Monday, 26 March 2007

Geçen perşembe oğluşumun Gül teyzesi ile buluştuk. Sevgili Nursel ve Gül kardeşler bize küçük bir paket hazırlamışlar sağolsunlar:)

Ne kadar minikler:)

Sadece Londra'nın değil dünyanın da iş merkezlerinden sayılan bir bölgedeki Starbucks'ta çalışan arkadaşım içerde otururken dahi içeceklerimi karton kutularda almamı öğütledi. Bir çalışanın, yerleri sildileri bezle bardakları sildiğine şahit olmuş da :O

Hamilelik sebebiyle yiyecek ve içeceklerdeki bir sürü ıvır zıvıra dikkat etmeye çalışıyorum. Normal zamanda bile biraz pimpirikliyimdir:) Bu zamanda iyice abarttım. Her yemeyi ve içmeyi düşündüğüm şey için 'içindekiler' kısmını kontrol etmek istiyorum vs. Arkadaşımla onun çalıştığı Starbucksa gittik ve ben yine 'hmm acaba bunun içinde uygun olmayan bir şey var mı?' diye düşünmeye başlayınca bana bir kitapçık getirdiler ve her şeyi kontrol edebildim:) Bir ara o kitapçıkta bulunmayan bir ürün için dolaptan ürünün kutusunu getirmeye kalkınca çok zahmet veriyorum diye boşvermesini söyledim ama bana bu tür şeylere çok alışkın olduklarını söyledi. Pek çok müşterileri gerek din,kültür gibi etkenlerle pek çok yiyeceği yemedikleri, kimisi vejetaryen olduğu, kimisi de çeşitli yiyeceklere alerjileri olduğu için her zaman yiyecek ve içeceklerin içeriğini soruyormuş. Çalışanlar da risk almak istemedikleri için hem içindekiler dosyasını, hem de gerekiyorsa ürünün kutusunu ya da kabını müşterilere verip okutturuyorlarmış:) İlk kez kendimi garip hissetmedim o yüzden:) Tek ben değilmişim demek ki? :)

Doğum ve bebek bakımı konusunda öğrenecek çok şey var, şu aralar Açalya çok güzel bir konudan, emzirme konusundan bahsediyor. Onun blogundan okuyabilirsiniz. Yazdıklarının tamamına katılıyorum:)

Anne Sütü 1
Anne Sütü 2
Anne Sütü 3

Tüm bu bilgilerin dışında öğrenilmesi gereken bir sürü de ürün var! Hiç aklımda yokken, dün okuduğum bir makaleden sonra hazır bez değil de yıkanabilir bezleri kullanmayı düşünmeye başladım! Kulağa ne kadar garip geldiğinin farkındayım ancak araştırmaya başlayınca pek çok anne-babanın (tamam baba kısmı biraz fazlalık oluyor ama olsun, ismen de olsa yer alsınlar:)) yıkanabilir bez kullandığını gördüm. Tabi onların oranı hazır bez kullananlara göre çok çok az ama yine de tahminimden daha fazla kişi kullanıyor.


Beni, yıkanabilir bezleri kullanma fikrine hızla geçiş yaptıran şöyle bir bilgi oldu:
Almanya'nın Kiel Üniversitesinde yapılan araştırmada, hazır bezlerin içlerinin, 'bez' olan bezlere göre 5 derece daha sıcak olduğu tespit edilmiş. Bu durumun, erkek çocukların ilerdeki fertility/sperm üretim yetilerini etkilemesinden endişe ediliyor.

Çünkü doğumdan, tuvalet eğitiminin başladığı zamana kadar, hazır bezlerle geçen 2 yıl aynı zamanda, erkek çocukların sperm üretimleri için yumurtalık bölgelerinin 'serin' tutulması gereken en önemli ilk 2 yıl.

O yüzden, ilk zamanlar olmasa da, bebeğe ve alt değiştirmeye alışana kadar, sonrasında yıkanabilir bezlere geçiş yapmayı ciddi ciddi düşünmeye başladım. Hem araştırdığım kadarıyla, evet hazır bezlere oranla biraz daha fazla çaba ve zaman istiyor ancak eski zamanlardaki gibi kullanımı zor değil. Bezlerin içine bebişin 'üretimlerini' :) tutması için yerleştirilen ve tuvalete atılabilen kağıt bazlı ürünler, özel olarak külot şeklinde üretilmiş ve 60 derecede yıkanabilen
bezler vs gibi pek çok kolaylık var.

Faydaları ise saymakla bitmez. Doğal olması, sağlıklı olması, hazır bezlere oranla çok ucuza mal olması, Açalya'nın bahsettiği gibi daha kısa sürede ve daha kolay tuvalet alışkanlığını kazandırması vs.vs.

Bebişlerin poposu biraz tombiş görünüyor o kadar:))

Işıl hanım
bir önceki posttaki yorumunda kullandığını ve memnun olduğunu yazmış sağolsun. İnternetteki forumlarda da kullanıp da memnun olmayan kimseyi görmedim. En iyisi anneme söyleyeyim de gelirken bir kaç metre amerikan bezi getirsin:P Hem ucuz, hem kullanışlı:) Annem hazır bez yerine yıkanabilir bezlerden kullanmayı düşündüğümü öğrenirse, tembel ve her şeyin pratiğine (tamam peki, kolayına:P) kaçan kızının kafasına taş düştüğünü düşünebilir:) Yok taş düşmedi, sadece, insan evladı için en iyisini istermiş, onu anladım:)


Henüz sipariş vermedim ama sanıyorum ki sağdaki 'baba sling' marka bebek taşıyıcısını alacağım. Bebeği 7 farklı pozisyonda, 2 yaşına kadar taşıyabiliyorsunuz. En önemlisi, hamak pozisyonu, bebeklerin omurgalarının geliştiği ilk zamanlar için taşınabilecekleri en sağlıklı pozisyon. Yakın zamanda Afrika'dan İngiltere'ye göç etmiş pek çok Afrikalı zenci anne, bildiğimiz büyük bezlerle bebeklerini sokaklarda hep bu şekilde taşıyor. Bizim ülkemizde eskiler, köylerde zaten bezlerle, sırtlarına sarıp sarmalayıp taşırmış.
Eskilerin kullandığı ne varsa en doğal ve sağlıklısıymış anlaşılan:)

Not: Elif, ne hoş süpriz oldu:) Bloga hoşgeldin:)

21 comments:

ASYA said...

Günaydın,
Sabah babişi işe yolladık bari bende nete bi bakiim dedim sabah sabah bi farklı oluyomuş ..:)
Oğluşun cicilerini güle güle kullansın..'I love my mummy' yok ama :( erkek olduğu babasına mı çeksin demek istemişler :)yoksa farketmez yinede babasına mı çeksin demek istemişler teyzeleri :))
Ben hamileliğimden beri kahve içmiyorum..Çok da sevmezdim ama hayır da demezdim..Starbuck,gloria jeans (bikaç marka daha var ,hatta türklerde artık türk versiyonlarını yapıyo bunların modern kahvehaneleri:))her köşe başında açıldı artık istanbulda..acayip bi amerikan kültür şeysi olduk..
Şimdi yani Esra erkek çocuk anneleri çocuklarının bezleri yıkasın,kızlar rahat rahat gezsin mi demek istiyosun:) ben şu an için bu konuda yorum yapmiim bari bende 30 haftalık felan olunca düşünürüm bunları veee son olarak bende çok araştırdım bu yandan taşınabilen 'kanguru' lar gerçekten çok hoş bencede..çocuğun kolu bacakları ayrı bi yerlerden sallanmıyo en azından ilk 6 ay için di mi.hep elinin altında olucak ve eller serbest olucak..güzel seçim sen kullan bizede önerirsen alırız..Bu arada fiyatlarına baktım burada satılan kangurularla aynı hemen hemen ;)

Açalya said...

Yazilarimi linklerle verigin icin cok tesekkurler. Cok uzun yazi oldu her biri ama birilerinin isine yarar umuduyla yazdigim icin, degmistir herhalde...
Starbucks'in yaptigina bak sen! Hamile kaldigimdan beri cay-kahve icmeyi birakmis olsam da, bunu duymak hic hosuma gitmedi. Cayimi mug'da istedigim anlar geldi aklima simdi, iiyykkk!
Ben ne eski kafaliyim yahu! Sen kumas bez deyince benim ilk aklima gelen hani su 20 yil oncesine kadar kullanilan cinsten, hani katlayip naylonla baglanan bezler geldi aklima...Ay ben hakikaten bu bebek olaylarindan uzagim galiba, hahahhaha. :P
Saka bir yana, oyle bir dusurdun ki aklima simdi bu kumas bez olayini, bizim oglan ileride dollesin yani rahatca...Tammo'ya da soyledim simdi, hemfikir sekilde kafa sallayip, 'vay be!' dedik. Simdi ilk is bu kumas bezlerden almak olacak...(aldigim tum newborn diaper'lar bitsin hic olmazsa yaaa.
Sling olayi da; simdi bir suru yerde okudum review'lar falan, kimilerinin bebekleri cok sevmis, kimilerinin ki nefret etmis. Iki arada bir derede kaldim acikcasi. Simdi sen benden once dogurcan ya, kullan bana da soyle nasil oldugunu tamam mi?! ;)

Anne ve Bebisi said...

Asyacım günaydın:) Sabahın tadı ayrı bir güzel, gecenin sessizliği ayrı bir güzel:)
Ummm sanırım teyzeler mummy'li olanlar kalmadığı için daddy'li olanları almışlardır:) Hem zaten erkek çocuklar anne tarafına, kız çocuklar baba tarafına çeker di mi ama:P
Kahveyi ben de pek sevmem, Türkiye'deki starbucksları hiç denemedim ama ikisini de deneyenler Tr'dekilerin daha lezzetli olduğunu söylüyorlar:) Memleketin suyu havası başka tabi:)

Yok sadece erkek anneleri değil tabi, kız anneleri de yıkanabilir bezleri tercih ediyor:) Özellikle hazır bezlerde bulunan kimyasalların bebek teni ile teması vs gibi konular yüzünden. Çok ilginç ama beze alışan anneler, hazır bez kullanmak zorunda kaldıklarında hiç de memnun kalmıyorlar:) Forumlarda arada hazır bez kullanmak zorunda kalıp şikayet edenlere rastladım:) Sanırım bebeğin rahatı açısından da yıkanabilir olanlar daha tercih edilebilir durumda.

Evet ben de biraz daha araştırayım ama galiba o 'sling'i alacağım:) Bakalım küçük beyin hoşuna gidecek mi? :)

Açalyacım,rica ederim:) Halka hizmet ediyorsun,çorbada benim de bir tuzum olsun istedim:) Eminim birilerinin işine yarayacaktır, aklı karışık olanların doğru karar vermesini sağlayacaktır:)

Kahve içmem zaten de, klasik türk çayını bırakamadım:) Neyse, demir düzeyim hala normal sınırlarda, vitaminimi alıp extra demir içeren şeyler yemeye özen gösteriyorum. O yüzden günde 3-4 küçük çay bardağı çayımı da içiyorum:) İlla bırak derseniz bırakırım o başka:P

Ya kumaş bez olayını ben de yeni yeni idrak ettim zaten, kendini kötü hissetme:P Dergilerde reklamlarını görüyor ancak pek yüz vermiyordum:P Ayrıntılı bir 'nappy' makalesi okuduktan sonra kafama dank etti:)

Elindeki hazır bezleri dert etme, hazır bezle kumaşı karışık kullanabilirsin. Ben ilk zamanlar hazır bez kullanmayı düşünüyorum. Hatta bugün ilk paketi aldım. Klasik hazır bezlerden değil yalnız. %70 doğal maddeden yapılmış, klorin kullanılmamış, diğer bezlerin tersine hava aldıran doğal bir hazır bez. Yakında onun da reklamını yapacağım çünkü milyondolarlık hazır bez firmalarına karşı savaş veriyorlar. İsveçli, 2 çocuk annesi bir kadının kurduğu ve yönettiği bir bebek bezi firması. Umarım ABD'de de vardır. Nature Baby Care diye aratırsan bulabilirsin.

http://www.naty.com/

İlk zamanlar bu hazır bezleri kullanmayı düşünüyorum. Sonrasında da yavaş yavaş bunlarla karışık yıkanabilirlere geçiş yapmayı.

Sling'e gelince.. Deneyeyim, hemen haberdar ederim:)))

Her bebek farklı tabi:) Hepsinin zevki, rahatı da başka başka oluyor:) Ama 9 ay anne karnında sallanarak dolaştıktan sonra birden bire bebek arabasında yalnız başlarına kalmaları da pek hoşlarına gitmiyormuş. Ama ne bileyim belki de kimisi 'cool'dur ve öyle takılmak istiyordur:) O da mümkün:))

Sevgiler:)

Nuray said...

Yaa seni okudukça daha çok istiyorum hamile olmayı. Ne muhteşem bir yolculuk bu. En heyecanlısı, en bilinmezi. Sayende çevremdeki hamile bayanlara da tavsiyeler veriyorum. Londra'daki trendlerden bahsediyorum. İyi ki varsın cnm :)
Sling fikri bence de muhteşem.

meral said...

Selammmm,

Ay ben bir kac gundur yazdiklarini okumamistim Esracim.O yuzden senin su dogum haberini blogundan bildirme serefini bendeniz ve yesime uygun gordugunu daha yeni okudum ve coook mutlu oldum.Bundan evvelki yazinin yorumlarinda Sumuklubocek aldigimiz sorumlulugu altini cizerek belirtmis :))) Don't worry Sumuklubocek..Gerekirse naklen yayin yapariz.Esra'nin ruhu bile duymaz.O dogumda neyin farkinda olacak ki?Dur ben kamerami surekli hali hazirda tutayim:)))(Esra bizi keser, sonra dograr, sonra da kiyma yapip onlardan yaptigi kofteleri pisirmeden cig cig yer valla:)))

Gerci ben bu blog islerinden pek anlamam.Esra sen bana bir ara bir iki derste blog nasil kullanilir'i ogretsen diyorum:)))

Açalya said...

Simdi baktim verdigin naty.com'a. Burada da var evet kolrin katilmamis, organk diaper'lar. Ama dikkat etmedim, markasi bu muydu diye. Belki budur, hic yabanci degil. Cok hos, aferin kadinlara. Sling konusunda dogru soyluyorsun, belki ilk birkac ay ben de kullanirim. Baby Bjorn'un yazlik olanini alacagim, hani su gri kirmizi fileli olani. Burasi malum sicak, bbek de yaz bebegi olacak diye. Sling'in yazlik olanini alayim ben bir de, begenmezse beyefendi geri veririm :P

Açalya said...

'klorin' katilmamis...neyse anladin sen yahu...

Minik meleğin annesi.. said...

Esracım kendini hiç yanlız hissetme.. Hamileleik aynı zamanda bir paranoya başlatıyor insanda ciddi ciddi.. "Onun içinde ne var?", "Bu su temiz mi?" "Bu peynir pastörize mi?" "Bilgisayar bebeğe zarar verir mi?" "Bu domates gerçekten organik mi?".. vb binlerce soruya cevap aradım hamileliğim boyunca.. Ve bence her anne adayı da böyle olmalı aslıda.. Bir emanet büyüyor içimizde çünkü.. Sana çok hak veriyorum :)

Oğluşun hediyelerini güle güle giysin inşaallah.. benim de dikkatimi çekti "daddy" meselesi :)

bu arada önceki birkaç posta yorum yazamadım ama şimdi yazıyim.. doğum çantanı kısmen de olsa hazırlamana sevindim.. ben kaygılanıyordum senin yerine (Allah korusun) küçük bey erken davranırsa ne olacak diye.. neyseki artık giyecekleri hazır.. o da uslu uslu beklesin bakalım..

Anne ve Bebisi said...

Meralim, kıyamam ben sana:) Beni You Tube alemine rezil etmeyin de:P
Ben sana hemmman hızlandırılmış kurda bloggerlık dersleri vereyim şekerim:) Birileri de çatlasın:P Anladın sen:))) (Yeşim hoca seni kastetmiyorum:P Sen de anladın:)))

Açalyacım, bunlar değil sizin orda olanlar:) Sitelerinden baktım da bir kaç Avrupa ülkesinde varlar şimdilik. Umarım genişlerler:)

Baby Björn'ün de mi slingi var? :)

MMA, döndünüz mü İstanbul'dan:) Güzel mi oralar:)
Bugün de alışveriş yaptım biraz. Bebeğin bir tek araba koltuğu kaldı, benim de bir kaç parça eşyam:) Gerisi bunları bavula yerleştirmeye kaldı:)
Bu paronayaklık ömür boyu mu kardeş:)) Hep böyle gidecek sanırım:P

Anne ve Bebisi said...

Nuraycım, çok teşekkür ederim:) İnşallah en kısa zamanda senin de maceralarını okuruz;))

Açalya said...

yok yok BB'nin sling'i yok malesef, normal kanguru demek istedim pardon. Benim alacagim kanguru su
http://www.amazon.com/BABYBJ%C3%96RN-Baby-Carrier-Air-White/dp/B000CGX7WU/ref=sr_1_14/102-7327867-6487353?ie=UTF8&s=baby-products&qid=1175024431&sr=8-14



Bu arada La Leche League sizin orda var, bir bak su linke bakalim, sana yakin var mi
http://www.laleche.org.uk/

EGE said...

bebişin cicileri bir harika.hazır bez hakkında yazdıklarınız kafamı karıştırdı.gerçekten dediğiniz gibiyse bizim ege yandı allah göstermesin:))
hazır bez üreticileri bu durumu es geçmemiştir umarım,yoksa birçok erkek çocuk ilerde yandı demek.
sevgiler...

arzu c said...

gule gule kullansin oglusun, cok seker masasaallah hepsi,...buarada bence ozellikle dady temasi isleniyor, cunku zaten anneler daha dogmadan asik bebeklerine, babalarin aski anneler kadar yogun olmadigi icin,boyle seyler birde babalarin bebis sempatisi kazandirmaya yonelik ne:))buarada ilk defa yikanabilir bezi senden ogrendim desem,birde cok okudum okuyorum derim kendime!!! ve hakikaten degisik bir sey:)iyiki kizim olmus, oglum olursada aklimda bulunsun!!saglicakla kal ins...

yaban eriği said...

onlar ne güzel ciciler öyle...sağlıkla ve mutlu mutlu kullanırsınız umarım...
unutmadan bişey daha..
sen ve açalya sayesinde çok güzel şeyler öğreniyorum hamilelikle ilgili..gerçi henüz öğrendiklerimi tatbik imkanı bulamadım ama umudum var...

Anne ve Bebisi said...

Açalyacım, o kanguru da güzelmiş:) Uzun süre taşımayacaksan kangurulara da OK diyorlar ama zaten çocuğu da alıp dağa kamp yapmaya çıkmayacaksınız nasıl olsa:))

Link için çok teşekkür:) Bizim bölgede de var evet, yaşassıın:) Umarım ihtiyacım olmaz ama olursa aramak için saklayacağım numaralarını:) Çok sağol canım.

Sevgili Ege'nin annesi teşekkürler:)
Yok inşallah Egeciğin bir sorunu olmaz:) Yani zaten %100 bir şey olacak değil ama bu da bir etken olabilir. Günümüzde eskiye oranla pek çok kişi bu sorunu yaşıyor, yaşadığımız modern zamanın etkilerinin yüksek olduğunu düşünüyorum. Yediklerimiz, içtiklerimiz, giydiklerimiz,yaşam stilimiz vs vs her şeyimizi ve tabii doğurganlığı da etkiliyor. Hepsi üst üste gelince bir yerden patlak veriyor. Daha doğal yaşamaya çalışmak lazım:)
Bez üreticilerinin bu durumu düşündüklerini sanmıyorum:) Yani bezler pamuk değik sentetik sonuçta, hava aldırmıyor ve çocuğun üretimlerini:) güzel emmesi için kimyasallarla doldurulmuş durumda. Bu araştırma yeni bir araştırma, o yüzden halihazırda hazır bezlerde bir değişiklik olduğunu sanmıyorum:(

Bizim eski patiskalara dönmeyelim tabi:) Annemi kardeşimi büyütürken hatırlıyorum da, ne büyük zorluk:( Ama burdakiler gibi pek çok yönden kullanımı, temizliği kolaylaştırılmış bezleri en azından hazır bezlerle karışık kullanmak da önemli bir adım olurdu:)

Çok teşekkürler Arzucum:) Bu daddy'ler bebiş doğduktan sonra olayı kavrayabiliyorlar mı acaba:) Yani bu low level love'ları henüz bebeğin gözle görülür, elle tutulu bir durumda olmamasından mı kaynaklanıyor yoksa gözle görüp elle tuttuktan sonra da olayı algılamada zorluk yaşıyorlar mı:))

Bi de kızlar nazlı derler:) Oğlanlar daha nazlı :))
Aslıhan'a öpücükler:)

Sevgili Yaban Eriği, en kısa zamanda senin blogundan güzel maceranı adım adım takip edip Açalya ile birlikte gelip bilmiş bilmiş bıdı bıdı yapmayı diliyorum:) En kısa zamanda:)

Sevgiler

Anonymous said...

esracim 41 kere masallah . 41 gun kalmis :) hayirlisiyla Allahim bebisinize kavustursun ,annemlerin deyimiyle Allah kurtarsin :)

yesim teyze

New York'tan said...

Internet baglantim olmadigi icin okuyamamistim blogunu, hizlica okudum :) hediyeler cok sevimli,o onluklere bayiliyorum ,cocuklarda sirin oluyor sen onun, mommyli grandma,grandpa olanlarindan da al,takim olsun :)
Diaper ile ilgili olan yazi icin tesekkurler, daha once duymamistim.
Doguma cok yaklasmissin bu arada :)

Pratik Anne said...

Yavrular ufakken iyi de, slingleri iki yasina kadar kullanan varsa beri gelsin. Bizim tosunu daha 1 yasinda tasirken benim belim kopuyordu. Ne carrier, ne sling. Kucagima alip iki blok yuruyunce kol kaslarim yanmaya basliyor. Oyle kucumen birsey de degilim hani. Cocugumuza yakin olucaz sarilicaz falan da, otururken sarilirim daha iyi. Yururken kendi yuruyor, yurusun zaten. Enerji harcasin bol bol, aksamlari kolaycacik uyusun. :)

nilly said...

Burdada bir cok anne cocuklarini bunlarda tasiyor. Ama bazilarinda bana cocuk icerde eziliyormus gibi geliyor. Ya da yanlis koyuyorlar icine. Ne biliyim, duzgun bir tane secip almak lazim.

Meltem Sözer said...

Amerika'da da artık bir çok aile hazır bez kullanmıyor. Benim aklım biraz karışık ne yapmam gerektiğine hala karar veremedim.

Bebek Bezi said...

Merhaba sevgili anne ve babalar. Uzun zaman önce yine bu blog'da okuduğum bir yazıda bazı aileler Yıkanabilir Kumaş Bebek Bezleri'nden bahsediyorlardı. Biraz zaman geçti ama sonunda Türkiye'ye de geldi.!!! İlgilenen aileler www.babyneo.com.tr adresinden daha detaylı bilgi edinebilirler.

x