Thursday, 22 February 2007

NOT: Pratik anne, bu postu yayınlayınca yorumunu gördüm, aşağıda yazdıklarım senin yorumuna cevap niteliğinde olabilir benim açımdan:) Yani I say absolutely YES to epidural:) Güzel dileklerin ve tavsiyelerin için teşekkürler:)

Bugün ebe ile randevumuz vardı ana-oğul:) Çok şükür her şey yolunda görünüyor. Yalnız bebişin kalp atışlarını biraz zor bulduk bu sefer. Daha 5 dakika önce içerde taklalar atıyordu ama ebe kalp atışlarını dinlemek istediğinde beyimiz saklandı:) "He's a shy boy" dedim ebeye ve utangaç oğlum annesini yanıltmadı:) Ebe defalarca ve dakikalarca uğraşmasına rağmen kalp atışlarını bulamadı. Neyse ki en sonunda bizimle saklambaç oynayan utangaç oğlumu saklandığı yerde bulduk:)))

28. haftada yaptırmam gereken demir düzeyi için bir kan testim varmıştı ama ben hastaneden randevu tarihi gönderecekler diye beklerken unutmuşum! Oysa ki kendim gitmem ve yaptırmam gerekiyordu. Tamamen aklımdan çıkmış! 29. haftam bitmiş, 30. haftaya girmişim bu arada! Neyse henüz geç değil dedi, ben de apar topar hastaneye gidip kan verdim. Pregnacare kullandığım için, çok uzun zamandır demir takviyesi alıyorum zaten. O yüzden fazla endişelenmiyorum. Umarım yolundadır her şey.

Ebeye suda doğum istediğimi söylediğimde benim hastanemde suda doğum yaptırmadıklarını söyledi:( Suda doğum imkanının olduğu bir hastane araştırmaya başladım. Gerçi son günlerde doğum sancısı üzerine okuduklarımdan sonra epidural dışında hiç bir şeyin benim için bir çözüm yolu olmayacağını düşünmeye başladım.

İlk günden bu yana dysmenorrhea'dan muzdaribim. Aynı derdi çekenler ne demek istediğimi anlayacaktır. Dysmenorrhea hastaları adet sancılarını, doğum sancısı gibi bir sancı/labour-like pain olarak tarif ediyorlar. Bazı dysmenorrhea hastaları doğum sancısının çok daha hafif kaldığını ve doğumla kolayca başa çıktıklarını söylüyorlar. Hatta içlerinde hiç bir ağrı kesici kullanmadan doğum yapanlar bile var! Şimdi bu tariflerden sonra doğum sancısının nasıl bir şey olduğu konusunda az çok fikir edinmiş buluyorum:)

Dysmenorrhea ile labour pain/doğum sancısının teknik olarak aynı olduğunu söylüyor doktorlar. Birincil dysmenorrhea'ya yol açan prostaglandin hormonu doğum sancılarının da sebeplerinden bir tanesi. Ayrıca her iki ağrının bir diğer ortak kaynağı prostaglandin'e bağlı uterus kasılmaları ve cervix açılmaları. Şimdi bu durumda ya şanslı bir insan olabilirim ve zaten her ay karşı karşıya kaldığım ağrı benzeri bir ağrı çekip, ben zaten her ay 9 doğuruyormuşum derim:)

Ya da araştırmaların ortaya koyduğu, dysmenorrhea hastası hamilelerin, bu sorunu olmayan diğer hamilelere göre daha fazla doğum sancısı çekme ihtimallerinden yola çıkarak dysmenorrhea'dan daha kötü doğum sancısı ile karşı karşıya kalabilirim! Nasıl yani! Benim dysmenorrhea ağrılarımdan daha mı fazlası söz konusu !!!! O acıdan daha mı kötü doğum sancısı?!?!

Seni ne yatıran, ne kaldıran, ne yürüten, yataklardan yerlere attıran, 90 derece açıyla bile doğrulmana izin vermeyen, yerde iki büklüm halıları tırmalarken ve ağlarken, 'Allahım canımı al da kurtulayım' diye yalvartan, ölmekten başka hiç bir şeyi düşünmene izin vermeyen, şansın varsa sürünerek banyoya ulaşabileceğin, non-stop bıçakla karnın deşiliyormuş, canlı canlı, uyuşturucusuz ameliyat ediliyormuşsun hissini yaşatan, hiç bir sıradan ağrı kesicinin kesemediği, kesmeyi bırak üzerinde en ufak bir etki gösteremediği, ancak ve ancak ameliyat sonrası ağrılar, böbrek sancıları, özel olarak dysmenorrhoea için kullanılan Non Steroidal Anti-Inflammatory Drugs (NSAIDs)'lerden bir avuç falan yuttuğunda baş edebildiğin; baş ağrısı, diş ağrısı, göz ağrısı, migren, kırık-çıkık-ezik ağrısı, mide ağrısı, hatta ve hatta nefesini kesecek kadar şiddetli böbrek ağrısının bile yanında sinek ısırığı tadında kaldığı dysmenorrhoea ağrısından daha mı kötü doğum ağrısı??? O zaman suda doğum falan filan yalan olur bana:) Gördüğüm ilk arabanın altına, açık bulduğum ilk pencereden dışarıya atlamadan önce epidural almam gerek çünkü:) Dysmenorrhoea ağrısı bana canlı canlı ameliyat edildiğim hissini yaşatıp beni ölmek için yalvartıyorsa ondan beter doğum sancısı intihara teşebbüs ettirebilir. I'm not kidding:)

Ya da... O şanslı dysmenorrhoea hastalarından birisiysem, doğum sancısı ne ki peehh :) diyenlerden olabilirim. Bu konudaki yorumlarımı doğum sonrası paylaşmak dileğiyle:)

NOT2: Aşağıdaki linkte, mail grubundaki bazı dysmenorrhoea hastalarının 'doğum ve period pain' karşılaştırmaları beni çoook umutlandırdı:) Eğer öyle ise, normal doğum yapacak arkadaşlar korkmayın:) Beterini her ay çeken var:)

Dysmenorrhoea VS Labour pain

17 comments:

Acalya said...

Oyle bir anlatmissin ki adet sancilarini kanim dondu burda okurken. Eger anlattigin gibiyse adet sancilarin, en son cumlendeki gibi 'dogum sancisi da ne ki pehh!' diyeceginden ben eminim :)

Acalya said...

Ha aklima gelmisken, annem de senin kadar olmasa da yerlerde surunduren adet sanciari cekermis dogurmadan once. Dogumla birlikte bu sancilari da son bulmus. Darisi basina :)

Anne ve Bebisi said...

:) Açalyacım,doğurmadan bi şey diyemeyeceğim ne de olsa beterin beteri vardır:)

Serra yiLmaz said...

in$ agriLarin ya$iabiLceinin en hafifi $ekLinde oLur. Allah yardimcin oLsuun.

~Serra

Salincakta Iki Kisi said...

ama korktum ben :( guzelim Allah kolaylik versin--senin ve oglusun icin hangi yol iyi olacaksa o sekilde uygun bir dogum yasarsiniz sorunsuz bir sekilde insallah--guzel dusunelim guzel olsun

hayal said...

Dismenorelerin en sik nedeni endometriozis denen hastalik (ki bende de var, hatta bu nedenle cocugum olmadi uzun sure) ve iyi haber: Tedavisi hamilelik :)
Yani umarim oyle olur ve dogumdan sonra gecer gider. Benim de kendi adima tek umudum bu :)

Bir de gerekirse, TR'de yeni piyasaya cikan bir urun var, orada kesin vardir, adi Cura-Heat, buyukce bir yara bandi gibi, iccamasirinin ustune yapistiriyorsun, sicak su torbasi etkisi ile 12 saat boyunca dismenoreyi kesiyor(mus). Ben dogum sonrasi icin simdiden bir paket alip dolaba koydum. Recetesiz satiliyor. Aklinda olsun..

meral said...

ayyy canim ya..
insallah dogumdan sonra bu adet sancilarindan kurtulursun.Bence dogum konusunda ebelere ve uzmanlara filan da danis.hem bu adet sancilari olayindan bahset.bakalim ne diyecekler.
Allah kolay acisiz dogumlar nasip etsin tum hamilelere insallah..

Anonymous said...

Dismenore benimde uzun yıllardır çektiğim bir illet maalesef. O dönemlerinde yaşadıklarını çok iyi anlıyorum. Hatta 6 ay önce yaşadığımda soluğu acil serviste almıştım ve bana narkoz verip uyutmaları için yalvarmıştım. Çünkü gerçekten tarif edeilemez bir ağrı. Hiçbir ağrı kesici kesmiyor ve dahası nefes bile alamaz hale geliyorum bir süre sonra. ve bu ağrı tam 4 gün sürüyor. Benim doktorumda rahat bir doğum yapabileceğimi söylemişti. henüz doğum yapmadım bakalım gerçekten öyle mi olacak. İnş. sende ağrısız rahat bir doğum gerçekleştirirsin. bence tüm yüreğinle inanırsan oğluşun da sana yardımcı olacaktır.

Nuray
www.kelebekhikayeleri.blogspot.com

Ben minik meleğin annesiyim.. said...

Allah yardımcın olsun anne ve bebişciği.. sen anlattıkça ben fena oldum inan ki.. bence de sen epidurale bile gerek kalmadan doğum yaparsın.. bu kadar acıya göğüs gerdikten sonra..

Ebru said...

Ben de çok adet sancısı çeken birisiydim. Doğumdan sonra nispeten azaldı. İnşallah senin ki de azalır. Normal doğum için birşey diyemeyeceğim çünkü yaşamadım. İkiz olduğu için ben çocuklarımı sezeryanla doğurdum. Allah kolaylık versin. Sana kolay bir doğum diliyorum...

aa said...

aslinda bir kitabda okudugum soz cok rahatlatmisti beni. dogumda kendini vucuduna emanet ediceksin, senin vucudun o bebegi cikarmak icin gerekeni yapicak, ve kisa zamanda bu cektigin acilari hic hatirlamayacaksin bile. your body knows exactly whats its doing, theres nothing wrong its just going to open up the passage to push the baby out, thats why you get the contractions, it slowly pushes the baby down, so dont panic, dont get scared, just let nature bring that baby to you.. bide ben dogum odasinin isiklarini los olmasini istemistim, bebek daha stresiz hissedermis kendisini hafif karanlik odada, ayrica, odaya fazla insan girmesini istemedim, ne kadar az insan varsa o kadar rahat edermis bebek. bunlari birth plan e yazabilirsin arkadasim...ama son olarak, ustune basa basa vurgulamak istiyorum, hic korkma, vucudun gerekeni yapicak kendini strese sokma..

Anne ve Bebisi said...

Çok teşekkür ederim Serracım:)

Teşekkürler güzel duaların için Banucum, inşallah:)

Merhaba hayal, ben de endometriosis'ten şüpheleniyordum ama benimkinin primary dysmenorrhea yani hormon kaynaklı olma ihtimali de yüksek. Ama dediğin gibi endometriosis de olabilir:( O konuya eğilmeme gerek kalmadan bebiş beklemeye başladım çok şükür:) Hamilelikle geçecek diye bir şart da yok bildiğim kadarıyla, doğum sonrası hala çeken bayanlar var ama umarım seninkisi de, benimkisi de iyileşir:) Eğer ilgilenirsen dysmenorrhea'lı amerikalı bir hasta tarafından oluşturulmuş bir destek yahoo grubu var üye olduğum. Orada da faydalı bilgiler var bu konuda. Uzun ve yıpratıcı bir maratondan sonra bebişini kucağına alabileceksin inşallah, ne güzel:) Darısı diğer isteyen bayanlara:)

Meralim, hem yüzyüze, hem internet üzerinden kaç doktorla konuştum, görüştüm. Artık kendim uzman oldum bu konuda nerdeyse:P (Bu arada ben bu satırları yazarken eşim Meralciğimi duraktan almaya gitti:) Bu akşam bizim misafirimiz canımcım:))

Merhaba Nuray, hoşgeldin. Nasreddin hoca damdan düşünce akıl veren çok olmuş, o da; hemen bana damdan düşen birini getirin demiş:) Hani damdan düşenin halinden damdan düşen anlar diye:)) Birbirimizi iyi anlıyoruz:) İnşallah sen de kolay bir doğum yaparsın. Şu anda çekmiyorsun sanırım? (İnşallah çekmiyorsundur) Benim kullandığım ve çok memnun kaldığım bir ilaç var, belki Türkiye'deki doktoruna danışabilirsin o ilacı. Dysmenorrhea için özel ilaçlardan bir tanesi. İlgilenirsen mail adresim: annevebebisi@gmail.com

Kuaybecim, canım inşallah dediğin gibi olur:)

Teşekkürler sevgili Ebru, umarım dediğin gibi benim de kabusum sona erer:) Seninkisinin bitmesine çok sevindim:)

Canım aa'cım:) Çook teşekkürler tavsiyelerin ve paylaştığın tecrübeler için. Senin loş ışık olayını uygulamayı düşünüyordum zaten:) Az insana gelince, zaman geçtikçe sadece midwife'la başbaşa kalma isteğim artıyor:) Bakalım neler olacak:)

EGE said...

bazen bu doğum olayı istediğimiz şekilde olamıyor.ben normal doğum isteyen biriydim ancak canım oğlum normal yollarla doğmak istemedi.41.haftada artık doktorumuz müdahale etmesi gerektiğini söyledi.maalesef suni sancıda işe yaramadı.ege bey gelmiycem diye diretince sezeryan olmak durumunda kaldım.normal doğuma karar verdiğinde böyle bir sonuçla da karşılaşabileceğini hatırlatmak istedim.
senin ve bebişin için sağlıklı bir doğum diliyorum...

New York'tan said...

Kimsenin dogum hikayesi kimseye uymuyor malesef,dusunme bence agriyi,sanciyi simdiden:) o zaman geldiginde yasayacaksin,insAllah en kolay sekilde dogumunu yaparsin.

meral said...

Thanks for everything baby,I had a lovely friday night!!!
Ama cuma gecemizin nesesi Ozlemcigin rahatsizligi ile yerini endiseye birakti.neyseki cumartesi gunu Ozlem'i gayet iyi gorunce rahatladik.Allah sifa versin insallah.
Ne zor boyle seyler insanin ailesi yaninda olmayinca:(Allah insani hastanelere de dusurmesin..elbet herkesin yolu mutlaka geciyor oralardan ama umarim kimseler uzun kalmak zorunda kalmaz.cok moral bozucu.saglam adami bile hasta yapar valla...
saglikli gunler herkese...

nimet said...

esram bitanem yanında olmasam da okuyorum burayı sanki yanındaymışım gibi ne yapman gerektiği konusunda yardımcı olamıyorum gerçi ama ya napim hayatım sen de çalışmadığım yerlerden soruyorsun:)

nimet said...

esram bitanem yanında olmasam da okuyorum burayı sanki yanındaymışım gibi ne yapman gerektiği konusunda yardımcı olamıyorum gerçi ama ya napim hayatım sen de çalışmadığım yerlerden soruyorsun:)

x