Wednesday, 21 February 2007

2 çocuk annesi Indian bir arkadaşımla sohbet ettik bugün. Bazı tavsiyelerde bulundu.
  • Doğumun ilk aşamasında, mümkün olduğunca geç hastaneye gitmemi, {Genelde tüm bilgi broşürleri ve dergiler de bunu söylüyor. Doğum -normalde- hemen gerçekleşmeyeceği için hastaneye gidip monitöre bağlanarak yatmak zorunda kalmaktansa, evde çeşitli yöntemlerle rahatlamaya çalışmayı tavsiye ediyorlar.}
  • Sancılar başladıktan sonra bol bol yürümemi,
  • Doğumun ilk aşamasında süt ve bol miktarda safranı kaynatıp soğuduktan sonra içmemi, {Rahatlatması, ağrıyı azaltması ve doğumu kolaylaştırması için}
  • İleride belde oluşabilecek problemler açısından mümkünse epidural yaptırmamamı, {Suda doğum istediğimi söyleyince o da tavsiye etti. Kendisinin 12 yıl önce ikinci çocuğunun doğumunda istediğini ama o zaman bu imkanın olmadığını söyledi.}
  • Benim -kısmetse- doğum yapacağım hastanenin, zaman zaman çok gerekmediği halde anne adayını sezaryene almaya kalkıştığını, bebek strese girmediyse, çok ciddi bir durum yoksa sezaryen teklifine kesinlikle hayır dememi,
tavsiye etti.

18 comments:

Acalya said...

Hehe, ben bir alttaki yazina yorum yazip bitirinceye kadar (uzatmisim da uzatmisim simdi gordum) sen bir yazi daha eklemissin. Arkadasinin tavsiyeleri cok guzel. Sut ve safran ha, hmmm, listeye alindi! :) Sezeryan konusunda da hakli, bebek tehlikeye girmedigi, anne de tehlike de olmadigi surece geregi yok. Epidural konusunda ise orda bir dur! diyorum! :) Agrinin dayanamadigin bir noktasi olacak dogum asamasinda, zaten belli bir noktaya kadar 'dilated' olmasi beklenecek, hastane koridorlarini inletmektense filmlerdeki gibi, filmlere de gerek yok, annelerimiz gibi kan ter icinde bagira bagira, catir catir, belli bir asamada epidural almayi tercih ederim. Ilk bebekte dogum pirt diye oluyormus malesef. Hadi ikinci ucuncu de neyse. Tereyagindan kil ceker gibi bir dogum herkese nasip olmuyor, herkesin agri esigi de farkli (ki bunu o agriyi hissetmeden bilmek de mumkun degil). Sen yine de epidural secenegini gozardi etme derim. Bir de yas unsuru var, ornegin ben 35 yasimdayim ve dogumun oyle 19 yasindakiler gibi pirt diye olmayacagi kesin. Bu durumda bana epidural fikri guzel geliyor. Bel problemlerine gelince...Her tibbi mudahalenin riski var, milyonlarca kadin eger bel sorunu yasasaydi, coktan epidural tarihe kavusurdu. Cok da bilimsel bulmuyorum supheci yaklasimlari.
Ayy, yine uzattim. Bu arada 27. haftama girdim, ortasindayim bile. Umarim dogumum da hamileligim kadar kolay 'pirt' diye olur, hahahah :P Sana tekrar kolay gelsin, su co-worker'in da donsun tatilden artik aaaa :)

Acalya said...

Ay yaziyi okudum, 'ilk bebekte dogu 'pirt' diye OLMUyormus' diye yazacakken, tam tersini yazmisim, ooops! anladin sen...

Anne ve Bebisi said...

:) Evet ben de tam yeni yazıyı gönderdim senin alttaki yorumunu gördüm:)
Süt ve safranı listeye eklediğin gibi pineapple'ı kesinlikle listeden çıkarmanı tavsiye ederim:) Özellikle bu zamandan sonra doğuma kadar yememeni tavsiye ederim, doğumu başlatmak gibi bir özelliği var çünkü. Günü geçenlere yediriyorlar. Bir tanıdğıma, günü geçtiği için yemesi tavsiye edilmiş ve yedikten 1 gün sonra doğuma girmiş. O yüzden kesinlikle uzak durmakta fayda var.

Epidural konusunda sana katılıyorum aslında. Şu anda oturduğumuz yerden ne yapmalı,ne yapmamalı diye konuşmak kolay tabi:) Burada pek çok ağrı kesici yöntem var, bir ara onları da ayrıca yazacağım inşallah. Ve evet epidurali göz ardı etmiyorum kesinlikle:)

Umarım hamileliğinin geri kalanı da, doğumun da çok çok rahat ve güzel geçer:) Enjoy it! :)

Acalya said...

Ah zaten pineapple'a alerjm var benim. Karin agrisindan, kusmaya calismaktan olecegim sanmistim bir kere Japonya'da. 2 gun beni yataklara dusurdu meret sey! Buradaki Filipin asilli bir arkadasim da pineapple'i aksam saatlerinde yeme cok fena gaz yapar demisti, sonra iste o zaman anladim, bagirsaklarim bu merete karsi hassas zaten. Dedigin de iyi oldu, umarim okuyanlar arasinda yemeyi birakanlar olur.
Sevgiler, sana da kolay bir hamilelik dilerim (sanirim dogumlarimiza kadar buradan haberlesecegiz, zira seni blog listeme ekledim bile) ;)

arzu said...

Bazi hanimlarda sanci sureci uzun olabilir ilk dogumda, ama benim bir tanidigimin, ilk cocugunda sanci ve dogumu hepsi sadece 2 saat surmustu, hatta hastanede kolay dogumula un salmsti, masaallah diyim:))bi arkadasiminsa sancilari cok cok azdi, ama amniyon sivisi fasir fusur gelmisti:)doktorumun soyedigi ise sancilarin her bes dakikada bir e inip hastaneye gitmemiz yonunde oldu:)yani sancilar en fazla aksi bi durum olmadigi takdirde 5 dakikada bir olana kadar beklenilmesi en dogru olani...saglicakla

hayal said...

Merhaba,
Gecen kuzenimin esi Almanya'da do�um yapti. Sancisi ilk baslayinca hastaneye gitmis, bebegin iyi oldugunu saptadiktan sonra biraz yuruyus yapip gelmesi icin gondermisler. Ormanda temiz havada dolasmislar. Sonra da sicak su dolu kuvete oturtmuslar hastanede bir saat kadar. Acikligi artinca da masaya alip dogurtmuslar. Cok fazla agri hissetmedigini soyledi. Bana da mantikli geldi. Sicak su kaslari gevsetip hissedilen agriyi azaltabilir (suda dogum degil ama bu, normal masada dogurdu cunku)

kıtırmak said...

Sevgili anne ve bebişi,
Merhaba, uzun zamandır bir türlü yorum yazamıyorum. Ama doğumla ilgili yazdıklarını okuyorum. Evet ben de normal doğum diyenlerdenim. İki bebeğimi de normal yolla doğurdum, tabi epiduralle. Her ikisinde de maalesef sancı sürelerü çok uzun oldu bende. Sadece Efe daha kolay doğdu. Herhangibir müdahaleye gerek kalmadı. Ece de kesikk atmışlardı, bir de forseps kullanıldı. Bu beni çok korkutmuştu. Ama herşeye rağmen en güzeli normal olması. Herkesin hikayesi farklı oluyor. O yüzden kendini çok iyi motive et, her türlü zorluğu düşün ama pozitif ol. Karamsarlığa kapılma. Hep iyiliği çağır. Zaten yazdıklarından da oldukça bilinçli ve mantıklı olduğun anlaşılıyor canım..:)) Hindistanlı arkadaşın doğru söylüyor mümkün olduğunca evde vakit geçirmeye çalış. Ama Epidural, belli bir noktadan sonra düşünmeye başlıyorsun, sonra da evet olsa iyi olur diyorsun, bir aşamadan sonra kesinlikle hemen yapın diyorsun. Tabi bu yine de senin tercihin. Doğum zaten çok kısa bir süre içinde gerçekleşiyor önemli olan öncesi. Kendine iyi bak canım. Umarım hayırlısıyla geçer gider. bu arada Efe epey ağır geçiriyor su çiçeğini. Her yerini bastı. En kötüsü de yüzü. Dün akşam çok zor geçti. Yorumuna cevabı da buradan yazayım dedim. Sevgiler.

Anne ve Bebisi said...

Açalyacım, sadece doğuma kadar değil,sonrasında da görüşelim inşallah:)

Sevgili Arzu, valla arkadaşlara gıpta ettim:) Bizim için de hayırlısı olsun diyelim:) Evet herkesin doğumu,sancısı farklı farklı olabiliyormuş. Senin de dediğin gibi tavsiye edilen her 5 dakikada bir, en az 1 dakika süren sancılar gelene kadar evde, özellikle banyo küvetinde takılmak;))

Merhaba hayal,hoşgeldin. Burda da, sancılar her 5 dakikada bir olacak şekilde sıklaşana kadar evde, mümkünse küvette beklemeni tavsiye ediyorlar. Sıcak su kesinlikle çok mantıklı. Yalnız benim anlamadığım o sancılarla kadınların nasıl yürüyebildiği? :) Benim dysmenorrhea sorunum var da, ben o sancıda yerlerde sürünüyorum, bırakın yürümeyi:) Doğum sancısındakiler nasıl yürüyebiliyor bilemiyorum. Neyse,bir post da buna ayırmayı düşünüyorum:) Sevgiler.

Merhaba tatlı kıtırmakların tatlı annesi,hoşgeldin. Öncelikle Efeciğe çok çok geçmiş olsun:( Umarım en kısa sürede kolayca atlatırsınız.

Epidural kullanımında forseps, vacuum gibi dış müdahalelere daha çok ihtiyaç duyulduğunu okumuştum. Annedeki uyuşmadan dolayı itme gücünün düşmesine bağlı olarak vs.

Evet özellikle ağrılar konusunda open mind olmaya çalışıyorum:) Yukarıda da yazdığım gibi ben dysmenorrhea'dan muzdaribim. Doğum yapmış olanlar dysmenorrhea ağrılarını doğum sancısına benzettikleri için biraz umutluyum aslında:) O ağrılardan beter olursa bir an bile düşünmeden epidural derim ama yok ortalama o ağrılar civarında ise ben zaten her ay 9 doğuruyorum deyip dişimi sıkabilirim sanırım:=))

Tavsiyeler ve görüşler için hepinize çok teşekkürler.

Ceylin Brumendi said...

sevgili anne ve bebisi,
benim dogumum sezeryan olmuştu...ama bence de normal dogum yapmalısın, cunku sezeryandan sonra dikişler bir sure gercekten cok acıyor ve gaz sancısı oluyor. sonradan öğrendim ki dogumdan 2-3 gun once surekli kayisi suyu icmek, daha sonraki gaz sancilarina cok iyi geliyormuş, bunu 1-2 arkadasim da denedi ve oyle oldugunu soylediler. sen de her ihtimale karsi istersen 2-3 gun onceden kayisi suyu ic. belli olmaz belki sezeryan yapmak zorunda kalırsın.

hayirlisiyla saglikli bir sekilde oglusunu dogurman dilegiyle...
senem

New York'tan said...

Arkadasin dogru demis:)ben her ne kadar hayir dediysemde dogumumda annemin ve esimin israriyla erken gitmistim hastaneye,kontrolden sonra hemsire hastanede beklemeyip eve gitmemi evde sanci cekmemi bol bol yuruyup su icmemi soylemisti,benim dogumum o tavsiyelerle hizlanmisti, bizzat yasadim yani :)

New York'tan said...

Arkadasin dogru demis:)ben her ne kadar hayir dediysemde dogumumda annemin ve esimin israriyla erken gitmistim hastaneye,kontrolden sonra hemsire hastanede beklemeyip eve gitmemi evde sanci cekmemi bol bol yuruyup su icmemi soylemisti,benim dogumum o tavsiyelerle hizlanmisti, bizzat yasadim yani :)

Ben minik meleğin annesiyim.. said...

sevgili anne ve bebişciği, ahududu çayı da ananasla aynı etkiyi yapıyor.. eskiden ebeler gecikmiş doğumlar için bu çayı kullanırlarmış kasılmaları başlattığı için.. bana içme demişlerdi, haberin olsun :)

Ben minik meleğin annesiyim.. said...

ayrıca çok ilginç ama ben hastaneye yetiştiğimde 2-3 cm açılma vardı fakat ben en ufak bir sancı hissetmemiştim.. dediğin gibi ağrı eşiği farklı herkesin.. umarım çok kolay bir doğumun olur :)

Acalya said...

Madem yiyeceklerden acildi konu, benden de bir yari. Rosemary (biberiye) tuketimini de kesmek yararimiza olur. Bir link veriyorum bununla ilgili, umarim yardimci olur
http://www.americanpregnancy.org/pregnancyhealth/naturalherbsvitamins.html

Anne ve Bebisi said...

Şeymacım, eşinden ve annenden daha soğukkanlıymışsın:) Bravo:)

MMA, tavsiye için teşekkürler. Ben zaten bitki çaylarını hiç sevmem:) Hatta Türk çayı ve ıhlamur dışında hiç bir çayı sevmem:) Ama seven arkadaşların aklında bulunsun tabi:)

Aaçalyacım, bitki çayları dediğin gibi pek güvenli kabul edilmiyor. Neyse ki ben zaten sevmiyorum bitki çaylarını:) Seven hamileler, aman dikkat! Teşekkürler bilgi ve link için.

Pratik Anne said...

Anne ve bebisi,
bu yazin cok iyi olmus. cunku yorumlardan bircok annenin tecrubesini okuyabilirsin. bir tek annenin tecrubesine dayanmamak, iyi "sampling" yapmak lazim. Bence hamislerin tum olasiliklari goz onunde bulundurup hazirlikli olmasi ve doguma "hersey olabilir" diye girmesi en uygunu.
Agri kesicisiz + dogal dogum diye girip sezeryanla doguran, "kesinlikle epidural istemiyorum, birsey olur da sana sorarlarsa hayir diyeceksin" diye kocasindan soz alip, dogumda dayanamayinca epidural isteyip kocasiyla (o da dogumdan sonra ya bana verdigim sozu tutmadim diye kizarsa diye) takisan, yummy-mummy ninki gibi kordonu papyon yaptigi icin sezeryanla son anda direkten donen dogumlari duyuyoruz. Hamis olarak kendini tek bir senaryoya kosullamanin en buyuk dezavantaji isler planladigin gibi gitmezse bir de sanki sen becerememissin gibi hayal kirikligi duyuyorsun.
Gelelim dogum tiplerine. ben de sanci gelirse ne yapacagiz, 1 gun mu surer, hemen mi acilir, nasil nefes alacagim diye kasarken, sadece su kesem patladigi icin dogum basladi. Suyum da filmlerdeki gibi foshhhh diye de gelmedi. Bu arada sahilde yuruyus yaptigim icin eve kadar 20 dk da eve geri yurudum. Minik melegin annesi gibi aci sanci olmadan, dusumu alip, bavulumu sirtlanip sallana sallana hastaneye gittik. Sanci olmayinca ve dogal olarak acilma ilerlemeyince, pitocin i bastilar. saatte 1 cm acilmasi beklendigi icin 10 saat surmesi bekleniyordu labor in zaten. Sancilar aklimi almaya baslayinca epidural aldim. Anestezist ve insanlarin omur yapilari da farkli. Bence bundan herkesin epidural tecrubesi degisebiliyor. Zannetmiyorum ki, epiduralsiz devam etseydim dogumumu mutlu bir ani olarak hatirlayabilirdim shu an. 10 saat butun gece yan yatip uyudum, dinlendim ve kipircan kemige dayandiginda tam kuvvet hazirdim.
Acalya'nin ilk dogumda "pirt" diye doguramama hakkinda duyduklarina gelince. Kipircan ilk dogumum. Ilk itmeden kipircanin tamamen cikisi arasi sadece 20 dk surdu.
Son olarak korkma derim. Hep "horror stories" dolanir ortada. Sen olumlu dusun. Kolay olacak, saglikla olacak, iyi olacak, cabuk olacak de. Oyle olur.

gaye said...

Bende geçen sene yumurtalıklarımdaki iltihap yüzünden kadın doğum kliniğinde 2 gün 2 gece yatmak zorunda kalmıştım.2 günde 3 doğuma şahit oldum. Anladım ki hamilelikte egzersiz çok önemli. Annelerden birisi nerdeyse 6 saat boyunca doğumhanede uğraştı.Sanırım sancıları 1 gündür sürüyormuş. Bütün hamileliği boyunca doktor yat demediği halde hamileyim diye yürüyüşe bile çıkmadan evde yatmış ve çok zor bir doğum yaşadı.Ebe ve doktor diğer ebedende yardım istediler. Diğer anne ise hamileliği boyunca hep doktor kontrolünde spor yapmış. Yürüyüş dışında yüzmekte çok iyi geliyor dedi. Yarım saatte doğumhaneye girdi ve çıktı. Ben tabi bebekleri merak ettiğim için dolanıyorum elimde serum şişesi ortalıklarda.. :)) İlk bahsettiğim anne şavaştan çıkmış gibi,diğeri sanki o gün değilde 1 hafta olmuş doğuralı gibiydi.
Birde benim bildiğim kadarıyla ada çayıda içmemelisiniz. Ada çayının en büyük özelliği rahimdeki iltihapları temizlemesi ve rahim kaslarını çalıştırması. Aman içemeyin anneler..
Sana çook kolay bir doğum dilerim.Zaten hareketli birisin sanırımki çok zorlanmayacaksın. Bitki çayları demişken rezene çayı sütü çoğaltır aklınızda bulunsun. Umarım ihtiyacınız olmaz:)

sohbet said...

Sohbet, Sohbet Odaları, Chat, çet Sohbet, Sohbet Odaları, Chat, çet, sohpet, muhabbet, chat - sohbet

x