Tuesday, 6 February 2007

Hafta sonu çok güzel videolar çektim ama önce yayınlamak için oyunculardan izin almalıyım:)

I'm Pregnant isimli dergi, blogta sorup soruşturduğum tüm konuları gündem maddesi yapmış:) Çocuk arabaları, yatak odası takımları, Moses basketler vs vs.

Bebişin yatağı ve eşyalarını koyacağımız çekmeceli dolabı aldığımızda eve sığamıyoruz! Yatak odasına gereksiz bir ebeveyn tuvalet-banyosu yapana kadar, o alanı yatak odası sınırlarına dahil etselerdi bugün böyle bir sorunumuz olmazdı:P

Hafta sonu Meral'le gezdiğimiz yerlerde sürekli bebek arabalarına bakıp değerlendirme yaptık. Tabi çocuklarına dik dik baktığımızı sanan anne babalar biraz huylanmış olabilir:) Bu aralar gördüğüm tüm bebek arabalarına dik dik bakıyorum:P

En son muhatab olduğum bebek, 7-8 yaşlarımda iken kardeşim oldu! O zamandan beri ne ailemizde, ne çevremizde hiç bir bebekle yakından haşır neşir olmadım. O yüzden 3 aylık bir bebek ne kadar görünür, 6 aylık bir bebek ne boyutlarda olur hiç bir fikrim yok. Dışarda gördüğüm bebeklerin ne kadarlık olduğunu tahmin etmeye çalışıyorum:) Bloglardaki bebeklere bakarak; hmm demek 3 aylıkken böyle görünüyorlar, 8 aylıkken şu kadar oluyorlar, 1 yaşında bunu yapıyorlar diye dolaşıyorum:)

I'm pregnant dergisinde şöyle bir şeyden haberdar oldum: Music for the unborn baby


Bebeğe klasik ya da günlük dinlediğimiz müzikler yerine, tekrarlardan oluşan, özel hazırlanmış bir müzik cd'si (Sonic stimulation) dinletmeyi öneriyorlar.

Dinlediğimiz müziklerin çok kompleks notalardan, seslerden oluştuğunu ve bunların bebeğe karmaşık geldiğini söylüyorlar.

Hamilelik sırasında sonic stimulation cd'sini dinletmenin; doğumun daha kısa sürede tamamlanması, bebeğin stressiz doğması, doğduktan sonra rahat bir bebeklik dönemi geçirip daha hızlı gelişim sağlaması vs yönlerinde faydalarından bahsediyorlar. Tabi kimse %100 garanti veremez bu konularda ama işin önemli kısmı bu araştırmaların bilimsel temelli olması ve bu konudaki makalenin Royal College'ın bilimsel yayınları içinde yer alması.
Aman ya, eskiden sonic monic stimulation mı vardı kardeşim, nerden çıkarıyorlar böyle şeyleri başımıza demek de mümkün:)

Perşembe 3. ultrasonumuz var. Dua edin, her şey yolunda olsun inşallah. Gereksiz stres yapıyorum:(

12 comments:

meral said...

selam tatlim,

su cd yi baya merak ettim dogrusu.aliralmaz ben de dinliycem.belki stresimi azaltir :)

videolarin baskahramanlarindan biri olarak onlari bloguna koymana izin veriyorum.hatta ustune bir de tesekkur ediyorum bana unlu olma sansi verdigin icin :))

sumuklubocek said...

insallah hersey cok guzel gecer, ve yolundadir hersey merak etme. hem ne guzel boyle ultrasona falan girebiliyorsunuz, biz bir kere girmistik sadece...
neyse, hersey cok guzel gidiyor masallah.
bu dergi de cok ilgincmis, teen dergileri gibi bir kapak falan, ilginc geldi bana; buradaki dergilerde hamile- bebekli bir bayan pastel tonlarda falan olunca cilgin geldi sizin su dergi; tam bana gore yani ;)

Anne ve Bebisi said...

:) Meralcim, Yeşim hanımın yüzünü karartmamız lazım ama:P Ondan izin çıkacağını sanmıyorum:)

Iremcim, bence de çok çılgın bir dergi:) Üzerinde hamile-anne&bebek vs olmayan ender dergilerden bir tanesi :)

Burada da ultrasona normalde 2 kere alıyorlar. Ama benim teknisyen ilk bebeğini bekleyen annelere 3 ultarasonu tavsiye ettiğini söyleyip bana da 3. bir ultrason verdi. Hayırlısı bakalım.

Minik Patikler said...

Ayyyy insaALlah hersey cok guzel olur :))


Ben bol bol canakkale destani cdsi dinlemistim :) MASAALLAH pehlivan gibi geldi benim oglan :D hamileyken rus balesinin muziklerini de dinlemistim onlar simdi actigimda adam bebegin mutlu olmasini sagliyor, bir de mustafa demirci'nin namaz tasbihati cdsini dogumdan sonra arabada falan bol bol aciyorum, cok seviyor. esma'ul husna ile uyumayi cok sever ama benim buyuk dilim kucuk dilime dolaniyor o uyuyana kadar :) defalarca tekrar etmekten, o yuzden cd cok iyi oluyor valla.

New York'tan said...

Cd fikri degisik, benim zamanimda bu kadar yaygin degildi,ben dinletmemistim kendim okumustum :)
sonogramda iyi gecer insAllah gorursun bebisin, buyumus ellerini, bacaklarini :)stres etme kendine:)

Serra yiLmaz said...

Canim in$ sorunsuz bi $ekiLde gecer uLtrason. her$ey istediginiz gibi hayirLisiyLa oLur umuorumki.
ya bu muzik oLaini ben merak ettim. Bi de kendin konu$ $arki soLe ki seni tanisin annesiii ;p
bizde de doru duSgun bebek yok. Ben bi de cocuk sefmeyen biriyim du$un. Ama bLogLar saoLsun ki yafa$ yafa$ isiniorum :) ozeLLikLe niLufer`in ufakLikLarina bayiLiorum, ma$aLLah cok tathLiLar. ;)
opuorum cnm.

~Serra

Gaye said...

Merhabalarr..
Çok mutlu etti ziyaretiniz beni. Yorum yapan fikir veren yok diye sızlanıp duruyordum bende, yazma isteğimi geri getirdiniz..Aslında çok heyecanlı düğün hazırlıkları ama tahminime göre bebek beklemek çook daha heyecanlı.Kendimi bildim bileli bebeklere düşkünüm nedense, bana kalsa evlenir evlenmez yapardım ama deneyimli olanları dinleyerekten sewgilime 1-2 sene ayırmayı düşünüyorum. Geröi hepsi nasip..
Ah unutmadan doğum günüm 8 Mayıs :)) Boğa burcu sakin burçtur,şanslısın:)) Ama çok sinirlenirsede kimseyi dinlemez gözü çok kararır. Birde bebekliğimden hatırladığım kadarıyla tek başına oynamak ve vakit geçirmek daha çok hoşlarına gider..Biz 3 kız olmamıza rağmen ben hep tek başıma boş odalarda vakit geçirirdim..Belkide erkekler bebeklerde farklıdır :))
KOlay bir hamilelik vede doğum olur inşallah.Gene beklerim

Anne ve Bebisi said...

Minik Patiklercim, maşallah senin oğlanın müzik yelpazesi pek bir geniş:) Bizim babamızın da 72 milletin müziğinden oluşan bir kaç cdsi var, arabada sürekli onu dinlemek zorunda kalıyorum:) Çocuk doğmadan Çince'den Lehçe'ye, Arapça'dan Rusça'ya tüm dilleri duydu herhalde:) Kafası karışacak diye korkuyorum:P Hayır bir de doğduğunda sürekli o cd'leri isterse yandım:P Takarım kulaklıkları kendi dinler artık:)

Teşekkür ederim Şeymacım, dualarınızı eksik etmeyin:) Yeni yeni icatlar çıkıyor işte:P

Sağolasın Serracım, yalnız ben şarkı söylersem çocuğa zavallım kulaklarını tıkar:P
Çocukları zamanla daha çok seveceğine, hele kendi çocuklarını çok çok seveceğine eminim:) Biyolojik saatinin çalmasını bekle:)

Gayecim merhaba, hoşgeldin. Bence çok güzel bir siten var ve eminim pek çok takipçisi de vardır ama blogcu adresini kullandığın için pek çok kişi yorum yazamıyordur. Blogger'a geçmeyi düşünmez misin? ;) Dur senin reklamını yapayım da tecrübeliler akıl versinler biraz:))
Sevgiler.

Ben minik meleğin annesiyim.. said...

merhaba anne ve bebişi..

önce şu ultrason olayını sorayım.. neden o kadar az ultrasona giriyor orada hamileler.. ben doğuma kadar her ay girdim.. minişimin ay ay büyüyüşünü, içimde kıpır kıpır oynamasını izlemek harikaydı gerçekten.. herhangi bir riskten mi korkuluyor ?

ikincisi.. şu cdyi çok merak ettim.. keşke önceden haberim olsaymış. verdiğin linkte bir anne bebeğinin 10 saat falan uyuduğunu yazmış.. inanılır gibi değil.. gerçek mi acaba, reklam metni mi.. ama ben inanırım müziğin bebeklerdeki etkisine.. meleğimim en çok sakinleştiren şey benim bestelediğim(!) bir şarkı mesela hala..

bebeğin için de endişelenme.. herşey çok güzel olur inşaallah.. küçük beyi strese sokma.. o senden daha çok etkileniyor biliyorsun..

Swayline said...

Bana da öğretmen arkadaşlarım Vivaldi'nin Four seasons unu dinlememi söylemişlerdi.
Dinlerken bebekte hiç hareket olmuyordu...Ben de sevmediğini düşündüm ve vazgeçtim.
Sonra bir gün kendi kendime Kerkük türküleri albümünü dinlerken, benim kerata karnımın içinde adeta taklalar atmaya başlamıştı :))
Hala daha dinlettiğimde hoşuna gittiğini düşünüyorum.
Eşime sevdiremedim Kerkük türkülerini ama oğlum annesinin oğlu olacağını gösterdi.

Anne ve Bebisi said...

Kuaybecim, burada 2'den fazlasına gerek görmüyorlar normalde. İlkini ilk 3 ayda, ikincisini de ikinci 3 ayda yapıyorlar. Benim teknisyen ilk çocuğunu bekleyen annelere 3. ay için de ek bir ultrason verdiği için gidiyoruz. Ultrasonun bilinen bir zararı yok ama yine de gerek görmediklerinden fazla sokmuyorlar.

O cd'lerin olayı tam nedir bilemiyorum:) Her çocukta aynı etkiyi gösterecek diye bir şey yok tabii ama bilimsel temelli olması sebebiyle ciddiye aldım:)

Merhaba swayline, benim gibi türkü severlerin olduğunu görmek ne güzel:) Oğluşunla ortak zevkler geliştimeniz çok güzel:)

Eslem said...

rabbim herseyi gonlune gore versin bugunlerinde bol bol uyuuu.ben hamileligimi cok sevmistim cok guzel gunlerdi resimlere bakinca o alisveris hallerim aklima geldi.0-3 aylik pek birsey alma cook erken buyuyolar.ilk 40 gun mumkunse su ve pamukla alt temizligini yap kesinlikle islak mendil kullanma kizimda pisik oldu cok ugrastim gecirmek icin.7.ayimizdayiz ben hala pamukla temizligini yapiyorum.halidaki lekeyi cikariyo islak mendiller bebegin cildini ne hale getirir.pisigi aklima geldikce cok uzuluyorum.cocuk arabasi konusunda ise arabanda varmis zaten sadece carseat al.ilk 3 ay hep onu kullanmistim strollerla pek kullanmadim.en guzel en rahat kullanimli macloren bence 1 yasindan sonra macloren almayi dusunuyorum.insallah saglikli sihhatli bir sekilde yavrunu eline alirsin gazsiz pisiksiz guzel misil misil uyuyan bir bebisin olsun))

x