisin,dogal urunler onlarda oluyorda, nasil geziyorsun ya kokmuyormu,bizim icimiz kaldir miyor ozellikler yazlari:)Salincakta iki kisi:),kotu olmuyor saclarin sabunla yikayinca , suyundan olabilir,burada sular kirecsiz mesela saclar yumusak oluyor,sacimda boya varkende denedim bir sey olmadi:).Biz ailecek zeytinyagli sabun kullaniyoruz banyoda,sampuani birakali uzun zaman oldu,camasirlarda da deterjan kesinlikle kullanmiyorum onda da sabun kullaniyorum, bazen de internetten petrol icermeyenlerinden ismarliyorum ama yine de guvenmiyorum cunku icinde katki maddesi oluyor, biz biraz fazla sabuncu bir aileyiz , esim takintilidir bu konuda :)
Bu makaleye goz atin derim http://www.newstarget.com/005342.html

Minik Patikler said...

:) cok guzel olmuusss ben de fotoyu yeniden yukledim :)

sumuklubocek said...

alcatel hikayemiz ayniymis, benim de ilk -ve uzuuunca sure kullandugim- telefonum oydu; evet bu resimdeki degil ama anladim ben hangisi oldugunu; hey gidi gunler!
canta ve babetler cok yakismis; gule gule kullaniniz efendim :)

Pratik Anne said...

Ya ben ipod nano mu kaybettim. okuyunca icim ciz etti simdi. uhuuhuhu. shu "uyku serisi" bitsin uc bes sobe birden yazacagim anlasilan.

Anne ve Bebisi said...

Şeymacım, bizim Çinlilerin Dr&Herbs isimli sadece bitkisel ilaçlar ve çaylar satan, kimisinde masaj da yaptırabileceğin, hemen hemen her gün bir uzmanın hazır bulunduğu, oldukça temiz ve kokusuz:) dükkanları var:) Ben oradan alışveriş yapıyorum. Linki burada:
http://www.drandherbs.com/

Bu arada siz de maşallah bayağı bir natürel ailesiniz:) Verdiğin linke şöyle bir göz attım da ürkütücü gerçekten. Kullandığın ürünlerin isimlerini bir ara verirsen buralarda var mı diye araştırmak isterim.


MPcim,çok güzel olmuş senn foto:) Teşekkürler.

sumuklubocekciğim; yes, u know what i mean:))
Merci iltifat için de:))

Pratik anne:((( Daha güzelini alırsın inşallah:) Sobelerini bekliyoruzz:)

Acalya said...

Alcatel telefon da benim ilk telefonumdur, hatta ikinci el mi ne almistim uzun sure de kullandim, artik cevreden 'birak artik su tuglayi' diyenler artinca degistirmistim ama gozum arkada kalmisti...ilk goz agrimdi...Bir de bu Alcatel'in, yerin bilmem kac metre altinda toprak altinda bile cektigi rivayet olunur.
Bu aralar blogda pek bir tembelim, senin sobeni yerine getireyim bari :P

nimet said...

Esram; "ben o alcateli çok iyi hatırlıyorum" dersem ne kadar yaşlandığım anlaşılır mı acaba:) canım cicilerin çok yakışmış güle güle giy, muck

palyanço said...

yetişemiyoruuumm.. yaw ne oluyor bana herseyi geriden mi takip etmek zoruunayım beenn :( sobelenmişim bu arada :) en kısa zamanda cevaplıcam soz :) bu arada ayakkabılarına bayıdım.. ve şu dogal urunler konusunda da sana katılıyorum..ben zaten hic bir zaman kendime oyle değişik değişik kremler neyim alamdım.. dogal sabundan guzeli var mı kine beaa ;)

Mademoiselle said...

Ayakkabi ve cantan cok cici.
Senin cok bilincli bir anne olacagina dair bir dusuncem var cunku simdiden bilincli bir hamilelik geciriyorsun. Bazi noktalarda not tutuyorum, ileride lazim olacagini dusunerek...
Sivi sabunlar konusunda bir aciklik getirmek istiyrum. Aslinda evimizde kullandiginiz KALITELI VE BAKTERILERI OLDURUCU sivi sabun soylenilen gibi zararli degil. Ustelik cogu zaman sabuna gore daha hijyenik ve rahat kullaniliyor. Sorun disaridaki sivi sabunlar, yada ucuz fiyatiyla insanlarin aklini celen diger sivi sabunlar. Kar etme amaciyla aliniyorlar, ama cok zarar veriyorlar. Fakat dusunuyorum, dusunuyorum ben bu noktada sonuca ulasamiyorum. Cunku disaridaki sabunlarinda kalip olmasi durumunda kac kisi kullanmak isteyecekti kocaman bir soru isareti... Yazarken diger yorumlari okumadan yazmistim, simdi ayni noktaya deginenler oldugunu goruyorum.

Anne ve Bebisi said...

Açalyacım, tembel olabilirsin canım, bahanen var:)) heheh:)) Hamilelerin her hali hoşgörü dahilindenir:P

Nimo$um,teşekkür ederim arkadaşım. Gel de sana da alalım;))
Sen kiim yaşlanmak kim :)) Şimdi bişi diyecem ayıp kaçacak:P msn'de bilahare hatırlat söyleyeyim:))
Hep yaz bize Nimet teyze:)

Palyançocum,çalışan kadın sendromu yaşıyorsun, hiç panik yapma,kısa zamanda düzelir:)) Demek sen de natürelcisin, çok sevindim:) Cevaplarını bekliyorum:)

Sevgili mademoiselle,hoşgeldin:)
Teşekkür ederim düşüncelerin için. İnşallah dediğin gibi olur:) Elimden geleni yapmaya çalışıyorum.

Dışarda sıvı sabun&kalıp sabun ikiliminde çok haklısın. Annemin bu konuda çözümü, kendi kalıp sabununu yanında taşımaktır mesela:) Ben de iş yerimde antibakteriyal bir sıvı kullanıyorum mesela. Hani şu doktorların ameliyat öncesi ellerini yıkadıkları sıvılar fala var ya, onlar gibi bir şey. Meral de hep yanında taşır öyle bir ürünü. Clean freak, temizlik hastası sanmayın tabi beni:)) Alakam yok da, o da bir çözüm yöntemi olabilir. Özellikle kullandığımız mouse,klavye,masa gibi alanların tuvaletlerden daha pis olduğu düşünülürse.

Minik meleğin annesi.. said...

öncelikle cicilerini güle güle kullan.. çantana özellikle bayıldım..

ya benim de ilk telefonum ankesörden bozma kocaman bir ericssondu.. onu hatırladım yazını okuyunca.. hatta bir arkadaş, "kuaybe abla bunu önüne koyup cami kapısına otursan sadaka veririler sana" diye takılmıştı bana :))) şimdi avuç içi kadar telefonuma bakınca gerçekten ben de "nasıl taşımışım onu?" diyorum.. çantayı o dolduruyordu herhalde :))

yaşasın doğa, yaşasın natürel ürünler :)

Anne ve Bebisi said...

Merhaba Kuaybe:) Teşekkür ederim.
O telefonları da hatırlıyorum:) Hatta onlar Türkiye'deki ilk cep telefonları idi sanırım:)) O zaman için ne lükstü ama:)

nilly said...

Bende sobelenmisim. En kisa zamanda sobeyi gerceklestiricem insallah. Alcatel telefon benimde ilk telefonumdu. Biraz agirdi, yes no tusu diger telefonlara gore ters taraftaydi ama mavi renkli sevimli birseydi. Hatta sarj bittince kalme pil takip kullanma ozelligini birkac kere kullanmistim.

x