Monday, 26 February 2007

Cumartesi günü yakın bir arkadaşımız ameliyat oldu. Cuma günü acile gidiyor, yarın ameliyat edeceğiz diyerek hemen hastaneye yatırıyorlar. Küçük bir operasyondu ama yine de sonuçta genel anesteziydi. Çok şükür şimdi iyi. Pazar akşamı hastaneden çıkardılar. Cumartesi-Pazarı hastanede geçirdik. Cumartesi Meral'le birlikte hastanenin içinde bir yerleri ararken maternity bölümüne de girdik:) Aslında kapı dışardan kilitli idi (Her koğuşun kapısı kilitli olmuyor, bizimki değildi mesela ama sanırım bebişlere yabancılar zarar vermesin diye o bölümü kilitli yapmışlar) ama içerde telefonla konuşan bir yeni babaya el kol işaretleri ile kapıyı açmasını rica edip içeriye daldık:) Doğum yapmış anneler ve bebişlerine ayrılmış bir koğuştu. Şansımıza bir de yeni doğmuş bir pamuk şekeri gördük:))

  • Hamileler için yüzme derslerine gitmek istiyorum ama istediğim gibi bir yer bulamadım. Dersi de geçtim, istediğim gibi bir spor merkezi bulamadım civarda. Temizliğinden emin olduğum bir yer var ama orası da evime çok uzak. En azından haftada bir gidebilsem doğuma kadar çok iyi olur.
  • Doğumla ilgili derslere katılmak istiyorum (antenatal classes), hastaneden aldığım numarayı arasam iyi olacak! 28. haftadan sonra herhangi bir zaman kabul ediyorlar sanırım. Bir kaç haftalık bir kurs, baba adaylarının da gelebilmesi bazı kurslar perşembe akşamları düzenleniyor. Baba adayımıza uyar da, perşembeleri çalıştığım için o yorgunlukla bana uymaz:) Zaten ben işten eve ulaşana kadar kurs bitmiş oluyor. 15 marttan sonra, doğum iznine çıktıktan sonra başlamalıyım sanırım.
  • Geçen hafta rahatsızlandığım ve aynı zamanda da full time çalıştığım için bu hafta sonu yapmış olmamız gereken, yabancı arkadaşlar için hazırladığımız Türk gününü iptal etmiştik. Çok da iyi yapmışız, zaten arkadaşımı cuma akşamı hastaneye yatırmışlardı. Arkadaşların hediye alacaklarını duymuş ama belli etmemiştim. Türk arkadaşıma, hediye alacağınızı biliyorum ama sakın kıyafet almayın dedim:) İsterlerse hediye çeki alabileceklerini söyledim. Ama zaten onlar hediyeyi belirlemişler, bebişi banyo ettirmek için küçük bebiş küvetleriden alacaklarmış. (Bizim zamanımızda bebiş küveti mi vardı:) Leğende yıkanırdık biz:) Bu zamane veledleri çok şanslı:)))
  • Minik Patikler'in tavsiye ettiği Pilates kurslarına baktım ama yakınlarımda bir yer yok maalesef:( Ancak fiyatların çok uygun olduğunu söylemeliyim. Bire bir özel derslerin bile fiyatları fena değil. Hocaların telefon ve mail adresleri var, hamileler için özel ders verenler varsa haftada 2 kere doğuma kadar gitmek istiyorum. Bugün arayıp her biriyle tek tek konuşup fiyat alacağım.
  • Yapmam gereken bir sürü şey var ama doğum yaklaştı hala yoluna koyamadım işleri. Zaman ne çabuk geçiyormuş:)

14 comments:

sumuklubocek said...

esracigim, ben de dun senin dogum tickerina bakip; az kaldi yehooo diye seviniyordum, ayni duygulari paylasiyormusuz meger ;)
aslinda yuzme hem zevkli hem iyi dogum icin ama doktorum bana ayni derecede yuruyusu de tavsiye etmisti. gunde 1 saat ideal -cok hizli tempoda olmamak kaydi ile-. ben dogumdan hemen onceki gun bu saat ve tempo isini abartmistim annemle birlikte, ertesi sabah dogum yaptim, iyi de oldu cidden sikilmistim hamilelik doneminden cunku ;)
label: tips for a mom to be ;)

Anne ve Bebisi said...

:) Cidden az kaldı canım şaka maka:P
Hatta şu aralar düşünüyorum, erken doğum vs olsa aa kucağımıza verecekler bebişi:)) O kadar yaklaştık mı ya diye düşünüyorum:) Yürüyüş yapıyorum sayılır:P Aslında bisikletim var, apartman girişinde bekleyen ama düşerim korkusuyla binmiyorum:( Bir de sürekli 4 kat merdiveni inip çıkıyorum, o bile başlıbaşına antreman bence:)
Pilates için de evde özel ders veren hoca buldum:)) Ayrıca yazacağım onu.
Spor haberlerini dinlediniz, şimdi sıra hava durumunda:P
Sevgiler;))

meral said...

Thanks for everything baby,I had a lovely friday night!!!
Ama cuma gecemizin nesesi Ozlemcigin rahatsizligi ile yerini endiseye birakti.neyseki cumartesi gunu Ozlem'i gayet iyi gorunce rahatladik.Allah sifa versin insallah.
Ne zor boyle seyler insanin ailesi yaninda olmayinca:(Allah insani hastanelere de dusurmesin..elbet herkesin yolu mutlaka geciyor oralardan ama umarim kimseler uzun kalmak zorunda kalmaz.cok moral bozucu.saglam adami bile hasta yapar valla...
saglikli gunler herkese...

Anne ve Bebisi said...

Meralcim,cuma gecesi,cumartesi günü ve de gecesi için asıl ben teşekkür ederim. Güzel yemeklerin,Özlemciğimiz için bizimle birlikte koşturman, desteğin için çok çok teşekkürler. Bu haftaiçi bir akşam bekliyorum,harika kurabiye:P yapacağım size:)) Öptüm canım.

Acalya said...

Boylece adini da ogrendim, Esra,

Hamilelikten once duzenli pilates yapiyordum, Dr.'a sorunca ne yapayim diye, "Pilates'e ara ver, yuruyus ve yuzme hamilelik icin cok iyi" demisti. Ozel hocanin hamileler icin ozel hareketleri olup olmadigini iyice ogrenmeni tavsiye ederim, bir de iyi ba uyduruk olmasin bu hareketler. Bisikleti de bir sure unut, agirlik merkezinin artik eskisi gibi olmadigini ve dusme ve dengeni kaybetme tehlikesi oldugu icin. Yurumek aslinda en guzeli. Ben her gun 45 dk falan yuruyorum. Merdiven inip cikman da cok iyi, zorunluluk bile olsa...Hamileler ici bir takim egzersizleri gosteren websiteleri var, sekillerle vs. gostermisler. Onlari da arastirmani tavsiye ederim. Bir an bisiklet vs. deyince aklim gitti, tavsiyeler veresim geldi. Pardon :)
Sevgiler.

arzu said...

Esracim, bende senin gibi dort kat inip cikardim, ay ondanmi bilmiyorum ama aslihan due date imden 10 gun once aramiza katildi:))bende cok yururdum, ozellikle kizim olunca rahat gezemem diye daha cok gezip yurudum, valla yapiylami alakali, yoksa bu zorunlu egzersizlerdenmi, gayet kolay bi dogumum olmust hamdolsun, yada dogumdan once bol bol okumus oldugum duaninda etkisi olablir:))

Koyubeyaz said...

Evet zaman isik hizi ile geciyor. Bak daha dun emzirdigim kizim kocaman oldu bile. Oysa dogacakmi yataginda yaticak bunlari giyicekmi diye miril miril soylendigimi dun gibi hatirliyorum. Korkma saglikla dogsun ikinizde saglikla evinize gelinde eksikler sonrada tamamlanir. Keske yakinimizda bir yerde olsaydin da el birligi ile sana yardim etseydik. Yinede ne arzu edersen ben yaridima hazirim. Dualarim sizinle....

Minik meleğin annesi.. said...

70 gün haa.. evet gerçekten de az kalmış.. Allah yavrunu hayırla kucağına almayı nasip etsin..

yürüyüş harika bir spor hamilelik için.. ben de hergün bir saat yürürdüm mutlaka.. hem fit ve zinde oluyorsun hem de bağırsak sorunları yaşamıyorsun.. birçok hamile bundan çok muzdarip çünkü.. senin antreman da iyiymiş ama, dört kat in çık hergün.. son ayda özellikle çok zorlar seni, hazırlıklı ol :)

Salincakta Iki Kisi said...

pilates icin kurs bulamadiysan hamileler icin satilan pilates cd'lerinden alip evde 20 dk yapabilirsin belki--sadece fikir:)

Swayline said...

Selam Esra :) benim en sevdiğim isimdir diyebilirim ismin (çünkü kardeşimin ismide esradır :))
Evet çok az kalmış inşallah zamanında sağlıkla doğucak minik kuşun. Kendini rahat bırak şu sporumu yapayım bunamı gideyim diye kasma kendini. Yürüyüş cidden iyi bence. Son moda sporlardansa yürüyüşü tercih et. Hem kolay hem masrafsız hem de güvenilir. Oralarda parklar çok güzeldir eminim. Bu mevsimdede fazla kalabalık olmaz sanırım sakin sakin yap yürüyüşünü :)
Ben hamileliğim sırasında çok fazla eklem ağrısı çektiğim için hiç yürüyemedim. Birde 8. ayımda kum döktüğüm için ayağa bile kalkamıyordum. O yüzden sezeryanla doğum kaçınılmaz son oldu benim için. İnşallah sen rahat geçirirsin son aylarını. Hadi hayırlısı.

Anonymous said...

ablacım nasılsınız uzun zamandır yazışamıyoruz.bebiş nasıl.bu arada özlem ablaya geçmiş olsun.msnde görüşelim olmaz mı uygun olduğunuzda.öpüyoruuum.
meltem halacık

Anne ve Bebisi said...

Merhaba Açalya, tavsiyeler için çok teşekkürler:) Pek çok konuda olduğu giibi pilates konusunda da hem yapmalı, hem yapmamalı diyen bir sürü görüş buldum:)) Ne biçim iş anlamıyorum, işine göre görüş bulabilirsin:)) Burdaki sağlık görevlileri de özellikle tavsiye ediyor.
Görüştüğüm bir hoca, konuşmadan da anladığım kadarıyla hamilelikte pilates konusunda bilgi sahibi. Yine de öncesinde ebe ile görüşüp yapıp yapamayacağımı soracağım. Ancak İngiliz Ebeler Birliği resmi olarak hamilelikte pilatesi önerdiği için büyük ihtimal yapabilirsin diyecektir bana:))
Yüzme olsa çok daha iyi olacak benim için. Onu da tatilim başladıktan sonra düşüneceğim artık. Sevgiler:)

Merhaba Arzucum, kızlar biraz aceleci olurmuş:) Hamilelik sırasında hareket halinde olmanın bildiğim kadarıyla doğuma çok faydası var. Kolay bir doğum olmasına sevindim,darısı başıma:)

Merhaba koyubeyazcım, samimi teklifin için çook teşekkür ederim:) Cidden duygulandırdın beni:) Yeni yaşını kutlayacak olan tatlı kızını ve seni kocaman öpüyorum:)

Merhaba Kuaybecim, amin:)
Merdivenleri özellikle doğuma giderken nasıl ineceğim onu düşünüyorum:))

Merhaba Banucum, tavsiyen çok güzel:) Teşekkür ederim:) Deneyebilirim evet neden olmasın:)

Merhaba swayline, kendi ismim olduğu için değil inan ki, ben de çok severim ismimi:) Senin hamileliğin ağır geçmiş sanırım:( Geçmiş olsun, olursa yenileri daha kolay olsunn:))
Parklar güzel evet:)) Bol bol yürümeli:) Şimdi bahar da yaklaştı, çok güzel olacak umarım:)

Merhaba halamız:) Nasılsın tatlım? Uzun zaman oldu görüşemedik:( Özlem ablacığına geçmiş olsun dileklerini ileteceğim. Bu akşam görüşsek süper olur. Çaldırın bizi:)) Öptük kocaman:)

Nuray said...

Esracım bir süredir hamile yogasını araştırıyorum. İlerde belki böyle bir merkez açmayı düşünüyorum izmirde. Eminim çok yararı olacaktır. Özellikle doğum öncesi ve doğum sonrası yapılan egzersizler rahat bir doğum yapılmasını sağlıyormuş. Bebek üstündeki etkileri ise yadsınamayacak kadar fazla. İnternette prenatal yoga olarak arayabilirsin. Umarım işine yarar.

Pratik Anne said...

Hamileligim doneminde bol bol hamilelik yogasi, yuruyus ve 5. aya kadar yuzme yapmama ragmen oglush gec gelmisti. Hatta hic asagi inmemisti de sonra neden artik zorla ittirdiler garibimi!!! Sporun dogumun zamanindan cok kolaylik ve rahatligina olumlu etkisi oluyor. Hamilelik yogasi ozellikle dogumda kullanilacak birkac kas grubunu (bacak, sirt vs) kuvvetlendiriyor ve esnetiyor. Koca gobishle agiiir agir salinmasi da cok guzel.

x