Monday, 29 January 2007


Cumartesi ve Pazar Meralcim ve Yeşimcimle idim:) Kızlar çok teşekkürler, yenisini iple çekiyorum:)

Bu arada Meral oğluşun yeleğini bitirdi:)Ellerine sağlık tatlım. Yeşim teyzesi de patiklerinden birisini bitirdi, ikincisine başladı:) Yeşim zaten süper canım maşallah:) O hocamız olarak bize bir yandan yeni modeller öğretirken bir yandan da kritik noktalarda pratik çözümler üretiyor:)

İş yerinden davet ettiğim yabancı arkadaşlar için içinde patik, oyalı eşarp gibi bize özgü şeylerin olduğu küçük bir paket hazırlamayı düşündüm. Yeşim'in fikri ile patikleri satın almak yerine kendimiz yapacağız inşallah:) Bebek patiklerinden bir tanesini büyüklere uyarladık, pembe&beyaz renklerden örmeye başladık bile Meral'le:) Bir yandan da Yaseminciğimin Trabzonsporlu olan oğluna bordo&mavili bir boyun atkısı örüyorum. Bitince sergileyeceğim;)

Hamileliğinizin başında doktorunuza gittiğiniz zaman, doktorunuz ya da doğum hemşireniz sizin ve bebeğiniz adına bir dosya açıyor ve hamilelik tarihçeniz, testleriniz, test sonuçlarınız, ultrasonlarınız.. hamileliğinizle ilgili her türlü bilgi o dosyaya işleniyor. Doğum ve hamilelik sonrasında bebeğinizin gelişimi de yine o dosyaya işlenmeye devam ediyor. İşte o dosyanın açıldığı gün size hamilelikle ilgili bilmeniz gerekenleri içeren bir dosya veriliyor. İçinde bilgi kitapçıkları, hamilelik günlüğünüz, alışveriş indirim kuponları, broşürler, ücretsiz bebek ürünleri örneklerini alabileceğiniz kuponlar vs bulunuyor. İkinci bir paketi de, hastane randevularınızdan birisinde, hamileliğiniz biraz daha ilerlediğinde veriyorlar.


Bu yukardakiler anne adaylarına ücretsiz verilen Mom-to-be paketinden çıkan cd'ler ve eşantiyonlar. Bebek bezi, pişik için Bepanthen ve başka bir krem, masaj yağı, vücut kremi, bebekler için özel üretilen çamaşır deterjanı, bebeğin altını temizlemek için ıslak mendil, breast and nursing pads, emzirme kılavuzu cd'si, bebeğin gelişimini anlatan cd, dışardaki seslerin bebeğin kulağından ne şekilde duyulduğunu anlatan ve dinleten bir cd ve diğer broşürler. Bebek 2 yaşına gelene kadar çeşitli seferlerde, bebeğin yaşına ve ihtiyaçlarına bağlı olarak farklı ürünleri içeren yeni paketler veriliyor.

En üstte sağdaki kırmızı dosya, hamilelik dosyam. Geçenlerde aldığım iki anne ve bebek dergisi, doğum hemşiresi ve hastane tarafından verilen bilgi paketlerinden çıkan bir çok kitapçık. Hafta hafta annedeki değişimlerden bebeğin gelişimine, beslenmeden doktor kontrolleri ve testlere, çalışan annelerin iş yerindeki kanuni haklarından izin ve ücret düzenlemelerine kadar her konuda bilgiyi içeriyorlar. Geri kalanların tamamı bilgi broşürleri, indirim kuponları, ürün katalogları, çeşitli annelik klüplerine üyelik formları vs.

En altta bir karikatür kitapçığı görülüyor. Karikatürlerle emzirme üzerine hazırlanmış bir kitapçık:) Çok şirin. Annenin bebeğini emzirmesine çok önem veriyorlar, doktor ve hemşireler anneleri bu konuda bilgilendiriyor ve cesaretlendiriyor. Bebek mamalarının üzerinde, kanuni olarak, kesinlikle anne sütünün en önemli besin kaynağı olduğu ve öncelikle anne sütü verilmesi gerektiği bilgisi bulunmak zorunda. Anne sütü yerine mamayı öven ticari kurnazlıklar yasak ve bunu yapan şirketler cezalandırılıyor.

Şimdi gidip bir kaç annelik klübü üyelik başvurusu daha yapayım:))

Sevgiler

15 comments:

Anonymous said...

anne ve bebisi ve diger tum arkadaslar, ben de sonunda tesrif etmeye karar verdim bu kadar iltifata dayanamadim :)
tanisalim,ben yesim teyze:)
abartiyorlar ,teyze olcaz diye aska geldik o kadar,patigin bebek boyu olanini yapana kadar 4-5 cift ordum bitirdim bunlari hic soyleyen yok. Bebis bizim bu huzunlu gurbet:PPP hayatimiza cok guzel bir renk getirdi her ne kadar annesini evhamli yapsa da biz onu seviyoruz,bebisin sucu yok bizim anne adayimiz asiri bilincli:) blog super olmus hersey harika tam da bebise layik gusel gusel ciciler almissin Rabbim guzel gunlerde kullanmayi nasip etsin. haftasonu superdi hersey icin cok tesekkurler.Daha sik ugramaya calisacagim artik is hayatiyla olan siki baglarimi azicik gevsetmeye karar verdim.Calis calis hep ayni,isler bitmiyor :)bitmesin de yarin yapcak is olsun di mi :)

meral said...

selam kizlar,

Ooo aman da aman kimleri goruyoruz cistak cistak..yesim hanimlar da burdaymis :))

kizlar valla super bir haftasonu gecirdim.cok eglendim.yine bulusalim bu hafta insallah.

anne ve bebisi niye bu brosurleri daha evvel gostermedin?ben yeni goruyorum bunlari.askolsun ben kusur kalmisim:)

senin patik nasil gidiyo?benim ok.yesim hocam akordiyon kismina gelince sizi rahatsiz edecegim elbette :)

hadi kalin saglicakla....

Anne ve Bebisi said...

Ooo aman efendi:) Kimler kimler teşrif etmiş:) Buyrun buyrun:)

Karıştırma şimdi büyük boyları:P Bebişin bir suçu yok haklısın, ben hep böyleydim:)
Blogumuzu beğenmenize sevindik efendim:) Sizin varlığnız ve eserlerinizle daha da renkleniyor, bilginize;)
Tüm güzel dualarına amin:) İş hayatıyla bağlarını gevşetme fikrini çok tuttum:) Kıymetini bilmeyeneler kaybeder:)

Meral hocam, aynen,süper hafta sonuydu. Men free ilan edelim cumartesileri bundan sonra:)))

Sorry hocam, bu ekipmanları göstermeyi unutmuşum:) Bir gün gelin hepsini tek tek inceleyelim:)

Patik tamamdır, yarın öbür gün bloga koyarım, Yeşim hocam kontrol etsin:)
Bu arada,pazar günü Milton Keynes'e gelen var mı? :)

Anne ve Bebisi said...

"Patik tamamdır, yarın öbür gün bloga koyarım" demişim de sanki patik bitmiş de, ben de sergileyecek mişim gibi bir anlam çıkmış, ne münasebet:P Sadece kareden biraz daha uzunca olması gereken bölüm bitince koyarım demek istedim:) Level 1 bitince yani:))
Yoksa ben kim, yardımsız patik bitirmek kim:)))

Anonymous said...

cistak cistak ben de geliverdim. ama sekerim boyle olmaz ki ben anonymous muyum ki oyle yaziyo!benim de bir adim var,engin IT bilgim blog konusunda islemese de ben de paragrafli yazilar yazmak,ismime tiklayinca baska yerlere gidilebilmesini falan isterim yane :)

hayati,mutfak ve banyo fayanslarini ve ozellikle kariyerimden beklentilerimi sorguladigim su gunlerde hergece ruyamda yumaklar dunyasinin renkli raflari arasinda dolasmak ve hevesle eve gidip bebise orguler yapmak ne kadar iyi geliyor anlatamam :) Iyki doguyorsun bebek :D

Milton Keynes e bu hafta gidiyorsak haftaya da fuara gelseniz diyorum, meralcimi almaya gitmistik ve bi tatil koyu bilem alamadan geri donmustuk,benimkinde en azindan sevgililer gunu hediyelerimizi kopartabiliriz eslerimizden :))

orguleriniz kolay gelsin kizlar,more than happy to help u any time.love u lots.bye

Anne ve Bebisi said...

Yeşimcim, sana hemen bir blog açalım arkadaşım:) Potansiyel görüyorum sende:) Blog dünyasını kendinden mahrum etme:)
Bu hafta sonu bir araya geldiğimizde hatırlatıver lütfen.

Haftaya fuar fikrine OK diyorum:) Tek taşımı kendim aldım, hiç başım ağrımadı diye şarkı söyleye söyleye tek taş beğeniriz birbirimize:P

palyanço said...

valla ben senin hızına yetisemiyorum.. surekli yeni yeni birseyler yazıyorsun ve ben amanııınn diyorum hepisini bir bir okuyaraktan ;) eh.. ben yeni iş yasamıma alısma devresindeyim :/ cantamın icindekileri goreceksin soz ;)

Anne ve Bebisi said...

Palyançocuğum, sen şu an önemli değişimler yaşıyorsun, normaldir. Hele bi işlerini yoluna koy, ondan sonra daha yüksek performans göstereceğinden eminim;) Yeni işin de hayırlı olsun bu arada, atlamış olabilirim. Çanta'yı fotoğraflarken hile yapmak yok ona göre:)

sumuklubocek said...

ne guzel anlatmissin! yeniden hamile olasi geliyor insanin :)))
anne sutu dedin de; ozellikle calisan anneler icin -calismayanlar da icin bence- breastpump cok onemli ve yararli bir alet. Ben "medela'nin otomatik pompasni kullandim ve cok cok memnun kaldim. Siddetle tavsiye olunur ;)
hersey cok cici; patikleri cok guzel dusunmussunuz. Ama kocaman bir masallah demeden edemeyecegim; masallah!

Ben minik meleğin annesiyim.. said...

insanın bunları görünce amerikada hamile olası geliyor valla..

belki de olur ikinci bebişe, bakalım hayırlısı.. gerçi ben annemler istanbulda diye bile kafayı yeme sınırına geliyorum bazen, oralarda olsam ne yaparım, nasıl dayanırım hiç bilmiyorum.. Allah sana ve gurbette olan diğer arkadaşlara yardım etsin anne ve bebişi..

ayrıca emzirmek dünyanın en güzel şeyi.. bebeğine en yakın olduğun,onun sana en tatlı baktığı an..ben şimdiden bir gün minik meleğimi sütten kesme vakti gelecek diye üzülüyorum.. anlatılmaz bi tat çünkü..

Minik Patikler said...

ben de sumuklucum gibi medela pilli elektrikli kullandim :) Tavsiye ederim. Bu arada benim burada dogum yaptigim hastanede de senin bahsettigin uygulamalar vardi, indirim kuponlari cesit cesit brosurler bilgi kitapciklari falan filan :) bayagi severdim onlari okumayi ne guzel gunlerdi hey gidi heyyy..


patik oya isini de cok iyi dusunmussun :) ellerinize saglik simdiden :))

New York'tan said...

Ben sadece atki orebilen birisi olarak imrendim sana :)
Bahsettigin brosurlerden bende almistim,dogumdan sonrada vermislerdi hastaneden faydasi oluyor ama bebis ogretiyor herseyi sana malesef her bebek kitaplardaki yazanlar gibi olmuyor:)

nilly said...

OOO valla oralarda anne adaylarina iyi bakiliyor :) Doktorlar bilgileri eksiksiz verirken, arkadaslar, akrabalar bos durmuyor onlarda bebek icin calisiyorlar. Ben atkiyi zor oruyorum ayol. 3 sira or, 2 sira sok seklinde bayagi bi uzun suruyor yani )

Anne ve Bebisi said...

Di mi İremcim:) Ben henüz çocuğu olmayan arkadaşlarım adına şimdiden heyecanlanmaya başladım bile:)

Minik melekciğin annesi, hamilelik her yerde çok güzel bence:) Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah.
(Ama burası İngiltere:P) Hayırlısı olsun ikinci bebişiniz için:)
Saolasın duaların için. Gurbet zor bu zamanlarda ama Allah yardım ediyor. Bir de Allah eksikliklerini göstermesin, arkadaşlarımız hep yanımızda. Onlarsız her şey çok zor olurdu herhalde.

Sevgili minik patikler, bebeği beklerken oyalanmak için güzel şeyler di mi? :)

Şeymacım, ben de sadece atkı örebilen birisiyim maalesef:) Bir de yine düz iş diye battaniye olayına girmiştim:) Patik işine hayatımda ilk kez giriyorum. Yeşim olmasa ona da cesaret edemezdim herhalde:))) Ben yaparsam herkes yapar diye düşünüyorum:) Bakalım becerebilecek miyim:)

Nillycim, doğumgünü hediyesi ben sana öreyim güzel bir atkı:) Gerçi öbür doğumgününe yetişir ama olsun:)

nilly said...

Sen bebisine or arkadasim ama yinede tesekkur ederim. Boynuma takmis kadar oldum :)

x