Tuesday, 6 March 2007

  • El ve ayaklarım epey bir şiştiler. Bu akşam Meral güldü halime:P Tombiş bebiş ayağı gibi olmuşlar dedi:) Ayaklarım bu şekilde en son, yıllar önce, bir yaz tatilinde güneş alerjim sebebiyle bu kadar şişmişti.
  • Bu arada Meralciğimi kısmetse ikizinin nişanı için Türkiye'ye yolcu edeceğiz en kısa zamanda:) Bunu da kişisel tarihimize not düşeyim:))
  • Artık son dönem genel rahatsızlıklar başladı. Geceleri rahat uyuyamıyorum. Özellikle son bir kaç gecedir yan yattığımda ayaklarım kasılıyor, sabah uyandığımda ellerimi kapatıp açmakta çok zorlanıyorum. Yerimden kalktığımda, yere bastığımda özellikle ayaklarımın altı acıyor. Sanırım nedeni şişlikten. Bunları şikayet olsun diye yazmıyorum kesinlikle, yine, kişisel tarihimize not düşelim amacındayım:)
  • Dün akşam sağımdan soluma dönerken karnıma kramplar girdi. Her an hastanenin yolunu tutacağız diye bekliyorum artık:P
  • Bugün hamile olduğumu unutup, bunun altını özellikle çiziyorum:) unutup! yatağın altında bir şeyler aramak için yere yüzükoyun yattım! Tabi rahat hareket edemeyince toparlandım, o zaman farkına vardım neden rahat hareket edemediğimin! Karnımın üzerine yatmamam gereketiğini falan unutsam neyse de, ben tamamen hamile olduğumu unutup attım kendimi yere! Atmadım tabi de lafın gelişi:) Hamilelikte unutkanlık konusunda son nokta:))
  • Her şey yolunda giderse 16 martta izne ayrılıyorum. Yıllık iznimin bir kısmını kullanacağım, 22 nisanda da maternity leave/doğum iznim başlıyor. 18 nisan 2008 tarihine kadar izinliyim:) Darısı tüm hamilelerin başına.
  • İzin tarihimi iple çekiyorum çünkü artık hiç bir şey yapmasam da yoruluyorum! İşe gittiğim günler sabah 8'de evden çıkıp akşam 8'de eve dönüyorum. Onda da eşim metro istasyonuna bırakıp akşam ordan alıyor yoksa metroya gidiş gelişi de eklesem sabah 7-akşam 9 olacak!
  • Anne ve babamın gelişi için hazırlıklara başladık:) Umarım doğumdan önce burada olurlar. Sonra da kayınvalidemlerin gelmesini istiyorum inşallah. Hepimiz için çok güzel olur:) Herkesi çok özledik:(
  • 4 büyük çekmeceli komidinimizi bebiş için boşalttım:) Bizim eşyalarımız şu an sepetlerde, yatak altında duruyor:P O artık bebeşin dolabı inşallah:)
  • Uzun zamandır dükkanlardan bebek kıyafeti almadan çıkıyorum:) Aferin bana:)
  • Eşimi cumartesi mothercare'e sokup biraz dolaştırdım ancak hala yatak, car seat, puset&baby carriers&slings için erken olduğunu düşünüyor! Birisi eşime bebeğin her an süpriz yapabileceğini anlatabilir mi acaba:)
  • Eşime diyorum ama ben de daha anne&bebiş hastane çantasını hazırlamadım.
  • Kordon kanı bankasına başvurmayı düşünüyorum. Ayrıca bir post yazacağım bunun için. Yalnız bu işlem için bankadan kredi almam gerekecek. Kafam o noktada biraz karışık.
  • Yarın yürüyüşe çıkmam gerek ancak şu anda bile ayaklarım şiş ve ağrıyor ve fırtınaya dönüşmek üzere olan bir rüzgar var dışarda. Umarım üşenmem.

22 comments:

nilly said...

Ozetler cok iyi olmus. Ne kadar az kamis doguma. Umarim saglikli bir fogum olur. Hamileligini unutup egilme olayin cok sekerdi :)

nimet said...

Esra hamilelikten önce de varmıydı unutkanlık ben mi yanlış hatırlıyorum yoksa kamuoyunu yanlış yönlendirme mi yapıyorsun :) canım ne kadar az kaldı ya süper heyecanlıyım düşünsene esra ya teyze oluyorum üffff süper bi duygu ama oğluşum isterse bana nimoş diyebilir yavruşuma bırakalım kararı olur mu:)

Anonymous said...

Artık hazırlıklar hızlanır çook az kaldı doğuma.inşallah herşey yolunda gider ablacım
sizi çok seviyoruz ve dua ediyoruz.Abime ben hatırlatayım az kaldı diye o biraz kaygısızdır.Her şeyi son ana bırakır:) ama alışacak bebiş doğunca inşallah.Öpüyorum sizi sevgiyle kalın


meltoş halacık

lounge time said...

Bende doğuma 13 gün kalana kadar çalıştım. Nerdeyse yolda doğum yapacaktım. 2002 yılı yazı belki en sıcak yazdı ben hamile ve günde 4 kere duşa girerdim. Gündüz çalıştığım için bu sayı az bile yoksa sudan çıkmayacaktım. Ayakta şişliğimde çok oldu aniden ayağıma giren kıramplar ve yatarken göğsümün üstündeki yumru gibi his. Hepsini hatırladım yine. Neyse az kalmış umarım kolay bir doğum olur.

meral said...

Canim Arkadaslarim benim,
Uzun zamandir bekledigim vizemin geldigini ogrenince hemen atlayip gelmisler ellerinde bir demet cicek ve harika bir gateu.Allah razi olsun sizden.Iyi ki varsiniz:))Hem mutlulukta hem sikintida..Yesimcim okursa sakin uzulmesin.Onlar da gelmis kadar oldular.Yukarida soylediklerim sizin icin de gecerli tabi canimcim.:))

Esrosun ayaklari coook sirin olmus.hani tombis pamuk gibi bebis ayaklari olur ya iste oyle.aksam cimdirip cimdirip sevdim:))

Doguma cok az kaldi.Beyler espirisini bile yapmaya basladilar aksam.Ne guldum aksam.Ama burda anlatmiyim benzemeyi en iyisi:)

gaye said...

:) GERÇEKTEN NE KADAR DA AZ KALMIŞ DOĞUMA, BANA SANKİ HEP HAMİLEYMİŞSİN GİBİ GELMEYE BAŞLAMIŞTI. :))
ALLAH HAYIRLISIYLA KURTARSIN MI DENİR, YOKSA BEBEĞİNE KAVUŞTURSUNMU..HERNEYSE UYKUSUZ GECELERE KOLAYCA KAVUŞMAN DİLEĞİYLE..

Anonymous said...

esracim eminim cok sirincik olmustur ayaklarin ama yaman bebegin ayaciklari yaninda seninkilerin adi bile olmaz :) ayy yerim ben onun ayaciklarini,patikler hazir by the way :D ona corap da orcem :) Allah sifani versin ,insallah sikintilarin gecer hayirlisiyla ,eee Allah senin ayaginin altina cenneti koycak , o kadarcik sikintiya katlaniver :P

Meralcim icin cok cok mutlu oldum senin icin,ben size soylememis miydiiimm :) Dun aksam bizim efendinin isleri yuzunden gelemedik ama kalbimiz sizinleydi :)

daha nice guzel gunlerde beraber olalim insallah ,bebisinle de Allah kavustursun esracim .Simdi sen bebisin yuzunu merak etmeye baslamissindir di mi?

yesim

Ebru said...

Hamileliğin en zor dönemindesin şimdi. Ben de son bir ay hiç uyuyamıyordum. Her yanımı yastıklarla destekliyordum ama yine de uyayamıyor gecenin bir vakti kalkıp oturuyordum. Yanımda mışıl mışıl uyuyan eşime gıpta ile bakıyordum. Ama az kaldı geçecek biraz daha sabır. Benim eşimde doğum yapana kadar daha erken deyip duruyordu. Çocukların yataklarını doğumdan 1 hafta önce almıştık. Çoğu şeyi de sonradan aldı mecburen. Bebişini kucağına alacağın güzel günlere biran önce kavuşman dileğiyle sevgiler...

Anne ve Bebisi said...

Nillycim, çok sağolasın canım:)

Nimoşum, sen beni Duyguşka ile karıştırıyor olmayasın:P E teyzeliğini yapacaksın, atlayıp buraya geleceksin di mi:D Sana Nimoşş desin Nimoşşum, sen ne istersen onu desin:))

Canım benim, çok sağolun tatlım. Sen de olmasan halacık, napıcaz biz canımmm benimmmm.

lounge time, çok zor ya o sıcaklarda hamile hamile çalışmak:( Neyse ki atlatmışsın.

Meraliimmmmm. Asıl sizler iyi ki varsınız. Kaan bebek çok mutlu çünkü annesi dün çoook mutlu oldu:) Bi de Meltoş teyzesinin nişan fotolarını görürse sevincinden taklalar atacak:)

Düğünler de zaten göbek atacak inşallah küçük damatcık olaraktan heheh:)

Gayecim, çok teşekkür ederim canım:) Darısı isteyen herkese:)

Yeşimiim.. Dün akşam yokluğunuz hissedildi şekerim.
Çok tatlı şeyler yazmışsın, kendin gibi:) çok teşekkür ederim:)

Patikçiklerin bu hafta sonu cici cici fotolarını çekip koyalım bloga artık:) Ablanın blogu da çok şirin olmuş, onu daha da zenginleştirelim güzel fotolarla;))

Anne ve Bebisi said...

Teşekkürler Ebrucum:)

InciK said...

Benim hamileliklerim de siskinliklerle gecti, dolayisiyla cok iyi bilirim verdigi rahatsizligi. Ayaklarim birer ekmek somunu gibi olmuslardi son haftalarda, ustelik parmagimi bastirdigimda yeri bir sure cukur kaliyordu, dusunebiliyor musun. El ve ayak parmaklarim da uyusmaya, ellerimi yumruk yapamamaya baslayinca iyice korkmustum acikcasi. Bir de butun bunlar yazin oluyordu, yazin hamilelik kadar sikintili birsey olamaz herhalde. Benim sana onerim, tuzu mumkun oldugunca azaltman ve bol bol su icmen. Senin kontrollerin hemen hemen her haftadir artik diye tahmin ediyorum, zaten tahlil yapiyorlardir her seferinde ama kendinde siddetli, durmak bilmeyen basagrisi, yuksek tansiyon, gozlerinde kararma gibi seyler hissedersen hemen hastaneye git. Preeclempsia denilen bir rahatsizligin belirtilerinden biri de vucutta sislik cunku. Benim doktorum bana yukardaki tavsiyelerimin disinda bir de ayaklarimi yukari kaldirip gunde birkac saat dinlenmemi ve de fazla yorulmamami soylemisti.
Bu son haftalar simdi gecmek de bilmez, Allah sana saglik ve sabir versin, bir avazda kurtarsin insallah.

Acalya said...

Ne guzel yazmissin, ben de uzun suredir bebegin hareketlerini hissediyor, goruyor olmama ragmen, dun birden sanki karnim biraz daha buyumus geldi gozume, sanki bir gunde sisti :)) ve dun araba kullanirken kolari ve bacaklariyla yanlara dogru gerindigini hissettim. Kaburgalarima dokundu resmen. Ilk defa bu kadar yogun hissettim dun.

Yuzustu yatip yatak altinda birseyler aramana cok guldum.

Buyuk seylerin alisversi konusunda benim esim de oyle, al birini vur otekine. Bebegin her ivir ziviri tamamlandi ama onlari koyacak cekmeceler, yatak, car seat, stroller vs. yok.

Kordon kanini biz de saklatacagiz. Daha onlari da aramamiz lazim ohooo.

Geceleri ben de en az 3 kere pozisyon degistiriyorum, yan kalcam aciyor uzun sure bir tarafimda yatarsam. Sonra degistiriyorum, 2 saat sonra o taraf da aciyor, gene degistiriyorum...bu boyle sabaha kadar devam...Su tum vucuduna destek olan, bacaklarinin arasina da yelesen 'body pillow'lardan tavsiye ederim, hamileligimin basindan beri cok isime yaradi.

Ay cok uzun yazdim, senin yazini unuttum kendimden bahsetmeye basladim, kestim burda, cok optum.

Minik meleğin annesi.. said...

Allah yardımcın olsun Esracım, geçecek merak etme :)uyuyamasan da nefes alabiliyorsundur herhalde.. bir de bunun bilmem kaç derece sıcakta kuru yaz gecelerinde olduğunu düşün şükret :))

Kramplar bende de çok oluyordu.. hatta gece uykudan uyandırıyordu, eşim de çığlığıma uyanıyordu tabii, dakikalarca ovuyordu bacağımı, öyle açılıyordu.. sonra doktoruma söyledim, bana magnezyum diasporal verdi, bıçak gibi kesildi kramplar.. belki sorarsan sana da verirler..

EGE said...

ALLAH YARDIMCIN OLSUN CANIM.SON ZAMANLAR İNSAN GERÇEKTEN ÇOK AĞIRLAŞIYOR.NEYSE AZ KALDI DOĞUMA.HAYIRLISIYLA BEBEĞİNE KAVUŞAMANI DİLİYORUM.
DOĞUM SONRASINDA AYAK BİLEKLERİNİ GÖRMEKTEN DOLAYI ÇOK MUTLU OLUYORSUN, HABERİN OLSUN:))

sumuklubocek said...

masallah esracigim, yorumlar cosmus! annenlerin gelecek olmasina cok sevindim ama onlar gelince bizleri ihmal etmek yok, tamam mi ;)
bir de ben yeni cicile ryok mu diye soracaktim ki...
kendinize iyi bakin seker annesi ve bebisi ;)

Mademoiselle said...

:)Demek delikanli yakinda geliyor. Insallah kolay bir dogumla kavusursun bebegine ve darisi bizim basimiza...
Yazini okuyunca aklima kuzenim geldi. Onun da ayaklari, elleri ve bacaklari cok sismisti.Daha sonra doktor olan esi cok sistin sen diyerek yedinci ayinda karisini ameliyata almisti.Bu kisim yorumsuz:)
Hamile oldugunu unuttugun kisma cok guldum, bence bir an once bu postu sil, yoksa delikanli bir yetiskin olupta yazdiklarini okursa "anne nasil beni unutursun" diye sana icerliyebilir.

cadı said...

Canım valla özendim sana şimdi. Acaba bende hemen hamile kalıp 7 ay sonrasına tatili garantilesem mi:)) Bu çok mu bencilce olur:))) Allah sağlıkla kavuştursun bebişine, bizde blog teyzeleri olucaz dimi, ne güzel:))

sabahnur said...

o unutkanlık bende de vardı. hamileliğimin daha 3.ayında ciğkofte yedikten sonraa "aa ben hamileydim" dedim:)))

sisliklerim azdı, rahatsızlık vermediğinden yok sanıyordum hatta ama hamilelik fotograflarıma bakınca sismiş oldugumu gordum..

Anne ve Bebisi said...

Merhaba sevgili İnci, yok benim ellerim ve ayaklarım çok şükür o kadar şişmediler:) (Sanırım:P)
Annem yemekleri az tuzlu yaptığı için az tuza çok uzun zaman önce alışmıştım, şimdi ben annemden daha az tuzlu yapıyorum, onu da benden başka yiyenler olacağı için:) Yemeğe tuz atmayı unuttuğum çok olur:) Çok şükür tuzla aram yok.
Preeclampsia konusundaki bilgi ve tavsiyeler için çok teşekkür ederim. Evet o konuda takip ediyorlar, urine testi ve tansiyon ölçümü ile. Ben de belirtiler konusunda tetikteyim. Ama çok şükür o tarz bir şey yaşamadım. Gerçi bazen hiç belirti de vermyiyormuş, urine test ile anlaşılıyormuş sadece. En son kontrolde çok şükür yolundaydı her şey, inşallah böyle devam eder:)
Güzel dileklerin için tekrar teşekkürler.


Merhaba Açalyacım, uzun uzun yazmana çok sevindim, blogndan okuyamıyoruz hiç olmazsa buradan okuyalım hamilelikle ilgili maceralarını:)) heheh:P
Bana hala karnım büyümüş gibi gelmiyor:P Sanırım karnı burnunda bir hamile olmayı bekliyordum:P Bol bir elbisem var, onu giydiğimde hala kimse anlamıyor hamile olduğumu:)
Ah bu erkekler diyorum:) Car seat konusunda sonuna kadar sesimi çıkarmayayım diyorum. Bebeği hastaneden car seat olmadan vermiyorlar:P Bakalım oğlu hastaneden car seat olmadığı için bırakılmazsa babası ne yapacak merak ediyorum:P

Evet tam söylemek istediğim şeyden bahsetmişsin, sürekli aynı tarada yatmaktan acıyor işte benimkilerde:)

Body Pillow hmm bugün bir mothercare yapayım:P Bahanem oldu:P

Hep yaz, beklerim:))

Merhaba Kuaybecim, yaz dönemimde olmadığımız için şükretmeliyim haklısın:) Senin son ay ağustosa gelmişti sanırım değil mi? Postunda okumuştum. Beterin beteri vardır tabi:)
Yok benim bahsettiklerim daha çok sürekli bir tarafa yatmaktan dolayı oluşan uyuşma-kramp arası şeyler. Ayağa giren kramlar magnezyum eksikliğinden oluyormuş dediğin gibi. Çok şükür bende 2-3 kereden fazla olmadı. O da çok kötü bir kramp. Ama çok basit bir çözümünü bulmuştuk eşimle. Ovmak falan pek işe yaramıyor. Ayak parmaklar kasılıp yukarı doğru kalkık kalıyor ya, eşim onları aşağıya doğru kıvırınca kramp kesiliyordu. Çeken varsa bunu bir denesin, işe yarar umarım.

Merhaba Ege'nin annesi, teşekkürler güzel dileklerin için:) Ayak bileği diye bir şey vardı sahi di mi:)))

Merhaba sumukluboceciğim:) Yok annemler gelince de sizleri hiç ihmal etmem:) Zaten onları gezdirecek halim olmayacağından hep birlikte oturuz evde muhtemelen:)
hehe evet kıyafet almadım uzun zamandır:) Geçen gün Yeşim, kendi küçük mail grubumuza yazmayınca ben, bebeğin 18 yaş kıyafetlerini almaya gitmiştir diye dalga geçmişti:P Yok şimdi heyecanla büyük eşyaları almayı bekliyorum:)
Sevgiler sumuklubocecigim:)

Sevgili mademoiselle, teşekkürler ve darısı en uygun zamanda sizlere diyorum:)
Preeclampsia diye bir rahatsızlıkta eğer anne ve bebeğin hayatı tehlikeye giriyorlarsa ve bebek alınabilecek duruma geldiyse sezaryenle alıyorlar ama senin kuzen o durumda mıydı bilemiyorum:) Diyecek bir şey bulamadım ben de, zavallı bebiş diyorum sadece.

Delikanlı bunları okuyup aa anne demeye kalkıştığında muhtemelen zeytinyağı gibi üste çıkıp, napayım çocuğum, o kadar aklımı başımdan almıştın işte, senin kabahatin:P derim herhalde:)) Çok hazırcevap bir annesi var:P

Cadıcım,bundan 2 sene önce bir arkadaş doğum yapınca hastanede ziyaretine gitmiş ve minik kızını görünce aşık olmuştum:) Ciddi olarak ilk kez o zaman bebiş istemeye başlamıştım. Hatta tiraf ediyorum, kıskanmıştım bile:) Şimdi de iş yerindeki en yakın arkadaşım bütün heyecanı benimle yaşadığı için çok heveslendi:) Sanırım bu salgın gibi bişi:P Eğer durumunuz müsaitse, sanırım şu an son projeniz de bitti, hiç beklemeyin derim:) Hangi sebepten hamile kalmayı istediğini düşünsen de asıl sebep annelik duygularının harekete geçmesi:) Biyolojik saatinizi dinleyin derim:)

Güzel dileklerin için de çok teşekkür ederim:) Sevgili blog teyzesi;))

Sabahnurcum, seninki yine baştaymış:P Aman çok şükür bir şey olmamış çiğ köfteden ötürü:)

Sevgiler

Serra yiLmaz said...

ayy aman dikkat, nasiL da unuttun hamiLe oLdugunu. Cok komik annathmi$sin. :)
Kordon kani cok onemLiymi$, bunu da bLogLardan ogreniorum. Ya ya$adik biz, bu kadar teCrubelerini annatan insanLar var; cok $ansli goruorum kendimi. ;p
optum cnmm

~Serra

New York'tan said...

Ailenin gelmesine sevindim, onun heyecanida baska oluyor :)

Rana Eslem GULMEZ said...

rabbim coook kolay dogum nasip etsin.ailenin yaninda olmasina cok sevindim benimde annem vardi insana cook destek oluyo anne.sisliklerin icin patates haslayip ye cok iyi geliyo nisastali oldugu icin suyu tutuyo.haftada iki kere yapiyodum ben son hafta hafif bir sislik olmustu ayagimda okadar.ama herseye degiyo saglikli bir sekilde yavrunu eline alirsin insallah.sevgiler

x