Monday, 12 March 2007

Bugün en sonunda telefonun başına oturarak yapmam gerekenler listesinden bir kaç işimi hallettim.

Fazla kesilen elektrik parası geri istendi:) Gelen parayı bebişe harcarsın demiş Minik Meleğin Annesi, öyle olacak gibi görünüyor:) Kıyafete değil ama bu sefer:) Kenara koyayım ki yatak, araba koltuğu vs için harcayayım:)

Antenatal Classes/Doğuma hazırlık kursları için hastaneyi arayıp yer ayırttım. Bu servis hastanalerde, eğitimli ebeler tarafından ücretsiz olarak veriliyor. 3 dersten oluşan kursun ilk dersi 22 nisanda, ikincisi 1 mayısta, üçüncüsü de 8 mayısta imiş. 8 mayıs benim muhtemel doğum tarihim:)) Son dersi pratik etme ihtimalim yüksek yani:))

Bunun üzerine, doğumdan önce tamamlayabileceğim alternatif bir kurs araştırmaya başladım. Alternatifler ücretli oluyor tabi:) National Childbirth Trust'ın, uygun fiyatlı, 6 dersten oluşan bir kursunu buldum, bilgi göndermelerini bekliyorum. Dersleri özel eğitim almış, çocuk sahibi olan kişiler veriyor. Aslında hamilelik, doğum ve çocuk bakımı konusunda zaten o kadar çok okuyup araştırıyorum ki kursa gerçekten ihtiyacım var mı diye merak ediyorum :)


Kordon Kanı bankasını seçtim. Ödemeyi taksitle yapma imkanı var, bir kaç güne kadar başvuracağım bir aksilik çıkmazsa. İnşallah hiç bir zaman gerek olmaz ancak tedbirli olmak en güzeli.

Perşembe ebe ile randevum var. Vejetaryen Omega 3-6-9 vitaminlerini kullanıp kullanamayacağımı sormam lazım.

Bugün, Çinlilere ait bir sağlık merkezine gidip çarşamba günü saat 3-3.30 arasına masaj randevusu aldım:) Yarım saat! Rüya gibi:))

Doğumu başlatmak için ananas yenmesinin tavsiye edildiğini daha önce yazmıştım sanırım. Aramızda hamile varsa :P ananası hamileliği boyunca yememesi gerektiğini aklında bulundursun çünkü doğumu başlatabiliyor. Doğumun yaklaştığı günlerde ya da doğumun gecikmesi durumunda bol bol yenebilir sanırım:) Geciken doğumu için ananas yiyip ertesi gün doğuma girenler var da:)

Bir diğer doğal yöntem de raspberry leaf tea, ahududu yaprağı çayı içmek. Günde en az 2 en fazla 4 kupa içilmesi gereken bu çayın da, doğumun zamanında ve daha kısa sürede gerçekleşmesi ile bağlantısı bulunuyor. Ancak bu çayı da en erken 32. haftadan itibaren içmeye başlayabilirsiniz, daha öncesinde kesinlikle içilmemesi gerekiyor.

Yarın itibariyle 32. haftamızda olacağız hayırlısıyla:) Yarından itibaren başlayabiliriz;))

Doğum çantasını hazırlamam gerek ancak saplantılı bir şekilde geceliğe taktım. İstediğim gibi hem ucuz hem güzel bir şey bulamadım, onu almadan da hiç bir şeyi almıyorum :O

İstediği gibi bir gecelik bulamadığı için inatla hastane çantası hazırlamayan başka bir insan daha varsa yer yüzünde tanışmak isterim:)


Yok bunları oğluşa almadım:) Gerçi 3 yaş için gördüğüm ahşap bir oyuncağa içim gitmedi değil:))
Yarın, tatlı mı tatlı bir oğlu olan arkadaşıma kahvaltıya gidiyoruz. Bu kitap ve minik hayvancıklar da yarınki şeker oğlan ve gelirse küçük arkadaşları için:) Arkadaşımın bu saatten sonra bloga bakacağını sanmıyorum, o yüzden resimlerini ekliyorum:)

Benim oğlum, ben otururken sürekli hareket halinde, gezerken ise maşallah pek bir keyfi yerinde olmalı ki sessiz sakin:) Bundan, gezmeyi seven bir bebiş beklediğim sonucunu mu çıkarmalıyım:)) Hani öyle ise, harika :))

22 comments:

Acalya said...

Yazini gulerek okudum yine, hep ayni seyleri yasiyoruz. Kac gundur dolasiyorum, gecelik bakiyorum (hic de adetim degildir, geceligi hic sevmem kocakari gibi) Dogru durust birsey bulamadim ben de, hepsi kocakari geceligi gibi. Hastanede vericekler nasil olsa diye kendimi salak salak avutuyor ve hastane cantasini inatla hazirlamiyorum. (iste tanistin)

Anonymous said...

Iade edilen fazla fatura parasi bencede bebise harcanmali...Gercekten baya para biriktirmek lazim gecen oylece bi geziyim dedim bebek bolumunu gercekten alinmasi gerekli olan seyler cok ve fiyatlarida bizim ihtiyacimiz olan seylerden daha pahali masallah ama bebislere hersey feda ,ne yapalim.Anne olmak harika bir duygudur heralde hele onun tekmelerine felan hissetmek cok heyecan vericidir sanirim valla bu sizin bloglari okuya okuya bide esimin israrlariyla artik anne olmak istiyorum hayirlisiyla ins...Bana dua edin:-)sevgiler

yaseminpir said...

ayy isim yazmayi unutmusum pardon yaa:-((

Rana Eslem GULMEZ said...

canim benim bende hastane cantami en son hazirlamistim korkuyla heyecanla sabirsizlikla karisik duyguylarla hazirlamistim)sonra arabamizin bagajina koymustum neme lazim o heyecanla unuturuz falan diye.ben emzirme yastigimida almistim yanima ama diger arkadaslarim gibi kullanamadim ben simdi kizim basini yere vurmasin diye belinin etrafinda duruyo yastik.ben nevresim takimida almistim yanima turk usulu olsun istedim kirmizi gullu falan bi hemsire cok hos derken bitaneside sen cilginsin demisti)amerikalilar ne bilsin dimi?koskoca hastanede oyle takimli ben yatmistim)) hos diyen filistinli musluman bir bayandi))gecelik ben kullanmayi sevmedigim icin takim almistim gap veya century 21 de guzel oluyo.hersey gonlunce olsun sevgiyle kal

arzu said...

Esracim, ne guzel az kaldi:)ben free olmalarina ragmen dogum kurslarina gitmedim, sadece dogumdan once bizde doktor kontrolundn once hemsire kontrolu oluyordu her muayenede, iste o zaman hemsire sancilarim oldugunda nasil nefes ali vermem gerektiginden bahsedip uygulamali gosterdi, dogumdada bana soylenilen sekilde yaptim pushlari,hamdolsun oldu bittii:))ve 2.5 yil oldu:))ben pijama ve sabahliklarimi turkiyeden getirtmstim:)ama daha sonra walmarta gittiimde orda cesit cesit hemde guzel, sabahlik ve gecelikler gordum, bilmiyorum ingilterede varmi, ama bakilabilir, yada victorias secretta guzel pijama takimlari oluyor, mesela uclu set tabi sabahliksiz bu bhsettigim gayette uygn bir fiyata:)burada kitap ve hayvanciklara bayildi:)bende aslihancim icin bakicam boyle bisi:))

Nuray said...

Esracım çok ilginç bir arkadaşımın ablasına doktor hamileliği boyunca bol bol ananas yemesini önermiş sütü bol olsun diye. O da ne zaman görsem yerdi. Zamanında ve çok rahat bir doğum geçirdi. Şimdi okuyunca şaşırdım bende. Aynı zamanda maydanoz da doğumun erken olmasına sebep oluyormuş. Bir dergide okumuştum. ne kadar fazla detay var değil mi. Heyecan artıyor.Yakında evin miss gibi bebek kokacak. Bunu bilmek herşeye bedel sanırım.
Çok öptüm.

meral said...

Selam ton ton ayakli annecik ve bebisi:)

Ayy hakikaten ne cok ayrinti var yaaaa.Offf bana fenalik geldi.Onu yeme bunu icme suna dikkat et.Allah kolaylik versin.Gerci bu isler tam senlik zaten.Eminim seni zahmete sokmuyodur:)

Aslinda su balik hafizam biraz daha kuvvetli olsaydi eminim sana faydasi olacak bir suru bilgi verebilirdim sana hem dogumla ilgili hem d bebek bakimiyla ilgili.Diger okuyucular yanlis anlamasin.yani ben dogum yapmis cocuklu bir kadin degilim de iki yengem dogum yapti ve onlarin hamilelik ve cocuk bakimi sureclerini hep beraber yasadik.Ama tabi ben o zamanlar daha kucuktum ve anne olmak coook uzakti.simdi olsa boyle mi olurdu ya:)

Sevgiler..

nimet said...

he he tabi ki gezenti olucak yeğenim benim teyzesi kim onun:)
canımcım ben de ananasın süt yaptığını duymuştum hamilelik sırasındaki sınırlamaya sende şahit oldum ilginç geldi bana da ama neyse zaten sen yemeğe başlıyorsun bu aşamadan sonra:)mucuklandınız:)

Anonymous said...

esracim yaa ,sen bizim gozumuzu boyle korkutursan biz nasil cesaret edicez ya ? ben de acaba sunu yemiyim buna dikkat ediyim yapabilir miyim? muhtemelen islerimin coklugundan unuturum herseyi :)ya da belki annelik icgudusyle pimpiriklinin biri olur cikarim.olamadigimiz yerde sen ogretirsin iyki varsin :)

simdi guzelim benim suslu arkadasim hale de hamile biliyorsun,Allah hayirlisiyla kavusmak nasip etsin bebisine :) o da soruyor ki: hamileyken cilt bakimi urunlerinden hangilerini kullanmasi tavsiye olunurmus? sizin orgut bu konuya bi el ativerse de su yeni anne adayini bilgilendirseniz bi zahmet :)

bu arada bebis icin gerekli pudra sampuan ,oil v,s, ne lazimsa onlari da bilelim ,gerci sen biseyler almistin ama onlar yeter mi ki? yaman bebis belki cok bakimli olmak ister ,mesela minik tirnak makasi var mi?ayy ben onu da koyuyum hediye paketinin icine :)

yesim teyze :)

AycA said...

Hamilelik sırasında zencefilde içilmemeli veya yenmemeli çünkü kanı sulandıran bir bitki. http://www.minikeller.com/modules.php?name=News&file=print&sid=138
Ama bitkiler ancak çok yüksek dozlarda kullanıldığında bu etkileri gösteriyorlar salataya azıcık maydanoz koymak sanırım doğum başlatmaz :) benim fikrim bu.
Bugünde doğumum başlamazsa yarın doktora giderken aktardan ahududu yaprağı alacağım tavsiyen üzerine :)

Bu arada ben hamileiğim bıyunca normal kullandığım kozmetikleri kullandım hatta doktorum saç boyatma konusunda da bilinen bir zararı yoko diye yeşil ışık yakmıştı ama kuaförüm belki alerjik tepki verirsin simdi bilmiyoruz deyip boyamadı saçımı. Birde oje sürerken kokusunu teneffüs etmedikten sonra bir sakıncası yokmuş.
Sevgiler.

iremmm said...

bo dokun hisset kitaplarini cok sevıyorum ama oglum sevmemisti :))
seri halinde almistim,ama bazilarina dokunamiyordu bile..yuzunu oyle bir burusturuyordu ki gulmekten yikiliyordukk :))
gecelik olayina gelince sakin cok uzun alma,dolaniyor ayagina orana burana.cok sicak yapiolar odayi bebek icin yaniyorsun zaten bi de ayagina,bacagina yapisan bi gecelik insani verem ediyoo :)

Meltem Sözer said...

Hastanenin ücretsiz kurs vermesi güzelmiş. Yine de hastanenin kursuna da katılmanı tavsiye ederim. Personelin yaklaşımını,işleyişi, doğumda ve sonrasında sana nasıl yardımcı olabileceklerini anlatıyorlar.

Calimero Mutfakta said...

yazilariniza.. yorumlariniza bayildim.. Saglikli bir dogum diliyorum..
Sevgiler

Anne ve Bebisi said...

Açalyacığım, seninle bu kadar yakın hamilelik geçirmemize seviniyorum:) Hele de bu kadar benzeşirken birbirimize:) Keşke mekansal olarak da yakın olsaydık ama ne yapalım:))

Sevgili Yasemin, hoşgeldin aramıza:)
Eğer şartlar uygunsa, bebiş için hiç bekleme derim:) Hemen hamileler için özel hazırlanmış vitaminlerden almaya başla. İçinde kesinlikle folic acid olması gerekiyor. İstersen sayfamdaki linkler arasında olan ayça'nın (pi-nik kuş) sayfasına bakabilirsin. Hamilelik öncesi hazırlıklardan bahsetmiş en son, sana bir fikir verebilir:)
http://www.pi.web.tr/aycao/?p=308

Ve hemen sana da bir blog açalım:))
Sevgiler.

Merhaba sevgili Rana, nevresim olayı çok güzel:)) Çok harika bir moral olur sanırım öyle renkli renkli:) Fena fikir değil;))
Güzel dileklerin için teşekkürler:)

Arzucum, maşallah diyeyim:) Umarım benimkiler de, senin bundan sonrakiler de böyle kolay ve güzel olur:))
Walmart bizde yok maalesef ama pijama almaya karar verdiğim için tavsiye üzerine daha çok şey bulacağımı sanıyorum:)
Bu kitaplar çok güzel:) Ben çocuklardan daha çok ilgi gösteriyorum sanırım:P

Merhaba Nuraycım, cidden çok iginç:O Herkesin bünyesi farklı farklı sanırım:) Detay çok ama benim gibi bir detaycı için çok eğlenceli bu işler:)) Güzel dilek ve duaların için teşekkürler:)

Meralim, tam benim gibi bir ayrıntıcıya göre bu işler, haklısın:P Sen canını sıkma, sizinkilerde de ben hatırlar ve hatırlatırım inşallah her şeyi:)))

Nimoşum, hep birlikte gezeliiiiim:) Gel bak yeğenin sana nereleri nereleri gezdirecek:)) Sen de ona güzel güzel ormanları, bahçeleri, çiçekleri, bitkileri anlatacaksın di mi Nimoşum:))

Yeşimim, aslında bildiğin gibi ben çok ayrıntıcıyım, bir de böyle konularla ilgilenmek benim hoşuma giidiyor. Yoksa o kadar çok ayrıntı yok:) Sadece ilk kontrolde ebenin uyardığı bir kaç konu var, çiğ et, çiğ yumurta, iki balık yasağı bol bol sebze meyve. Bir de pregnacare. Hepsi bu:) Hem merak etme, ben sizin yerinize her şeyi hatırlayıp kontrol ederim sizi kih kih:P

Cilt bakım üürünlerine yasaklama getirmiyorlar mesela:) Ama alkol ve parfüm içermeyenleri kullanması en güzeli. Simple var ya bizim burda, orda da varsa onu tercih etsin mesela. En güzeli hiç kullanmamak ama. Yine de dur ben bi amme hizmeti gereği araştırıp yazayım canım:))

Efet minik tırnak makası var Yeşim teyzesi beyefendinin:) Saçı için minik tarağı da:)

Sevgili Ayça, abartılmadığı sürece bitkilerin bir zararı olmayacaktır muhtemelen. Bugün bloğunda bir yazı yoktu, sabah seni düşünerek uyandım:O Güzel haberlerini bekliyorum.

İremcim, sanırım ben oyuncak kitap vs gibi şeyleri oğluma seçtireceğim. Her çocuğun farklı ilgisi oluyor çünkü:)
Gecelik konusundaki tavsiye için teşekkürler. Pijama almaya karar verdim:)))

Merhaba sevgili Meltem, evet hastanenin kurslarına da gideceğim.
Sevgiler.


Merhaba calimero, çok teşekkürler:)

Anonymous said...

ablacım nasılsınız biz arkadaşım Yeterle Kaan'a bornoz seti aldık alışveriş çılgını biz dayanamadık alma demene rağmen :) çok şeker.Görmen lazım.bornoz banyo havlusu kapşonlu terlikleri var havlu kesesi var bidenormal havlu var bide önlüğü var setin içinde bayıldık aldık.inşallah yeğenciğim güle güle kullansın.öptüm kocaman
meltem halacık

Anne ve Bebisi said...

Meltoşşş halaa:) Çok tatlısınız siz yaa:) Öpüyorum hepinizi kocaman:)

Minik meleğin annesi.. said...

Esracım yanlız değilsin merak etme :) ben bebiş çantasını hazırlamıştım ama pijamalarımı son hafta aldığım ve yıkadığım için - gerçi bize göre daha üç hafta vardı, erken davrandı benim minişim - ben apar topar hastaneye yatmam gerekirken bir yandan da kendi çantamı hazırlamakla uğraştım.. sen bence elini çabuk tut :)ne olur ne olmaz !

Anne ve Bebisi said...

Haklısın MMA:) Ben bugün başladım hazırlıklara:) Teşekkürler tavsiye için:)

AycA said...

Teşekkür ederim beni düşündüğün için yazacak halim pek yok bugün yarın yazacağım ama bilgi vereyim madem cuma günü karar vereceğiz bizim bey pek gelmeye niyetli değil..:) yarın yazacağım.. sevgiler çok çok ...

nilly said...

Umarim br gun evlnip hamile kaldigimda senin bu sayfan hala acik olur. Pratik blgi kitapcigi gibi basvuracagim bir bilgi merkezi burasi :)

yaseminpir said...

Hosbulduk canim cok sagol:-)Bebek icin uygun zaman olduguna karar verdik esimle tabi rabbim bilir digrusunu.Icinde folic asit olan minarellerde almaya basladim doktor kontrole gittgim zaman vermisti bi kac ay sonra dusunuyoruz diyince:-)Ama onerdigin sayfayada goz atiyorum bu arada ben yazdiktan sonra aklima gelmisti ama diger arkadaslar soylemisler pijama alsan cici cici diycektim geceliktense ama soylendi ve sen oyle yapmaya karar vermissin ins..gonlune gore bise bulursun sevgili Esra sevgiler

www.yastuf.blog.com yasemin pir said...

Bu arada onerdigin kitap varmi bu durum icin yani hamileligin ilk baslamasi ve sonrasi????

x