Wednesday, 21 March 2007

Dün akşam bebeşin kıyafetlerini yaş,daha doğrusu ay grubuna göre sınıflandırıp dolabına kaldırdım:) Dolabın üzeri çok dağınık olduğundan fotosunu çekmedim:)

Hastane çantası için gerekli olan kıyafetlerini ayırdım. Yalnız, acaba bu çok mu ince gelir, bu çok mu kalın gelir, zayıf doğarsa bunlar olur ama ya küçük gelirlerse, o zaman şunları alayım ama ya bunlar çok bol gelirse.... diye diye almam gerektiği söylenen her şeyi iki kat fazla koydum:)

İşte bebiş için çıkardığım liste, siyah renk olanlar hazırlanmış olanlar:

  • Yeni doğan bebek boyu 1 paket bebek bezi
  • Islak mendil
  • Pişik Kremi
  • Kirli bez torbası
  • Pamuk
  • Eldiven (Yüzünü gözünü çizmesin tırnakları diye)
  • 2-3 Yelek
  • 2-3 Uyku tulumu
  • Muslin Squares (Çok amaçlı küçük, yumuşak bezler)
  • Şapka-Bere
  • Çorap
  • Battaniye
  • Eve dönüş için cici kıyafetler
  • Araba koltuğu (En önemlisi, yoksa hastane, araba koltuğu olmadan bebeği çıkartmıyor:))

Bu da benim doğum ve doğum sonrası ihtiyaç listem:

  • TENS Machine (Ağrıyı azaltmak için kullanılan özel bir makina)
  • Kalın çorap (Doğum esnasında oluşan üşüme hissi için)
  • Doğum esnasında giymek için eski bir gecelik, t-shirt vs.
  • Kitap&Dergi
  • Atıştırmalık bir şeyler ve içecek
  • Gecelik ve Pijama
  • Sabahlık
  • Tek kullanımlık iç çamaşır ve maternity towels
  • Terlik
  • Nursing Bras
  • Breast Pads
  • Nipple Krem (Emzirmeden kaynaklı çatlaklar için)
  • Diş fırçası ve macun
  • Yüz havlusu
  • Sabun
  • Banyo havlusu
  • Dudak Nemlendiricisi (Ne alaka di mi?:) Ağrı kesici olarak kullanılan gas&air kurumaya neden oluyormuş)
  • Masaj Yağı
  • Saç bandı, tarak, makyaş malzemesi vs.
  • Eve dönüş kıyafeti :) Heyyyo :)
Okuduğum bir sitede, hastane çantasının hazırlanmasının doğumun ilk belirtisi olduğu yazıyordu!!
:O

Amanın, şaka maka yaklaşıyoruz galiba :)

19 comments:

sumuklubocek said...

cidden az kaldi!
su ustteki sayaca baktikca daha da heyecanlaniyoruz buralardan. annenler ne zaman geliyorlardi?

Anne ve Bebisi said...

:) İremcim o sayaca bakmasam ben de çok farkında olmayacağım aslında:)
Annemlerin işler biraz karışık:( Bizim vize ve pasaport fotokopilerine ihtiyaçları var ancak bizim pasaportlar resmi işlemler için İngiliz Bakanlığı'nda:( Onlarsız başvursalar iyi olacak artık ama sanırım çok da uğraşmak istemiyorlar:(

Anonymous said...

canimcim sunun surasinda 40 kusur gun sonra bebis gelecek insallah ,listeni bir an once el birligiyle tamamlayalim,artik sen evde ralax bi sekilde bebisle yapacaklarinin hayalini kurmaya basla :)

yesim

meral said...

Canim benim ne kadar da az kaldi..
Yesimin dedigi gibi insallah el birligi ile tamamlayalim cantani da herseyin hazir bekleyelim.Allah hayirlisi ile ve az aci ile bebegine kavusmayi nasip etsin.
Bu arada alisveris yapacagimiz gun icin senden haber bekliyorum.Ne zmaman hazir olursan let me know.Ben memnuniyetle varim zaten:))

sabahnur said...

ay ay ay heyecanlandım ben bile:)
ben cok üşümüştüm ya. annem kat kat ortmustu hatta en ustune de hırkasını cıkarıp koymustu.. yaklasık 10 dk üşüdüm. ellerimin birini eşim birini annem tutuyordu ısınsın diye. ıyy ürperdim şimdi bile:)

ek:
anne :)))
sarj aletleri(telefon-foto mak.)
camera
:)

ASYA said...

Türkiye'de olsaydın kolonya derdim :) hani gelenlere ilkram edicen ya çikolata felan aaa bak o da yok listende bebiş çikolatası yk mu annesi?Orda farklı olabilir gerrçi durumlar ama bizde oluyo..

Açalya said...

Listeler guzel, benim aklima birsey gelmiyor bunlar disinda simdi. Hem gecelik, he pijama hem de dogum esnasinda giyecegin gecelik mi? errr cidi misin sen? Dogu esnasinda kan revan zaten otalik, hastanenin geceliklerini giymek durumunda degil misin zaten? Niye 1 tane degil de 2-3 tane yelek? yelek bildigimiz annelerin ordugu mu?
Dudak nelendiricisi oneriyorlar evet cok iyi, sacin uzunsa sac bandi isine yarayabilir, goturecegin pijamanin kollari ya kisa kollu olsun yada genis olsun, birsuru IV bilmem ne icin surekli kolunu acmani isteyecekler. Muzik, kitap, hatta scrabble, oyun kagidi (ben alamam oyun kagitlarindan ama oyle onerikler var oyalanmak ve dikkat dagitmak icin) Geceligin ustune giymek icin sabahlik gibi birsey, extradan bir yastik (hasanedekilerle karismasin diye renkli kilifli). Vending machine'ler icin bozuk para (gece yarisi hastanenin vending makinesiden icecek, biskuvi bilmem ne almak icin, o saatte kapali olur hastane kafeteryasi cunku, video kamera ve fotograf makinesi mutlaka, extra piller fotograf makinesi vs. icin ve sarj aleti cep tel icin (just in case), dogum sonrasi eve gelirken kullanacagin deodorant, bebek icin tirnak makasi (cunku hastane saglasa da kimbilir kac bebein tirnagini kesmislerdir onla...ve bebekler uzun tirnakli doguyor ve anne karnindayken bile yuzlerini yolanlar var), bebek icin corap. Kendin icin genis ve rahat kiyafet.
Ay aklima birsey gelmiyor dedim ama yazdikca cikiyor ayol aaaaa.

Anonymous said...

canim benim ben yanima kolanya ve cikolata almistim gelenlere tuttum,cep telefonu hastanede cekmmemisti ama baska bir arkadasim farkli bir hastanede kullanmisti telefonunu.pijama takimin iki tane olsun.burda dogumda ozel kiyafet vermistiler baska birseye izin verilmiyo.bir ara bende usumustum hemsire sicak hava ufleyen bir alet getirmisti)fotograf makinasi veya kamera.gerci kamera biraz zor olur o heyecanla biz fotograf makinasiyla ranayi cekmistik ilk aglamasi falan cok hos.aklima baska birsey gelmiyo insallah kolaylikla kurtarirsin)

Anne ve Bebisi said...

YeŞimcim, siz de olmasanız:))

Meralim, amiiin:) Ben yarın çıkmayı düşünüyorum:P Sizi de beklerim:))

Sbahnurcum, ek tavsiyeler için teşekkürler:) Üşüme konusunda paltomu mu yanımda götürsem acaba:))

Sevgili asya, var burda da kolonyamız:) Valla iyi fikir,teşekkürler:) Onu da koyayım çantaya:) Burda bebiş için özel şeker-çukulatalar yapılmıyor ama onlardan da yaparız biz:)

Açalyacım, oyun kağıdı demişsin, koptum:) Meraaal sizin okey takımlarını götürelim, siz de gelin okey çeviririz:)))
Açalyacım, tüm önerilerini yeniden gözden geçireceğim, faydalı bilgiler içeriyor :) Teşekkür ederim:)

Sevgili anonymous, çok teşekkürler tavsiyeler için:) Telefon ve fotoğraf makinası zaten bizim ayrılmaz parçlarımız olduğu için yzma gereği duymadım:)) Babamız baygın falan olmazsa fotoğrafları çeker umarım:)

yorgungeyik said...

ayy çok heyecanlı hakkaten.Ben nil e hamile iken çantamı 2 ay önce hazırlayıp bagaja koymuştum,heryere bizimle geliyodu:)Hastane çantası için diil ama göğüs pompasını şiddetle tavsiye ederim doğumdan sonrası için.Benim hayatımı kurtarmıştı;süt yürümesi dene bişi varmış ondan olmuştum ben doğumdan 3 gün sonra falan göğüslerim çok ağrıyodu ve yanıyodu alev alev pompayla çektikçe dünyalar benim olmuştu.aklında olsun seninde.öperim

Açalya said...

:)) Okey'e de ben koptum. :)) Hatta tavla, dr'la oynayip 'ogren de gel' deyip koltugunun altina sıkıştırırsınız :P
Oyun kagidi getiren var gercekten de, ben em bir yerde okudum , hem de TV'deki dogum programlarindan gordum. Cunku bazi dogumlarin 'labour' suresi 20 saati hatta daha fazlasini buluyor ve artik insan patliyor olmali ve dikkati dagitacak, heyecani azaltacak iyi bir yontem aslinda...ben oynamayi bilmem oyun kagitlariyla, ama seven ve bilen arkadaslar goturmeyi denesin. Ben miknatisli scrabble goturmeyi dusunuyorum.
Bu arada aranacak kisilerin telefon numaralari, dogum planin (yani kimlerin ne zaman ziyaret etmesini istiyorsun, ziyaret saatlerin, dogum sirasinda istedigin muzik, obje vs, (sanirim pratik anne'nin blogunda bununla ilgili bir yazi vardi, mutlaka bak) sonraciiiiima bebeginie formula, emzik, biberon degil de ilk anne sutu verecegine dair bir uyari yazisi iri ve koyu puntolarla, bunu bebegin bassinet'ine ilistir ki nobet degistiren her hemsire gorsun. Bu yazidan bahsedecegim blogumda, ilerleyen yazilarimda.

Açalya said...

Dun dogum kursuna bir bebek getirdi bir cift, 8 aylik dogmus, bu cift bizimle birlikte basladi ve gecen hafta aniden suyu gelmis dogurmus, cok kolay olmus dogumu, gelip dogum hikayelerini anlattilar cok gzeldi. Aman dediler siz siz olun 8. ayda baslayin hastane cantasini hazirlamaya...cnku hicbirsey hazirlamamislar dimdizlak gitmisler, anlatislari cok komikti, cok gulduk.

Koyubeyaz said...

Ufffff ben heyecanlandim simdi az kaldi lafini duyunca. Saglikla biter insallah hersey Allahim sen yardim et.

parkeolog said...

Merhaba.. Ne güzel çok az bir zaman kalmış bebişe..
Bu arada çok iyi bir liste hazırlamışsınız.. Hemen saklayacağım bu listeyi, bir gün mutlaka lazım olur düşüncesiyle :)
İyi ve mutlu günler diliyorum..

Minik Patikler said...

:) ya hakikaten az kalmis ya :) Ben cantamis dogumdan bir gun evvel hazirlamistim en en en faydasini gordugum seylerse disposable camasirlardi bence.

Meltem Sözer said...

Tebrik ederim hazırlıklarını tamamlamak üzeresin. Ben listemi buzdolabının üzerine astım gelip gidip acıklı bir şekilde bakıyorum. Bakalım ne zaman fırsat bulacağım.

sumuklubocek said...

tam 5 gun olmus yazmayali; baka baka bir hal oldum; nerede yeni post?
dogum falan yok di mi? Kaancigim dur daha zamanin var senin, sabret biyazcik daha...

sumuklubocek said...

ya bir de cidden: simdi sen dogum yaparsan bizim nasil hemen haberimiz olacak??? buna bir care bulmaliyiiiizzzz!!!

gaye said...

Bende çok merak ettim, bebek daha gelmedi değilmi? Bugün yeni postunu yazmışsındır diye düşünmüştüm..

x